Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2008, 00:53   #61
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ik ben ook gelovig. En ik weet met zekerheid dat alles wat u hier schrijft over de Armeense volkerenmoord pure staatspropaganda is die buiten Turkije door nauwelijks niemand wordt gedeeld. 't Is slechts geschiedschrijving op z'n Turks...
Zeg dan iets soortgelijks?

Zeg dan:

"Als ik er NIET van overtuigd ben dat de Turkse regering doelbewust 1,5 miljoen Armeniers heeft vermoord met het doel genocide te plegen, dan verzoek ik God ...."

Zeg het dan? Ik daag jou uit om dat te zeggen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 08:26   #62
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Zeg dan iets soortgelijks?

Zeg dan:

"Als ik er NIET van overtuigd ben dat de Turkse regering doelbewust 1,5 miljoen Armeniers heeft vermoord met het doel genocide te plegen, dan verzoek ik God ...."

Zeg het dan? Ik daag jou uit om dat te zeggen.
Ik snap dit niet goed.
Wie moet nu wat zeggen tegen wie en waarom?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 13:12   #63
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een gelovig persoon. Als ik er NIET van overtuigd ben dat het Armeense verhaal een opgeklopt verhaal is, dan verzoek ik God mij 1000 jaar in de hel te gooien.
Nou, ik zou maar zo lang mogelijk blijven leven als ik jou was, want erg leuk ziet het er niet voor je uit.

Ik ben geen gelovig persoon, dus ik kan iets dergelijks niet zeggen. Dit zegt overigens niets over de feiten, maar over je houding tegenover een bepaald idee. Dat idee heeft eerder te maken met nationalisme: de Turkse natie k�*n zoiets slechts niet gedaan hebben. Dat kan gewoon niet neutraal zijn.
Oud 29 september 2008, 17:00   #64
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Hebben de VSA en Groot-Britannië eigenlijk al schuld bekend aan de volkerenmoord door hun begaan?
Oud 29 september 2008, 18:27   #65
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Death by Government door R.J. Rummel staat e.e.a. te lezen.

In het Louvre hangt een levensgroot schilderij van Delacroix over dit onderwerp.

Ik las Rummel nog eens even door en nu blijkt het dat vanaf 1822 tot het begin van de 20e eeuw Turkije nog elders te keer gegaan is. En niet alleen tegen de Armenieërs, maar ook de Grieken, Nestorianen, Maronieten, Yezidi's, Bulgaren, en gan nog maar een paar kilometer door.

Er zijn veel meer bronnen, o.a. die van de bekende Franse Historicus Robert Solé heeft het in zijn werk : Frankrijk en de Egyptgenaren ook over deze missie van Mohammed Abbas Pasja.

Als je dit allemaal wilt gaan ontkennen dan zou ikje adviseren toch eens iets serieuzer de geschiedenis te bestuderen.
Ik ontken niets. Maar het met blikvernauwing kijken naar de geschiedenis, dat verwerp ik.
In de periode 1822 en verder hebben, zoals ik in pagina2 met William St. Clair aangaf, de andere Ottomaanse bevolkingsgroepen geen schone handen gehad. Het was niet 1 groep die zich keerde tegen de ander. Grieken, Bulgaren en de hele meute aan christelijke Ottomaanse groepen grepen hun kans als het zich voordeed en jaagden hele moslimdorpen en steden door de kling.

Rummel meldt ook dat Armenen honderdduizenden moslims (Koerden, Turken) door de kling hadden gejaagd. Het was dus een grote slagveld waar de bevolkingsgroepen tekeer gingen.
Iedereen is vrij om voor Armenen en andere medechristenen het etiket genocide exclusief op te eisen.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 18:31   #66
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Helemaal geen onzin. In Turkije is het nog steeds een staatsdogma dat je ontkennen moet dat er ooit een volkerenmoord op de Armeniërs is gebeurd. Alwie aan die staatsdoctrine twijfelt, wordt vervolgd, gecensureerd, opgepakt, veroordeeld... Dit is de mooiste aanduiding dat de Turken met hun opvatting op heel labiele bodem staan. Voor een vanzelfsprekend feit heeft men dergelijke staatsdoctrine niet nodig.
Elke keer de staat bijhalen is ook goedkoop. Alsof gewone Turkse mensen geen oordeel kunnen vellen. Als de Turken weten dat de aangeklaagde officials zijn vrijgelaten (Malta), als Armenen en co allerlei oorlogspropaganda van de Britten gebruiken voor hun standpunten, dan zien ze heus dat die claim niet deugt. Daarvoor heb je geen staat nodig.
Oud 29 september 2008, 18:34   #67
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Ach, dan maak ik, samen met 99,9999% van alle geschiedkundigen, mij liever belachelijk dan in te stemmen met pure fantasistische Turkse staatspropaganda.
Zelfde overdrijving als "de hele internationale gemeenschap erkent de Armeense G".
Oud 29 september 2008, 20:04   #68
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hebben de VSA en Groot-Britannië eigenlijk al schuld bekend aan de volkerenmoord door hun begaan?
Frankrijk heeft nog steeds geen schuld bekend voor de 1 miljoen Algerijnen die ze hebben vermoord na WO II.
Oud 29 september 2008, 20:09   #69
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Hebben jullie gezien hoe Jan van de Berghe met de staart tussen de benen er vandoor is gegaan? Ik had het volgende geschreven:

Ik was afgelopen nacht aan het discussieren met hem en ik had het volgende geschreven:

"Ik ben een gelovig persoon. Als ik er NIET van overtuigd ben dat het Armeense verhaal een opgeklopt verhaal is, dan verzoek ik God mij 1000 jaar in de hel te gooien."

Ik weet dat hij gelovig is en daarom had ik hem gevraagd hetzelfde te zeggen over zijn eigen overtuiging. Hij heeft dat niet gezegd. Hij zit dus Turkije zwart en belachelijk te maken terwijl hij zelf niet helemaal in het Armeense verhaal gelooft. Dit laat zien hoe leugenachtig sommige mensen te werk gaan. Helaas hebben wij met zulke mensen te maken. We hebben zulke zware bewijzen hier geplaatst dat het nagenoeg onmogelijk is geworden nog in het Armeense genocide verhaal te blijven geloven.
Oud 29 september 2008, 20:18   #70
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Nou, ik zou maar zo lang mogelijk blijven leven als ik jou was, want erg leuk ziet het er niet voor je uit.

Ik ben geen gelovig persoon, dus ik kan iets dergelijks niet zeggen. Dit zegt overigens niets over de feiten, maar over je houding tegenover een bepaald idee. Dat idee heeft eerder te maken met nationalisme: de Turkse natie k�*n zoiets slechts niet gedaan hebben. Dat kan gewoon niet neutraal zijn.
Dit heeft niks met nationalisme te maken. Vroeger twijfelde ik ook. Nu ik echter zoveel bewijzen heb gelezen twijfel ik niet meer. Als ik zou twijfelen zou ik nooit zo een bewering gemaakt hebben. Als jij alle bewijzen hebt gelezen die op deze site zijn geplaatst is het onmogelijk geen vraagtekens te plaatsen bij het Armeense genocide verhaal.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 29 september 2008 om 20:19.
Oud 29 september 2008, 20:31   #71
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

De Armeense genocide heeft absoluut plaatsgevonden: Het is enkel een punt van discussie of de officiele politiek van het Ottomaanse rijk het daadwerkelijk nastreefde. Ofwel: de Turken hebben zonder meer genocide gepleegd op de Armenen, maar of de Ottomaanse regering dat officieel uitvoerde is betwistbaar. Ik zelf ben van mening van wel, omdat de Armenen officieel gedeporteerd werden.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 september 2008 om 20:32.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 20:51   #72
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Armeense genocide heeft absoluut plaatsgevonden: Het is enkel een punt van discussie of de officiele politiek van het Ottomaanse rijk het daadwerkelijk nastreefde. Ofwel: de Turken hebben zonder meer genocide gepleegd op de Armenen, maar of de Ottomaanse regering dat officieel uitvoerde is betwistbaar. Ik zelf ben van mening van wel, omdat de Armenen officieel gedeporteerd werden.
Ten eerste:

Armeniers hebben bijna een half miljoen moslims vermoord en hebben geprobeerd oost Anatolie te ontvolken van moslims. Ze hadden zelfs gedetailleerde plannen hiervoor die ik heb geplaatst in mijn openingsbericht. Nu heb ik een vraag aan jou. Hebben de Armeniers genocide gepleegd op de moslims?

Ten tweede:

Het Turkse hof heeft moslims die over de schreef zijn gegaan tegen Armeniers berecht. Velen hebben zelfs de doodstraf gekregen. Is zo een regering doelbewust bezig met een genocide?

Ten derde:

Op Malta werden honderden Turkse officieren vastgehouden die werden verdacht van misdaden tegen de Armeniers. Na ruim twee jaar de zaak onderzocht te hebben besloten de Britten de Turken vrij te spreken.

Ten vierde:

De Turken hadden geen andere keuze dan de Armeniers uit het gebied weg te halen omdat de Armeniers massaal in opstand waren gekomen en burgers op gruwelijke wijze aan het afslachten waren. De Turken besloten de Armeniers te reloceren naar gebieden BINNEN het Ottomaanse rijk waar geen oorlog gevoerd werd. De Turkse regering had de opdracht gegeven deze Armeniers tijdens de tocht van voedsel en medicijnen te voorzien. Als ze op locatie aangekomen zouden zijn, moesten ze geholpen worden met het bouwen van huizen ed. Nog een vraag. Zou een regering die als doel heeft genocide te plegen op een volk zulke opdrachten geven?

Ten vijfde:

Het percentage Armeniers dat omgekomen is, is ongeveer gelijk aan het percentage Turken dat tijdens WO I omgekomen is. Is dat een indicatie van genocide?
Oud 29 september 2008, 22:20   #73
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Er zal niemand zijn die alle lijken aan weerszijden geteld heeft, het Ottomaanse rijk was al min of meer aan het zinken, mede door de subtop die hun eigen weg gingen bewandelen omdat de Hoge Porte er in feite geen interesse meer in had om het land te besturen.
Dat zal ook zeker niet meegevallen zijn met een multireligieuze samenleving.

Het probleem is dat noch Armeniërs, noch Turken er in slagen met afdoende bewijzen te komen.
Dan vind ik het verhaal van Scio toch wel bedenkelijk. Was het een stad als Athene geweest, ok, all in the game. Maar een geïsoleerd eiland, nee dat is even een brug te vèr.
Oud 29 september 2008, 23:04   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Elke keer de staat bijhalen is ook goedkoop. Alsof gewone Turkse mensen geen oordeel kunnen vellen. Als de Turken weten dat de aangeklaagde officials zijn vrijgelaten (Malta), als Armenen en co allerlei oorlogspropaganda van de Britten gebruiken voor hun standpunten, dan zien ze heus dat die claim niet deugt. Daarvoor heb je geen staat nodig.
De gewone Turk in de straat kan inderdaad geen oordeelkundig oordeel vormen, geïndoctrineerd hij is door de Turkse staatspropaganda (ingelepend vanaf de school en verder herhaald door media en overheid). De Turken moeten zich schijnbaar vastklampen aan een strohalm om hun wereldvreemde en onhistorische denkbeelden enigszins overeind te houden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 23:06   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Zelfde overdrijving als "de hele internationale gemeenschap erkent de Armeense G".
U kunt er gewoon niet van onderuit: het allergrootste deel van de academici en deskundigen erkent het bestaan van een Armeense volkerenmoord door de Turken.
Oud 29 september 2008, 23:10   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben jullie gezien hoe Jan van de Berghe met de staart tussen de benen er vandoor is gegaan? Ik had het volgende geschreven:

Ik was afgelopen nacht aan het discussieren met hem en ik had het volgende geschreven:

"Ik ben een gelovig persoon. Als ik er NIET van overtuigd ben dat het Armeense verhaal een opgeklopt verhaal is, dan verzoek ik God mij 1000 jaar in de hel te gooien."

Ik weet dat hij gelovig is en daarom had ik hem gevraagd hetzelfde te zeggen over zijn eigen overtuiging. Hij heeft dat niet gezegd. Hij zit dus Turkije zwart en belachelijk te maken terwijl hij zelf niet helemaal in het Armeense verhaal gelooft. Dit laat zien hoe leugenachtig sommige mensen te werk gaan. Helaas hebben wij met zulke mensen te maken. We hebben zulke zware bewijzen hier geplaatst dat het nagenoeg onmogelijk is geworden nog in het Armeense genocide verhaal te blijven geloven.
Jan van den Berghe was waarschijnlijk toen al gaan slapen. En indien dat niet het geval was, heeft hij uw latere reactie niet meer opgemerkt. In ieder geval, bij God en diens heiligen eden zweren is geen uiting van geloof. 't Neigt naar misbruik van het heilige.

Wel heb ik geen schrik voor het oordeel dat over me geveld zal worden in deze: de Armeense volkerenmoord heeft plaatsgegrepen en God zal op de Laatste Dag dat voor iedere ontkenner duidelijk onder ogen brengen. 't Zal voor de Turken een pijnlijke dag worden!

Ik zie trouwens geen enkel "zwaar bewijs". Anderen hebben reeds uitvoerig de zogezegde bewijzen van u volledig onderuit gehaald.
Oud 29 september 2008, 23:16   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is het niet tekenend voor de geringe geloofwaardigheid van de Turkse versie over de Armeense volkerenmoord dat geen enkele discussiepartner onderstaande vraag wist te beantwoorden?

Citaat:
Maar toch nog eventjes een klein vraagje: kunt u mij eens namen geven van professoren uit Nederland of België die de Turkse propaganda ondersteunen?
Oud 30 september 2008, 00:02   #78
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ten tweede:

Het Turkse hof heeft moslims die over de schreef zijn gegaan tegen Armeniers berecht. Velen hebben zelfs de doodstraf gekregen. Is zo een regering doelbewust bezig met een genocide?
Eerst was er geen genocide, en nu zijn er mensen voor gestraft geweest?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2008, 02:07   #79
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Eerst was er geen genocide, en nu zijn er mensen voor gestraft geweest?
Er zijn mensen die Armeniers hebben vermoord en die zijn gestraft. Armeniers hebben ook Turken vermoord. Het was een burgeroorlog. Dat is de Turkse versie van de gebeurtenissen. Kun jij je voorstellen dat Nazi Duitsland Nazi's berechtte omdat ze Joden hadden vermoord?
Oud 30 september 2008, 02:08   #80
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jan van den Berghe was waarschijnlijk toen al gaan slapen. En indien dat niet het geval was, heeft hij uw latere reactie niet meer opgemerkt. In ieder geval, bij God en diens heiligen eden zweren is geen uiting van geloof. 't Neigt naar misbruik van het heilige.

Wel heb ik geen schrik voor het oordeel dat over me geveld zal worden in deze: de Armeense volkerenmoord heeft plaatsgegrepen en God zal op de Laatste Dag dat voor iedere ontkenner duidelijk onder ogen brengen. 't Zal voor de Turken een pijnlijke dag worden!

Ik zie trouwens geen enkel "zwaar bewijs". Anderen hebben reeds uitvoerig de zogezegde bewijzen van u volledig onderuit gehaald.
Ik daag jou nog steeds uit om een soortgelijke bewering te maken. Zolang je dat niet doet ben je een leugenaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be