Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2011, 22:39   #61
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

er is geen god...

dan god.

vrede,

redwasp
Oud 10 mei 2011, 22:51   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Daarvoor heeft God de Mens ook een denkende Geest gegeven, waarin God zichzelf aan de Mens openbaart.
Dat soort van godsbeeld is gewoon tenenkrullend.
Hij schept zogezegd een volledig universum incluis ons, wil dat we in hem geloven, kan zogezegd alles, maar slaagt er niet in om zich op een simpele manier aan ons te openbaren.
Meer nog, hij schept zogezegd een aantal mensen zoals ik, die het gewoon tegenstaat om ook maar een greintje te geloven van al wat ook maar in de verste verte zweemt naar god en andere religieuze prietpraat. Volgens sommigen zou hij daar dan ook nog verstoord over zijn.

Wij gewone stervelingen leggen aan mekaar de meest ingewikkelde fantastische zaken uit, terwijl we elk aan de andere kant van de wereld aan een pc'tje zitten. We kunnen op afstand microchirurgie uitvoeren. We turen tot in de verste uithoeken van de micro- en macrokosmos.
Maar neen hoor, een zogenaamd superieure godheid die alles gemaakt zou hebben, kan het allemaal veel beter, weet alles veel beter, is omnipotent, omniscient, maar kan niet rechtaf tonen waar het op staat, en bedient zich van klinkklare zotten, pedees in een tabbaard, schuimbekkende imams, infantiel bazelende profeten, obscure onzinteksten, en nog veel zwaardere bullshit en crap om zijn zogezegde boodschap aan ons te vertellen.

Dat is toch ongerijmder dan kroketten met bessensap?
Geef mijn portie religie aub aan de hond, die draait er grappige stronten van.
Oud 11 mei 2011, 06:03   #63
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

er is geen god...

dan god.

vrede,

redwasp
de ware God is de eenheid van alle Goden in harriechristus, tezamen met een oneindig aantal microwezentjes.

Amen.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 06:13   #64
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat soort van godsbeeld is gewoon tenenkrullend.
Hij schept zogezegd een volledig universum incluis ons, wil dat we in hem geloven, kan zogezegd alles, maar slaagt er niet in om zich op een simpele manier aan ons te openbaren.
Hij openbaart zich in harriechristus en de microwezentjes, maar het domme volk weigert zich daarin te verdiepen.

Bovendien is God niet simpel: integendeel is een intelligente Geest vereist, omdat ook God zelf de intelligente Geest is, en zeker geen mafketel zoals jij, die weigert eerst na te denken.
Citaat:
Meer nog, hij schept zogezegd een aantal mensen zoals ik, die het gewoon tegenstaat om ook maar een greintje te geloven van al wat ook maar in de verste verte zweemt naar god en andere religieuze prietpraat. Volgens sommigen zou hij daar dan ook nog verstoord over zijn.
Zeker: God schept en God vernietigt: of weet je ook helemaal niet hoe het leven in elkaar zit.

God oordeelt en het leven is een oordeelproces.

Zelfs de wetenschap weet dat: het leven is een strijd om beste.
Citaat:
Wij gewone stervelingen leggen aan mekaar de meest ingewikkelde fantastische zaken uit, terwijl we elk aan de andere kant van de wereld aan een pc'tje zitten. We kunnen op afstand microchirurgie uitvoeren. We turen tot in de verste uithoeken van de micro- en macrokosmos.
Maar de waarheid van mijn atoomtheorie willen de mensen nog steeds niet weten.
Zo dom zijn ze nog steeds.
Citaat:
Maar neen hoor, een zogenaamd superieure godheid die alles gemaakt zou hebben, kan het allemaal veel beter, weet alles veel beter, is omnipotent, omniscient, maar kan niet rechtaf tonen waar het op staat, en bedient zich van klinkklare zotten, pedees in een tabbaard, schuimbekkende imams, infantiel bazelende profeten, obscure onzinteksten, en nog veel zwaardere bullshit en crap om zijn zogezegde boodschap aan ons te vertellen.
je vergeet harriechristus. Ik heb niets daarvan. De zotten zijn de wetenschappers en hun aanhangers, die de wereld naar de ondergang voeren.
Citaat:
Dat is toch ongerijmder dan kroketten met bessensap?
Geef mijn portie religie aub aan de hond, die draait er grappige stronten van.
Je behoort tot de grote domme arrogante massa, maar God zal de hoogmoedigen vernederen en de nederige opheffen.

Hij is gestorven aan het kruis en verheft zich nu tot een nieuwe geest der waarheid omtrent het heelal en gods hemelrijk.

En hoeveel drollen je ook draait: je verandert er niks aan.
De waarheid blijft de waarheid.
Oud 11 mei 2011, 06:18   #65
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij openbaart zich in harriechristus en de microwezentjes
Nee, hij openbaart zich in uw psychotische episodes aan u, maar niet aan de mensen.
Oud 11 mei 2011, 06:18   #66
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar God zal de hoogmoedigen vernederen
Oei, slecht nieuws voor u.
Oud 11 mei 2011, 06:44   #67
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, hij openbaart zich in uw psychotische episodes aan u, maar niet aan de mensen.
Alboreto heeft blijkbaar weer heel diep nagedacht.....hij is echt wel de meest intelligente van het hele stel.

Oud 11 mei 2011, 06:48   #68
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Oei, slecht nieuws voor u.
de hoogmoedigen zijn de wetenschappers en hun domme aanhangers die geen hogere God erkennen.

Zij zijn voortgekomen uit de grote Scheet van het universum en ze zullen blijven stinken tot hun definitieve ondergang.

Luistert volkeren der Aarde: het heil is opgegaan in harriechristus.

Oud 11 mei 2011, 07:03   #69
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij openbaart zich in harriechristus en de microwezentjes, maar het domme volk weigert zich daarin te verdiepen.
Uw god koos dus blijkbaar de verkeerde weg. Hij openbaarde zich (weeral) in één enkel van zijn exemplaren, die er niet echt in slaagt om te overtuigen (tip aan de veropenbaarde: misschien eerder bewijzen dan schelden)
Waarom openbaart uw god, die alles kan, zich niet van de eerste keer aan de volledige 'domme massa' (die hij zelf toch dom maakte?) Dat zou u veel moeite besparen, en 'de domme massa' is dan ineens ook alwetend.

Daar al eens over nagedacht?
Doen!
Als het niet duidelijk wordt, geef een seintje, ik bezorg u het simpele antwoord.
Citaat:
Bovendien is God niet simpel: integendeel is een intelligente Geest vereist, omdat ook God zelf de intelligente Geest is, en zeker geen mafketel zoals jij, die weigert eerst na te denken.
Schelden in een discussie wijst op irritatie wegens gebrek aan argumenten.
Leer eens om enkel een redenering dom te noemen, en er dan de nodige bewijzen voor aan te dragen.

Citaat:
God oordeelt en het leven is een oordeelproces.
Als uw god zich enkel in u openbaarde i.p.v. direct aan iedereen (wat voor hem perfect mogelijk moet zijn als hij al de hoedanigheden bezit die ge hem toeschrijft) dan trek ik zijn oordeelsvermogen zwaar in twijfel.

Citaat:
Maar de waarheid van mijn atoomtheorie willen de mensen nog steeds niet weten. Zo dom zijn ze nog steeds.
Weerom schelden i.p.v. argumenten.
Misschien willen we daarom al vooraf van je theorie niks weten?

Citaat:
je vergeet harriechristus.
Neen hoor, ik vergeet je niet.
Je ziet aan mijn kommentaar dat ik vandaag al aan je gedacht heb.

Citaat:
Ik heb niets daarvan.
Geen zorg, er is wel meer waar je niets van hebt...

Citaat:
De zotten zijn de wetenschappers en hun aanhangers, die de wereld naar de ondergang voeren.
Je behoort tot de grote domme arrogante massa, maar God zal de hoogmoedigen vernederen en de nederige opheffen.
Inhoudsloos gescheld, verdient verder geen aandacht.
Oud 11 mei 2011, 07:24   #70
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Uw god koos dus blijkbaar de verkeerde weg. Hij openbaarde zich (weeral) in één enkel van zijn exemplaren, die er niet echt in slaagt om te overtuigen (tip aan de veropenbaarde: misschien eerder bewijzen dan schelden)
Van bewijzen heb je geen enkel verstand.
Tip: verdiep je eens in mijn atoomtheorie als eerste.

Verder: God Molens malen langzaam, maar zeker.
Ook Rome is niet in één dag gebouwd.

En ja: de waarheid komt niet uit de domme massa voort, maar uit Gods Zoon als meest geniale enkeling.
Citaat:
Waarom openbaart uw god, die alles kan, zich niet van de eerste keer aan de volledige 'domme massa' (die hij zelf toch dom maakte?) Dat zou u veel moeite besparen, en 'de domme massa' is dan ineens ook alwetend.
God is geen tovenaar, ook dat is een verkeerde opvatting der domme massa die zelf geen moeite wil doen en niks van het echte leven begrijpt.
Citaat:
Daar al eens over nagedacht?
Doen!
Als het niet duidelijk wordt, geef een seintje, ik bezorg u het simpele antwoord.
Schelden in een discussie wijst op irritatie wegens gebrek aan argumenten.
Leer eens om enkel een redenering dom te noemen, en er dan de nodige bewijzen voor aan te dragen.
Nogmaals: van redeneringen en bewijzen begrijp je helemaal niets.
Je bevindt je op het allerlaagste niveau van domme opmerkingen maken.
Citaat:
Als uw god zich enkel in u openbaarde i.p.v. direct aan iedereen (wat voor hem perfect mogelijk moet zijn als hij al de hoedanigheden bezit die ge hem toeschrijft) dan trek ik zijn oordeelsvermogen zwaar in twijfel.
nogmaals: God is geen tovenaar.
Dat heeft men vroeger zo voorgesteld om de domme massa tot geloof te bewegen.
Blijkbaar bevind jij jezelf nog op dat niveau.
Citaat:
Weerom schelden i.p.v. argumenten.
Misschien willen we daarom al vooraf van je theorie niks weten?
al weer een leugen: je bent zelf begonnen met schelden en beledigen en nam niet de moeite je in mijn atoomtheorie te verdiepen.
Je kan dat nog altijd doen, maar wilt het niet.
Citaat:

Neen hoor, ik vergeet je niet.
Je ziet aan mijn kommentaar dat ik vandaag al aan je gedacht heb.

Geen zorg, er is wel meer waar je niets van hebt...

Inhoudsloos gescheld, verdient verder geen aandacht.
Het is het enige wat voor jou nog zin heeft, want enige inhoud begrijp je niet.

Wie niet wil horen moet voelen.

Je krijgt wat je verdient.

Aan mij zal het zeker niet liggen, want ik heb het veel liever over de inhoud van mijn atoomtheorie waar jij nog niks zinnigs over hebt gezegd.
Wel wil je nu mij de zwarte Piet toeschuiven, maar je weet evenals ik dat dat een grote leugen is.
Oud 11 mei 2011, 13:17   #71
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb een interessant artiekel gevonden van de LA Times over atheisme. Het behandelt een aantal dingen die opgeworpen worden tijdens discussies door gelovigen, ook op dit forum. Ik denk wel dat dit basis kan vormen voor een verstandige discussie, dus post ik het hier maar.
bedankt dat je die lijst met simplitische en stompzinnige vooroordelen tegen atheïsten en hun weerlegging hebt gepubliceerd.

eigenlijk is dit een eerste stap. zowel theïsten als atheïsten zouden in de dialoog het niveau van stompzinnige vooroordelen moeten kunnen overstijgen. een analoge lijst met vooroordelen van atheïsten tegen religieuzen, eveneens met weerlegging, lijkt me dan ook even belangrijk.

eenmaal we allemaal doorhebben dat de ander in het debat niet stom, onintelligent of naief is, kunnen we echt van mekaar leren. dan pas begint het echte gesprek.

