![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meerderheid van de inwoners van Ulster zijn Presbyteriaanse Protestanten, te vergelijken met de vrijgemaakt Gereformeerden in Nederland. Die zijn allen Brits-Unionistisch. Dit heeft niets te maken met Britse bezetting aangezien het hier gaat om Protestantse Ieren die liever bij het VK blijven horen dan deel uit te maken van de Katholiek-Fundamentalistische Ierse Republiek. En wat nu met C18? Heb je nog leugens in petto??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Juist, alles wat extreem is, zoals de helft van de posters in deze draad trouwens ...
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat bepalen de Noord-Ieren denk ik wel zelf, laat ze daar een referendum houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1) In Europa, meer bepaald in Duitsland tijdens WOII en in de door het Derde Rijk bezette gebieden, die tijdens 12 jaar nazi-bewind aan elf miljoen mensen het leven kostte. Met het noemen van 'holocaust en concentratiekampen' worden in het bijzonder de 6 vernietigingskampen van het Derde Rijk bedoeld: Belzec, Sobibor, Treblinka, Chelmno, Majdanek en Auschwitz II (Birkenau). Ik heb tot op heden geen enkel gevangenenkamp ontdekt dat met één van die zes kan vergeleken worden om de eenvoudige reden dat die kampen niet bedoeld waren om gevangenen in op te sluiten maar om ze om te brengen. Zelfs de beruchte Jappenkampen in de Pacific of de Goelags tijdens en na de Stalinperiode of de Laogai (Chinees strafkamp) onder Mao komen daar nog niet in de buurt. 2) Als u op zoek bent naar het verschil met andere kampen (in nazi-Duitsland of elders in de wereld, vroeger en nu) ga dat dan in die zes kampen zoeken, en gij zult die 'uniciteit' ontdekken die ik bedoel. De uniciteit ligt ook in de jarenlange opbouw, het systeem, de propaganda, de organisatie enz. die de uiteindelijke vernietiging voorafgingen en waarvan de vernietigingskampen de logische uitkomst waren van een perverte ideologische constructie. Het begon eerst met woorden, dan gedwongen sterilisatie en euthanasie van 'minderwaardigen' tot regelrechte machinematige massamoord aan de lopende band, vergelijkbaar met een doorsnee tegenwoordig assemblagefabriek die elke dag haar quota moet halen. Dit alles gebeurde met voorbedachte rade en werd zelfs door Hitler in zijn vroegste geschriften aangekondigd, lang voor hij aan de macht kwam. Alleen de manier waarop de vernietiging moest worden uitgevoerd, was nog niet uitgevonden. Dat zou de SS zichzelf 'al doende' aanleren toen ze geconfronteerd werden met de uitvoering van de aangekondigde moord. Ze bleken daar naar het einde toe zeer creatief en bijzonder efficient in te zijn geworden en zijn daar tot op heden nooit in geëvenaard. Laatst gewijzigd door roskam : 29 juli 2008 om 06:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Toon dan het onderlinge verschil aan. Alleen in de dood waren alle slachtoffers gelijk.
Laatst gewijzigd door roskam : 29 juli 2008 om 07:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Wat bedoelt u met een 'degelijke' staat? Kan u daarvan het grondgebied en de grenzen ervan omschrijven? Toch een belangrijk detail me dunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door roskam : 29 juli 2008 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Roskam, ik ben ook zeker niet voor een Palestijnse staat in Samaria & Judea. I hecht alleen helemaal geen waarde aan de Gaza. Grenzen sluiten, en laat Egypte maar voor hun Arabische broeders zorgen (wat ze toch al doen met al die tunnels)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn bekommernis om de veiligheid van de Joden, onze Joden, en alle Joden ter wereld staat altijd voorop, heeft altijd voorop gestaan. De miserie voor jou is dat ik luister naar wat je vertelt, dat ik erover nadenk. Het zou voor jou veel beter uitkomen als ik als een papegaai zou herhalen wat jij vertelt. Mijn probleem vanmorgen is dat Israël voor mij afgelopen nacht zijn zin heeft verloren. Ik moet een nieuw evenwicht zoeken. Dat is zo met denkende mensen. Niets ligt vast. Die Chassidische man die daar zondag rondliep met dat bord: 'ZIONIST ARE NOT JEWS' heeft gelijk. Iedere verdere kolonisatie is misdadig. Ik ga hier eens proberen uit te filteren wat er kan worden aangevoerd ter verdediging van het Joodse standpunt. En Jood en Zionist zijn begrippen die zonder volledig samen te vallen toch nogal door mekaar vloeien. Spijtig genoeg. Roskam stelt hier de vraag: "Waar waren de Britten toen de Joden vermoord werden?" Inderdaad, waar zat iedereen toen de nazi's bezig waren met het uitmoorden van de Joden? Waar steken mensen ook vandaag nog hun hoofd als er anti-Joodse retoriek wordt herkauwd? We moeten hier blijven verder werken aan het deprogrammeren van het antisemitisme, we moeten leren beseffen waar we mee bezig zijn. En dat geldt ook voor de Joden onder ons. Hou op met jullie eigen godsdienst indirect te criminaliseren via de omweg van de islam. De islam is een synthese van het Jodendom en het Christendom, een zeer verdienstelijke poging van Mohammed ibn Abdallah om Joden en Christenen bij mekaar te brengen. Dat het niet gelukt is, is niet zijn verantwoordelijkheid, maar wel die van Christenen en Joden zelf. Roskam stelt hier wel degelijk terechte vragen: "Toen de Joden nazi-Duitsland trachtten te ontvluchten omdat ze anders vermoord zouden worden, waren ze nergens welkom of werden ze slechts met mondjesmaat toegelaten", en: "Tussen 1946 en 1948 hielden de Britten ongeveer 50.000 Joden opgesloten in eigen concentratiekampen die al even mensonterend waren als die van de nazi's. Geen wonder dan dat de Britten door de Haganah en vooral Irgun werden buiten gekegeld. Ik zou het ook gedaan hebben. Anderzijds, Roskam, schaadt je je eigen belangen als je je blijft wentelen in onbegrip, en slachtofferschap. De Britten zijn niet perfect, niemand is perfect, maar er zijn overal in Europa mensen die zich willen inzetten om komaf te maken met het antisemitisme. Als je dan zelf iedere uitgestoken hand afwijst, erop spuwt, en erin bijt, ja ... ik voel mij ineens zo heel Jezusachtig worden. Ik heb geen wangen genoeg om op te laten motten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die vanzelfsprekendheid waarmee Europeanen denken te mogen Godje spelen over de regio Israël-Palestina daar is iets ferm mis mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie dat hier nu weer eens af! Je spreekt van 'deporteren', verhuizen is hetzelfde. Je wil dus nog eens verder aan etnische zuivering doen, en de autochtone bevolking van de regio verder verjagen. Als Israël een misdadig project is, een project van etnische zuivering en verdrijving van de autochtone bevolking van de regio, dan kan ik het begrijpen dat de autochtone onderdrukte minderheid die Israëlische nationaliteit niet wil aanvaarden. Hoe meer ik over Israël te weten kom, hoe ongunstiger het beeld wordt. Sorry, maar ik kan mijn ogen niet sluiten voor de waarheid. Zoals de zaken nu staan, is Israël een plek waar G-d niet thuis is, en dat is een zeer spijtige zaak. Ik denk niet dat dit de intentie geweest is van rechtvaardige Joden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Is het niet zo dat Israël weigert om zijn grenzen vast te leggen? Kwestie van ze ongehinderd te kunnen blijven verleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen dit: in 1948 hebben een aantal strijdvaardige Joden een perfect antwoord geformuleerd op die eeuwen van onderdrukking, vervolging en moord, en dat is de stichting van de Joodse staat Israël. Ik hou mij compleet nuchter en rationeel bij de historische feiten en bij het lezen van zoveel ellende die de Joden ondergingen, voel ik me daar helemaal niet moedeloos of kapot bij, integendeel. Er valt uit die geschiedenis heel wat op te steken. Het heeft mij ervan overtuigd dat alleen de Jood voor zichzelf kan en moèt zorgen. M.a.w.: je verkijkt je weer. Met 'wentelen in onbegrip, en slachtofferschap' oogst je alleen maar méér slaag. De Jood hoeft nergens en bij niemand op begrip te rekenen. Is het begrip er toch, dan is dat mooi mee genomen, maar op mooie intenties en beloften daarmee bouw je geen bakstenen huis of wordt het een huis dat op drijfzand is gebouwd. De Jood doet er verstandig aan om iedereen buiten zijn entourage blijvend te wantrouwen. Dat is de les die elke Jood zou moeten trekken uit 5000 jaar geschiedenis van zijn volk. "De integratie van de Jood is mislukt", concludeerde Theodor Herzl, nadat hij in Parijs het proces van de Joodse kapitein Dreyfus had verslaan, en geschokt de commotie aanschouwde die deze zaak de Fransen nog vele jaren bleef verscheuren. Herzl bleef consequent met zichzelf en legde de fundamenten van de Joodse staat. Dat was de enige weg en zoals achteraf ook bleek, het juiste besluit. Laatst gewijzigd door roskam : 29 juli 2008 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |