![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar Francientje is dan ook niet bekommerd om de waarheid. Ze is alleen bekommerd om het Zionistisch gedachtengoed, ook al moet daarvoor een loopje nemen met de waarheid. Maar...al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt die wel. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementslid
|
![]() Ben je zeker dat de JVL copie ook een "abridged" versie is, of niet?
En nog iets: Waarom zijn er geen academische publicaties van de Talmoed (oftewel, waar zijn die)? Laatst gewijzigd door Bertie : 29 augustus 2008 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Talmud is, voor zover ik weet , nog niet volledig vertaald of, als hij dat wel is, dan is de volledige vertaalde versie nog niet in de omloop. Betreffende de antisemitische onzin die System hier aan het verkopen is (we kennen alle versies die hij opgesomd heeft), lees alsjeblieft dit. http://www.adl.org/presrele/asus_12/the_talmud.pdf Een en ander wordt daar duidelijk gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ik stel u een heel concrete vraag: staat in de Sanhedrin dat wanneer een ongelovige goi een jood slaat, dan hij dan de doodstraf verdient of kan verdienen. Staat dat daarin of niet? Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U doet precies hetzelfde: als men een passage aanhaalt uit de Talmud die wat gortig is of aanzet tot haat, dan is men een antisemiet. En wanneer men voortrekkers van het christendom aanhaalt die uitspraken hebben gedaan die meer dan vrouwonvriendelijk zijn, dan valt men het katholiek geloof aan. Het is me wat met al die 'godsdiensten van het Boek'. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou maar niet zo hoog van de toren blazen, als ik jou was, want de betekenis van de Talmud-regel is weldegelijk zoals ik hem hier heb uitgelegd. Dat betekent dat u een (bewust) foutieve vertaling hanteert. Ik zei u al, ik ben geen schriftgeleerde. Maar als ik met mijn gebrekkige kennis al uw eerste de beste voorbeeld onderuit kan halen dan hou ik mijn hart vast voor de rest van uw ''vertaling'' of ''uitleg''.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Ik zei u al dat ik alleen de betekenis weet van het eerste voorbeeld. Maar daar deugde uw vertaling dus niet. Of het tweede voorbeeld al dan niet waar is weet ik niet maar ik heb dus mijn twijfels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() U zegt dat dit niet deugt. Ik ben niet verplicht u te geloven. Ik heb ook altijd gezegd: indien het niet waar is wat er boven wordt gesteld (en er zijn een paar citaten die effectief niet kloppen), dan moet men dat zeggen. Maar het tweede voorbeeld heb ik dan ook gekozen omdat het letterlijk in de Sanhedrin staat.
Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, dat is hetzelfde als wanneer ik zeg: de gelovige joden zijn eigenlijk racistisch want in de praktijk verbieden ze, zo goed als, hun kinderen met goiïem te trouwen. Dat is de realiteit. Als men dat dan zegt, dan is men een antisemiet. Neen, men relateert gewoon de feiten. Laatst gewijzigd door system : 29 augustus 2008 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(pardon antizionistische) sites kunt vinden is uit zijn context gerukt. Het betreft hier een discussie over een daad die Mozes stelde. Mozes doodde namelijk (met eigen hand , geen sprake van proces in dat geval) een Egyptenaar die een Joodse slaaf sloeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Een kort woordje hierover. Ik ben op zoek gegaan naar het antwoord en ben geschrokken van wat ik heb gevonden. Jouw rijtje voorbeelden kom je alleen tegen op conspiracy-sites, nazistische sites of islamitische sites en dan ook nog precies in dezelfde volgorde. Soms staat er nog een verwijzing naar de Protocollen van de Wijzen tussen. Ondertussen heb ik bij serieuze talmoed-uitleg-sites de exacte betekenis/vertaling van al jouw voorbeelden gevonden, behalve juist die over dat doodslaan van een Niet-Jood. (Ik vind het nog wel en laat het je dan weten.) Al die correcte verklaringen staan in betekenis haaks op wat je hier hebt geplaatst. Als ik jou was zou ik nog maar even je bronnen checken. Doe me een lol en doé dat ook werkelijk. Tik je rijtje eens in en zie waar je terechtkomt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() En o ja, ik vind dat Mozes gelijk had ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
bij de hand hebben om op al hun onzin te kunnen antwoorden. Want de Talmud is dus zéér volumineus, ik betwijfel of veel mensen er alles in gelezen hebben. Dat over het doodslaan van een 'heidene' moet geplaatst worden in de context van een discussie over wat Mozes deed. Hij sloeg dus een Egyptenaar dood die een Joodse slaaf mishandelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wikipedia. In de Talmoed vindt men echter op sommige plaatsen ook een negatieve en soms zelfs een agressieve houding jegens gojim als groep. Op andere plaatsen staan echter positieve opmerkingen. Vanwege dit soort connotaties is het gebruik van de term afgenomen. In de thora echter wordt het joodse volk soms aangeduid met goy kadosh - heilig volk (vooral in Exodus 19:6) Ik citeer nu de Wikipedia. Dat is toch geen antsemitische site. Of wel? Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Daar twijfel ik niet aan dat u dat vindt.
Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 07:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reden waarom Mozes mag doden staat me niet aan: He who smites an Israelite on the jaw, is as though he had thus assaulted the Divine Presence; Dat is nogal wat. Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2008 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() Ja maar als je de volledige uitleg leest begrijp je dus snel dat dit niets met Jood of niet Jood heeft te maken. Elke mens werd door God gemaakt en wie een mens op zijn donder
geeft zonder serieuze aanleiding slaat God. Kijk, waarom begin je niet over wat anders? want je bent druk bezig jezelf de kelder in te boren met dit soort eerder echterlijke opmerkingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() dubbel geplaatst bericht
Laatst gewijzigd door Francientje : 30 augustus 2008 om 10:02. Reden: dubbel geplaatst |
![]() |
![]() |