![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
Bekijk resultaten enquête: Wat verwacht u 1 augustus,de dag van het laatste oordeel? | |||
de regering heeft garanties voor een grote staatshervorming |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,90% |
de 3 verkenners geven hun opdracht terug aan de koning |
![]() ![]() ![]() |
15 | 21,74% |
het parlement/de Vlaamse partijen zeggen het vertrouwen in de regering op |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,25% |
de Vlaamse ministers stappen uit de regering |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,90% |
de staatshervoming komt op de lange baan en Leterme regeert door |
![]() ![]() ![]() |
45 | 65,22% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() Ik vrees voor de lange baan.
Je kan het de politici verwijten, maar even goed ligt de verantwoordelijkheid bij het volk. Indien de maat echt vol is en Vlaanderen schreeuwt om meer macht, dan zou je toch verwachten dat het volk op straat komt en Brussel bezet elke zondag tot er verandering komt. Hoe graag ik het ook anders had gezien, Vlaanderen wordt nog niet gedragen door zijn inwoners, de apathie en de welvaart zijn te groot. Velen onder ons zijn salon-revolutionairen. Dat geldt trouwens niet alleen voor Vlaanderen, ook België wordt slecht verdedigd. 1 ding hebben de "Belgen" gemeen: het zijn tamme apen.
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
( Ik weet nu niet of zee hier wel gepast is want er gaan er denken dat het is om hen in het midden van de zee te dumpen ![]() Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 29 juli 2008 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar wat moet er dan gebeuren? Een centuurke aan doen en de wetstraat eens doorwandelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is niet mooi wat ik hier schrijf ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het feit dat het volk niet bougeert, vind ik toch wat triestig. Als het Vlaamse volk autonomie wil, dan moet het die maar gaan claimen in Brussel.
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En met centuurke bedoelde ik geen Armani-centuurke maar een C4-centuurke ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
midden in een aankomende regimecrisis ... faut le faire ... en Bourgeois zat erbij en zweeg ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De kans is vrij groot dat NVA het kartel breekt, ik zie geen andere politieke optie tenzij ze de "geloofwaardigheid" van hun kartelpartner onderschrijven en met afgezakte broek naar de stembus trekken. Vervolgens zal CD V zichzelf het aurora van de grote verantwoordelijke redder des vaderlands moeten aanmeten en trachten te verkopen dat 'goed bestuur' zonder staatshervorming mogelijk is waardoor ze hun eigen oeverloos belachelijk maken... De VLD zal hiervan garen trachten te spinnen (Dewael heeft al een eerste balonnetje opgeladen om te zien hoe koud/warm het is) en hun erfvijand zoveel mogelijk trachten te compromiteren -in eigen regering dan nog wel-met de hulp van hun Waalse zusterpartij én PS... De vraag kan gesteld worden in welke mate de verantwoordelijkheid tussen volk en politici moet verdeeld worden. Tel eens op: VB, NVA, LDD en minimaal 800.000 Vlaamse stemmen voor Leterme (nog niet gesproken van CD V)... Minstens dit deel van het volk heeft democratisch gekozen VOOR Vlaanderen. Ze nu uitmaken voor 'klootjesvolk' is een optie maar niet mijn optie. Akkoord met te braaf of te tam of te tolerant... maar men mag toch niet vergeten dat de STEM duidelijk hoorbaar was...en zelfs bij wijlen SCHERP... Ik kan dit enkel maar aanmoedigen. Of deze aanmoediging het best gebeurd door ze te prikkelen (klootjesvolk) of te zalven ... ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. Mijnheer doktoor, mijnheer pastoor en de meester zijn verdwenen uit het straatbeeld... niet vergeten dat de Vlaming enkel nog 'die van Brussel' en de 'gazet' heeft om geleid te worden. Dat is al tweemaal foute boel...
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het verdriet van Belgie is dat de media deze rol niet vervullen. Daarom wordt het volk misleid en heeft ook geen invloed. Toch geloof ik dat door de snelle techonlogische ontwikkeling waardoor informatie dagelijks via internet en voor de jongeren met I- phone,direkt beschikbaar is, dat het regime zijn tijd heeft gehad. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 31 juli 2008 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |