Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2008, 21:07   #61
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Is het je niet opgevallen dat het wel allemaal landen betreffen die beduidend militair zwakker zijn? Echte kleine broertjes... Zelfs Bush is niet zo gek om een oorlog te beginnen tegen een land als Rusland of China.

Trouwens Cuba hebben ze niet echt aangevallen (ik neem aan dat je naar Varkensbaai verwijst).
Ik verwijs inderdaad naar de Varkensbaai.

Je hebt gelijk wat de kleine broertjes betreft. Maar hieruit blijkt nogmaals dat de Russen de Amerikaanse schepen in de Zwarte Zee wel degelijk angst inboezemen.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 06:47   #62
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borza Bekijk bericht
Daarna moet u dus ook levensstandaard vergelijken, in Rusland is gemiddeld goedkoper leven dan in VS, denk ik niet, dus daar hebben ze zich op gebaseerd.
Waarmee u dus toegeeft dat de levensstandaard in Rusland veel lager ligt dan in de VS, wat meteen heel uw stelling dat Rusland even welvarend is als de VS onderuit haalt.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 07:03   #63
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Kleinlinks... dat is toch iets dat volledig op een andere wereld leeft?

Hopelijk blijft dat zo...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 07:34   #64
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.knightfrank.ru/eng/reside...00DLGS/?page=1
de prijs staat erbij: voor een appartement van 186 m² is het 5500000 dollar waard.

Hier staan prijzen:
http://www.knightfrank.ru/eng/reside...tle=&x=69&y=12

en dit in Ekaterinburg:
http://nedvizhimost.slando.e-burg.ru/ekb/5307104.html (waarschijnlijk superexclusief)

maar ik geloof dat we nu afdwalen van de discussie

We dwalen af ja, maar de duurste optrekjes zijn het dus niet.
Straf, bij mij staat er prijs op aanvraag bij.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 10:59   #65
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
We dwalen af ja, maar de duurste optrekjes zijn het dus niet.
Straf, bij mij staat er prijs op aanvraag bij.
Dat heb ik nooit beweerd, dat het de duurste optrekjes zijn, ik heb gewoon gezegd dat de prijzen niet lager, zelfs soms hoger dan in Europa liggen

Helemaal onderaan:
Total area 150 sq m
Apartment type Flat
Decoration type Shell and Core
Rooms count 3
Tech parameters HVAC system
Satellite TV
Fiber-optic communication
Car places count 1
Price: 5 550 000 $
Price in roubles (CBRF): 137 187 120 RUR
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 11:01   #66
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Waarmee u dus toegeeft dat de levensstandaard in Rusland veel lager ligt dan in de VS, wat meteen heel uw stelling dat Rusland even welvarend is als de VS onderuit haalt.
Heb ik ooit gezegd dat Rusland even welvarend als de VS is? Als je nu in Rusland voor een brood veel minder moet betalen dan in VS, is het logisch dat armoedegrens veel lager ligt.
Oud 3 september 2008, 11:24   #67
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Russische Admiraal: NAVO-schepen Zwarte Zee in 20 minuten vernietigd

De Russische Admiraal Eduard Baltin, voormalige commandant van de Zwarte Zeevloot, verklaarde als reactie op het toenemend aantal NAVO-schepen in de Zwarte Zee: 'Onze raketkruiser Moskva en twee of drie andere raketschepen hoeven maar één salvo af te vuren om de hele NAVO-groep te vernietigen. Binnen 20 minuten zijn de wateren schoongeveegd.'

Hij voegde er aan toe dat Rusland niet als eerste zou toeslaan. 'En zij lijken me nu niet bepaald mensen met zelfmoordneigingen,' merkte hij cynisch op over de NAVO-marineschepen in de Zwarte Zee.

De Russische vloot bestaat uit 16 oorlogsschepen. De NAVO heeft er op dit moment 10, maar dat worden er deze dagen 16 (volgens andere bronnen 18). Eén van deze schepen is de Amerikaanse USS Mount Whitney, dat wordt beschouwd als één van de meest geavanceerde oorlogsschepen ter wereld.

