![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Turkije is bondgenoot, goede handelspartner, cultureel en historisch een rijk land en bovendien een prettig land om in te vertoeven. Ik klink wel een reisorganisatie nu, maar ik zie in Turkije geen dreiging, noch militair, noch economisch, noch demografisch.
Laatst gewijzigd door BenIsaac : 12 augustus 2008 om 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Foutieve berekening. Jij hebt 5% van 70.568.256 berekend. Je moet dat getal nog met 4 vermenigvuldigen. Dat zijn ongeveer 14 miljoen internet gebruikers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Turkije heeft een groot infrastructuur opgebouwd. Een uitgebreide infrastructuur maakt het voor een land mogelijk grote welvaart te creeren en vooruitgang te boeken. De universiteiten zijn door de uitgebreide infrastructuur beter bereikbaar dan ooit tevoren. Turkije is van een netto wapen importeur nu een netto wapenexporteur geworden. Het gemiddelde inkomen van een Turk bedraagt $12.900. Dit jaar heb ik Turkije voor het laatst bezocht. Ik was verbluft door de vooruitgang die het land heeft geboekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, 14 miljoen tegen 56 miljoen dan.
![]() |
#68 |
Gouverneur
|
![]() om beter te doen dan de Franse Leclerq gaan ze van ver moeten komen...
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waarom zouden ze? Als ze zelf de technologie en industrie hebben om een wapenexporteur te worden steun ik ze daar volledig in beter nog zie ik ze samen met Israël wapens ontwikkelen. Op industriaal-militair gebied voelen die landen elkaar goed aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Russische T-80 en/of T90 zijn goedkoper ,zijn beter bewapend (125mm kanon tegenover de Rheinmetal 120mm gladloop) en bepantserd, en daarbovenop, gebruiken een deftige V12 diesel. Geen brandstofzuipende gasturbine. Beetje korter bij huis, de Leopard II een beetje aanpassen aan de Turkse eisen moet toch kunnen? Of een Leclerc, of een Challenger II, of een Merkava?
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Gewoon omdat ik nuchter vaststel dat we al lang niet meer moeten neerkijken op bepaalde landen?
Zolang extremistisch marginale als homo verkleedde groupuscules hier de macht niet grijpen blijf ik. En ik heb de indruk dat dat nog heel lang gaat duren... ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 augustus 2008 om 08:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Turken ontwikkelen materiaal die tegen mijnexplosies bestand is. Bekijk vooral de test die na 5 minuten plaatsvindt. Ook is het materiaal bestand tegen armor piercing bullets en RPG.
http://www.youtube.com/watch?v=XfDi4Wg0iBg |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() en turkse Nederlander , ga jij in die fabrieken werken om die tank te bouwen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen is de variatie in bewapening van militaire voertuigen uit het "NATO-gebied" tamelijk beperkt ,ik denk niet dat er meer dan 5 types(kalibers) tank-kanonnen in gebruik zijn in de NATO zone,en dan nog om "historische" redenen(er is nog steeds veel jaren 70 tuig in omloop,en niet alleen in het Turkse leger ) Ook de "aandrijflijn",gaande van motor,koppeling,versnellingsbak is typisch een internationaal gebeuren.... Die gasturbine is een interessante opmerking,ja,het ding zuipt als de beesten,maar het drinkt vrijwel alles wat in brand te steken is,desnoods zware scheeps-fuel zonder noemenswaardig verlies van kracht en acceleratie.DAT is de reden dat de US-Army ervoor gegaan is.De logistiek van de US-Army is daar waarschijnlijk eeuwig dankbaar voor,het geeft de veelgeplaagde logistiekers OPTIES in oorlogstijd ... Ik geloof niet dat er een NATO land is dat,in verhouding tot het grondgebied,zoveel bergland heeft waarin het denkt te moeten vechten als Turkije(elders is "bergland" eerder het uitzonderingsgebied.... ),dit kan een eigen project enigszins rechtvaardigen....De Merkawa,de Leclerc,of zelfs een Italiaanse machine kunnen interessante modellen zijn.De Abrams is veel en veel te groot en te zwaar..... Laatst gewijzigd door kelt : 17 augustus 2008 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() ferm stil hier na comment 75
|
![]() |
![]() |
![]() |