Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 maart 2004, 12:01   #61
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Ja, maar met al die splinsterpartij wordt het politiek landschap niet echt overzichtelijk.
Trouwens, ging de Liberale Alliantie niet samen met SoLiDe en VeiligBlauw geen kartel vormen?
§tijn is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:03   #62
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik denk niet dat het aan de B.U.B. is dat u moet verwijten dat wij onduidelijke standpunten innemen. Is "gewesten afschaffen" niet duidelijk genoeg misschien? of "tegen stemrecht voor niet-EU-burgers" of "afschaffing van werkgeversbijdragen".

U hebt blijkbaar nog nooit ons programma gelezen.
Ja vooral tegen stemrecht voor niet-EU burgers vind ik schitterend:

Als het er echter op aan kwam om concreet actie te ondernemen, dan wilde jij niet meedoen!
De meerderheid van het BUB-bestuur was voor een samenwerking met het Comité tegen het vreemdelingenstemrecht.
Het kwam er echter niet van, want uw uitleg:

"De beslissing was niet unaniem, dus doen we het niet"

Maar elk BUB lid mocht wel ten persoonlijke titel meewerken.

Hoe hypocriet is dat dan niet?

BUB bewijst hiermee dat hun standpunt hierrond is: we zeggen iets maar we durven er niet consequent naar handelen!
Beste Rudy,
Is het u reeds voor de geest gekomen dat dat fameuze comité een mantelorganisatie is van het Vlaams Blok?
Bruno* is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:09   #63
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
Beste Rudy,
Is het u reeds voor de geest gekomen dat dat fameuze comité een mantelorganisatie is van het Vlaams Blok?
Is het U reeds voor de geest gekomen dat dat Comité het enige was dat concrete actie ondernam tegen het vreemdelingenstemrecht?
En dat er vele verschillende strekkingen in vertegenwoordigd waren?
En dat het bon ton was bij de pers om dit comite af te schilderen als een mantelorganisatie van het Blok?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:14   #64
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Beste Rudy,
Is het U reeds voor de geest gekomen dat dat Comité het enige was dat concrete actie ondernam tegen het vreemdelingenstemrecht?
En dat het bon ton was bij de pers om dit comite af te schilderen als een mantelorganisatie van het Blok?
Het gaat niet om "vreemdelingenstemrecht", het gaat om stemrecht voor migranten. Belangrijke nuance. Dat stemrecht is democratisch gestemd in Kamer en Senaat. Het VB zegt: 80% van de Vlamingen is tegen, schande! Mooi, maar 80% van de Vlamingen is ook tegen separatisme. Mantelorganisatie dus.
Bruno* is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:17   #65
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het gaat niet om "vreemdelingenstemrecht", het gaat om stemrecht voor migranten. Belangrijke nuance. Dat stemrecht is democratisch gestemd in Kamer en Senaat. Het VB zegt: 80% van de Vlamingen is tegen, schande! Mooi, maar 80% van de Vlamingen is ook tegen separatisme. Mantelorganisatie dus.
De kwestie draaide dan ook niet rond steun voor het Blok, maar eerder voor steun tegen het STEMRECHT VOOR NIET-EUROPESE VREEMDELINGEN.

Oud 29 maart 2004, 12:20   #66
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

De kwestie draaide dan ook niet rond steun voor het Blok, maar eerder voor steun tegen het STEMRECHT VOOR NIET-EUROPESE VREEMDELINGEN.
Ik herhaal:
Het VB+COMITE zegt: 80% van de Vlamingen is tegen, schande! Mooi, maar 80% van de Vlamingen is ook tegen separatisme. Mantelorganisatie dus
Bruno* is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:24   #67
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik herhaal:
Het VB+COMITE zegt: 80% van de Vlamingen is tegen, schande! Mooi, maar 80% van de Vlamingen is ook tegen separatisme. Mantelorganisatie dus
Het één werd niet aan het ander gelinkt in het Comité tegen Vreemdelingenstemrecht.

Ik ben eveneens tegen separatisme, maar dat houdt mij niet tegen om tegen het vreemdelingenstemrecht te ageren!

Uw vergelijking en de daaruit voortvloeiende conclusie houdt dus absoluut geen steek.
De BUB had kunnen meewerken tegen het vreemdelingenstemrecht, zonder daarvoor voor het separatisme te moeten kiezen.
Het Blok heeft geen alleenrecht om te strijden tegen fundamenteel onjuiste zaken!

Oud 29 maart 2004, 12:49   #68
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Het één werd niet aan het ander gelinkt in het Comité tegen Vreemdelingenstemrecht.

Ik ben eveneens tegen separatisme, maar dat houdt mij niet tegen om tegen het vreemdelingenstemrecht te ageren!
Nogmaals de hoofdargumentatie:
Het dossier “stemrecht voor migranten” beheerst al maanden de politieke agenda.

Het is overduidelijk dat minstens driekwart van de Vlaamse bevolking niet wil weten van toekenning van stemrecht aan vreemdelingen die niet over de Belgische nationaliteit beschikken. Het verlenen van stemrecht is een fundamenteel beginsel in de democratische samenleving. (...)Het ‘actiecomité tegen het stemrecht voor vreemdelingen’ wil over de partijgrenzen heen de krachten bundelen om te beletten dat een Franstalige meerderheid, gevolgd door slaafse SP.A-ers en Spiritisten, haar wil opleggen aan een uitgesproken Vlaamse meerderheid.

Bruno* is offline  
Oud 29 maart 2004, 13:03   #69
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nogmaals de hoofdargumentatie:
Het dossier “stemrecht voor migranten” beheerst al maanden de politieke agenda.

Het is overduidelijk dat minstens driekwart van de Vlaamse bevolking niet wil weten van toekenning van stemrecht aan vreemdelingen die niet over de Belgische nationaliteit beschikken. Het verlenen van stemrecht is een fundamenteel beginsel in de democratische samenleving. (...)Het ‘actiecomité tegen het stemrecht voor vreemdelingen’ wil over de partijgrenzen heen de krachten bundelen om te beletten dat een Franstalige meerderheid, gevolgd door slaafse SP.A-ers en Spiritisten, haar wil opleggen aan een uitgesproken Vlaamse meerderheid.

Waar ziet U het separatisme in deze?
Het is zo dat de Franstalige partijen en de SPA-Spirit dit tegen de wil van de Vlamingen (en de Walen) hebben goedgekeurd.
Maar misschien ziet U dat anders?

Oud 29 maart 2004, 14:01   #70
Filip Van Looy
Burger

Standaard

Beste Stijn,

Hou je er een hidden agenda op na, of waar in godsnaam heb jij gelezen
dat Solide en Veilig Blauw een kartel met onze Liberale Alliantie zouden aangaan.

Het is niet omdat je niets uitsluit, dat dit dan zo perse zal zijn, ook al ware het misschien gewenst.

Of heb jij een glazen bol ?
Oud 29 maart 2004, 16:05   #71
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mijn bronnen
Trouwens, dat kartel, 'Liberaal Kartel' zou het trrouwens heten zou zelfs stemadvies van het Appèl moeten krijgen.
§tijn is offline  
Oud 29 maart 2004, 16:08   #72
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Ik heb mijn bronnen
Trouwens, dat kartel, 'Liberaal Kartel' zou het trrouwens heten zou zelfs stemadvies van het Appèl moeten krijgen.
Hoe belachelijk. Al die splinterpartijtjes aan de rechterzijde bestaan alleen om de ego's van de mensen die er de dienst uitmaken wat te voeden, want ze geven zelf zo graag toe dat ze nooit de kiesdrempel zullen halen. Alleen door zich te hergroeperen binnen één groot geheel (Liberale Alliantie-Liberaal Appel-Veilig Blauw-Fervent Nationaal-BUB) kunnen ze in de buurt komen van die kiesdrempel.

Maar ik zie het al voor me: Al die professionele partijenoprichters, die erop kicken een persconferentie te geven, aan één tafel...
zorroaster is offline  
Oud 29 maart 2004, 16:10   #73
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Ik heb mijn bronnen
Hoe belachelijk. Al die splinterpartijtjes aan de rechterzijde bestaan alleen om de ego's van de mensen die er de dienst uitmaken wat te voeden, want ze geven zelf zo graag toe dat ze nooit de kiesdrempel zullen halen. Alleen door zich te hergroeperen binnen één groot geheel (Liberale Alliantie-Liberaal Appel-Veilig Blauw-Fervent Nationaal-BUB) kunnen ze in de buurt komen van die kiesdrempel.

Maar ik zie het al voor me: Al die professionele partijenoprichters, die erop kicken een persconferentie te geven, aan één tafel...
En als dat niet lukt, dan vormt men het Vlaams Kartel...

Oud 29 maart 2004, 16:12   #74
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

BUB was er eerst, en wij hebben ons steeds achter ons gemeenschappelijk doel geschaard. Dat de windhanen ter rechterzijde van Atilla de Hun (maar nu en dan ook eens aan de linkerzijde van Stalin, naargelang het uitkomt) maar splitsen en ruziemaken. Van BUB bestaan er geen splinterpartijen, en stap voor stap komen wij dichter bij ons doel. Langzaam maar zeker, langzaam maar zeker...
Patriot! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be