![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een zonnepaneel gesubsidieerd haalt 8% rendement.als je uw electrictieti aan 0.2eurocent verkoopt en een fikse belastingaftrek bekostigt. Dus het rendement van uw zonnepaneel is 3% zonder subsidies,en mits die grote afnameprijs. electrabel verkoopt zijn electriciteit tijdens de dag aan 0.2euro, 'snachts aan 0.1euro per kilowatuur. electrabel heeft kosten van distributie, btw, taksen te betalen, dus die 0.1 kost feitelijk 0.05euro/kilowath electrabek maakt gemiddeld dikke winst, dus die electricteit kost bv 0.02euro per kilowath. Dus concreet naar uw zonnepaneel toe is de waarde van de electricteit op electrabelniveau niet 0.2 maar 1 ![]() Dus het rendement voor de maatschappij en de besparing in PETROLEUM van deze investering is 0.3% >Of de energie om de panelen te produceren en op het dak te leggen wordt in 300jaar tijd terugverdiend... Fantastisch toch ! Vooral als je weet dat die panelen 20jaar meegaan en dan 'uitgeblust' zijn. Waar jij het in uw bol haalt om hier te propageren dat we al de wereldproblemen met die zonnepaneeltjes gaan oplossen weet ik niet, ik kan u wel zeggen, de dag dat ze 10 keer goedkoper zijn wil ik met plezier die panelen leggen. En feitelik moeten ze voor rendabel te zijn nog 20 keer zakken in prijs... Da Als je veronderstelt dat per 3 jaar de prijs halveert, dan moet je nog 12 jaar wachten vooraleer zonnepanelen een rendabel alternatief zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als alternatieve oplossingen niet rendabel genoeg zijn om jullie rat-race bij te houden, is dat enkel omdat er niet genoeg onderzoek verricht word om ze doeltreffender te maken. Zij die er belang bij hebben dat men met deze atoom, en petroleum -waanzin verdergaat, steken daar een stokje voor, kopen alle patenten op enz. Ik heb om dat te beseffen geen "groene raad" nodig. ik vind het best wel leuk dat jullie mij voor onwetende domkop uitscheiten, dat betekent dat ik een gevoelige snaar geraakt heb, en op de goede weg zit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Jje hebt zelfs niet het flauwste benul over welke patenten je het zelf concreet zou hebben ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar met dank om het punt te bevestigen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey, ik ben wel bestraald.
En ik moet eerlijk toegeven, dat 2de hoofd, en dat 2de kopje hebben hun voordelen. Citaat:
Kleine hint, luister dan eens een beetje meer naar die vrouw.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar vind dat er hier eigenlijk weinig over Fleurus wordt gediscutieerd. Heeft Belgie al eens een nucleair incident dat de moeite waard is, begint iedereen over kernenergie. Alsof toepassingen van radioaktieve aard in de geneeskunde, en kerncentrales hetzelfde zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de installatie van Fleurus valt weinig te zeggen, ze verwerken er de isotopen die specifiek gemaakt worden/werden in de onderzoeksreactoren zoals in Mol en het Nederlandse Petten.
En heel misschien, door een neutronenbron te gebruiken, kunnen ze zelf isotopen maken. Het feit dat er een bepaalde hoeveelheid radioactief jodium is kunnen ontsnappen duid meer op nonchalance en onbekwaamheid dan op de inherente gevaren van nucleaire technologie. Maar daar zal de overheid wel een mouw aan passen volgens Piraat. Een of andere bureaucratische bureaupiloot zal de stuurknuppel van die installatie wel even overnemen, wat memo's rondsturen en het is terug koek en ei.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 2 september 2008 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn wel meestal menselijke fouten, soms in combinatie met een gebrekkige installatie, die aan de oorsprong liggen.
Maar de "vervuiling" is één ding. Een ander aspekt is blijkbaar de discussie rond het al of niet tijdig verwittigen, het al of niet tijdig maatregelen nemen. In elk geval heeft minister Magnette vandaag scherp de gebeurtenissen in Fleurus veroordeeld (spreekt van een opeenstapeling van menselijke en technische fouten), nadat enkele dagen geleden de vrt verkondigde, dat dezelfde Magnette verklaarde dat er in Fleurus geen fouten begaan waren. Ook is Fleurus een ernstig incident (niveau 3), terwijl de gebeurtenissen in Frankrijk een paar weken geleden, anomalien waren (niveau 1). Uiteindelijk verwonderd het mij ook niet, dat het de "geneeskundesector" is, die het "zitten" heeft. Wel vind ik dat de pers, om welke reden ook, er minder kritisch tegen overstaat, dan tegenover de "Franse" anomalien (alhoewel Fleurus een paar decaden ernstiger is). |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In 2030 zal de bestaande en geplande productie slechts 65 % van de nodige brandstof opleveren, en vanaf 2020 zullen er tekorten zijn. En dit al in optimale omstandigheden. Doch, wat blijkt ? Het is niet altijd een makkellijke klus om uranium te delven, zo overstroomde in oktober vorig jaar een mijn van Cameco, de grootste uraniumproducent ter wereld. Deze mijn, die vanaf 2008 maar liefst 15 % van de globale uraniumvoorraad moest leveren, is met twee jaar uitgesteld. Inderdaad, met de huidige klimaatsopwarming is er ook meer en meer kans op natuurlijke rampen, in de stijl van orkanen en tornado's, die roet in het eten komen gooien. Maar dat is wéér een andere discussie. Maak u in tussen maar klaar voor fikse prijsstijgingen wat electriciteit betreft, en mischien gewoon in over minder electriciteit beschikken... Dus, zelfs als we zoals sommigen hier onze ogen potdicht knijpen voor de gekende problemen van kernafval, mogelijke kernrampen, en de galloperende "democratisering" van kernwapens, dan is en blijft nucleaire energie een twijfelachtige optie, enkel besteed aan kortzichtige en gevaarlijke egoïsten, die geen enkele machtspositie zouden mogen hebben. Laatst gewijzigd door piraat : 2 september 2008 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Voor mijn part heb ik meer vertrouwen in dat fameus Agentschap dan in jou. Laatst gewijzigd door piraat : 2 september 2008 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die gaan je juist hetzelfde vertellen ![]() Alleen lees je dat niet in selectieve bronvermeldingen ![]() |
|
![]() |
![]() |