Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2004, 14:24   #61
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Boss, ik ben volop bezig mijn eigen staat op te richten.

De Republiek Tegendradië. Jammer genog willen ze bij de Uno niet reageren op mijn aanvraag om lidmaatschap. 'k hem nochtans alles wat er nodig is. Grond, mensen, een volk (het Tegendraadse volk). Zelfs een volkslied (Sjareltje).

Ik wil deze discriminatie dan ook effen aanklagen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 14:25   #62
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
Is toch duidelijk van HESPEn
De naam is Van Nespen.
Graag een beetje niveau in de discussie, dank U.
Inderdaad Gargamel, Rudy van Nespen is een eerzaam man en Belgisch gezind...in een gezonde democratie mag dat toch nog. Ik ben het niet eens met Rudy...maar ik zal hem niet persoonlijk aanvallen.
Oud 30 maart 2004, 14:26   #63
boss
Burger

Standaard

Spijtig dat het niet mogelijk is, anders zou ik van iedereen van jullie eens jullie stamboom ontleden.
Pas op als ik een voorvader tegenkom die ook maar iets misdadig heeft gedaan, ik acht jullie verantwoordelijk.

Klinkt misschien onnozel, dat is juist de zelfde redenering als jullie toepassen op het koningshuis.
boss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 14:27   #64
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargantua
Misschien moet je die partij een andere naam geven.

Wat dacht je van Fervent Negationaal?

Ik denk dat je ondertussen argumenten genoeg hebt gekregen, maar ergens zit er een vreemde kronkel in uw brein die het woord 'argument' omzet in het woord 'zever' of 'drogreden'.
De kronkel zit er bij mij in die zin dat ik niet goed begrijp dat een genocide van 100 jaar geleden plots een argument zou moeten worden voor een secessie nu!

Uiteraard begrijp ik ook dat deze genocide niet goed is voor het imago van België en begrijp ik dat Louis Michel, als minister van buitenlandse zaken daartegen ageert.
Ik vind dat eerlijk gezegd normaal!

Waarom vind ik dat normaal: omdat hier in dit topic duidelijk is geworden dat bepaalde mensen het normaal vinden om dat aan te grijpen als een reden voor een onafhankelijk Vlaanderen, terwijl dat helemaal geen reden kan zijn!

Als het een reden ervoor had geweest, dan had men 100 jaar geleden moeten afscheiden. Maar blijkbaar was het toen geen reden genoeg!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 14:29   #65
Tegendradigaard

Standaard

Mijn vader was nen enormen misdadiger. Net als mijn moeder. Levenslang gekregen en uitgezeten tot den laatsten dag.

'k zelf ook. 'k zit ook levenslang uit....met mijn vrouw.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 30 maart 2004, 14:29   #66
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:

Ik zie nog steeds het verband niet. Verklaar U nader?
Allee allee zeg, moet ik nu nog geschiedenisles gaan geven ook? Je zou toch moeten weten dat het Koningshuis in se niet afkerig stond Dolf met de snor aka 'de nieuwe orde'...vandaar naar het afweten van de holocaust is maar een klein stapje...niet soms?. Idd moeilijk te bewijzen maar toch...laat de historici dit uitzoeken, net zoals ik graag bvb de KGB papieren zou wensen in te zien van wat onze sossen en co hebben uitgespookt in de 50-er en zestiger..tot eind de 80-er jaren.
Wat denkt U van het principe "Onschuldig tot bewijs van het tegendeel"?

Oud 30 maart 2004, 14:34   #67
Tegendradigaard

Standaard

Wat dacht men daarvan in de periode 44-45 ?

Oud 30 maart 2004, 14:37   #68
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Mijn vader was nen enormen misdadiger. Net als mijn moeder. Levenslang gekregen en uitgezeten tot den laatsten dag.

'k zelf ook. 'k zit ook levenslang uit....met mijn vrouw.
Ik heb ook levenslang gekregen thuis maar ik mag al af en toe op
peni(s)teniair verlof
...tè e graptje wè
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 14:38   #69
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat dacht men daarvan in de periode 44-45 ?
U bedoelt?

Oud 30 maart 2004, 14:40   #70
Tegendradigaard

Standaard

Ik bedoel niks ? Ik vraag alleen maar ?

Oud 30 maart 2004, 14:43   #71
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik bedoel niks ? Ik vraag alleen maar ?
U bedoelt wel degelijk iets, anders stelt U die vraag niet.
Ik wacht liever even met antwoorden tot ik de bedoeling en de echte vraag gelezen heb.

Oud 30 maart 2004, 14:47   #72
Tegendradigaard

Standaard

Mijn vraag was of iedereen in Belgie er altijd ook zo over gedacht heeft.
Mijn vraag is ook of men ooit in die tijd een onafhankelijke onderzoek gevoerd heeft naar de mis-, sorry weldaden, van de koninklijke familie heeft kunnen en mogen voeren ?
Mijn vraag is ook of misdaden tegen de menselijkheid wel verjaren ?

Oud 30 maart 2004, 14:49   #73
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn vraag was of iedereen in Belgie er altijd ook zo over gedacht heeft.
Mijn vraag is ook of men ooit in die tijd een onafhankelijke onderzoek gevoerd heeft naar de mis-, sorry weldaden, van de koninklijke familie heeft kunnen en mogen voeren ?
Mijn vraag is ook of misdaden tegen de menselijkheid wel verjaren ?
Misdaden tegen de menselijkheid verjaren niet, dacht ik.
Anderzijds is de monarchie van vandaag niet aansprakelijk voor die misdaden van toen!

Oud 30 maart 2004, 14:50   #74
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kronkel zit er bij mij in die zin dat ik niet goed begrijp dat een genocide van 100 jaar geleden plots een argument zou moeten worden voor een secessie nu!

Uiteraard begrijp ik ook dat deze genocide niet goed is voor het imago van België en begrijp ik dat Louis Michel, als minister van buitenlandse zaken daartegen ageert.
Ik vind dat eerlijk gezegd normaal!

Waarom vind ik dat normaal: omdat hier in dit topic duidelijk is geworden dat bepaalde mensen het normaal vinden om dat aan te grijpen als een reden voor een onafhankelijk Vlaanderen, terwijl dat helemaal geen reden kan zijn!

Als het een reden ervoor had geweest, dan had men 100 jaar geleden moeten afscheiden. Maar blijkbaar was het toen geen reden genoeg!

Misschien had je nog niet begrepen dat het oprichten van de belgische staat een historische vergissing van jewelste was, dat de belgische monarchie geen historische band heeft met de volkeren die ze onterecht bestempelt als zijnde haar onderdanen. Misschien begrijp je dat een gedeelte van haar bevolking deze monarchie en deze staat nooit gewild heeft en evenmin de schandalenfamilie die fungeert als haar uithangbord. Misschien heb je niet door dat deze staat afstevent naar haar eigen ontbinding en niet zo vanzelfsprekend zal blijven bestaan zoals het regime dit zo graag zou hebben. Misschien verdienen deze volkeren eindelijk wel eens te weten welke gruweldaden vasthangen aan de eer de belgische nationaliteit te mogen dragen.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 14:54   #75
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargantua
Misschien had je nog niet begrepen dat het oprichten van de belgische staat een historische vergissing van jewelste was, dat de belgische monarchie geen historische band heeft met de volkeren die ze onterecht bestempelt als zijnde haar onderdanen. Misschien begrijp je dat een gedeelte van haar bevolking deze monarchie en deze staat nooit gewild heeft en evenmin de schandalenfamilie die fungeert als haar uithangbord. Misschien heb je niet door dat deze staat afstevent naar haar eigen ontbinding en niet zo vanzelfsprekend zal blijven bestaan zoals het regime dit zo graag zou hebben. Misschien verdienen deze volkeren eindelijk wel eens te weten welke gruweldaden vasthangen aan de eer de belgische nationaliteit te mogen dragen.
Kort gezegd: alle argumenten zijn goed om Vlaanderen onafhankelijk te maken? Zelfs als die argumenten er geen zijn?

Oud 30 maart 2004, 14:55   #76
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Allee allee zeg, moet ik nu nog geschiedenisles gaan geven ook? Je zou toch moeten weten dat het Koningshuis in se niet afkerig stond Dolf met de snor aka 'de nieuwe orde'...vandaar naar het afweten van de holocaust is maar een klein stapje...niet soms?. Idd moeilijk te bewijzen maar toch...laat de historici dit uitzoeken, net zoals ik graag bvb de KGB papieren zou wensen in te zien van wat onze sossen en co hebben uitgespookt in de 50-er en zestiger..tot eind de 80-er jaren.
Daarom dat ik erbij schrijf...laat de historici dit maar uitzoeken, toch een faire houding van mij denk ik.
Oud 30 maart 2004, 14:56   #77
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daarom dat ik erbij schrijf...laat de historici dit maar uitzoeken, toch een faire houding van mij denk ik.
Van mij mogen ze dat evengoed uitzoeken!
Op voorwaarde dat men niet eerst oordeelt en conclusies trekt én dan pas gaat onderzoeken!

Oud 30 maart 2004, 14:56   #78
Tegendradigaard

Standaard

Kortom alle argumenten zijn goed om Belgie toch maar te laten voortbestaan. Zelfs genocide goedpraten of minimaliseren ?

Oud 30 maart 2004, 14:57   #79
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kortom alle argumenten zijn goed om Belgie toch maar te laten voortbestaan. Zelfs genocide goedpraten of minimaliseren ?
Dit begint echt op een cirkelredenering te lijken.

[size=6]Nogmaals, ik vergoelijk of minimaliseer geen genocide![/size]

Oud 30 maart 2004, 14:58   #80
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Kort gezegd:

Neen, geen enkel argument is goed genoeg om belgië te laten bestaan.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be