![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() NL: Het wegdek is wel vaak in goede staat maar de rijstroken en de inrichting zijn smaller van opbouw en zeer veel snelwegen hebben ook maar 2x2 rijstroken. Daar komt bij dat de filedruk zeer hoog is en er vaak zeer druk verkeer is. Aangenaam rijden vind ik dat persoonlijk niet. Wat wel een voordeel van Nederland is, is dat er tenminste nog nieuwe snelwegen bijkomen en het netwerk robuuster gemaakt wordt. Onder meer de aanleg van de A4, A37 en A73 draagt hier tot bij. B: Bij de Belgische snelwegen moet je al meteen een lijn trekken tussen de Vlaamse en Waalse wegen. Dit is een wereld van verschil. De Vlaamse snelwegen zijn over het algemeen in veel betere staat dan de Waalse. Toch kan België Nederland niet volgen qua wegdekonderhoud. Andere voordelen van het Belgische snelwegennetwerk is de geslotenheid ervan. Vrijwel alle snelwegen sluiten aan op andere (op de A19 na), veel snelwegen beschikken over 2x3 rijstroken en de verlichting is ook een positief iets. Nadeel zijn de weinige investeringen in nieuwe infrastructuur en uitbreidingen van de huidige. Dit is deels te verklaren door de achterstand die er in Vlaanderen was (en in Wallonië is) door het gebrekkig onderhoud van de jaren 80 en 90. F: Frankrijk is naar mijn mening het land met de beste snelwegen om te rijden. Allereerst dien je onderscheid te maken door de tolsnelwegen en de wegen die beheerd worden door de Franse overheid. Dat is namelijk een enorm verschil. De wegen van de Franse overheid zijn qua staat wat te vergelijken met de doorsnee Belgische snelweg. De tolwegen zijn echter vaak in perfecte staat. De Franse snelwegen zijn buiten de grote steden vaak (zeer) kalm en reguliere files vind je vooral in de regios Parijs, Lyon, Lille en Straatsburg (op tolvrije wegen!). Uitzondering zijn de bekende zaterdagen in de grote vakantie wanneer je best zo ver mogelijk van de snelwegen blijft. Normaal gezien zal je zelden files treffen op de tolwegen en kan je goed doorrijden. Een voordeel is ook dat vrij veel snelwegen maar 0-15 jaar oud zijn en dus spiksplinternieuw naar belgische normen (gem 35+ jaar). Ik denk dan aan de A28, A29, A39, A51, A75, A85, A87, A89, ... Nadeel is wel dat je een flink pak tol moet betalen. Ook zijn er nog volop nieuwe snelwegen in aanbouw zoals de A19, A41, A65, A86, A88, A89, ... Veel meer info kan je altijd vinden op www.wegenforum.be ![]() Laatst gewijzigd door thobe : 15 augustus 2008 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Duitsland hangt het er vanaf waar, maar ik voel me niet bepaald veilig op de onbegrenzende zones met het idee dat er iemand aan 300 km/u kan komen voorbijgevlogen. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 augustus 2008 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daar zijn ze ook al ferm van aan het terugkomen ze ![]() Ik kom er nog maar weinig tegen waar ge onbegrenst moogt rijden ![]() Trouwens: vlammen tegen 300 ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() een gaspedaal induwen.
daar is veel kunst aan hé. |
![]() |
![]() |