![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2008 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Ge
Citaat:
Je zou het niet zeggen, als je 't ziet, maar 't is een 'uitstekende' rek voor de borstspieren, - als je daarbij ook je armen strekt... Ik wil dus graag meedoen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het is nog niet genoeg dat de moslims zelf voortdurend met de meest absurde eisen komen opdraven, nu moeten er wat 'academici' zonodig nog wat olie op het vuur komen gooien... Moet ons zuurverdiende belastinggeld daar voor dienen, om van die onnozele wereldverbeterende universitairen van de dop te houden? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Banneling
|
![]() Het is frappant hoe verschillend de kranten over deze studie berichten.
De titel alleen al : GVA: "Gebedsruimtes voor moslims in bedrijven scheppen" De Morgen : "Respect en tolerantie sleutel tot geslaagde integratie moslims" De standaard : "Laat moslims bidden op het werk" De morgen geeft ook meer uitleg waardoor veel duidelijker wordt. bijvoorbeeld over lessen in de moedertaal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://m.standaard.be/artikel.xhtml?contentid=109213 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou ja...dat is natuurlijk volslagen onzinnig; hoe moet je binnen onderwijs in vredesnaam gaan organiseren dat kinderen die hier komen via migratie in hun eigen taal onderwezen worden? Er zijn meer dan honderd verschillende nationaliteiten! Dat betekent dus onderwijs in het Farsi, Chinees, Japans, Armeens en Berbers waarbij je nog moet rekening houden met de regionale verschillen; in Marokko spreken ze overwegend drie verschillende vormen van Amazigh! En wat is de zin om na een jaar in het onderwijs dan om te schakelen als binnen de sociale omgeving van het kind dezelfde beweging niet gebeurt?
Dat is mogeljk in Detroit anders! Misschien spreekt daar de gemiddelde migrant Engels maar hier spreekt tot de derde generatie geen behoorlijk Vlaams! In Detroit gaat 45 procent naar de universiteit. Dat zijn dus mensen die voor aankomst al kunnen lezen en schrijven en voldoende ontwikkeling hebben om een studie op universitair niveau in een andere taal aan te kunnen! Misschien moeten we onderzoeken hoe het zit met de gemiddelde scholing van migranten die zich in Europa en meer bepaald Vlaanderen vestigen. Mogelijk verklaart dit waarom in Detroit 45 procent wel en hier maar een procent naar de universiteit kan! Sorry maar ik heb met een groep migranten die er net waren aan tafel gezeten! Hun houding was ronduit agressief; ze wilden weten waarom wij allemaal racisten waren! Tja ik had pech; het waren toevallig nogal wat migranten uit Marokko en toch wel erg kort in Vlaanderen om uit ervaring die vraag te kunnen stellen! Ze waren al aangekomen met een vijandsbeeld tegenover die nieuwe samenleving. Sorry hoor het mag dan politiek correct zijn om die studie zo te gebruiken maar dit is gewoon oplichterij. In Amerika bestaat geen sociaal vangnet wat de mogelijkheid biedt ongegeneerd achterover te hangen; je moet jezelf daar dus noodgedwongen afvragen welke inspanning je moet leveren mee te kunnen in de nieuwe samenleving. En die is niet ingericht op mensen die zelf te weinig startkapitaal kunnen ontwikkelen tov die maatschappij. De studie kan ook een pleidooi zijn om minder laagopgeleide migranten binnen te laten. Minder mensen die niet kunnen lezen en schrijven, geen basisonderwijs hebben genoten of een niveau hebben waardoor snelle toetreding tot hogere opleiding onmogelijk zijn. Dat los je echt niet op met deze maatregels; integendeel zo trek je nog meer mensen die blijvend een 'doelgroep' waarvoor extra inspanning nodig is aan! Juist deze beleidslijnen zijn verantwoordelijk voor de multiculturele puinhopen. Het is te hopen dat er ergens een verstandige mens rondloopt die opmerkt dat op basis van feiten verschillende hypothese mogelijk zijn. Een samenleving die nog meer moet doen is er een van. Maar dat de migrant meer moet doen evengoed. Want ook in Vlaanderen zijn het die migranten die bewijzen dat het wel kan; kijk naar succesvolle Tukse zelfstandigen, Marokkaanse vrouwen die hun eigen inkomen verdienen en mensen vanuit alle windstreken die er in slaagden een nieuw leven op te bouwen. Het kan dus wel; maar hoe kleiner je startkapitaal hoe meer dat je er zelf moeite voor moet willen doen! Laatst gewijzigd door alice : 13 september 2008 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Alhoewel er in België meer dan 100 nationaliteiten zijn, is het natuurlijk niet nodig om in elke school alle lessen in alle talen te geven.
Als niet alle hier verblijvende migranten goed Nederlands spreken, is het blijkbaar toch een goed idee om de eerste leerjaren een deel van de lessen in de moedertaal te geven. Wie stelde dat ook weer voor enkele jaren geleden in Gent? Of de mensen die in Detroit en Canada naar de universiteit gaan, al konden lezen en schrijven voor hun aankomst, blijkt niet uit de studie. Feit is, dat door tijdelijk een deel van de lessen in de moedertaal te geven, hun achterstand veel kleiner is, en de toegankelijkheid tot hoger en universitaire studies veel groter. Dat willen we toch, goed geschoolde mensen, die meer kansen hebben op de arbeidsmarkt. In Detroit en Canada bewijzen deze beleidslijnen hun nut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() VUB ->
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Geen moedertaal in scholen. Willen ze les in het arabisch kunnen ze de eerste C130 richting Verweggistan nemen.
Onderwijs is hier in NEDERLANDS. Godsdienst is hier een PRIVEzaak. Geen onnozele "gebedsruimtes" op het werk. Wil je bidden op het werk ? Ga dan werken in een Kerk of neem bovenstaande vlucht naar Verweggistan. Staat het u niet aan ? Rot op. Zijn ze hier nu helemaal zot geworden ? De "nieuwkomers" passen zich niet aan, dus moeten wij ons maar aanpassen aan hen ? Dat ze zo maar verder doen. Meer en meer mensen worden het kotsbeu. En ooit wordt de rekening gepresenteerd. En dit alles vanwege een studie van een linkse trien die op kosten van de gemeenschap een reisje naar islamistan in de US heeft mogen nemen. Hoe goed het daar werkt ? Wel het werkt daar zo goed dat je je in f******* Marrakech waant als je door de starten loopt. De oorspronkelijke bevolking is wonderwel geintegreerd in de sh*twereld van de nieuwkomers. De dag komt dat de islamieten en hun europese hoeren, de dhimmis, de rekening gepresenteerd krijgen. De kruik gaat zo lang te water... |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Staatssecretaris
|
![]() Trouwens die trut van de VUB die dit soort nonsens bedacht heeft mogen ze voor mijn part buiten kegelen. Dergelijke fake-onderzoeken helpen alleen maar hun reputatie om zeep zodat in de toekomst niemand nog hun onderzoeken serieus gaat nemen (ook diegene die wel zinnig zijn).
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa van mij mogen moslims een eigen gebedsplaats krijgen. Maar ik wil ook een eigen gebedsplaats, waar dan gedurende een half uur vroom gezuipen, gevreten en orgieën gehouden mogen worden, zoals mijn religie mij opdraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Raar hé dat hun tactiek zelfde is: verovering door immigratie, door fysieke gebiedsuitbreiding. ![]()
![]() |