Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie krijgt je stem?
CD&V 2 1,61%
N-VA 32 25,81%
Vlaams Belang 42 33,87%
O-VLD 5 4,03%
SP.a/Vl.pro 10 8,06%
Groen! 1 0,81%
PVDA 3 2,42%
LDD 10 8,06%
LSP 2 1,61%
V-SB 4 3,23%
Niet/Blanco 13 10,48%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2008, 18:53   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik vraag gewoon om een paar voorbeelden te geven.
Die heb je de afgelopen 15 maanden herhaaldelijk gekregen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 18:53   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Kijk, even samenvatten.

Het kartel heeft de Vlaamse kaart getrokken in de hoop zo het VB op afstand te houden, wat slechts ten dele gelukt is.

Indien het kartel zou verder gaan zoals het tot op heden aanmodderde zou het de gemaakte winst op het VB zonder fout terug zijn kwijtgespeeld. Het VB, dat voordien reeds te dicht genaderd was bij de grote Links partijen, en zelf deze dreigde voorbij te steken, moest kost wat kost in toom gehouden worden.

Door het zogezegd afscheuren van het NV-A kan links vooruit met het redden van het land. Naar de nakende verkiezingen toe kan het NV-A zich op de borst slaan en hoopt men dat door deze act weer een hele boel naïevelingen voor het NV-A zullen stemmen in de hoop dat daardoor het VB weer terug veld zal verliezen wat de huidige regerende partijen ten goede moet komen.
Wanneer men niet bij machte is zelf voldoende stemmen te rapen is het enige alternatief te trachten de sterkste rivalen voldoende te verzwakken om de bovenhand te kunne houden.

Het NV-a, dat toch geen coalitie wil met het VB en geen coalitie meer kan aangaan met LDD, want die zijn hoed staat nog scheef van de hem eerder toegebrachte kaakslag, wordt nadien wel weer opgevist uit het sop.

Dat is mijn theorie aangaande heel deze toestand. Strategie mijne heren, strategie en niets anders. Laten de Vlamingen zich weer vangen aan dit al dan niet nog bestaande kartel, is hij weer de pineut.

Het is niet het VB dat geen coalitie wil aangaan he, het is het NV-A die dat dat niet wil of niet kan. Iedere stem die dus naar het NV-A zal gaan helpt de linkse partijen overeind te blijven.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2008 om 19:00.
Oud 24 september 2008, 19:23   #63
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zandbakstrategie...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 19:51   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zandbakstrategie...
Zandmannetjestrategie ja.
Oud 24 september 2008, 20:40   #65
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Kijk, even samenvatten.

Het kartel heeft de Vlaamse kaart getrokken in de hoop zo het VB op afstand te houden, wat slechts ten dele gelukt is.

Indien het kartel zou verder gaan zoals het tot op heden aanmodderde zou het de gemaakte winst op het VB zonder fout terug zijn kwijtgespeeld. Het VB, dat voordien reeds te dicht genaderd was bij de grote Links partijen, en zelf deze dreigde voorbij te steken, moest kost wat kost in toom gehouden worden.

Door het zogezegd afscheuren van het NV-A kan links vooruit met het redden van het land. Naar de nakende verkiezingen toe kan het NV-A zich op de borst slaan en hoopt men dat door deze act weer een hele boel naïevelingen voor het NV-A zullen stemmen in de hoop dat daardoor het VB weer terug veld zal verliezen wat de huidige regerende partijen ten goede moet komen.
Wanneer men niet bij machte is zelf voldoende stemmen te rapen is het enige alternatief te trachten de sterkste rivalen voldoende te verzwakken om de bovenhand te kunne houden.

Het NV-a, dat toch geen coalitie wil met het VB en geen coalitie meer kan aangaan met LDD, want die zijn hoed staat nog scheef van de hem eerder toegebrachte kaakslag, wordt nadien wel weer opgevist uit het sop.

Dat is mijn theorie aangaande heel deze toestand. Strategie mijne heren, strategie en niets anders. Laten de Vlamingen zich weer vangen aan dit al dan niet nog bestaande kartel, is hij weer de pineut.

Het is niet het VB dat geen coalitie wil aangaan he, het is het NV-A die dat dat niet wil of niet kan. Iedere stem die dus naar het NV-A zal gaan helpt de linkse partijen overeind te blijven.
Al wat niet VB is niet vlaams en overal complot achter zoeken dat is wel makkelijk. Het vlaams-nationalisme is van geen enkele partij het alleen recht.
Oud 24 september 2008, 21:03   #66
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al wat niet VB is niet vlaams en overal complot achter zoeken dat is wel makkelijk. Het vlaams-nationalisme is van geen enkele partij het alleen recht.
Man, ik weet niet wat jou bezielt hoor. Dat zeg ik toch ook niet.

Geen enkele partij, of het nu VB is , Dedecker of NV-A, zal in zijn eentje voldoende stemmen rapen om de Vlamingen te kunnen dienen. Wanneer je dan al vooruit weet van een van deze partijen dat ze pertinent weigert samen te werken met een van de andere Vlaamse partijen, dan is iedere stem die die partij geschonken wordt voor de Vlaamse zaak een verloren stem.

Moet ik er soms nog een tekeningetje bij maken.

Dus , stemmen op die partij komt op het zelfde neer alsof je zou stemmen op eender welke linkse partij. Ja. Begrepen?

