![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kiko is misleid door uw halfslachtige antwoorden die de schijn opwekken dat u de feiten minimaliseert. Misschien toch eens het achterste van uw tong laten zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Allez, is het gedaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Staatssecretaris
|
![]() Hèhè, een heel kerkhof afbreken plaatsen onder de noemer "kattekwaad". Als het op dat elan doorgaat dan worden dat van die typetjes die op hun 16de mensen vermoorden voor hunne MP3-speler, of is dat ook maar kattekwaad?
Ik heb in mijn jonge jaren ook wel eens ne lolly gepikt uit de winkel, belleke-trek gedaan bij de buren of ne vuilbak in brand gestoken maar als ge op die leeftijd al dergelijke stoten uithaalt dan wijst dit toch wel op een gebrek aan opvoeding. Zoals iemand het al voor mij suggereerde, ouders op de vingers tikken en zeggen dat ze het hoederecht over hun kinderen verliezen indien er zich nog eens gelijkaardige feiten afspelen. In een pleeggezin krijgen die bengels dan tenminste wel enige vorm van opvoeding.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Ik zou die daad willen begrijpen, en die kinderen. Wellicht kan ik dan niet genoeg vragen stellen. Hen veroordelen is niet mijn taak, al kan ik me wel een idee vormen van de straf die ik zou geven. Die zou niet mals zijn, integendeel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 14 september 2008 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() We moeten er op toezien dat de ouders vooral niet de dans ontlopen. Ze zijn hierin hoofdschuldige: ze hebben hun kinders geen respect bijgebracht voor de doden/graven.
Maargoed, ik ben vooral een voorstander er van om met die kinderen gewoon eens langs te laten gaan bij de slachtoffers voor excuses een erg pedagogisch verantwoorde maatregel is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
De misdaden die u toegeeft zijn stuk voor stuk erger dan vandalisme. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Die in alle redelijkheid onschuldig zijn toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ge echt het verschil niet ziet tussen een heel kerkhof vernielen en ne vuilbak vernielen dan scheelt er toch wel iets hoor. Ik zei dat vandalisme op deze schaal een gebrek aan opvoeding is en daarmee bedoel ik dus niet dat iedere (kleine) daad van vandalisme dat ook is. Nuanceren eh.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee serieus. Ik heb daarjuist de beelden van het vernielde kerkhof gezien. 't Zag er niet meer goed uit. Da's voor mij geen kattekwaad. 'k Kan het zelfs geen vandalisme meer noemen. Een paar bushokjes vernielen tot daar. Maar een kerkhof. Een vitrine van een winkel ingooien tot daar ook nog. Maar een kerkhof verdorie, op die leeftijd. En zo te zien zijn die snotneuskes toch efkes bezig geweest. Die zijn echt nie goe wijs, ofwel hebben ze hun colère na een pak rammel van pa of ma uitgewerkt op wat rustende zielen. Verveling ? Je kan toch op een andere manier de tijd doden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
|
![]() Dat klopt, een lolly stelen is diefstal. Een iets hoger op de rang staande misdaad dan vandalisme.
Citaat:
Citaat:
En iemand muilperen geven is slagen en verwondingen ja. Citaat:
U hebt die kinderen niets te verwijten, hun vandalisme op grote schaal spreekt uw brandstichten en dergelijke meer niet goed, integendeel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Er is overduidelijk iets mis met die kinderen. Okee dat ze kattekwaad uithalen (deed ik ook), maar er zijn gradaties hé. Dit is geen kattekwaad meer... dit is vandalisme... belleke-trek doen bij iemand staat voor mij niet gelijk aan het vernielen van graven. Niet alleen is er de materiële schade (graven met marmer, arduin,.... tzal geld kosten), maar ook nog eens de mentale steek die de familieleden van de overledenen krijgen nu. Zo'n graf is een fysieke plaats waar zij de dierbaarsten kunnen herdenken, een bloemetje plaatsen, wat bidden,... Wat er met zo'n kinderen moet weet ik niet... Ze zijn nog erg jong, dus je kan ze niet direct gaan interneren. Laten lopen zonder straf is echter ook geen optie. Ze zich laten excuseren bij de getroffenen lijkt me ook niks, aangezien die kinderen waarschijnlijk niet eens beseffen wat ze gedaan hebben en hun "excuses" dus niet oprecht zullen zijn.
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 15 september 2008 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk (klein) kind dat hier wordt opgevoed weet van kleinsaf aan dat het kerkhof iets is waar je rustig langsloopt (vroegere spookverhalen gelden nu uiteraard niet meer). Een "beetje" opgevoed kind, wéét dat je de bloemen en stukken op zulke rustplaatsen gewoon laat staan, net zoals een "beetje" opgevoed kind wéét dat je de mensen hun voortuintjes ook niet moet leegplunderen. Daarom dat ik neiging heb om te veronderstellen dat deze kinderen nooit maar dan ook nooit enig respect voor onze gewoontes en gebruiken werd bijgebracht. Integendeel: op zulke jonge leeftijd moeten ze niet anders dan negatiefs gehoord hebben, want normale kinderen gaan zulke vandalenstreken niet uit zichzelf uitvoeren op die schaal. Die vinden het stiekem plukken van één roosje al "de grote stoute truuk". Daarom moeten uiteraard die ouders om te beginnen een serieuze straf krijgen én inderdaad zoveel mogelijk de herstelling mee uitvoeren (ze zullen de kosten vast niet kunnen betalen, maar in alle nederigheid mee herstellen kan iedereen). Kinderen van 7 en 8 kunnen m.i. niet écht meehelpen aan het herstellen van die graven, tenzij men erop toeziet dat ze netjes leren hoe ze bloemstukjes terug op een graf kunnen zetten en waarom men dit doet. Maar vooral: er moet eens diep gekeken worden naar wat die kinderen thuis te horen kregen over onze culturele gebruiken....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mogelijk een combinatie van de drie. die kinderen treft geen schuld, die zijn gewoon fysiek en mentaal te jong om schuld te dragen waar je je vragen over kan stellen is : hoe komt het dat die kinders zo lang zonder toezicht waren, maar dan nog, is dat op de boerenbuiten waar eigenlijk niet zoveel mis kan gaan, dan is dat ook zelfs normaal dat die kinderen al eens een uurtje zonder dicht toezicht kunnen ... het is dus een ongelukje, dat gebeurt. leer ermee leven ... geen schuldigen. geen zwarte schapen. 200€ franchise en de rest is verzekering(de advokaten van de aanklagers zullen de morele schade wel berekenen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgende keer dat ze zich "vervelen" zouden ze in heel de straat alle ramen op de benedenverdiepingen eens kunnen stukslaan.... eens zien wie dat dan nog "kattekwaad" gaat noemen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar straffen ?! een 7-jarige ??? komkom, verlies de trappers hier niet ! 10 minuten in den hoek mss en een taakje (binnen de spankracht van een 7-jarige) om mee wat op te ruimen, persoonlijk gaan verontschuldigen bij slachtoffers ... maar DAAR stopt het hoor. Laatst gewijzigd door Anna List : 15 september 2008 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik voel oprecht medelijden met jou.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |