![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsjeblieft zeg!
Alvinvdv met alle respect maar u kraamt nogal wat onzin uit! U weet toch zelf wel dat Turken hanafieten zijn, wat zij ook beslissen of de hadith; daarom accepteren de malekieten waar o.a de meeste Marokkanen toe behoren dit nog niet! En hoezo worden kinderhuwelijken met volwassenen niet goedgekeurd binnen islam? Het is helemaal niet ongebruikelijk dat een volwassen man een meisje van elf trouwt in een aantal moslimlanden! Kortom een relatie die in het Westen als pedofelie wordt beschouwd staat niet eens ter discussie binnen heel wat moslimlanden! IK ben het met u eens dat in de zevende eeuw andere zeden en gebruiken heersten en dat de profeet uitmaken voor pedofiel ridicul is vanwege een volslagen ander tijdsbeeld maar het over me over nu en vandaag, en daarin wordt pedofelie binnen islam wel degelijk toegestaan o.a in Pakistan. Het gaat dan ook helemaal niet over het wel of niet goekeuren van pedofelie door imams; binnen islam kan een meisje vanvaf negen jaar huwen, en binnen een aantal moslimlanden is dit nog steeds zo ongeacht de opinie van de voortgangers in het gebed want dat is de rol van een imam! Ik maak me er boos over hoe u hier een volslagen verkeerde voorstelling van zaken geeft; ja wat in het Westen pedofelie is wordt binnen de islam als leer toegestaan en dat moet u niet anders proberen voorstellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En JA ze gebeuren in bepaalde Moslimlanden..... Nu moet je er ook rekening mee houden dat de media ons een negatief beeld van Moslimlanden wil opdringen, het is in die landen zeker niet de regel met kinderen te huwen, eerder een uitzondering! Onze media focust natuurlijk op de wantoestanden, ik zie dit vooral met Iran (we moeten 'geprepareerd' worden voor een inval in Iran) Dus de propagandamachine draait op volle toeren! Hetzelfde met Afrika, we krijgen altijd hongerende kinderen in SOedan of Ethiopië te zien, maar wat goed gaat in Afrika (nog veel te weinig helaas) krijgen we niet te zien? Hoeveel mensen associeren Afrika met hutjes en strooien rokjes?? Niettegenstaande sommige Afrikaanse grootsteden (bv. Abuja in Nigeria) een infrastructuur hebben te vergelijken met Europese steden... Het is altijd een slecht beeld dat wij over hen en zij over ons ophangen.... dit moet ophouden! Dit is destructief... Als ze morgen in Afrika een reportage zien over Dutroux, Fourniret, Fritzl... gaan ze ook denken dat zulke dingen hier regel zijn, terwijl dat helemaal niet zo is! Samengevat: de Islam moet ook de hand in eigen boezem durven steken, en zulke wantoestanden aanpakken.... Maar ons beeld is duidelijk vertekend om redenen te talrijk hier op te noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in elk geval afkeuringswaardig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgens mij is er een reuze verschil tussen een meisje van 16 en een kind van 9 , maar ik kan me natuurlijk vergissen. En neen het was evenmin de gewoonte dat vijftigplussers dan met zo'n 16-jarige puber gingen huwen. welk punt wou je nu maken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 augustus 2008 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat jij je focust op uitzonderingen..... Een tijdje terug was in het nieuws (heb helaas geen tijd de bron op te zoeken) over een Amerikaanse sekte waar sex met minderjarigen (zeer jonge adolesenten) geen taboe was! Dit is in de VS hé.... en ze gebruiken ook een 'heilig' boek om hun daden goed te keuren! http://www.depers.nl/video/290517/Se...-misbruik.html Daar begin je niet over.... wel als het Moslims betreft!! http://www.depers.nl/zoek/?keyword=Seksueel+misbruik Hier gaat het ook niet over moslims hé.... Twee maten en twee gewichten geboren uit haat jegens een bepaalde groep... Laatst gewijzigd door alvinvdv : 13 augustus 2008 om 10:19. Reden: aanvulling videofragment |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Titel van dit draadje: Islamverovering EU: Duitse Volk verzet tegen 184 nieuwe moskeeën. Bovendien, mij niet gelaten als je islam als een sekte wilbeschouwen. In feite is het dat ook. Maar het lijkt me dan toch wel een zéér verspreide sekte die ondertussen ook Europa koloniseert. En dat heb ik nog niet van die Amerikaanse bijbelsektes gehoord. Trouwens: die worden ginds dus regelmatig voor het gerecht gebracht. Zie jij de islamitische landen hun landgenoten voor het gerecht dagen omdat ze volgen wat er in hun heilige gebruiksaanwijzing staat? Leer nu toch eens het onderscheid te maken zeg! Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 augustus 2008 om 10:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het lijkt me dan toch wel een zéér verspreide sekte die ondertussen ook Europa koloniseert. En dat heb ik nog niet van die Amerikaanse bijbelsektes gehoord. Een paar maanden terug zat het Antwerpse sportpaleis vol voor een zekere Benny Hinn..... http://www.bennyhinn.org/articles/ar...sc.cfm?id=2452 Ik heb nog nooit zo'n massale samenkomst gezien bij een Moslim-evenement in België....... JIJ WEL???? pfffff..... Laatst gewijzigd door alvinvdv : 13 augustus 2008 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begint dus in te zien dat wat hier wordt aangeklaagd (pedofiele "huwelijken) in islamitische gebieden wordt GETOLEREERD en zelfs AANBEVOLEN, terwijl het hier wordt BESTRAFT. Goed zo! je gaat er nog komen. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wij keuren ditvag de islam keurt dit goed begin je het te snappen of blijf je poco? Laatst gewijzigd door shaddy : 13 augustus 2008 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is nog hoop voor Europa....van "ons" Vlamingen zal het niet komen, wij vergooien liever, onder het mom van verdraagzaamheid, alles wat we een paar honderd jaar lang hebben opgebouwd....
Uit HLN van een tijdje terug 71 procent van Duitsers negatief over islam Duitsers staan steeds negatiever tegenover de islam. De tolerantie is gedaald, concluderen onderzoekers na de ondervraging van ongeveer 2.000 personen. Duitsers zijn steeds minder bereid tolerant te zijn tegenover een geloof waarvan wordt verondersteld dat het zelf onverdraagzaam en bedreigend is, aldus de wetenschappers. Van de ondervraagden vindt 71 procent de islam intolerant, tegen 66 procent twee jaar geleden. Een meerderheid van 56 procent vindt een verbod op de bouw van moskeeën in orde zolang in sommige islamitische landen geen kerken mogen worden gebouwd. Hetzelfde percentage stelt dat tussen het christendom en de islam een „botsing van culturen” plaatsvindt, meldden Duitse media. Vier op de tien Duitsers pleiten voor een sterke beperking van de uitoefening van het islamitische geloof in de Bondsrepubliek
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is meer dan botsing van culturen . De islam staat haaks op onze normen waarden en democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alvinvdv, opnieuw ben ik het oneens!
Niet de media is het probleem; want die heeft maar al te vaak banden met politici waar ze eerder bijdragen tot sencuur in het denken over islam dan verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor de negatieve beeldvorming over islam. Het probleem is ongetwijfeld de leer zelf maar daarom gelukkig nog niet iedere volgeling van die leer. Islam ontstond in de zevende eeuw; de koran en het leven van de profeet zijn de basis voor de Islamitische leer en staat toe tot op vandaag dat wereldwijd hele jonge meisjes, kinderen nog verkracht worden binnen huwelijken. Draai daar dan ook niet omheen en begin niet over de huwbare leeftijd in Vlaanderen; die lag in het verleden op 21 jaar; jonger had je toestemming nodig van je ouders! Persoonlijk ken ik niemand die bij Afrika denkt aan strooien rokjes; wel aan hongersnood en geweld en een oprukkende radicale islam met regelrechte warlords in Darfour bijvoorbeeld. Ook hier is Afrika zelf en niet de media schuldig, de meeste Afrikanen zijn er belabberd aan toe en dat heeft meer te maken met de elite die overal aan de macht is dan met objectieve media. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() alvinddv is met het "schaamrood "hopelijk effe weg en gaan bezinnen over zijn uitspraken hier amai zeg .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() t'moet zijn dat er veel getrouwd wordt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Westerlingen: superieur Als de rest: lui, dom, parasieten..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen dit geldt niet voor alle moslims enkel een deel maar hoor
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. Laatst gewijzigd door Dixie : 25 augustus 2008 om 00:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() het paard van Troje
de bouw van een megamoskee in Keulen (die tot 20 miljoen euro zal kosten, gekroond door een koepel van 36 meter hoog, geflankeerd door twee minaretten van 55 meter hoogte) is goedgekeurd |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Er zou een Europees bouwvergunningsverbod moeten komen voor moskeeen. Hoe minder gastvrijheid tegenover die 'godsdienst', hoe beter.
|
![]() |
![]() |