Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 21:47   #61
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Aha! Dit wordt interessant! Dan heb ik twee vragen voor u:

1) Wáár vonden holocaust en concentratiekampen plaats? In Europa? In Palestina? In Syrië? In Egypte? In Iraq? In Iran?

2) Wáár ligt de uniciteit van de holocaust t.o.v. andere genocides? Wat is de zin van deze "concurrence des victimes"? En gesteld dat er een uniciteit zou zijn, welke aanspraken zouden daar dan uit voortvloeien?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2008, 20:14   #62
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Wat hebben de Britten nu te zoeken in noord-ierland. Ik zal het u iets zeggen NIETS. Dit is pure bezetting. Het IRA komt gewoon op voor hun land. Ze zijn gewoon de witte brigade van Noord-Ierland

De meerderheid van de inwoners van Ulster zijn Presbyteriaanse Protestanten, te vergelijken met de vrijgemaakt Gereformeerden in Nederland. Die zijn allen Brits-Unionistisch. Dit heeft niets te maken met Britse bezetting aangezien het hier gaat om Protestantse Ieren die liever bij het VK blijven horen dan deel uit te maken van de Katholiek-Fundamentalistische Ierse Republiek. En wat nu met C18? Heb je nog leugens in petto???
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 11:51   #63
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
zionisten ,moslim extreemisten, neo-nazi's ect zijn allemaal 1 pot nat.
Juist, alles wat extreem is, zoals de helft van de posters in deze draad trouwens ...
Oud 28 juli 2008, 13:52   #64
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
De meerderheid van de inwoners van Ulster zijn Presbyteriaanse Protestanten, te vergelijken met de vrijgemaakt Gereformeerden in Nederland. Die zijn allen Brits-Unionistisch. Dit heeft niets te maken met Britse bezetting aangezien het hier gaat om Protestantse Ieren die liever bij het VK blijven horen dan deel uit te maken van de Katholiek-Fundamentalistische Ierse Republiek. En wat nu met C18? Heb je nog leugens in petto???
Wie is aan het liegen katholieken werden gepest tot de bom barste de en dan isoleren de protestanten zich en hangen het slachtoffer. Wat de protestanten doen is gewoon smerig en nog zich aan de vlag van Israël vastklampen van kijk wij zijn verdraagzaam. Ronduit ziekelijk. Trouwens Ik ben zelf niet gelovig. Het enigste wat voor mij telt is dat ieren krijgen waar ze recht op hebben nl noordierland.
Oud 28 juli 2008, 14:33   #65
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat bepalen de Noord-Ieren denk ik wel zelf, laat ze daar een referendum houden.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 19:58   #66
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1) Wáár vonden holocaust en concentratiekampen plaats? In Europa? In Palestina? In Syrië? In Egypte? In Iraq? In Iran?

2) Wáár ligt de uniciteit van de holocaust t.o.v. andere genocides? Wat is de zin van deze "concurrence des victimes"? En gesteld dat er een uniciteit zou zijn, welke aanspraken zouden daar dan uit voortvloeien?
Niemand kan blijkbaar deze zeer eenvoudige vragen oplossen.
Oud 29 juli 2008, 06:10   #67
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:

Antwoord:
1) In Europa, meer bepaald in Duitsland tijdens WOII en in de door het Derde Rijk bezette gebieden, die tijdens 12 jaar nazi-bewind aan elf miljoen mensen het leven kostte. Met het noemen van 'holocaust en concentratiekampen' worden in het bijzonder de 6 vernietigingskampen van het Derde Rijk bedoeld: Belzec, Sobibor, Treblinka, Chelmno, Majdanek en Auschwitz II (Birkenau). Ik heb tot op heden geen enkel gevangenenkamp ontdekt dat met één van die zes kan vergeleken worden om de eenvoudige reden dat die kampen niet bedoeld waren om gevangenen in op te sluiten maar om ze om te brengen. Zelfs de beruchte Jappenkampen in de Pacific of de Goelags tijdens en na de Stalinperiode of de Laogai (Chinees strafkamp) onder Mao komen daar nog niet in de buurt.

2) Als u op zoek bent naar het verschil met andere kampen (in nazi-Duitsland of elders in de wereld, vroeger en nu) ga dat dan in die zes kampen zoeken, en gij zult die 'uniciteit' ontdekken die ik bedoel. De uniciteit ligt ook in de jarenlange opbouw, het systeem, de propaganda, de organisatie enz. die de uiteindelijke vernietiging voorafgingen en waarvan de vernietigingskampen de logische uitkomst waren van een perverte ideologische constructie. Het begon eerst met woorden, dan gedwongen sterilisatie en euthanasie van 'minderwaardigen' tot regelrechte machinematige massamoord aan de lopende band, vergelijkbaar met een doorsnee tegenwoordig assemblagefabriek die elke dag haar quota moet halen. Dit alles gebeurde met voorbedachte rade en werd zelfs door Hitler in zijn vroegste geschriften aangekondigd, lang voor hij aan de macht kwam. Alleen de manier waarop de vernietiging moest worden uitgevoerd, was nog niet uitgevonden. Dat zou de SS zichzelf 'al doende' aanleren toen ze geconfronteerd werden met de uitvoering van de aangekondigde moord. Ze bleken daar naar het einde toe zeer creatief en bijzonder efficient in te zijn geworden en zijn daar tot op heden nooit in geëvenaard.

Laatst gewijzigd door roskam : 29 juli 2008 om 06:39.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 06:54   #68
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Antwoord:
1) In Europa, meer bepaald in Duitsland tijdens WOII en in de door het Derde Rijk bezette gebieden, die tijdens 12 jaar nazi-bewind aan elf miljoen mensen het leven kostte. Met het noemen van 'holocaust en concentratiekampen' worden in het bijzonder de 6 vernietigingskampen van het Derde Rijk bedoeld: Belzec, Sobibor, Treblinka, Chelmno, Majdanek en Auschwitz II (Birkenau). Ik heb tot op heden geen enkel gevangenenkamp ontdekt dat met één van die zes kan vergeleken worden om de eenvoudige reden dat die kampen niet bedoeld waren om gevangenen in op te sluiten maar om ze om te brengen. Zelfs de beruchte Jappenkampen in de Pacific of de Goelags tijdens en na de Stalinperiode of de Laogai (Chinees strafkamp) onder Mao komen daar nog niet in de buurt.

2) Als u op zoek bent naar het verschil met andere kampen (in nazi-Duitsland of elders in de wereld, vroeger en nu) ga dat dan in die zes kampen zoeken, en gij zult die 'uniciteit' ontdekken die ik bedoel. De uniciteit ligt ook in de jarenlange opbouw, het systeem, de propaganda, de organisatie enz. die de uiteindelijke vernietiging voorafgingen en waarvan de vernietigingskampen de logische uitkomst waren van een perverte ideologische constructie. Het begon eerst met woorden, dan gedwongen sterilisatie en euthanasie van 'minderwaardigen' tot regelrechte machinematige massamoord aan de lopende band, vergelijkbaar met een doorsnee tegenwoordig assemblagefabriek die elke dag haar quota moet halen. Dit alles gebeurde met voorbedachte rade en werd zelfs door Hitler in zijn vroegste geschriften aangekondigd, lang voor hij aan de macht kwam. Alleen de manier waarop de vernietiging moest worden uitgevoerd, was nog niet uitgevonden. Dat zou de SS zichzelf 'al doende' aanleren toen ze geconfronteerd werden met de uitvoering van de aangekondigde moord. Ze bleken daar naar het einde toe zeer creatief en bijzonder efficient in te zijn geworden en zijn daar tot op heden nooit in geëvenaard.
Elk kamp had zijn gruwelijke uniciteit. De nazi-kampen, de Japanse kampen, de goelags, de kampen van Pol Poth, en ga zo maar door.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 07:00   #69
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Elk kamp had zijn gruwelijke uniciteit. De nazi-kampen, de Japanse kampen, de goelags, de kampen van Pol Poth, en ga zo maar door.
Toon dan het onderlinge verschil aan. Alleen in de dood waren alle slachtoffers gelijk.

Laatst gewijzigd door roskam : 29 juli 2008 om 07:01.
Oud 29 juli 2008, 07:05   #70
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
niet alleen Gaza moet een Palestijnse staat worden. De Palestijnen moeten een 'degelijke' staat bekomen. Niet de staat die Israel hen gunt.
Wat bedoelt u met een 'degelijke' staat? Kan u daarvan het grondgebied en de grenzen ervan omschrijven? Toch een belangrijk detail me dunkt.
Oud 29 juli 2008, 07:19   #71
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Kinderen beschieten in Sderot is geen zelfverdediging, zolang dat doorgaat mogen ze van mijn part verroten. Uiteindelijk is het een feit dat we de Arabieren in de Gaza zullen moeten accepteren als een aparte staat, onafhankelijk van Israël. Maar dan moeten ze stoppen met hun jihadachtige gedrag. Idealiter zie ik de Israëlis de Gazanen een oprotpremie geven om zich ergens anders in Arabië te vestigen, maar zolang een geweldloze oplossing onrealistisch is, ben ik bereid de Arabieren in Gaza te accepteren: op voorbehoud dat Hamas Israël erkend en iedereen die Israël aanvalt wordt gestraft.
Dat blijft een utopie. Een onafhankelijke Palestijnse staat in Gaza samen met grondgebied wat nog in handen is van de arabische bevolking, is onrealistisch en op termijn onleefbaar. De 1.410.000 arabieren die in Judea en Samaria (de Westelijke oever van de Jordaan) wonen en de van oudsher Joodse steden zoals Hebron (waar aartsvader Abraham zou zijn geboren) en ook het beroemde Jericho (wellicht de oudste stad van de wereld),al enkele decennia bezet houden, zullen zich ofwel moeten integreren in de Joodse staat of verhuizen als ze weigeren de strijdbijl te begraven. Onbegrijpelijk blijft dat de meesten van hen nog steeds weigeren de Israëlische nationaliteit te aanvaarden, en worden daarin onverminderd aangemoedigd, opgehitst en bewapend door gewetenloze Jihadisten uit de buurlanden van Israël.

Laatst gewijzigd door roskam : 29 juli 2008 om 07:20.
Oud 29 juli 2008, 07:49   #72
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Roskam, ik ben ook zeker niet voor een Palestijnse staat in Samaria & Judea. I hecht alleen helemaal geen waarde aan de Gaza. Grenzen sluiten, en laat Egypte maar voor hun Arabische broeders zorgen (wat ze toch al doen met al die tunnels)
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 08:29   #73
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Op het nieuws: "Brown roept op tot opschorting kolonisatie Westelijke Jordaanoever. De Britse premier Gordon Brown heeft de Israëli's in Bethlehem opgeroepen de kolonisatie van de Westelijke Jordaanoever stop te zetten. Brown, voor het eerst in het Midden-Oosten als Brits premier, kondigde tevens nieuwe economische steunmaatregelen aan voor de Palestijnen." Bron.

Ah ja, die Britten en Israël. Daar hebben de Joden 'mooie' herinneringen aan over gehouden. Vooral toen tussen 1920 en 1948 Palestina Brits protectoraat was. Toen tijdens WOII de Jodenmoord haar eindsom vond in het Derde Rijk, waar waren ze dan die Britten?

Toen de Joden nazi-Duitsland trachtten te ontvluchten omdat ze anders vermoord zouden worden, waren ze nergens welkom of werden ze slechts met mondjesmaat toegelaten. De grootste belemmering om in Palestina te raken was de Britse kolonisator. Tussen 1946 en 1948 hielden de Britten ongeveer 50.000 Joden opgesloten die ze hadden onderschept toen zij trachtten naar Palestina te emigreren. Ze vonden het niet beter om de Joodse vluchtelingen op te sluiten in hun eigen concentratiekampen op het eiland Cyprus, vooral dat van het havenstadje Larnaka werd berucht omwille van de erbarmelijke leefomstandigheden die niet veel beter waren dan in de Duitse concentratiekampen. Pas na de onafhankelijkheid van Israël zouden ze door de Britten worden vrijgelaten en naar Israël (of elders) emigreren.

Ook de Britten zijn blijkbaar niet vergeten (en hebben ook nooit vergeven) dat ze door de Joodse gewapende organisaties zoals de Haganah en vooral Irgun uit Israël werden verdreven. Na de bomaanslag van 22 juli 1946 (morgen 62 jaar geleden) op het King David Hotel in Jeruzalem alwaar de Britse bezetter haar hoofdkwartier had, bomaanslag die gepleegd werd door Irgun, werd de Brits-Israëlische relatie nooit meer normaal. Zelfs in 2006, toen in Israël de 60-ste verjaardag van die bomaanslag werd herdacht, kwam het tot een politieke rel. Zie hier. Ondanks dat de Israëlische strijdkrachten een duidelijke waarschuwing had gegeven dat er een bom zou ontploffen in het hotel, hadden de Britten elke waarschuwing genegeerd, zo zeker dat ze waren van hun militaire sterkte. Met als gevolg: 91 doden waaronder 28 Britten.

De Britten zijn de laatsten die de Israëli's lessen mogen geven in alles wat tot betrekking staat met de veiligheid van de Joodse staat. Geen kat die daar nog aan twijfelt na alle voorbije ellende in de historie van het ontstaan van Israël.
Mijn frank is gevallen. Wat Zionistische Joden hier allemaal komen verkopen zijn uit het hoofd geleerde lesjes die ze overal gaan aframmelen, en wie niet teveel nadenkt trapt er natuurlijk in. De grootste merde voor Zionisten zijn denkende mensen. Israël verdraagt de waarheid niet. Dat is het grootste probleem.

Mijn bekommernis om de veiligheid van de Joden, onze Joden, en alle Joden ter wereld staat altijd voorop, heeft altijd voorop gestaan. De miserie voor jou is dat ik luister naar wat je vertelt, dat ik erover nadenk. Het zou voor jou veel beter uitkomen als ik als een papegaai zou herhalen wat jij vertelt.

Mijn probleem vanmorgen is dat Israël voor mij afgelopen nacht zijn zin heeft verloren. Ik moet een nieuw evenwicht zoeken. Dat is zo met denkende mensen. Niets ligt vast. Die Chassidische man die daar zondag rondliep met dat bord: 'ZIONIST ARE NOT JEWS' heeft gelijk. Iedere verdere kolonisatie is misdadig.

Ik ga hier eens proberen uit te filteren wat er kan worden aangevoerd ter verdediging van het Joodse standpunt. En Jood en Zionist zijn begrippen die zonder volledig samen te vallen toch nogal door mekaar vloeien. Spijtig genoeg.

Roskam stelt hier de vraag: "Waar waren de Britten toen de Joden vermoord werden?" Inderdaad, waar zat iedereen toen de nazi's bezig waren met het uitmoorden van de Joden? Waar steken mensen ook vandaag nog hun hoofd als er anti-Joodse retoriek wordt herkauwd?
We moeten hier blijven verder werken aan het deprogrammeren van het antisemitisme, we moeten leren beseffen waar we mee bezig zijn. En dat geldt ook voor de Joden onder ons. Hou op met jullie eigen godsdienst indirect te criminaliseren via de omweg van de islam. De islam is een synthese van het Jodendom en het Christendom, een zeer verdienstelijke poging van Mohammed ibn Abdallah om Joden en Christenen bij mekaar te brengen. Dat het niet gelukt is, is niet zijn verantwoordelijkheid, maar wel die van Christenen en Joden zelf.