vrede,

redwasp
Oud 11 mei 2011, 13:20   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,

bedankt dat je die lijst met simplitische en stompzinnige vooroordelen tegen atheïsten en hun weerlegging hebt gepubliceerd.

eigenlijk is dit een eerste stap. zowel theïsten als atheïsten zouden in de dialoog het niveau van stompzinnige vooroordelen moeten kunnen overstijgen. een analoge lijst met vooroordelen van atheïsten tegen religieuzen, eveneens met weerlegging, lijkt me dan ook even belangrijk.

eenmaal we allemaal doorhebben dat de ander in het debat niet stom, onintelligent of naief is, kunnen we echt van mekaar leren. dan pas begint het echte gesprek.

vrede,

redwasp
In princiepe ben ikzelf geevolueerd. Ik wil geen debat meer over het al dan niet bestaan van god. Ik wil een debat over hoe we kunnen samenleven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 13:20   #73
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede

Waar vind ik die lijst?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 13:25   #74
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
In princiepe ben ikzelf geevolueerd. Ik wil geen debat meer over het al dan niet bestaan van god. Ik wil een debat over hoe we kunnen samenleven.
Zij ginder, wij hier.
Oud 11 mei 2011, 13:28   #75
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Waar vind ik die lijst?
de openingspost van deze draad.

vrede,

redwasp
Oud 11 mei 2011, 13:30   #76
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
dat is hetgeen ik eigenlijk ook al de hele tijd wil. misschien wil ik nog een stapje verder gaan. we kunnen niet alleen samenleven als theïsten en atheïsten (en alle mogelijke varianten hierop) we kunnen zelfs van mekaar leren.

dat gesprek opent mogelijkheden voor alle partijen. als we ons vastrijden in de loopgravenoorlog van de discussie over het al dan niet bestaan van god, sluiten we ons de facto van die mogelijkheden af.

vrede,

redwasp
Oud 11 mei 2011, 13:45   #77
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,

de openingspost van deze draad.

vrede,

redwasp
aha, bedankt
Oud 11 mei 2011, 17:38   #78
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Een atheist is als iemand die zich opsluit in de kelder en bij zichzelf zegt " er is geen zon".
Oud 11 mei 2011, 17:45   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Een atheist is als iemand die zich opsluit in de kelder en bij zichzelf zegt " er is geen zon".
Een religieuze is als iemand die zich opsluit in de kelder en bij zichzelf zegt "toch schijnt hier de zon".
Oud 11 mei 2011, 17:52   #80
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van bewijzen heb je geen enkel verstand.
Tip: verdiep je eens in mijn atoomtheorie als eerste.
De discussie ging hier niet over uw atoomtheorie.
Ze ging over atheïsme en jouw godsbeeld.
Jij claimt een god die bovendien in jou gevaren is.
Aan jou dus om dit hard te maken.
Jouw atoomtheorie is een ander debat waar ik me niet eens wens in te mengen, tenzij je er hier quotes uit aanhaalt.

Citaat:
Verder: God Molens malen langzaam, maar zeker.
Ook Rome is niet in één dag gebouwd.
Van alwetende, omnipotente goden, die alles gecreëerd hebben, zoals lichtsnelheid b.v., verwacht ik meer snelheid en efficïentie.
Er komt blijkbaar niet veel van in huis.
Dus tot nader orde geloof ik niet in wat jij hier over je god neerkwakt.

Citaat:
En ja: de waarheid komt niet uit de domme massa voort, maar uit Gods Zoon als meest geniale enkeling.
Als uw god alles geschapen heeft, dan schiep hij ook de 'domme massa'.
Waarom?

Citaat:
Nogmaals: van redeneringen en bewijzen begrijp je helemaal niets.
Misschien wel, misschien niet.
Ik wacht vol spanning op het eerste godsbewijs van jouw hand.

Citaat:
al weer een leugen: je bent zelf begonnen met schelden en beledigen
Waar dan?
Quote dat eens?

Citaat:
en nam niet de moeite je in mijn atoomtheorie te verdiepen.
Klopt.
Ik heb niet eens een link.
De discussie gaat hier niet over atomen, maar over god of geen god.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be