Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Bent u tevreden over het gebruik van uw gsm en over de bijhorende factuur?
Ja, ik heb hier geen noemenswaardige problemen mee 16 61,54%
Neen, maar ik vind het, gezien de marktsituatie, verantwoord 0 0%
Neen, maar ik heb geen behoefte om hier actie tegen te voeren 3 11,54%
Neen, en ik vind het tijd dat hier eens over nagedacht wordt 7 26,92%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2008, 14:49   #61
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florre Bekijk bericht
Een SMS'je kost voor een provider bijna niets.
Ik geloof dat er hier iemand niet goed het verschil tussen totale kost en marginale kost kent...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 16:43   #62
Florre
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat er hier iemand niet goed het verschil tussen totale kost en marginale kost kent...
Ik geloof dat iemand hier indruk wilt maken met enkele basale economische termen. Dit doet niet terzake. Ik baseer mij niet op mijn eigen indrukken of op het gevoel dat mijn rekeningen te duur zijn. Dit is namelijk niet zo omdat ik zelf bewust genoeg met mijn GSM omspring. Ik baseer mij op uitspraken van de Europese Commissie, die volgens mij toch wel over wat expertise beschikken. De vaste kosten zijn voor een provider echt nie zo groot. Ze betalen inderdaad mee aan het onderhoudt van gsm-masten en uiteraard in beperkte mate aan personeel (denk maar eens aan de lange wachttijden bij de hulpcentrale). Wanneer we de totale kost in rekening houden, wat uiteraard de bedoeling is (!), kunnen we nog altijd met overtuiging zeggen dat een sms'je een provider bijna niets kost. Hij maakt hier bijna 100% winst, waar hij dan gemakkelijk zijn vaste kosten in kan voorzien.
Florre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 20:47   #63
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Welke providers maken superwinsten?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 21:29   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Welke providers maken superwinsten?
Het probleem is de ONTRANSPARANTIE van uw communicatiepakket. Je zou de informatie dusdanig moeten kunnen valideren aan den PRIJS-ANALYSE systeem, waar je dan uw OPTIMAAL Abonnement zou kunnen laten berekenen.

Er is concurrentie maar er is MIST... in de markt; Een goeie politieker zou de mist moeten doen opklaren een een protokol ontwerpen voor data exchange. En een server ten dienste stellen die de top 3 van de goedkoopste providers voor uw belgedrag aanbiedt. Met nog één optie voor onze vriend: stel dat ik nu echt veel wil SMS'en wat moet ik kiezen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 06:47   #65
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Florre Bekijk bericht
Ik baseer mij op uitspraken van de Europese Commissie, die volgens mij toch wel over wat expertise beschikken.
De Europese Commissie is een politieke organisatie waar de economische kennis enkel aanwezig is zodat die genegeerd kan worden.
De Europese commissie wil de "roaming tarieven" naar omlaag. Maar vergeet dat het geld om een communicatiebedrijf te runnen ergens vandaan moet komen. Lager "roaming tarieven" zullen hogere binnenlandse tarieven als gevolg hebben.

Citaat:
De vaste kosten zijn voor een provider echt nie zo groot.
[/quote]

De vaste kosten maken voor de provider het gros van de kost uit. Vooral de afschrijvingen op de miljarden die in de infrastructuur geïnvesteerd zijn.
De marginale kosten zijn laag, en daarom betaal je bij mijn werkgever (een grote Zwitserse telecom provider) bijvoorbeeld per gesprek, ongeacht de duur (tot maximaal een uur)
Ergens moet het geld voor de infrastructuur en de investeringen vandaan komen. De overheid heeft GSM licenties vaak duur verkocht, en eist van de providers dat ze een landelijk dekkend netwerk onderhouden.
De meeste providers bieden hun cosumenten zowel abonnementen met een hoge vaste kost en een lage variabele kost, als abonnementen met een lage vaste kost en een hoge variabele kost. Maar ergens moet er wel genoeg geld binnenkomen om de investeringen terug te verdienen daar kan je niet om heen.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be