Ik heb nooit een hoog gedacht gehad van rechters hoor. Sorry he.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2008 om 21:05.
Oud 24 september 2008, 21:07   #67
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zandbakstrategie...
In ieder geval beter als de anti-Vlaamse strategie die u ondersteunt, volksverrader.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 21:15   #68
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, even samenvatten.

precies!

het is de NVA die de Vlaamse Beweging EN rechts verdeelt!

laten wij niet vergeten dat zij steeds een kartel met het VL. Belang hebben geweigerd, en bovenal: het origineel is altijd beter dan de kopie!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 21:22   #69
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
precies!

laten wij niet vergeten dat zij steeds een kartel met het VL. Belang hebben geweigerd, en bovenal: het origineel is altijd beter dan de kopie!
Toch in het geval dat het een valse kopie is. Spijtig dat er weer een hele boel naïevelingen hun aan gaan laten vangen. Dat is natuurlijk ook heel het opzet van heel die parade.
Oud 24 september 2008, 21:26   #70
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voorlopig toch nog altijd niemand hier die het nog aandurft om op de CD&V te stemmen...

Intussen al twee die het aandurven: Chipie, Jozef Ostyn

Ik snap niet hoe iemand zich daar nog in kan vinden.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 21:29   #71
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

ik snap ook niet hoe iemand zich nog kan vinden in de NVA, de partij die in 2004 riep NOOIT in een Vlaamse regering te stappen alvorens BHV gesplitst was. Vier jaar is wel een lange tijd om tot die conclusie te komen
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 21:36   #72
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

Ja dat bewijst alleen maar dat ge overal debielen kunt tegen komen he, zelfs hier op dit forum.

Erg he,... heeeeeel erg!!!

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2008 om 21:36.
Oud 24 september 2008, 21:40   #73
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Hoe kunt ge nu in een democratie geloven? Laat staan een partijgestuurde? Ik begrijp dat dus niet.
Oud 24 september 2008, 21:42   #74
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
precies!

De N-VA is een cetrumpartij en als je al geen ander gedacht mag hebben over Vlaanderen want leun eerder aan bij meervoud. Trouwens kopie is zien in N-VA geen kopie gewoon een verderzetting van de VU in hun begin jaren. Dus zeker geen kopie van het VB.
Oud 24 september 2008, 21:44   #75
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
ik snap ook niet hoe iemand zich nog kan vinden in de NVA, de partij die in 2004 riep NOOIT in een Vlaamse regering te stappen alvorens BHV gesplitst was. Vier jaar is wel een lange tijd om tot die conclusie te komen
Dat was een stommiteit maar die hebben met de laatste federale verkiezingen goedgemaalt
Oud 24 september 2008, 21:54   #76
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA is een cetrumpartij en als je al geen ander gedacht mag hebben over Vlaanderen want leun eerder aan bij meervoud. Trouwens kopie is zien in N-VA geen kopie gewoon een verderzetting van de VU in hun begin jaren. Dus zeker geen kopie van het VB.

Leve Belgie

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 21:56   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Vergeten waarom het VU van de politieke kaart gemaaid werd. Ook door dat ze zijn mee gaan heulen met de wolf in het bos. Wel, ze zijn nog geen moer veranderd. Ze hebben alleen een andere pyjama aan getrokken maar ze hebben nog steeds niets geleerd van hun fout van vroegen.
Oud 24 september 2008, 22:26   #78
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

LSP, zonder twijfel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 22:37   #79
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet bepaald de sterkste zin op dit forum.

Nu, of de N-VA de verderzetting is van de VU in haar beginjaren wil ik betwijfelen. Maar da's een andere kwestie. Een kopie van het Vlaams Belang is het ook niet.

Natuurlijk mogen er andere meningen zijn over Vlaanderen. Maar het is het Vlaams Belang (of Vlaams Blok) dat de laatste jaren de onafhankelijkheidsgedachte partijpolitiek vertaalt in propaganda en in de parlementen. Van N-VA heb ik daar weinig of niks van gezien.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 22:56   #80
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ben jij een domme Vlaamsgezinde. Wat kan ik anders zeggen? Dat je uitblinkt van intelligentie?
Ik scoor genoeg op iq testen om lid te mogen worden van mensa, de top 0.5 procent of zoiets van de mensheid wat intelligentie betreft. En gij, slimme Vlaamsgezinde?
Ik wil niet gaan stoefen, maar ge zijt er zelf over begonnen.

Citaat:
Eerst je doel zien te bereiken, pas daarna de andere problemen aanpakken, dat zou slim zijn. Intussen ben je dan wel waar je wil zijn.
Absoluut, dus stel ik voor dat het veebee alle rechtse standpunten overboord gooit en een partij wordt die slechts één enkel programmapunt heeft: de onafhankelijkheid, zodat alle vlaamsgezinden zich daarachter kunnen scharen.

Citaat:
Als iedereen jou oordeel volgt, zullen we NOOIT ons doel bereiken.
Nochtans ben jij zelf degene die de boel blokkeert. Ik stelde al meermaals voor om effectief de links-rechts tegenstellingen te overstijgen, maar jij wil dat niet. Jij bent met andere woorden zelf degene die er voor zorgt dat we nooit ons doel zullen bereiken.

Citaat:
De linkse danken je voor je medewerking. Die hopen niet beter dan dat meer dan de helft van de Vlaamse bevolking van jou mening is.
de rechtsen hopen dat ook, laten we dus niet hypocriet doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be