Ondertussen verwierp Washington de beschuldigingen van premier Putin dat de VS de oorlog in Georgië georchestreerd zou hebben. Een woordvoerder van het Witte Huis merkte op dat Putin totaal geen bewijs aanvoerde, en dat zijn beschuldigingen 'pertinent onwaar' en 'niet rationeel' zijn.

http://www.debka.com/headline.php?hid=5541

Vergeet niet dat Rusland vanuit zee en land en lucht kan toeslaan. Je zit in Rusland zijn achtertuin. Men speelt nu net als kleine kinderen een gevaarlijk spel. Maar vergeet niet dat rusland op dit moment het sterkst staat. Het controleert samen met Iran als bondgenoot het grootste gas en olie velden en samen met de controle nu over de enige pijpleiding die via georgie liep is het nog sterker. De olie en gas die door deze pijpleidingen stromen komen ook van Russiche en Iraanse bondgenoten kazachstan en azerbeidgan. De zogenaamde unie van baltische staten.

wedden dat Iran onverbiddelijk bijspringt wanneer V.S. iets durft te ondernemen tegen Russische vloot .En dan hebben we het nog niet over de Aziatische unie die dit niet zal laten gebeuren.Ik zou niet willen in Israel zijn schoenen staan.Ze zijn tenslotte de opdrachtgevers van alle oorlogen in de wereld en dit moet stoppen
De raketkruiser Moskva zal zelf binnen 20 seconden verdampt zijn.
Oud 3 september 2008, 11:30   #68
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nooit beweerd, dat het de duurste optrekjes zijn, ik heb gewoon gezegd dat de prijzen niet lager, zelfs soms hoger dan in Europa liggen

Helemaal onderaan:
Total area 150 sq m
Apartment type Flat
Decoration type Shell and Core
Rooms count 3
Tech parameters HVAC system
Satellite TV
Fiber-optic communication
Car places count 1
Price: 5 550 000 $
Price in roubles (CBRF): 137 187 120 RUR
Tja, je haalde enkele steden aan en gaf een link naar enkele luxueuze verblijven...
Je kan ook gewoon zeggen dat het in Europa duurder is dan in Rusland.
Oud 3 september 2008, 12:13   #69
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Tja, je haalde enkele steden aan en gaf een link naar enkele luxueuze verblijven...
Je kan ook gewoon zeggen dat het in Europa duurder is dan in Rusland.
Ten eerste:
http://www.express.be/business/nl/ec...reld/95739.htm
http://www.nrc.nl/buitenland/article...t_duurste_stad

Ten tweede: Wat is er hier zo exclusief?
http://nedvizhimost.slando.e-burg.ru/ekb/5307104.html

Ten tweede: Peter D'hamecourt:
Het uitzicht is adembenemend. Ik loop hier rond op uitnodiging van de bouwfirma. Glas in de hand, hapjes overal. Ik sta op de 35ste etage van de Federatietoren. Het is een van de vijftien wolkenkrabbers die de stad Moskou bouwt op 60 hectare land in het centrum van de stad. Dit is het begin van Moskou City. Hiermee willen we defintief de wereld de ogen uitsteken.

Boven mij zijn nog 35 etages in aanbouw. Rondom mij komen nog meer torens. De Rossia wordt de hoogste met 650 meter. Ook de andere torens krijgen patriottische namen. Hier gaat het allemaal gebeuren na 2012 als al die wolkenkrabeers er staan. Ik kan mezelf wel voor m’n kop slaan dat ik vorig jaar een aanbod heb afgeslagen om hier in de Federatietoren een flat te kopen.

De minimaal 80 vierkante meter die mij werd aangeboden had ik kunnen bemachtigen voor slechts 2 miljoen euro, want de vierkantemeterprijs was toen nog 20.000 euro. Helaas dat is nu al 25.000 euro. Ik had dus binnen een jaar een winst van 400.000 euro kunnen maken. Moskou is echt niet aan mij besteed. Ik ben tamelijk onhandig met geld. Ik zie het gewoon niet liggen.

