![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementslid
|
![]() zou ik ook niet doen
doen zij wel voor je. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Russen konden het evenmin bolwerken. Vanaf het begin van USA/internationaal ingrijpen voorspelde ik al dat dit een tweede Vietnam zal blijken te worden.
![]() |
#63 |
|
![]() Makkelijkere winning, minder infrastructuur nodig, geschoolde mankracht voorhanden.
![]() |
#64 |
|
![]() En de media toont nergens hoe sterk de Taliban wel staat, opvallend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, G. W. Bush is indertijd ook verkozen geraakt met énorme anti-interventionistische toespraken.
Dat is achteraf gezien ook goed gelachen.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() http://destandaard.be/Artikel/Detail...ieuwsoverzicht
Obama kiest waarschijnlijk Biden Ik heb hem vlug gegoogled leek me links naar Amerikaanse maatstaven |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vind het belachelijk dat de publieke zender van Nederland gewoon volop de kant van Husein Obama heeft gekozen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt de tweede mogelijkheid geworden te zijn....,handig is voor Obama dat het piepkleine Delaware ,waar Biden resideert,op zich geen zware politieke machtsbasis vormt voor iemand die tenslotte een secundaire functie moet krijgen. In ieder geval,sedert de intrede van figuren als Dick Cheney,of Al Gore in vice-premier-milieus is die funktie geen "reservefunktie" meer ,maar worden daar "expert"-persoonlijkheden gezet die zelf hun eigen niche mogen beheersen. Laatst gewijzigd door kelt : 23 augustus 2008 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is een smerige truc van je: Husein Obama. Natuurlijk kiest Europa in meerderheid voor Obama - zie zijn publiek in Berlijn. Men wil af van de doldrieste avonturen van de Republiekeinen in het buitenland. Irak was fout. Afghanistan loopt ook verkeerd af. Georgische heethoofden steunen is evenmin slim. Over raketten in Polen tegen Noord-Korea heb ik het al eerder gehad en elk woord daarover is er eigenlijk één te veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik maak me geen illusies |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Trouwens 99% van de europeanen kunnen toch geen gefundeerd oordeel vellen over beide kandidiaten. Enige wat vele europeanen wel als een mantra kunnen naapen is: George Bush is slecht en dom. Tot zover reikt hun voorgekauwde "kennis" van de amerikaanse politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Soros, de financiële peetoom van Obama als het ware, was namelijk ook diegene die Saakashvili mee in het zadel heeft geholpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En dan die belachelijke feel-good speech in Berlijn, wat een bult lucht. En de Obamites logen ook nog eens over het aantal aanwezigen. Ze zijden 200.000, die passen niet eens op dat plein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Is het in het voordeel van Europa dat er straks een charismatische good guy president wordt van Amerika? Bush was tenminste in de internationale politiek veel makkelijker te duiden als een public enemy die ook in eigen land zeer controversieel werd. Het resultaat was dat het aanzien van Amerika in de wereld sterk achteruit is gegaan.
Een charismatische Obama kan evengoed een Amerikaanse imperialistische koers blijven varen. Het verschil is dat men dit gemakkelijker als sympathiek zou kunnen beschouwen. Perceptie is nu eenmaal belangrijk. Ik zou zelfs zeggen; belangrijker dan ooit. De meeste Amerikanen willen een "change of politics" zonder eigenlijk goed te weten wat dat precies moet inhouden. Een Republikeinse president zou de status van Amerika verder kunnen inperken en dat zie ik eigenlijk eerder als een voordeel voor Europa. De change van Obama zou wel eens kunnen neerkomen op een charme offensief met de bedoeling om Amerika terug een vooraanstaande rol te geven. Alleen zal het ditmaal een pak moeilijker te zijn om hun president te diaboliseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Ik denk niet dat het juist is om de USA en de Amerikanen als alleen maar slecht en onverbeterlijk te beschouwen.