![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeg dan: "Als ik er NIET van overtuigd ben dat de Turkse regering doelbewust 1,5 miljoen Armeniers heeft vermoord met het doel genocide te plegen, dan verzoek ik God ...." Zeg het dan? Ik daag jou uit om dat te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie moet nu wat zeggen tegen wie en waarom? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben geen gelovig persoon, dus ik kan iets dergelijks niet zeggen. Dit zegt overigens niets over de feiten, maar over je houding tegenover een bepaald idee. Dat idee heeft eerder te maken met nationalisme: de Turkse natie k�*n zoiets slechts niet gedaan hebben. Dat kan gewoon niet neutraal zijn.
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hebben de VSA en Groot-Britannië eigenlijk al schuld bekend aan de volkerenmoord door hun begaan?
![]() |
#65 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In de periode 1822 en verder hebben, zoals ik in pagina2 met William St. Clair aangaf, de andere Ottomaanse bevolkingsgroepen geen schone handen gehad. Het was niet 1 groep die zich keerde tegen de ander. Grieken, Bulgaren en de hele meute aan christelijke Ottomaanse groepen grepen hun kans als het zich voordeed en jaagden hele moslimdorpen en steden door de kling. Rummel meldt ook dat Armenen honderdduizenden moslims (Koerden, Turken) door de kling hadden gejaagd. Het was dus een grote slagveld waar de bevolkingsgroepen tekeer gingen. Iedereen is vrij om voor Armenen en andere medechristenen het etiket genocide exclusief op te eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Hebben jullie gezien hoe Jan van de Berghe met de staart tussen de benen er vandoor is gegaan? Ik had het volgende geschreven:
Ik was afgelopen nacht aan het discussieren met hem en ik had het volgende geschreven: "Ik ben een gelovig persoon. Als ik er NIET van overtuigd ben dat het Armeense verhaal een opgeklopt verhaal is, dan verzoek ik God mij 1000 jaar in de hel te gooien." Ik weet dat hij gelovig is en daarom had ik hem gevraagd hetzelfde te zeggen over zijn eigen overtuiging. Hij heeft dat niet gezegd. Hij zit dus Turkije zwart en belachelijk te maken terwijl hij zelf niet helemaal in het Armeense verhaal gelooft. Dit laat zien hoe leugenachtig sommige mensen te werk gaan. Helaas hebben wij met zulke mensen te maken. We hebben zulke zware bewijzen hier geplaatst dat het nagenoeg onmogelijk is geworden nog in het Armeense genocide verhaal te blijven geloven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 29 september 2008 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() De Armeense genocide heeft absoluut plaatsgevonden: Het is enkel een punt van discussie of de officiele politiek van het Ottomaanse rijk het daadwerkelijk nastreefde. Ofwel: de Turken hebben zonder meer genocide gepleegd op de Armenen, maar of de Ottomaanse regering dat officieel uitvoerde is betwistbaar. Ik zelf ben van mening van wel, omdat de Armenen officieel gedeporteerd werden.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 september 2008 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Armeniers hebben bijna een half miljoen moslims vermoord en hebben geprobeerd oost Anatolie te ontvolken van moslims. Ze hadden zelfs gedetailleerde plannen hiervoor die ik heb geplaatst in mijn openingsbericht. Nu heb ik een vraag aan jou. Hebben de Armeniers genocide gepleegd op de moslims? Ten tweede: Het Turkse hof heeft moslims die over de schreef zijn gegaan tegen Armeniers berecht. Velen hebben zelfs de doodstraf gekregen. Is zo een regering doelbewust bezig met een genocide? Ten derde: Op Malta werden honderden Turkse officieren vastgehouden die werden verdacht van misdaden tegen de Armeniers. Na ruim twee jaar de zaak onderzocht te hebben besloten de Britten de Turken vrij te spreken. Ten vierde: De Turken hadden geen andere keuze dan de Armeniers uit het gebied weg te halen omdat de Armeniers massaal in opstand waren gekomen en burgers op gruwelijke wijze aan het afslachten waren. De Turken besloten de Armeniers te reloceren naar gebieden BINNEN het Ottomaanse rijk waar geen oorlog gevoerd werd. De Turkse regering had de opdracht gegeven deze Armeniers tijdens de tocht van voedsel en medicijnen te voorzien. Als ze op locatie aangekomen zouden zijn, moesten ze geholpen worden met het bouwen van huizen ed. Nog een vraag. Zou een regering die als doel heeft genocide te plegen op een volk zulke opdrachten geven? Ten vijfde: Het percentage Armeniers dat omgekomen is, is ongeveer gelijk aan het percentage Turken dat tijdens WO I omgekomen is. Is dat een indicatie van genocide? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zal niemand zijn die alle lijken aan weerszijden geteld heeft, het Ottomaanse rijk was al min of meer aan het zinken, mede door de subtop die hun eigen weg gingen bewandelen omdat de Hoge Porte er in feite geen interesse meer in had om het land te besturen.
Dat zal ook zeker niet meegevallen zijn met een multireligieuze samenleving. Het probleem is dat noch Armeniërs, noch Turken er in slagen met afdoende bewijzen te komen. Dan vind ik het verhaal van Scio toch wel bedenkelijk. Was het een stad als Athene geweest, ok, all in the game. Maar een geïsoleerd eiland, nee dat is even een brug te vèr.
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel heb ik geen schrik voor het oordeel dat over me geveld zal worden in deze: de Armeense volkerenmoord heeft plaatsgegrepen en God zal op de Laatste Dag dat voor iedere ontkenner duidelijk onder ogen brengen. 't Zal voor de Turken een pijnlijke dag worden! Ik zie trouwens geen enkel "zwaar bewijs". Anderen hebben reeds uitvoerig de zogezegde bewijzen van u volledig onderuit gehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het niet tekenend voor de geringe geloofwaardigheid van de Turkse versie over de Armeense volkerenmoord dat geen enkele discussiepartner onderstaande vraag wist te beantwoorden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Er zijn mensen die Armeniers hebben vermoord en die zijn gestraft. Armeniers hebben ook Turken vermoord. Het was een burgeroorlog. Dat is de Turkse versie van de gebeurtenissen. Kun jij je voorstellen dat Nazi Duitsland Nazi's berechtte omdat ze Joden hadden vermoord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |