![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk wat de kleine broertjes betreft. Maar hieruit blijkt nogmaals dat de Russen de Amerikaanse schepen in de Zwarte Zee wel degelijk angst inboezemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarmee u dus toegeeft dat de levensstandaard in Rusland veel lager ligt dan in de VS, wat meteen heel uw stelling dat Rusland even welvarend is als de VS onderuit haalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Kleinlinks... dat is toch iets dat volledig op een andere wereld leeft?
Hopelijk blijft dat zo... |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We dwalen af ja, maar de duurste optrekjes zijn het dus niet. Straf, bij mij staat er prijs op aanvraag bij.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
http://www.knightfrank.ru/eng/reside...00DLGS/?page=1 Helemaal onderaan: Total area 150 sq m Apartment type Flat Decoration type Shell and Core Rooms count 3 Tech parameters HVAC system Satellite TV Fiber-optic communication Car places count 1 Price: 5 550 000 $ Price in roubles (CBRF): 137 187 120 RUR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Partijlid
|
![]() Heb ik ooit gezegd dat Rusland even welvarend als de VS is? Als je nu in Rusland voor een brood veel minder moet betalen dan in VS, is het logisch dat armoedegrens veel lager ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan ook gewoon zeggen dat het in Europa duurder is dan in Rusland. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
http://www.express.be/business/nl/ec...reld/95739.htm http://www.nrc.nl/buitenland/article...t_duurste_stad Ten tweede: Wat is er hier zo exclusief? http://nedvizhimost.slando.e-burg.ru/ekb/5307104.html Ten tweede: Peter D'hamecourt: Het uitzicht is adembenemend. Ik loop hier rond op uitnodiging van de bouwfirma. Glas in de hand, hapjes overal. Ik sta op de 35ste etage van de Federatietoren. Het is een van de vijftien wolkenkrabbers die de stad Moskou bouwt op 60 hectare land in het centrum van de stad. Dit is het begin van Moskou City. Hiermee willen we defintief de wereld de ogen uitsteken. Boven mij zijn nog 35 etages in aanbouw. Rondom mij komen nog meer torens. De Rossia wordt de hoogste met 650 meter. Ook de andere torens krijgen patriottische namen. Hier gaat het allemaal gebeuren na 2012 als al die wolkenkrabeers er staan. Ik kan mezelf wel voor m’n kop slaan dat ik vorig jaar een aanbod heb afgeslagen om hier in de Federatietoren een flat te kopen. De minimaal 80 vierkante meter die mij werd aangeboden had ik kunnen bemachtigen voor slechts 2 miljoen euro, want de vierkantemeterprijs was toen nog 20.000 euro. Helaas dat is nu al 25.000 euro. Ik had dus binnen een jaar een winst van 400.000 euro kunnen maken. Moskou is echt niet aan mij besteed. Ik ben tamelijk onhandig met geld. Ik zie het gewoon niet liggen. Alles in deze toren is al uitverkocht en hij is nog niet eens af. Modekoning Armani heeft 500 vierkante meter weten te bemachtigen. Hij betaalt dus voor dit prachtige uitzicht 12.5 miljoen euro. Armani zit bijna exclusief tussen de Russen, want er zijn niet veel buitenlanders die zich mee laten slepen door de Russische gekte. U bent er ook niet alleen, want in zo’n toren zijn naar schatting permanent 12.000 mensen aanwezig. Iemand vroeg: wie zijn die Russen dan die dit kunnen betalen in een land waar het gemiddelde inkomen 450 euro bedraagt en het verkrijgen van een hypotheek voor de gewone sterveling bijna onmmogelijk is? De vertegenwoordigers van de bouwfirma keken vreemd op. ‘Gewoon Moskovieten die mooi willen wonen.’ Dat begrijpen we, maar dit land moet dus barsten van de rijke burgers die zich een speeltje als een flat in een wolkenkrabber kunnen veroorloven. Op de topetages komt een Hyatt hotel, dat op het dak nog een zwembad maakt, het hoogste zwembad ter wereld. Hyatt moet u ook inhuren voor het onderhoud van uw flat in de Federatietoren. U hoeft ook niet meer in de file de staan op weg naar een van de drie grote vliegvelden van Moskou. Er komen directe railverbindingen naar die vliegvelden en u kunt thuis inchecken. Winkels restaurants en alle andere denkbare voorzieningen komen in de vijftien wolkenkrabbers, die wel akelig dicht op elkaar staan maar dat is voor de gezelligheid begrijp ik van de ontwerpers. Er komen twee heliflatforms, maar daar heeft u niet veel aan want het luchtruim boven Moskou is vooralsnog voor alhet vliegverkeer gesloten. Ik nip aan mijn glaasje en denk, wat moet het toch heerlijk zijn als je zoveel geld kan weggooien voor een flatje in een wolkenkrabber. Misschien niet voor jezelf, maar als cadeautje voor je vriendin of maitresse. Ik moet een gevoel van jaloersheid onderdrukken. Sorry, een mens mag toch wel eens dromen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Ik wil niet flauw doen, maar de vergelijking: 'Rusland duurder of goedkoper dan Europa' kan helemaal niet. Rusland ligt in Europa.
edit: bron: wiki. Citaat:
Laatst gewijzigd door André de Hollander : 3 september 2008 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ja, u ook? bron: Wiki Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duurste stad...daar had je het eerst niet over. ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 3 september 2008 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens mij wordt hier Moskou vergeleken met Europa: Citaat:
En daarover had ik al geciteerd: Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Partijlid
|
![]() Daarmee vergelijk ik Rusland en de rest van Europa, had inderdaad beter EU geschreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |