![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar aan de andere kant vind ik dan weer wel dat er een bijkomend probleem is. Depressies raken stilaan uit de taboesfeer. In principe zou dat een zegen moeten zijn , maar ik heb daar mijn bedenkingen bij. Ik bedoel hoe meet je depressiviteit? Je kan iemands koorts meten of kijken hoe ernstig de barst in een bot is , maar wat iemand van binnen voelt is een stuk moeilijker. Schriftelijke testen zijn afhankelijk van de oprechtheid van degene die ze invult en de gemoedstoestand van die dag. Het is dus een gegeven dat depressies en vooral de ernst ervan moeilijker vast te stellen zijn. Ik heb een arts in de familie en die beweert dat mensen zijn bureau binnen komen letterlijk vragend naar anti-depressiva terwijl volgens hem de meesten dat helemaal niet nodig hebben. Als men de grens niet meer kan trekken tussen suicidaliteit en iemand die zich een dagje down voelt , dan zitten we met een probleem. Als we psychiatrie normaliseren zoals dat het geval is met het bezoek aan de tandarts , creëeren we dan niet het gevoel dat de psychiatrie enkel in staat is om te helpen bij mensen met dagdagelijkse psychische problemen maar veel minder in staat is om te helpen met mensen die bvb op de rand van een psychose staan? Ik twijfel daar soms aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Interessant allemaal. Dat van psychologen t.o. psychiaters valt nog te dingesen qua nut en competentie enz maar voor de rest vind ik dit zowieso een nuttige discussie, ook voor ons zelf als acteurs in deze maatschappij waarin zoveel mensen zichzelf doden omdat ze ongelukkig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Mijn schoonbroer is begrafenisondernemer. Ik zelf help daar al meer dan 20 jaar.
Mijn ervaring is: personen die alle geluk gehad hebben in het leven. Die nooit ziek geweest zijn. Geen handicap hebben. Waar alles van een leien dakje loopt. Als die eens en probleem hebben, dan stappen ze er uit. Ik ben nog nooit iemand gaan op halen die zelfmoord gepleegd had, die bv. kanker of MS had. Wat mij betreft zijn dat mensen die het leven rot verwend heeft. En als het even mis is stort hun wereld in elkaar. Ze hebben nooit voor iets leren vechten. Daarom begrijpt de familie meestal niet hoe zoiets kon gebeuren. Ik spreek mij niet uit over kinderen die dit proberen en waar het fataal afloopt. Dat kon een hulp kreet zijn.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Het zou hout snijden als u kunt aangeven, wat verschillen zijn tussen beide landen, om dit percentageverschil te verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hij bedoelt dat er in België nog teveel op ouderwetse manier wordt opgevoed en dat deze religieuze vorm onze landgenoten niet wapent tegen omgang met de maatschappij.
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() ik zie niet waar hij het over religie heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |