Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2008, 10:42   #61
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
waarom dat? ik moet zeggen dat ik het grotendeels met hem eens ben...
een forza flandria met brulkikker dedecker? ik weet nog altijd niet of die mens nu echt ervoor wil gaan of - zoals ik en vele anderen denken - gewoon voor de postjes gaat en zijn mening wel verandert naargelang de situatie :/

ik heb an sich niks tegen het VB, maar VB en N-VA tesamen zal kiezers afschrikken en de vlaamse zaak schade berokkenen!
1. Dedecker wil minister worden, n'importe ou, n'importe comment.
2. N-Va en Vlaams Belang samen: dat kan een meerwaarde zijn als een aantal figuren met maatschappelijk belang er zich toe verbinden om als bindmiddel te dienen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 10:43   #62
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVDD Bekijk bericht
Verder lijkt het mij een uitgemaakte zaak dat Bart De Wever het ideologisch leiderschap van CD&V de voorbije jaren in wezen heeft overgenomen. Hij haalt het intellectueel ook vrij makkelijk van het VB, en nog gemakkelijker van LDD.
Je vergist je. De kiezer zal de politici afrekenen op hun behaalde resulaten. Hij is de vele beloftes meer dan ooit beu. Hij laat zich (voor een lange tijd) niet meer vangen. Boter bij de vis. En als het daar op aankomt is Dewever gebuisd met O/10. Nu moet die mooiprater gaan vertellen wat het Vlaams Belang altijd gezegd heeft, namelijk dat met de Walen een dialoog onmogelijk is. Arme Dewever.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 10:43   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
waarom dat? ik moet zeggen dat ik het grotendeels met hem eens ben...
een forza flandria met brulkikker dedecker? ik weet nog altijd niet of die mens nu echt ervoor wil gaan of - zoals ik en vele anderen denken - gewoon voor de postjes gaat en zijn mening wel verandert naargelang de situatie :/

ik heb an sich niks tegen het VB, maar VB en N-VA tesamen zal kiezers afschrikken en de vlaamse zaak schade berokkenen!
u begreep het verkeerd, ik ben ook niet voor oprichten van 1 grote partij, maar samenwerking moet kunnen, dat is wat ik versta onder een forza flandria : een aantal onafhankelijke partijen die hun onderlinge politieke verschillen opzij zetten om onafhankelijkheid van Vlaanderen door te duwen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 11:09   #64
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Niet zwanzen, hé. Mijn eerste stem(men) was voor SP. Maar wat schiet er over van die oprechte strijdlustige rode rakkers? NIETS!!!
SPA is nu synoniem voor zakkenvullers, bedrog, eigen postjes eerst en pamperen van allochtonen. Dat alles zal geen fluit zal veranderen in een Onafhakelijk Vlaanderen.
Nee, geen VB'er die nog op SPA zal stemmen.
Ik heb toch niet gezegd dat ge terug op de sp.a moet stemmen?

Here jezus, alstublieft niet die partij moet doodbloeden, zo snel mogelijk, zodat links eindelijk kan herademen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 11:12   #65
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergist je. De kiezer zal de politici afrekenen op hun behaalde resulaten. Hij is de vele beloftes meer dan ooit beu. Hij laat zich (voor een lange tijd) niet meer vangen. Boter bij de vis. En als het daar op aankomt is Dewever gebuisd met O/10. Nu moet die mooiprater gaan vertellen wat het Vlaams Belang altijd gezegd heeft, namelijk dat met de Walen een dialoog onmogelijk is. Arme Dewever.
ik zou om te beginnen sowieso al niet op de wever stemmen wegens te rechts, maar wat de Vlaamse standpunten betreft heeft de wever volgens mij wel veel meer gedaan dan de winter of van hecke. Het veebee heeft de afgelopen jaren niks anders gedaan dan liggen zeiken aan de zijkant, de n-va daarentegen heeft zich vooraan de frontlinie opgesteld. Net door de bereidheid mee te gaan onderhandelen heeft N-VA aangetoond dat Belgique niet meer functioneert, wat op zich zelf een véél grotere verdienste is dan wat het veebee de afgelopen dertig jaar samen heeft gedaan.
Oud 25 september 2008, 11:35   #66
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zolang BdW blijft zweren bij de 'stap voor stap' doctrine, en dus de onafhankelijkheid wil onderhandelen gaat uw stelling toch niet op hoor ...

dat stap-voor-stap-gedoe is totaal irrelevant in het intellectueel overwicht dat ik meen te identificeren.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 11:38   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat stap-voor-stap-gedoe is totaal irrelevant in het intellectueel overwicht dat ik meen te identificeren.

ik kan iemand die vasthoudt aan een compleet foute taktiek om zijn strategie te bewerkstelligen moeilijk intelligent vinden
Oud 25 september 2008, 11:41   #68
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Tiens, gaan we het dan toch ooit eens worden?
wie weet waren we het al lang eens, maar konden we dat goed verstoppen

Even terzijde, als ik Valkeniers hoor zeggen "ik ben ethisch conservatief en economisch liberaal", dan heeft die man alvast geen jota begrepen van conservatisme, noch van liberalisme. De marxisten zijn verslagen in datgene waarin ze verschillen van de liberalen: de wijze van allocatie. In het cultureel discours zijn ze identiek en daarin vinden ze mekaar ook. Aangezien dat marxisme geen optie voor de toekomst meer is in wat het verschilt van liberalisme, is DE vijand van vandaag en morgen het liberalisme. En dat merken we dan ook steeds sterker sinds de val van het communisme. Dat schreeuwerig Wilders/Dedecker-gedoe (elk op zijn eigen specificiteit, en je kan Dewinter ook in dit rijtje zetten de laatste jaren) is een mix van symptoombestrijding, uiting geven aan maatschappelijke frustraties, incoherente denkschema's,... maar op geen enkel vlak ook maar in de verste verte een begin van oplossing voor problemen.

Laatst gewijzigd door TVDD : 25 september 2008 om 11:44.
Oud 25 september 2008, 11:45   #69
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
ik kan iemand die vasthoudt aan een compleet foute taktiek om zijn strategie te bewerkstelligen moeilijk intelligent vinden
kom kom. Je kan van de NVA veel zeggen, maar niet dat ze het voorbije anderhalf jaar slecht gepositioneerd zaten.

Maar nog eens, daarover heb ik het dus helemaal niet.
Oud 25 september 2008, 11:49   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
kom kom. Je kan van de NVA veel zeggen, maar niet dat ze het voorbije anderhalf jaar slecht gepositioneerd zaten.

Maar nog eens, daarover heb ik het dus helemaal niet.
ze zaten goed gepositioneerd ... maar waarom hebben ze zich zo laten rollen ?

ik begrijp dat ze geen vertrouwen hadden in het overleg, volkomen terecht overigens ...

maar die timing ???? natuurlijk hadden ze dat nog een half jaar moeten uitzingen !!!! welk een partij stapt er nu uit op meer dan een half jaar voor de verkiezing, zonder tastbaar resultaat ???

daardoor vergooien ze waarschijnlijk hun enige echte prestatie : en dat is dat ze het communautaire op de voorgrond hielden ...
Oud 25 september 2008, 11:52   #71
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Net door de bereidheid mee te gaan onderhandelen heeft N-VA aangetoond dat Belgique niet meer functioneert, wat op zich zelf een véél grotere verdienste is dan wat het veebee de afgelopen dertig jaar samen heeft gedaan.

Het enige wat de N-VA heeft aangetoond is dat het Vlaams Belang al dertig jaar lang, en als enige partij, gelijk had met te zeggen dat de Belgique nooit kan en zal functioneren. Om dat aan te tonen hadden we mooiprater Dewever niet nodig. De geschiedenis zal aantonen dat mannen als een Dewever het bestaan van België gerekt hebben.

Laatst gewijzigd door Duym : 25 september 2008 om 11:57.
Oud 25 september 2008, 11:56   #72
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nagel op de kop. Toch straf dat Linkse rakkers zulke simpele waarheden niet snappen.
Oud 25 september 2008, 12:05   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

het veebee heeft helemaal niks aangetoond. Het veebee heeft alleen wat staan brullen als debiele circusfreaks aan de zijkant.
Oud 25 september 2008, 12:10   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
het veebee heeft helemaal niks aangetoond. Het veebee heeft alleen wat staan brullen als debiele circusfreaks aan de zijkant.
VB heeft ver voor zijn tijd het enige correcte alternatief naar voren geschoven : de onafhankelijkheid, en krijgt nu door de feiten gelijk. dat N-VA in die logica meegaat is haar verdienste, beter laat dan nooit immers.

voorts vind ik uw omschrijvingen wel amusant, zeker als die komen van iemand die marginaal links combineert met marginaal vlaams
Oud 25 september 2008, 12:37   #75
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

De flaminganten komen alweer niet overeen ....... what's new pussycat ooohoooohooooh
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 12:40   #76
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Zijn dubbelnicks om bans te omzeilen nu toegelaten of niet?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 13:02   #77
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
De flaminganten komen alweer niet overeen ....... what's new pussycat ooohoooohooooh
Waar zie jij dat? Je wilt toch niet zeggen dat...
Oud 25 september 2008, 13:18   #78
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zie jij dat? Je wilt toch niet zeggen dat...
Ik heb vandaag bijna uitsluitend nog maar berichten gelezen van flaminganten die andere flaminganten van andere partijen dom of verraders noemen enzov...

Blokkers die afgeven op NV-a en vice versa , blokkers die afgeven op Vlaamsgezinde cdnv'ers als zijnde debielen (sic) in het subforum binnenland, nva-ers en blokkers die lachen met linkse flaminganten die dan weer op hun beurt het VB belachelijk maken als zijnde "circusfreaks die aan de zijkant staan te brullen" (tkomt niet van mij , hé ) Enzov... enzov...

Face it , voor iemand die daar niks mee te maken heeft is het de laatste tijd hier echt comedy capers.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 13:39   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb vandaag bijna uitsluitend nog maar berichten gelezen van flaminganten die andere flaminganten van andere partijen dom of verraders noemen enzov...

Blokkers die afgeven op NV-a en vice versa , blokkers die afgeven op Vlaamsgezinde cdnv'ers als zijnde debielen (sic) in het subforum binnenland, nva-ers en blokkers die lachen met linkse flaminganten die dan weer op hun beurt het VB belachelijk maken als zijnde "circusfreaks die aan de zijkant staan te brullen" (tkomt niet van mij , hé ) Enzov... enzov...

Face it , voor iemand die daar niks mee te maken heeft is het de laatste tijd hier echt comedy capers.
en toch kom jij ook terecht in een onafhankelijk vlaanderen hoor
Oud 25 september 2008, 13:45   #80
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus jij gaat ervan uit dat alle "Blokkers" en N-VA'ers 100% flaminganten zijn?
Vaak zit onder de huid in die discussies juist het verschil tussen niet en wel flamingant (als je dat al ziet als synoniem voor Vl-nationalist natuurlijk).
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 25 september 2008 om 13:46.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be