Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2008, 22:44   #61
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar den tijd van technisch ingenieurs, had ge dan wel geen industrieel ingeneurs. De industrieel ingenieurs zijn nu eenmaal de opvolgers van de technisch ingenieurs.
dat klopt het zijn in principe de opvolgers maar dat in een tijd waar de technisch ingenieur nog actief rondliep en je een boost had van a2-geschoolden

Citaat:
Zou toch degenen die een uitkering genieten, zonder ooit één dag gewerkt te hebben (de schoolverlaters) niet de kost willen geven.
jaja natuurlijk.... die vormen dan ook gelijkgestelden na hunnen wachttijd

Citaat:
Nu, het uitkeren van een werkloosheidsvergoeding na bvb éé dag werk (dacht dat dit trouwens in bepaalde gevallen zo is - las een tijdje terug dat in Genk na Turkse bakker veroordeeld was, omdat hij verschillende personen voor één dag in dienst had genomen, zodat deze uitkering zouden kunnen trekken) zou in elk geval het bestaan van honderden nepfirma's, die handelen in valse c4's, overbodig maken.
neen in principe kan dat niet (bij mijn weten)... zoals je zelf zegt is dien Turkse bakker veroordeeld
je kan moeilijk veroordeeld geraken louter omdat je slechts één dag iemand tewerk stelde... er zal dus wel wat meer aan de hand geweest zijn

wat wel kan is een dag technisch of economisch werkloos in een vast syteem

Citaat:
Om het kort te maken. Voor mij geen probleem. Als de werkzoekenden er ook geen probleem van maken om één niveau lager aan de slag te gaan.
ik denk dat an sich, buiten een hoog op hun bol gevallen exemplaren, dat niemand als probleem beschouwt... ware het niet dat het een heuze degradatie/uitverkoop in de hand werkt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 22:49   #62
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk dat we wel een verschillend idee hebben over productief. Als productief zijn, enkel is, een product voortbrengen, dan zal wel zowat alles productief zijn. Als productief zijn is, een commercieel product voortbrengen, dan krijgen we wel een andere definitie.
Maar uiteindelijk zal de discussie gaan over cultuur. Welk soort van cultuur mag gesubsidieerd worden, en hoeveel ? Mogen subsidies misbruikt worden om aan "hersenspoeling" te doen, onder het mom van cultuur ? Maar begrijp mij niet verkeerd. Een gedeelte zal altijd moeten gesubsidieerd worden, anders glijden we af naar het oppervlakkige.
zoals ik al zei ... da's een andere discussie... en een niet zo eenvoudige zelfs.. die begint bij de vraag of een overheid zich al of niet moet inmengen teneinde cultuur ( welke dan ook ) te doen overleven

maar het ging net daarvoor over het nut van een toneelschool... en daar ben ik vrij radicaal in dat dat inderdaad wel z'n nut heeft omdat diezelfde scholen ook mensen voortbrengen die commercieel nuttig zijn
wat te doen met de rest ? ... zelfde vraag als voor andere beroepen waar een overaanbod is

Citaat:
Maar hier ook weer om het kort te maken. Als men teveel acteurs heeft, dan vrees ik, dat het teveel aan acteurs, beter een andere job gaat zoeken
dat lijkt me ook zo.. net zoals dat geldt voor een ander beroep
Oud 22 september 2008, 06:11   #63
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen in principe kan dat niet (bij mijn weten)... zoals je zelf zegt is dien Turkse bakker veroordeeld
je kan moeilijk veroordeeld geraken louter omdat je slechts één dag iemand tewerk stelde... er zal dus wel wat meer aan de hand geweest zijn

wat wel kan is een dag technisch of economisch werkloos in een vast syteem
Inderdaad. Waarschijnlijk moet er wel meer aan de hand zijn geweest, en was de berichtgeving niet volledig (of heb ik het maar half gelezen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 06:14   #64
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
maar het ging net daarvoor over het nut van een toneelschool... en daar ben ik vrij radicaal in dat dat inderdaad wel z'n nut heeft omdat diezelfde scholen ook mensen voortbrengen die commercieel nuttig zijn
wat te doen met de rest ? ... zelfde vraag als voor andere beroepen waar een overaanbod is
We gaan nog akkoord geraken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2008, 08:47   #65
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je begrijpt het niet denk ik.
Om in bepaalde te gebieden te scoren moet je een duidelijk omlijnde opleiding genoten te hebben.
Bv chirurg of zo.
Dat is duidelijk en strikt.

Daarnaast heb je tal van opleidingen die niet specifiek zijn. Gaande van kunst tot eigenlijk bijna van alles, zelfs internationaal erkend.
Wil ik mee zeggen, iemand die bepaalde opleidingen doet zonder ooit enige specifieke kennis ter zake, kan een werk en functie's krijgen die veel hoger zijn dan mensen die er bv wel in werken en kennis van hebben.

Het diploma maakt daar dan een wezenlijk verschil in het loon, zonder dat er kennis van het vak is.

Vergelijk het dus maar zo.
2 collega's die hetzelfde werk doen, de één krijgt 500€ meer dan de andere omdat hij ooit bv enkele jaren zang en dans geleerd heeft.
Waarom koop jij dan geen diploma en geniet je ook niet van 500€ meer in de maand?
Oud 22 september 2008, 17:51   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Waarom koop jij dan geen diploma en geniet je ook niet van 500€ meer in de maand?
Als zelfstandige is dat een beetje onnozel hé.
Oud 22 september 2008, 21:13   #67
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

ahzo, ja da bepaalt u gedachtegang
als zelfstandige heb je weliswaar nix diplom nodig, als je van aanpakken weet
Wat doe je juist?
Oud 22 september 2008, 21:26   #68
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gaan nog akkoord geraken.

zo zie je maar...
misschien omdat we het nooit oneens waren in eerste instantie ? ( over dit stuk toch )
Oud 23 september 2008, 08:28   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ahzo, ja da bepaalt u gedachtegang
als zelfstandige heb je weliswaar nix diplom nodig, als je van aanpakken weet
Wat doe je juist?
Veel zelfstandige ondernemingen hebben juist een ganse riks diploma's nodig.
Maar diplomas die aansluiten op het vak.
Dat is het verschil.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be