Roskam stelt hier wel degelijk terechte vragen: "Toen de Joden nazi-Duitsland trachtten te ontvluchten omdat ze anders vermoord zouden worden, waren ze nergens welkom of werden ze slechts met mondjesmaat toegelaten", en: "Tussen 1946 en 1948 hielden de Britten ongeveer 50.000 Joden opgesloten in eigen concentratiekampen die al even mensonterend waren als die van de nazi's. Geen wonder dan dat de Britten door de Haganah en vooral Irgun werden buiten gekegeld. Ik zou het ook gedaan hebben.

Anderzijds, Roskam, schaadt je je eigen belangen als je je blijft wentelen in onbegrip, en slachtofferschap. De Britten zijn niet perfect, niemand is perfect, maar er zijn overal in Europa mensen die zich willen inzetten om komaf te maken met het antisemitisme. Als je dan zelf iedere uitgestoken hand afwijst, erop spuwt, en erin bijt, ja ... ik voel mij ineens zo heel Jezusachtig worden. Ik heb geen wangen genoeg om op te laten motten.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 08:33   #74
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Roskam, ik ben ook zeker niet voor een Palestijnse staat in Samaria & Judea. I hecht alleen helemaal geen waarde aan de Gaza. Grenzen sluiten, en laat Egypte maar voor hun Arabische broeders zorgen (wat ze toch al doen met al die tunnels)
Wat zit ji als Europeaan het MO te beheren? Wij heben daar geen zaken.

Die vanzelfsprekendheid waarmee Europeanen denken te mogen Godje spelen over de regio Israël-Palestina daar is iets ferm mis mee.
Oud 29 juli 2008, 08:41   #75
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat blijft een utopie. Een onafhankelijke Palestijnse staat in Gaza samen met grondgebied wat nog in handen is van de arabische bevolking, is onrealistisch en op termijn onleefbaar. De 1.410.000 arabieren die in Judea en Samaria (de Westelijke oever van de Jordaan) wonen en de van oudsher Joodse steden zoals Hebron (waar aartsvader Abraham zou zijn geboren) en ook het beroemde Jericho (wellicht de oudste stad van de wereld),al enkele decennia bezet houden, zullen zich ofwel moeten integreren in de Joodse staat of verhuizen als ze weigeren de strijdbijl te begraven. Onbegrijpelijk blijft dat de meesten van hen nog steeds weigeren de Israëlische nationaliteit te aanvaarden, en worden daarin onverminderd aangemoedigd, opgehitst en bewapend door gewetenloze Jihadisten uit de buurlanden van Israël.
Het is niet eens zeker of jij wel iets te maken hebt met Abraham. Ik heb wellicht meer genetisch materiaal van Abraham dan jij. Maar ik ga wel niet zo zot zijn om naar Hebron te verhuizen. Het probleem is dat hoe meer ik luister naar jullie, mij inspan om jullie te begrijpen, hoe meer de poten onder Israël vermilveren.

Zie dat hier nu weer eens af! Je spreekt van 'deporteren', verhuizen is hetzelfde. Je wil dus nog eens verder aan etnische zuivering doen, en de autochtone bevolking van de regio verder verjagen.
Als Israël een misdadig project is, een project van etnische zuivering en verdrijving van de autochtone bevolking van de regio, dan kan ik het begrijpen dat de autochtone onderdrukte minderheid die Israëlische nationaliteit niet wil aanvaarden. Hoe meer ik over Israël te weten kom, hoe ongunstiger het beeld wordt. Sorry, maar ik kan mijn ogen niet sluiten voor de waarheid. Zoals de zaken nu staan, is Israël een plek waar G-d niet thuis is, en dat is een zeer spijtige zaak. Ik denk niet dat dit de intentie geweest is van rechtvaardige Joden.
Oud 29 juli 2008, 08:42   #76
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u met een 'degelijke' staat? Kan u daarvan het grondgebied en de grenzen ervan omschrijven? Toch een belangrijk detail me dunkt.
Is het niet zo dat Israël weigert om zijn grenzen vast te leggen? Kwestie van ze ongehinderd te kunnen blijven verleggen.
Oud 29 juli 2008, 08:51   #77
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Antwoord:

2) Als u op zoek bent naar het verschil met andere kampen (in nazi-Duitsland of elders in de wereld, vroeger en nu) ga dat dan in die zes kampen zoeken, en gij zult die 'uniciteit' ontdekken die ik bedoel. De uniciteit ligt ook in de jarenlange opbouw, het systeem, de propaganda, de organisatie enz. die de uiteindelijke vernietiging voorafgingen en waarvan de vernietigingskampen de logische uitkomst waren van een perverte ideologische constructie. Het begon eerst met woorden, dan gedwongen sterilisatie en euthanasie van 'minderwaardigen' tot regelrechte machinematige massamoord aan de lopende band, vergelijkbaar met een doorsnee tegenwoordig assemblagefabriek die elke dag haar quota moet halen. Dit alles gebeurde met voorbedachte rade en werd zelfs door Hitler in zijn vroegste geschriften aangekondigd, lang voor hij aan de macht kwam. Alleen de manier waarop de vernietiging moest worden uitgevoerd, was nog niet uitgevonden. Dat zou de SS zichzelf 'al doende' aanleren
Citaat:
In het najaar van 1941 zijn ze daar geleidelijk naartoe gegroeid. Lees Philip Burrin daarover.
toen ze geconfronteerd werden met de uitvoering van de aangekondigde moord. Ze bleken daar naar het einde toe zeer creatief en bijzonder efficient in te zijn geworden en zijn daar tot op heden nooit in geëvenaard.
Feit is dat niemand, ook ik niet, kan garanderen dat Europa zijn afschuwelijke gewoonten ooit ontgroeit. Als ik het psychologisch kokerzicht van BDW zie, dan stemt dat niet hoopvol. Bij iedere nieuwe zondebok die wordt uitgevonden, moet alle beschavingswerk blijkbaar van voren af aan worden herbegonnen. Maar de Jodenvervolging is uniek, en kan met niets vergeleken worden. Sommige Joden trekken het breder open, en gaan terug tot de broedermoord om de Jodenhaat uit te leggen. Dat is natuurlijk ook een valabele invalshoek. Maar als die invalshoek moet dienen om NIET te werken aan het Christelijk antisemitisme dan werkt die contraproductief.
Oud 29 juli 2008, 09:40   #78
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Anderzijds, Roskam, schaadt je je eigen belangen als je je blijft wentelen in onbegrip, en slachtofferschap.
Ik heb nu geen tijd meer (ik moet naar kantoor) om uitgebreid te antwoorden op je replieken, maar zal dat zeker vanavond of morgenvroeg doen.

Alleen dit: in 1948 hebben een aantal strijdvaardige Joden een perfect antwoord geformuleerd op die eeuwen van onderdrukking, vervolging en moord, en dat is de stichting van de Joodse staat Israël.

Ik hou mij compleet nuchter en rationeel bij de historische feiten en bij het lezen van zoveel ellende die de Joden ondergingen, voel ik me daar helemaal niet moedeloos of kapot bij, integendeel. Er valt uit die geschiedenis heel wat op te steken. Het heeft mij ervan overtuigd dat alleen de Jood voor zichzelf kan en moèt zorgen.

M.a.w.: je verkijkt je weer. Met 'wentelen in onbegrip, en slachtofferschap' oogst je alleen maar méér slaag. De Jood hoeft nergens en bij niemand op begrip te rekenen. Is het begrip er toch, dan is dat mooi mee genomen, maar op mooie intenties en beloften daarmee bouw je geen bakstenen huis of wordt het een huis dat op drijfzand is gebouwd. De Jood doet er verstandig aan om iedereen buiten zijn entourage blijvend te wantrouwen. Dat is de les die elke Jood zou moeten trekken uit 5000 jaar geschiedenis van zijn volk.

"De integratie van de Jood is mislukt", concludeerde Theodor Herzl, nadat hij in Parijs het proces van de Joodse kapitein Dreyfus had verslaan, en geschokt de commotie aanschouwde die deze zaak de Fransen nog vele jaren bleef verscheuren. Herzl bleef consequent met zichzelf en legde de fundamenten van de Joodse staat. Dat was de enige weg en zoals achteraf ook bleek, het juiste besluit.

Laatst gewijzigd door roskam : 29 juli 2008 om 09:54.
Oud 29 juli 2008, 22:05   #79
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord:
1) In Europa, meer bepaald in Duitsland tijdens WOII en in de door het Derde Rijk bezette gebieden, die tijdens 12 jaar nazi-bewind aan elf miljoen mensen het leven kostte. Met het noemen van 'holocaust en concentratiekampen' worden in het bijzonder de 6 vernietigingskampen van het Derde Rijk bedoeld: Belzec, Sobibor, Treblinka, Chelmno, Majdanek en Auschwitz II (Birkenau).
De Holocaust vond dus plaats in Europa en door het Derde Rijk. Ik ben blij dat je dit toegeeft. Dan is mijn vraag aan jou: wat hebben de Palestijnen ermee te maken? Waarom legitimeert de Holocaust het verdrijven van Palestijnen uit hun huizen?

Citaat:
Ik heb tot op heden geen enkel gevangenenkamp ontdekt dat met één van die zes kan vergeleken worden om de eenvoudige reden dat die kampen niet bedoeld waren om gevangenen in op te sluiten maar om ze om te brengen. Zelfs de beruchte Jappenkampen in de Pacific of de Goelags tijdens en na de Stalinperiode of de Laogai (Chinees strafkamp) onder Mao komen daar nog niet in de buurt.

Hier heb je het over het verschil tussen een concentratiekamp en een genocide. Dit was de vraag niet. De Holocaust is inderdaad een genocide. Maar waarom is ze "moreel uniek" t.o.v. andere genocides en hoezo legitimeert deze "morele uniciteit" het verdrijven van een volk dat er niets met te maken heeft uit hun huizen?
Oud 29 juli 2008, 22:05   #80
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord:
1) In Europa, meer bepaald in Duitsland tijdens WOII en in de door het Derde Rijk bezette gebieden, die tijdens 12 jaar nazi-bewind aan elf miljoen mensen het leven kostte. Met het noemen van 'holocaust en concentratiekampen' worden in het bijzonder de 6 vernietigingskampen van het Derde Rijk bedoeld: Belzec, Sobibor, Treblinka, Chelmno, Majdanek en Auschwitz II (Birkenau).
De Holocaust vond dus plaats in Europa en door het Derde Rijk. Ik ben blij dat je dit toegeeft. Dan is mijn vraag aan jou: wat hebben de Palestijnen ermee te maken? Waarom legitimeert de Holocaust het verdrijven van Palestijnen uit hun huizen?

Citaat:
Ik heb tot op heden geen enkel gevangenenkamp ontdekt dat met één van die zes kan vergeleken worden om de eenvoudige reden dat die kampen niet bedoeld waren om gevangenen in op te sluiten maar om ze om te brengen. Zelfs de beruchte Jappenkampen in de Pacific of de Goelags tijdens en na de Stalinperiode of de Laogai (Chinees strafkamp) onder Mao komen daar nog niet in de buurt.

Hier heb je het over het verschil tussen een concentratiekamp en een genocide. Dit was de vraag niet. De Holocaust is inderdaad een genocide. Maar waarom is ze "moreel uniek" t.o.v. andere genocides en hoezo legitimeert deze "morele uniciteit" het verdrijven van een volk dat er niets met te maken heeft uit hun huizen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be