Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2008, 21:51   #61
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
heerlijk om lezen

en dit spant natuurlijk de kroon :

:

zionisten krijgen het steeds moeilijker
Even voor de duidelijkheid, dit zijn quotes uit het artikel. Niet van mijn bijdragen...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2008, 23:02   #62
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is een antizionistische partij die haar haat tegen Joden handig camoufleert. Als het gaat om het rond de vinger draaien van de Joodse gemeenschap wordt even Filip Dewinter opgevoerd maar 2 dagen later organiseert het KVHV een debat met de notoire Amerikaanse antisemiet Norman Finkelstein. Voor mij als protestantse Christen is het geloof in zoveel mogelijk "Vrije meningsuiting" heilig maar organisaties die oproepen tot haat en vooral antisemitisme(dan geformuleerd onder de noemer ..."Antizionisme")moeten wat mij betreft beroofd worden van hun overheidsgelden en moeten zoveel mogelijk geboycot, verdacht gemaakt en geïsoleerd worden. Een aanpak zoals men indertijd Hans Janmaat(CD) aanpakte of de Antizionistjes nu van extreem-rechts of extreem-links komen. Geen tolerantie ten aanzien van Gretta Duisenbergs, Constant Kusters, Eric Goemans, Ludo de Brabanders of Anja Meulenbelts.... Géén discussie met Antizionisten!!!!!!!!
ik zou zelfs meer zeggen, zet ze allemaal tegen de muur. Of naar de gaskamers ermee.

Ben ik nu de enige die na enkele van uw schrijfselen u een al even grote karikatuur vind als de BUB dat voor het Belgicisme is?

Nu, entertain ons maar verder, daar niet van. Ik vind dat nog best leuk eigenlijk.

Laatst gewijzigd door TVDD : 2 september 2008 om 23:03.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 01:48   #63
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang is een antizionistische partij die haar haat tegen Joden handig camoufleert. Als het gaat om het rond de vinger draaien van de Joodse gemeenschap wordt even Filip Dewinter opgevoerd maar 2 dagen later organiseert het KVHV een debat met de notoire Amerikaanse antisemiet Norman Finkelstein.
En niet vergeten dat bij de lezing in Antwerpen Norman Finkelstein spontaan de mening vroeg van de aanwezige NSV!'ers. En hij heeft zelf nog een exemplaar van "The Holocaust Industry" gesigneerd voor mij. Wat een nazifascistische maostalinist.
Citaat:
Voor mij als protestantse Christen is het geloof in zoveel mogelijk "Vrije meningsuiting" heilig maar organisaties die oproepen tot haat en vooral antisemitisme(dan geformuleerd onder de noemer ..."Antizionisme")moeten wat mij betreft beroofd worden van hun overheidsgelden en moeten zoveel mogelijk geboycot, verdacht gemaakt en geïsoleerd worden. Een aanpak zoals men indertijd Hans Janmaat(CD) aanpakte of de Antizionistjes nu van extreem-rechts of extreem-links komen. Geen tolerantie ten aanzien van Gretta Duisenbergs, Constant Kusters, Eric Goemans, Ludo de Brabanders of Anja Meulenbelts.... Géén discussie met Antizionisten!!!!!!!!
Wat ben je toch schattig als je extremistisch begint te doen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 07:42   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Kun je eerst aub reageren op mijn eerdere posts, alvorens je een dergelijke reactie post?
Dat heb ik al zo vaak gedaan. Maar u vertoont regelmatige aanvallen van leesblindheid dienaangaande.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 09:59   #65
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Om even terug te komen op de openingstopic: ik denk niet dat Ortwin Depoortere of het VB hier een standpunt heeft ingenomen in het israel-palestinaconflict. Het gaat hem over het feit dat er duidelijke linkse en extreem-linkse debatten doorgaan in een overheidsgebouw en dat mag niet.
Ze hebben plaats genoeg in het Moysongebouw.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 10:19   #66
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Om even terug te komen op de openingstopic: ik denk niet dat Ortwin Depoortere of het VB hier een standpunt heeft ingenomen in het israel-palestinaconflict. Het gaat hem over het feit dat er duidelijke linkse en extreem-linkse debatten doorgaan in een overheidsgebouw en dat mag niet.
Ik vind "zo kan natuurlijk niemand de joodse zaak verdedigen" alles behalve 'geen standpunt innemen'. Je mag me trouwens ook eens uitleggen wat er 'links' is aan de Palestijnse zaak verdedigen.
Oud 3 september 2008, 10:21   #67
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We weten al dat het VB antizionisme "extreem-links" vindt en zionisme "extreem-rechts".

Ik heb nog altijd geen antwoord gekregen op de vraag: wat met een TeKoS-colloquium in een stadsgebouw?
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 10:31   #68
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik heb nog altijd geen antwoord gekregen op de vraag: wat met een TeKoS-colloquium in een stadsgebouw?

In principe is de burger eigenaar van de staat en dus is die staat ook van alle burgers. Van linksen en rechtsen, van zionisten en anti-zionisten. Hieraan koppelen we het non-discriminatiebeginsel. Ergo: als A een stadsgebouw mag gebruiken voor een debat tijdens de Gentse feesten, dan moet B dan ook kunnen. Het is in de discretionaire bevoegdheid dat de manipulatie zit, niet zozeer in het feit OF er debatten mogen georganiseerd worden in overheidsgebouwen natuurlijk (wat een vanzelfsprekendheid is, Turkije is daar nog voor veroordeeld om dat niet te doen)
Oud 3 september 2008, 13:47   #69
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang is een antizionistische partij die haar haat tegen Joden handig camoufleert. Als het gaat om het rond de vinger draaien van de Joodse gemeenschap wordt even Filip Dewinter opgevoerd maar 2 dagen later organiseert het KVHV een debat met de notoire Amerikaanse antisemiet Norman Finkelstein. Voor mij als protestantse Christen is het geloof in zoveel mogelijk "Vrije meningsuiting" heilig maar organisaties die oproepen tot haat en vooral antisemitisme(dan geformuleerd onder de noemer ..."Antizionisme")moeten wat mij betreft beroofd worden van hun overheidsgelden en moeten zoveel mogelijk geboycot, verdacht gemaakt en geïsoleerd worden. Een aanpak zoals men indertijd Hans Janmaat(CD) aanpakte of de Antizionistjes nu van extreem-rechts of extreem-links komen. Geen tolerantie ten aanzien van Gretta Duisenbergs, Constant Kusters, Eric Goemans, Ludo de Brabanders of Anja Meulenbelts.... Géén discussie met Antizionisten!!!!!!!!

Vlaams Belang ... KVHV ... ik kan niet goed volgen. KVHV, komen daar niet voornamelijk CD&V'ers uit?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 14:37   #70
barfo
Banneling

Standaard

mischien kan dit een beetje licht scheppen in de duisternis / propaganda

An invention called 'the Jewish people'

Citaat:
There Is No Jewish History
It is an established fact that not a single Jewish history text had been written between the 1st century and early 19th century. The fact that Judaism is based on a religious historical myth may have something to do with it. An adequate scrutiny of the Jewish past was never a primary concern within the Rabbinical tradition. One of the reasons is probably the lack of a need of such a methodical effort. For the Jew who lived during ancient times and the Middle Ages, there was enough in the Bible to answer most relevant questions having to do with day-to-day life, Jewish meaning and fate. As Shlomo Sand puts it, “a secular chronological time was foreign to the ‘Diaspora time’ that was shaped by the anticipation for the coming of the Messiah”.

However, in the light of German secularisation, urbanisation and emancipation and due to the decreasing authority of the Rabbinical leaders, an emerging need of an alternative cause rose amongst the awakening Jewish intellectuals. The emancipated Jew wondered who he was, where he come from. He also started to speculate what his role might be within the rapidly opening European society.

In 1820 the German Jewish historian Isaak Markus Jost (1793-1860) published the first serious historical work on Jews, namely “The History of the Israelites”. Jost avoided the Biblical time, he preferred to start his journey with the Judea Kingdom, he also compiled an historical narrative of different Jewish communities around the world. Jost realised that the Jews of his time did not form an ethnic continuum. He grasped that Israelites from place to place were rather different. Hence, he thought there was nothing in the world that should stop Jews from total assimilation. Jost believed that within the spirit of enlightenment, both the Germans and the Jews would turn their back to the oppressive religious institution and would form a healthy nation based on a growing geographically orientated sense of belonging.

Though Jost was aware of the evolvement of European nationalism, his Jewish followers were rather unhappy with his liberal optimistic reading of the Jewish future. “

From historian Heinrich Graetz on, Jewish historians began to draw the history of Judaism as the history of a nation that had been a ‘kingdom’, expelled into ‘exile’, became a wandering people and ultimately turned around and went back to its birthplace.” [9]

For the late Moses Hess, it was a racial struggle rather than a class struggle that would define the shape of Europe. Accordingly, suggests Hess, Jews better return and reflect on their cultural heritage and ethnic origin. For Hess, the conflict between Jews and Gentiles was the product of racial differentiation, hence, unavoidable.
The ideological path from Hess’s pseudo scientific racist orientation to Zionist historicism is rather obvious. If Jews are indeed an alien racial entity (as Hess, Jabotinsky and others believed), they better look for their natural homeland, and this homeland is no other than Eretz Yizrael. Cleary, Hess’s assumption regarding a racial continuum wasn’t scientifically approved. In order to maintain the emerging phantasmic narrative, an orchestrated denial mechanism had to be erected just to make sure that some embarrassing facts wouldn’t interfere with the emerging national creation.

Sand suggests that the denial mechanism was rather orchestrated and very well thought out. The Hebrew University decision in the 1930’s to split Jewish History and General History into two distinct departments was far more than just a matter of convenience. The logos behind the split is a glimpse into Jewish self-realisation. In the eyes of Jewish academics, the Jewish condition and Jewish psyche were unique and should be studied separately. Apparently, even within Jewish academia, a supreme status is reserved for the Jews, their history and their self-perception. As Sand insightfully unveils, within the Jewish Studies departments the researcher is scattering between the mythological and the scientific while the myth maintains its primacy. Yet, it often gets into a stalling dilemma by the ‘small devious facts’.
source : “When And How the Jewish People Was Invented” is a very serious study written by Professor Shlomo Sand, an Israeli historian. It is the most serious study of Jewish nationalism and by far, the most courageous elaboration on the Jewish historical narrative.
barfo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 17:00   #71
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Vlaams Belang ... KVHV ... ik kan niet goed volgen. KVHV, komen daar niet voornamelijk CD&V'ers uit?
Uit de Gentse afdeling niet nee, gelukkig maar. De andere afdelingen zitten weliswaar goed bevolkt met mossels.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 17:01   #72
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Uit de Gentse afdeling niet nee, gelukkig maar. De andere afdelingen zitten weliswaar goed bevolkt met mossels.
Oud 3 september 2008, 17:05   #73
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:

In plaats van te jammeren dat een debat zou doorgaan kan het VB zich beter inspannen er iets tegenover te plaatsen zoals Volksstormer al zei? Wat is trouwens "links" aan antizionisme? Elk normaal, verstandig en geïnformeerd mens is antizionist.

Ten andere, het zou pas erg zijn als het woord wordt verleend aan een zionist. Zionisme is racistisch imperialisme (de gegevens over folteringen, leugens, bewust onleefbaar maken van de Palestijnse gebieden, enz...zijn aanzienlijk) en wordt gebruikt om Europa verder in de Atlantistische dwangbuis vast te houden.
Oud 3 september 2008, 18:14   #74
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
KVHV is volstrekt partijonafhankelijk en bestaat 121 jaar. Bijgevolg is het nogal vreemd om die organisatie onder een bepaalde partij onder te brengen. Afhankelijk van de maatschappelijke hegemonie is het KVHV nu eens te democratisch, dan weer te sociaal, dan weer te Vlaams, en heden vooral te politiek-incorrect. Nochtans verdedigt KVHV al 121 jaar exact hetzelfde: emancipatie van Vlaanderen en de Vlamingen.
Oud 3 september 2008, 18:17   #75
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
goh, dan is dat uw mening maar hé.
Oud 4 september 2008, 08:13   #76
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Ondertussen werd opnieuw een Vlaming gedood tijdens het opruimen van de Israëlische vuiligheid.
Oud 5 september 2008, 11:41   #77
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

(sorry geen tijd voor discussie: wel leuk om te zien dat system weer heerlijk samen opgaat met de nazis, soort zoekt soort eh?)

Laatst gewijzigd door BenIsaac : 5 september 2008 om 11:44.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 12:52   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht

(sorry geen tijd voor discussie: wel leuk om te zien dat system weer heerlijk samen opgaat met de nazis, soort zoekt soort eh?)
Zoals u me nazi noem, zo zal ik in het vervolg dan maar niet meer spreken over 'de joden' of over 'de Israeli's',' maar over 'de kindermoordernaars'. Want u doet hetzelfde.

Dus: de kindermoordernaars behandelen op een schandalige manier de Palestijnen. En dat het u niet zint dat dit over uw bloedbroeders kindermoordenaars wordt gezegd, spijtig voor u, maar u zult er mee moeten leven.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 19:20   #79
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat heb ik al zo vaak gedaan. Maar u vertoont regelmatige aanvallen van leesblindheid dienaangaande.
Ik heb vooralsnog geen reactie gehad op 'Maar waar is de 'Palestijnse' claim dan op gebasseerd (grenzen 1967)? Ik heb net uitgelegd dat er meerdere volkeren waren tot die datum'. Jij bent selectief aan het posten man!
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 19:21   #80
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

sorry dubbel post.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 5 september 2008 om 19:22.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be