![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
er is geen god... dan god. vrede, redwasp
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij schept zogezegd een volledig universum incluis ons, wil dat we in hem geloven, kan zogezegd alles, maar slaagt er niet in om zich op een simpele manier aan ons te openbaren. Meer nog, hij schept zogezegd een aantal mensen zoals ik, die het gewoon tegenstaat om ook maar een greintje te geloven van al wat ook maar in de verste verte zweemt naar god en andere religieuze prietpraat. Volgens sommigen zou hij daar dan ook nog verstoord over zijn. Wij gewone stervelingen leggen aan mekaar de meest ingewikkelde fantastische zaken uit, terwijl we elk aan de andere kant van de wereld aan een pc'tje zitten. We kunnen op afstand microchirurgie uitvoeren. We turen tot in de verste uithoeken van de micro- en macrokosmos. Maar neen hoor, een zogenaamd superieure godheid die alles gemaakt zou hebben, kan het allemaal veel beter, weet alles veel beter, is omnipotent, omniscient, maar kan niet rechtaf tonen waar het op staat, en bedient zich van klinkklare zotten, pedees in een tabbaard, schuimbekkende imams, infantiel bazelende profeten, obscure onzinteksten, en nog veel zwaardere bullshit en crap om zijn zogezegde boodschap aan ons te vertellen. Dat is toch ongerijmder dan kroketten met bessensap? Geef mijn portie religie aub aan de hond, die draait er grappige stronten van.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is God niet simpel: integendeel is een intelligente Geest vereist, omdat ook God zelf de intelligente Geest is, en zeker geen mafketel zoals jij, die weigert eerst na te denken. Citaat:
God oordeelt en het leven is een oordeelproces. Zelfs de wetenschap weet dat: het leven is een strijd om beste. Citaat:
Zo dom zijn ze nog steeds. Citaat:
Citaat:
Hij is gestorven aan het kruis en verheft zich nu tot een nieuwe geest der waarheid omtrent het heelal en gods hemelrijk. En hoeveel drollen je ook draait: je verandert er niks aan. De waarheid blijft de waarheid. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, hij openbaart zich in uw psychotische episodes aan u, maar niet aan de mensen.
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oei, slecht nieuws voor u.
![]()
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de hoogmoedigen zijn de wetenschappers en hun domme aanhangers die geen hogere God erkennen.
Zij zijn voortgekomen uit de grote Scheet van het universum en ze zullen blijven stinken tot hun definitieve ondergang. Luistert volkeren der Aarde: het heil is opgegaan in harriechristus. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom openbaart uw god, die alles kan, zich niet van de eerste keer aan de volledige 'domme massa' (die hij zelf toch dom maakte?) Dat zou u veel moeite besparen, en 'de domme massa' is dan ineens ook alwetend. Daar al eens over nagedacht? Doen! Als het niet duidelijk wordt, geef een seintje, ik bezorg u het simpele antwoord. Citaat:
Leer eens om enkel een redenering dom te noemen, en er dan de nodige bewijzen voor aan te dragen. Citaat:
Citaat:
Misschien willen we daarom al vooraf van je theorie niks weten? Citaat:
Je ziet aan mijn kommentaar dat ik vandaag al aan je gedacht heb. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tip: verdiep je eens in mijn atoomtheorie als eerste. Verder: God Molens malen langzaam, maar zeker. Ook Rome is niet in één dag gebouwd. En ja: de waarheid komt niet uit de domme massa voort, maar uit Gods Zoon als meest geniale enkeling. Citaat:
Citaat:
Je bevindt je op het allerlaagste niveau van domme opmerkingen maken. Citaat:
Dat heeft men vroeger zo voorgesteld om de domme massa tot geloof te bewegen. Blijkbaar bevind jij jezelf nog op dat niveau. Citaat:
Je kan dat nog altijd doen, maar wilt het niet. Citaat:
Wie niet wil horen moet voelen. Je krijgt wat je verdient. Aan mij zal het zeker niet liggen, want ik heb het veel liever over de inhoud van mijn atoomtheorie waar jij nog niks zinnigs over hebt gezegd. Wel wil je nu mij de zwarte Piet toeschuiven, maar je weet evenals ik dat dat een grote leugen is. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
eigenlijk is dit een eerste stap. zowel theïsten als atheïsten zouden in de dialoog het niveau van stompzinnige vooroordelen moeten kunnen overstijgen. een analoge lijst met vooroordelen van atheïsten tegen religieuzen, eveneens met weerlegging, lijkt me dan ook even belangrijk. eenmaal we allemaal doorhebben dat de ander in het debat niet stom, onintelligent of naief is, kunnen we echt van mekaar leren. dan pas begint het echte gesprek. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
de openingspost van deze draad. vrede, redwasp
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
dat gesprek opent mogelijkheden voor alle partijen. als we ons vastrijden in de loopgravenoorlog van de discussie over het al dan niet bestaan van god, sluiten we ons de facto van die mogelijkheden af. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Een atheist is als iemand die zich opsluit in de kelder en bij zichzelf zegt " er is geen zon".
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een religieuze is als iemand die zich opsluit in de kelder en bij zichzelf zegt "toch schijnt hier de zon".
![]() |
![]() |
#80 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze ging over atheïsme en jouw godsbeeld. Jij claimt een god die bovendien in jou gevaren is. Aan jou dus om dit hard te maken. Jouw atoomtheorie is een ander debat waar ik me niet eens wens in te mengen, tenzij je er hier quotes uit aanhaalt. Citaat:
Er komt blijkbaar niet veel van in huis. Dus tot nader orde geloof ik niet in wat jij hier over je god neerkwakt. Citaat:
Waarom? Citaat:
Ik wacht vol spanning op het eerste godsbewijs van jouw hand. Citaat:
Quote dat eens? Citaat:
Ik heb niet eens een link. De discussie gaat hier niet over atomen, maar over god of geen god.
![]() |
![]() |