Alles in deze toren is al uitverkocht en hij is nog niet eens af. Modekoning Armani heeft 500 vierkante meter weten te bemachtigen. Hij betaalt dus voor dit prachtige uitzicht 12.5 miljoen euro. Armani zit bijna exclusief tussen de Russen, want er zijn niet veel buitenlanders die zich mee laten slepen door de Russische gekte. U bent er ook niet alleen, want in zo’n toren zijn naar schatting permanent 12.000 mensen aanwezig.

Iemand vroeg: wie zijn die Russen dan die dit kunnen betalen in een land waar het gemiddelde inkomen 450 euro bedraagt en het verkrijgen van een hypotheek voor de gewone sterveling bijna onmmogelijk is? De vertegenwoordigers van de bouwfirma keken vreemd op. ‘Gewoon Moskovieten die mooi willen wonen.’ Dat begrijpen we, maar dit land moet dus barsten van de rijke burgers die zich een speeltje als een flat in een wolkenkrabber kunnen veroorloven.

Op de topetages komt een Hyatt hotel, dat op het dak nog een zwembad maakt, het hoogste zwembad ter wereld. Hyatt moet u ook inhuren voor het onderhoud van uw flat in de Federatietoren. U hoeft ook niet meer in de file de staan op weg naar een van de drie grote vliegvelden van Moskou. Er komen directe railverbindingen naar die vliegvelden en u kunt thuis inchecken.

Winkels restaurants en alle andere denkbare voorzieningen komen in de vijftien wolkenkrabbers, die wel akelig dicht op elkaar staan maar dat is voor de gezelligheid begrijp ik van de ontwerpers. Er komen twee heliflatforms, maar daar heeft u niet veel aan want het luchtruim boven Moskou is vooralsnog voor alhet vliegverkeer gesloten.

Ik nip aan mijn glaasje en denk, wat moet het toch heerlijk zijn als je zoveel geld kan weggooien voor een flatje in een wolkenkrabber. Misschien niet voor jezelf, maar als cadeautje voor je vriendin of maitresse. Ik moet een gevoel van jaloersheid onderdrukken. Sorry, een mens mag toch wel eens dromen.
Oud 3 september 2008, 12:22   #70
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste:

Het uitzicht is adembenemend. Ik loop hier rond op uitnodiging van de bouwfirma. Glas in de hand, hapjes overal. Ik sta op de 35ste etage van de Federatietoren. Het is een van de vijftien wolkenkrabbers die de stad Moskou bouwt op 60 hectare land in het centrum van de stad. Dit is het begin van Moskou City. Hiermee willen we defintief de wereld de ogen uitsteken.

Boven mij zijn nog 35 etages in aanbouw. Rondom mij komen nog meer torens. De Rossia wordt de hoogste met 650 meter. Ook de andere torens krijgen patriottische namen. Hier gaat het allemaal gebeuren na 2012 als al die wolkenkrabeers er staan. Ik kan mezelf wel voor m’n kop slaan dat ik vorig jaar een aanbod heb afgeslagen om hier in de Federatietoren een flat te kopen.

De minimaal 80 vierkante meter die mij werd aangeboden had ik kunnen bemachtigen voor slechts 2 miljoen euro, want de vierkantemeterprijs was toen nog 20.000 euro. Helaas dat is nu al 25.000 euro. Ik had dus binnen een jaar een winst van 400.000 euro kunnen maken. Moskou is echt niet aan mij besteed. Ik ben tamelijk onhandig met geld. Ik zie het gewoon niet liggen.

Alles in deze toren is al uitverkocht en hij is nog niet eens af. Modekoning Armani heeft 500 vierkante meter weten te bemachtigen. Hij betaalt dus voor dit prachtige uitzicht 12.5 miljoen euro. Armani zit bijna exclusief tussen de Russen, want er zijn niet veel buitenlanders die zich mee laten slepen door de Russische gekte. U bent er ook niet alleen, want in zo’n toren zijn naar schatting permanent 12.000 mensen aanwezig.

Iemand vroeg: wie zijn die Russen dan die dit kunnen betalen in een land waar het gemiddelde inkomen 450 euro bedraagt en het verkrijgen van een hypotheek voor de gewone sterveling bijna onmmogelijk is? De vertegenwoordigers van de bouwfirma keken vreemd op. ‘Gewoon Moskovieten die mooi willen wonen.’ Dat begrijpen we, maar dit land moet dus barsten van de rijke burgers die zich een speeltje als een flat in een wolkenkrabber kunnen veroorloven.

Op de topetages komt een Hyatt hotel, dat op het dak nog een zwembad maakt, het hoogste zwembad ter wereld. Hyatt moet u ook inhuren voor het onderhoud van uw flat in de Federatietoren. U hoeft ook niet meer in de file de staan op weg naar een van de drie grote vliegvelden van Moskou. Er komen directe railverbindingen naar die vliegvelden en u kunt thuis inchecken.

Winkels restaurants en alle andere denkbare voorzieningen komen in de vijftien wolkenkrabbers, die wel akelig dicht op elkaar staan maar dat is voor de gezelligheid begrijp ik van de ontwerpers. Er komen twee heliflatforms, maar daar heeft u niet veel aan want het luchtruim boven Moskou is vooralsnog voor alhet vliegverkeer gesloten.

Ik nip aan mijn glaasje en denk, wat moet het toch heerlijk zijn als je zoveel geld kan weggooien voor een flatje in een wolkenkrabber. Misschien niet voor jezelf, maar als cadeautje voor je vriendin of maitresse. Ik moet een gevoel van jaloersheid onderdrukken. Sorry, een mens mag toch wel eens dromen.
Het wordt mooi als kleinlinks van zulke toestanden al begint te dromen...
Oud 3 september 2008, 16:32   #71
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Ik wil niet flauw doen, maar de vergelijking: 'Rusland duurder of goedkoper dan Europa' kan helemaal niet. Rusland ligt in Europa.

edit:
bron: wiki.
Citaat:
Rusland is een land, gedeeltelijk gelegen in Europa (Europees Rusland) en gedeeltelijk in Azië. Het land ligt echter vanuit een politiek perspectief in Europa, omdat de belangrijkste delen ervan in het Europese deel liggen en ruim 70% van de bevolking hier woont.

Laatst gewijzigd door André de Hollander : 3 september 2008 om 16:48.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 16:35   #72
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Ik wil niet flauw doen, maar de vergelijking: 'Rusland duurder of goedkoper dan Europa' kan helemaal niet. Rusland ligt in Europa.

Hebt U Rusland al eens goed bekeken op een wereldkaart?
Oud 3 september 2008, 16:38   #73
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Hebt U Rusland al eens goed bekeken op een wereldkaart?

Ja, u ook?

bron: Wiki

Citaat:
Omvang Europa:
Qua oppervlakte is Europa het op één na kleinste continent van de wereld. In totaal bestrijkt het een gebied van 10.400.000 km². Het is slechts een fractie groter dan het continent Oceanië. In oost-westrichting zijn de uitersten IJsland en Nova Zembla, in noord-zuidrichting zijn dat Frans Jozefland en Kreta, of eigenlijk het nog iets zuidelijker gelegen eilandje Gavdos. Het werelddeel kan worden verdeeld in drie hoofddelen: een 'romp' die ruwweg bestaat uit Russisch en Oekraïens gebied ten westen van de Oeral, en een Scandinavisch en een Europees schiereiland.
Oud 3 september 2008, 16:40   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste:

Het is exclusief omdat het de duurste plekjes in Rusland zijn.
Duurste stad...daar had je het eerst niet over.

Laatst gewijzigd door illwill : 3 september 2008 om 16:53.
Oud 3 september 2008, 16:44   #75
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Ja, u ook?

De mensen in Vladivostok, Irkutsk, Omsk, enz. zullen gefascineerd zijn te horen dat ze volgens u in Europa wonen.
Oud 4 september 2008, 07:12   #76
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja, u ook?

Wist U dat meer dan de helft van Azië Europees is?

Kijk hier

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 september 2008 om 07:13.
Oud 4 september 2008, 09:07   #77
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
De mensen in Vladivostok, Irkutsk, Omsk, enz. zullen gefascineerd zijn te horen dat ze volgens u in Europa wonen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Wist U dat meer dan de helft van Azië Europees is?

Kijk hier

Volgens mij wordt hier Moskou vergeleken met Europa:

Citaat:

...
Moskou ligt toch echt in Europa, net als de meeste grote steden van Rusland.
En daarover had ik al geciteerd:

Citaat:
Rusland is een land, gedeeltelijk gelegen in Europa (Europees Rusland) en gedeeltelijk in Azië. Het land ligt echter vanuit een politiek perspectief in Europa, omdat de belangrijkste delen ervan in het Europese deel liggen en ruim 70% van de bevolking hier woont.
Oud 4 september 2008, 10:16   #78
Borza
Partijlid

Borza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij wordt hier Moskou vergeleken met Europa:

Moskou ligt toch echt in Europa, net als de meeste grote steden van Rusland.
En daarover had ik al geciteerd:
Daarmee vergelijk ik Rusland en de rest van Europa, had inderdaad beter EU geschreven.
Oud 5 september 2008, 13:36   #79
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Russische Admiraal: NAVO-schepen Zwarte Zee in 20 minuten vernietigd

De Russische Admiraal Eduard Baltin, voormalige commandant van de Zwarte Zeevloot, verklaarde als reactie op het toenemend aantal NAVO-schepen in de Zwarte Zee: 'Onze raketkruiser Moskva en twee of drie andere raketschepen hoeven maar één salvo af te vuren om de hele NAVO-groep te vernietigen. Binnen 20 minuten zijn de wateren schoongeveegd.'

Hij voegde er aan toe dat Rusland niet als eerste zou toeslaan. 'En zij lijken me nu niet bepaald mensen met zelfmoordneigingen,' merkte hij cynisch op over de NAVO-marineschepen in de Zwarte Zee.

De Russische vloot bestaat uit 16 oorlogsschepen. De NAVO heeft er op dit moment 10, maar dat worden er deze dagen 16 (volgens andere bronnen 18). Eén van deze schepen is de Amerikaanse USS Mount Whitney, dat wordt beschouwd als één van de meest geavanceerde oorlogsschepen ter wereld.

Ondertussen verwierp Washington de beschuldigingen van premier Putin dat de VS de oorlog in Georgië georchestreerd zou hebben. Een woordvoerder van het Witte Huis merkte op dat Putin totaal geen bewijs aanvoerde, en dat zijn beschuldigingen 'pertinent onwaar' en 'niet rationeel' zijn.

http://www.debka.com/headline.php?hid=5541

Vergeet niet dat Rusland vanuit zee en land en lucht kan toeslaan. Je zit in Rusland zijn achtertuin. Men speelt nu net als kleine kinderen een gevaarlijk spel. Maar vergeet niet dat rusland op dit moment het sterkst staat. Het controleert samen met Iran als bondgenoot het grootste gas en olie velden en samen met de controle nu over de enige pijpleiding die via georgie liep is het nog sterker. De olie en gas die door deze pijpleidingen stromen komen ook van Russiche en Iraanse bondgenoten kazachstan en azerbeidgan. De zogenaamde unie van baltische staten.
Bewapening van onze nieuwe Belgische Fregatten: onder andere:
Citaat:
De Goalkeeper is een Nederlands verdedigingssysteem tegen vijandelijke raketten voor gebruik aan boord van oorlogsschepen, waarbij gebruik wordt gemaakt van een snelvuurkanon.
dus jah, als wij al anti-raket bewapening hebben, wat hebben de Amerikanen dan niet allemaal staan... Keep on dreamin dus...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be