![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Welke pijnpunten trouwens?
Op dit moment wordt het voedsel gecontroleerd door de overheid. De overheid heeft - volgens C2C in de beginpost - haar werk niet gedaan. Immers; er is blijkbaar iets door de mazen van het net geglipt. Dit wordt aangehaald als een argument tégen de afwezigheid van een overheid. Wie wilt er sadomasochist zijn?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2008 om 15:10. |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U vergist mijn houding van 'wat baten kaars en bril' met 'niet kunnen'. Ik hoop dat u het verschil dringend aanleert.
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar we hebben onze levensverwachting ontzettend kunnen rekken door één ding: 1) het terugdringen van besmettelijke en acute infectieziekten dit door: - vooruitgang in de geneeskunde (vaccins + antibotica) - het scheiden van afvalwater, dit komt op naam van de (burgerlijk) ingenieurs De vaccins en de verwerking van afvalwater zijn volledig de verdienste van de overheid... de overheid die het kapitalisme liever ziet verdwijnen omdat ze haar regels op legt. Enkel over de uitvinding van antibiotica valt nog enigszins te zeggen dat het kapitalisme er voor iets tussenzit. |
|
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hieruit kunnen we besluiten dat zonder een overheid, de ruimtevaart niet zo ontiwkkeld zou zijn, als het is. Niet waar? En het begint trouwens pijnlijk te worden, maar 'het kapitalisme' wilt de overheid niet echt zien verdwijnen. 'Het kapitalisme' is namelijk geen ideologie & al helemaal geen individu. Ik zou zelfs meer zeggen; de meeste kapitalisten willen redelijk wat overheidsinterventie. Overheidsinterventie op 'hun' maat, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2008 om 15:16. |
||
|
|
|
|
|
#65 | |
|
|
Citaat:
Het is niet aan je medeforummers om redenen te verzinnen waarom je zo hoog van de toren blaast die in jouw voordeel zijn, zeker als je nog geen moeite hebt gedaan om enige autoriteit of respect op te bouwen. |
|
|
|
|
|
|
#66 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als economie een gekleurde medemens was, was jij een racist.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2008 om 15:17. |
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
Burgemeester
|
Om het met de woorden van de Clement te zeggen: "allee nie zwanze astemblief."
Op Groentje haar comment met betrekking tot vaccins en dergelijke. Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 29 augustus 2008 om 15:17. |
|
|
|
|
|
#68 | ||
|
|
Citaat:
pak een boek (preventie)geneeskunde en lees het eerste hoofdstuk. (Dat geldt ook nog steeds voor die cursus bestuurskunde.) Citaat:
En jij bent een libertariër, AH... sta me toe met dat gelijk te stellen aan kapitalisme doorgetrokken tot ver voorbij het absurde. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 augustus 2008 om 15:18. |
||
|
|
|
|
|
#69 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Betekent 'de overheid heeft het gedaan' (=historische empirie) logischer & noodzakelijkerwijze 'alleen de overheid had het gedaan kunnen hebben' (=normatief statement)/.
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
2
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 augustus 2008 om 15:19. |
|
|
|
|
|
|
#71 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zonder een overheid, had TOCH NIEMAND op het idee gekomen om vaccins te kopen? Zonder een overheid had toch niemand op het idee gekomen om water te filteren? Stel u voor dat water niet gefilterd was door de overheid. Dan dronken we nu nog rechtstreeks uit de schelde; dat weet je toch?
|
|
|
|
|
#72 | |
|
|
Citaat:
Bekijk Geertje's post eens opnieuw... over dat statement en enkel over dat statement ging het hier. Stick to the text and the facts, please. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 augustus 2008 om 15:21. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vraag het aan u Groentje.
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banneling
|
Groentje is geen groentje meer...
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bon, ik ga werken.
(Ken je dat Groentje? Werken? En dat tijdens de herexamens. Tjah, sommigen moeten nu eenmaal iets doen om in leven te blijven, zonder de beschermende hand van mama/papa.
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
Goed, als u ervan houdt plots van de hak op de tak te springen om iets wat u niet aanstaat ook niet hoeven te accepteren zal ik antwoorden op uw insinuering die volledig irrelevant was voor hetgeen waarover het ging:
uit post nummer 65 kan u ongetwijfeld afleiden wat ik hiervan denk. |
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Man, ik ben blij dat ik deze opmerking nog heb gezien.
Kan ik met een leuke noot weggaan. ^^
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
Ik vrees dat je het hier een uiting van fierheid tegen de volledig verkeerde persoon aan het doen bent waardoor je heel belachelijk overkomt, sorry, maar ik ga hier geen dingen uit mijn privéleven onthullen om iets aan te tonen en hopen op die manier respect ofzo van je te winnen. Zo ben ik dan weer niet.
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Banneling
|
Dat ge zo doet tegen een van uw collega libertarische rijkeluiskindjes (want u bent een uitzondering) kan ik me wel inbeelden, maar toch niet tegen Groentje....
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Minister
|
Citaat:
Kom dit schooljaar anders een langs in Kinepolis Gent. Met een beetje geluk zie je mij popcorn scheppen.
|
|
|