![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lijstje met uitstappen van een 5 middelbaar onderwijs, richting BI
3 daagse voor kennismaking met de leerlingen en om teamwork aan te leren, kostprijs 150€ 10 daags zeilkamp in Friesland. Om teamwork aan te leren, kostprijs 850€ Uitstap naar shoppingcentrum Lille, om het frans bij te schaven, kostprijs 80€ Zwemmen, wekelijks, kostprijs per week 5€. Film en theater, 5maal in 1schooljaar, totale kostprijs 64€ Sportdag, kostprijs 45€ Uitstap bureautica, om de leerlingen een kantoor te leren bemeubelen, kostprijs 35€. Schoolreis, 2dagen Londen, kostprijs 340€ De gelijkwaardige CVO opleiding kost 640€ http://81.83.17.172/CVO%20Deurne/Department.aspx?Id=11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
als we dat zo zouden doen dan kunnen alle studiebeurzen gewoon worden afgeschaft een overheid die wil zorgen dat iedereen kan studeren moet zorgen dat beurzen overbodig zijn - wat met de moderne technologie gemakkelijk kan.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder, zolang de kinderen niet bij de ouders weggehaald zijn, zijn de ouders verantwoordelijk voor de opvoeding van die kinderen. Als ouders hun kinderen verwaarlozen, moeten die kinderen in een ander gezin geplaatst worden. Je moet niet die ouders kindergeld blijven geven om te verbrassen, en dan nog eens aan de belastingbetaler vragen om extra geld neer te tellen voor de onderwijskosten van die kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
dat kan jij wel over medestudenten die je goed kent natuurlijk maar een overheid kan zoiets dus niet - is gewoon onmogelijk als de unief gewoon online zou gezet worden en zo voor elk burger gratis toegankelijk werd gesteld dan zou niemand daar misbruik van kunnen maken dus als overheid moet je niet trachten alle mensen telkens op te gaan delen in de goede studenten en de feestneuzen of de goede werkzoekende doppers en de profiteurs enz je moet zorgen dat je het systeem zodanig maakt dat misbruik niet mogelijk is of zinloos wordt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En slechte studenten: mannen die gewoon serieus moeite hebben om een 10 of meer te halen (op 20) op zowat alle vakken vind ik behoorlijk slechte studenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
men kan net zo goed allemaal thuis zitten dan en die vent zijn uitleg op mpeg ofzo zien doen ( waarbij je een stuk dat je niet begreep bovendien kan terugspoelen zo vaak je maar wilt ) toen ik vorig jaar studeerde vond ik het trouwens niet altijd even leuk ( typisch voor oudere studenten ) dat er daar volk lawaai zat te maken - viswijven op de bank voor mij die zaten te kletsen zodat ik de prof niet kon verstaan enz - allemaal zaken die je niet zou hebben indien we online univ konden volgen in zuidafrika bestaat dit trouwens al naar t schijnt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dan ook aan de staat om te zorgen dat iedereen tot die leeftijd aan deze verplichting kan voldoen, zonder daarom honger te moeten lijden. Het bedrag van NIET schoolse activiteiten van sommige scholen liep soms op tot meer dan 3000€ per schooljaar. De maximumschoolfaxtuur is er gekomen door de schuld van de scholen die het de spuigaten lieten uitkomen. 3000€ per schooljaar en per kind is voor iedereen veel geld, rijk of arm. Beeld je maar eens in dat je 3 of 4 kinderen in het secudaire onderwijs hebt. Dan spreek je al snel over 9 en 12.000€ per jaar enkel voor NIET schoolse uitstapjes, welke je dan ook al niet meer kan doen met het gezin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat je moet veralgemenen en je moet zeker ook niet de scholen vergeten. Een school moet net zoals elk bedrijf winst maken wil het overleven en heel wat scholen misbruikte bepaalde activiteiten om aan gemakkelijk geld te komen! Verder mag een kind nooit de dupe zijn van de financiele situatie van zijn ouders. indien men bepaalde activiteiten gewoon door laat gaan en de kinderen gewoon thuis laat omdat de ouders het niet kunnen betalen krijgt men discriminatie van kinderen. ook mag men niet vergeten dat er eventuele pesterijen kunnen volgen omdat het des betreffende kind niet mee kon gaan. Ik vind het een goede zaak dat scholen zich moeten houden aan een bepaald maximum budget voor dat soort zaken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
de rechtsfaculteit heeft bvb een eigen site uiteraard en daar kan je sommige cursussen al downloaden en afdrukken of sommige oefeningen enzo worden er ook online gezet - er is per vak ook een forum trouwens waar je aan medestudenten en aan de prof vragen kan stellen. een irl ad valvas heb ik vorig jaar op gans de ugent nergens nog gevonden zowieso zal deze tendens zich ook verderzetten en uiteindelijk zal de unief toch bijna volledig online gaan ( enkel praktijkvakken is dat niet mogelijk uiteraard ) - dus kunnen we beter innovatief zijn en zorgen dat dit sneller gaat dan in ons omringende landen. Citaat:
met het systeem dat ik voorstel niet - en ieder student betaald dan gewoon per exaam dat hij wil meedoen afzonderlijk - ik denk dat de meeste enkel zullen betalen indien ze zich zeker voelen en denken erdoor te gaan zijn - en zo kan je dus zonder allerlei selecties vanuit de overheid zorgen dat er niet van de onderwijsfaciliteiten geprofiteerd wordt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 17:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je een opleiding wilt doen moet je gewoon snappen dat je even in jezelf moet investeren. Een jaartje of 5 afzien. Er wat geld in steken, desnoods wat lenen, maar daarna zal het meer als genoeg terug opbrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
via het internet kan je ermee in contact worden gebracht - via mail kan hij je toch veel vragen stellen en jij kan veel antwoorden geven - als jullie het nodig vinden om ook eens irl af te spreken voor sommige zaken dan is dat jullie zaak he gratis openbaar vervoer zou ervoor kunnen zorgen dat ook dit geen probleem vormt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
veel hangt ook van de richting af - een advocaat kan je volgens mij wel gemakkelijk via het internet maken het enige wat ik bvb nu nodig zou hebben is gewoon virtuele toegang tot het cursusmateriaal en de mogelijkheid om via mail een prof eens een vraag te kunnen stellen en of medestudenten - zelf de praktijkoefeningen van de rechten worden nu reeds voor een groot gedeetle online gedaan hoe dan ook is de verdere digitalisering van het onderwijs zowieso een tendens waar we toch niet onderuit gaan komen hoor en in de toekomst zal alle onderwijs zowieso meer en meer via het internet gaan verlopen - willen of niet.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze dingen zijn ook nodig tijdens projecten. Snap je dan niet dat online leren zo ver van de werkelijkheid in het bedrijfsleven afstaat dat ze er totaal niks aan hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijke interactie is essentieel. En dat zie ik nog niet snel veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
wees iss idd een toestand waarin men geen ouders heeft geboren zijn als kind van kinderverwaarlozers is ook zo een toestand als je recht op onderwijs als overheid wilt garanderen dan mag dit recht voor geen enkel kind afhangen van de hoedanigheid van zijn ouders - op geen enkele manier
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En daarmee ga ik akkoord, maar voor sommige zachtere richtingen lijkt mij afstandsleren (al was het maar voor een deel van het curriculum, niet per se voor alles) niet nefast te zijn voor de opleidingskwaliteit.
Laatst gewijzigd door netslet : 29 augustus 2008 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |