![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wel heb ik er hinder van, rechtstreeks en onrechtstreeks. Nu ben ik zeker een racist. Wat maakt het nog uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Staatssecretaris
|
![]() Onze eigenheid? Staat ge niet sterk genoeg in uw individuele eigenheid om met gelijk wie in de dialoog te gaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() Ik wel, je snapt men punt niet. Had ik er een smiley moeten bijzetten om de ironie te versterken?
![]() |
#64 |
Staatssecretaris
|
![]() Gij misschien niet maar uw voorvaderen dan wel. Hoe hebt gij nu hinder van vreemdelingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Zoals Hotdingeske schreef, zijn migranten naar hier gehaald om als goedkope arbeidskrachten te fungeren. Nu kan je daar op twee manieren op reageren 1) je kan ze ene last vinden, elke dialoog weigeren en daarmee trap je in de val die de heersende klasse heeft opgezet 2) je kan ze erkennen als leden van je klasse met wie je willens nillens belangen gemeen hebt, en die je dus als bondgenoot kan gebruiken. Zolang de arbeidersklasse verdeeld blijft zullen de kapitalisten daarop inspelen. Pas als Belgen en migranten samen front vormen, maw als de ene het werk niet aanneemt dat te slecht is voor ons - als de andere ze gene redenen geeft om dat te doen, kunnen er overwinningen geboekt worden. Betekent dat dat je migranten leuk moet vinden? Neen. Ik verzet mij zelfs tegen dat soort kleinburgerlijk links dat vindt dat je toch eenmaal in de maand couscous moet eten om toch o zo poco te zijn, maar verder wel in afgeschermde wijken woont. Maar de enige manier om zaken af te dwinegn is door eenheid onder de werknemers te bekomen, en dat zal inderdaad door consequent anti-racist te zijn.
![]() |
![]() |
#66 |
Partijlid
|
![]() Stop met jezelf in alle draden als slachtoffer voor te stellen! Het staat je niet!
Know thyself! —Socrates If you don't know where you're going, any road will take you there! —George Harrison Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 24 augustus 2009 om 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
We hadden er geen en zonder reden werd er verweten en gedreigd. Schrik van ons leven en gelukkig geen geweld bij komen kijken. Nu kom ik dus niet meer buiten als het donker is en als ik een groepje zie, draai ik me om of steek ik de straat over. Maar dat doen blanke werkmensen ook, zomaar mensen intimideren en lastigvallen. Zeg het, maakt niets uit, het is toch alleen maar blablabla en niks aan de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk. Ik mis 'excuses'. De reden voor zijn ommezwaai is heel eenvoudig: hij is zelf eens op straat gekomen. Vanop de bühne roepen dat het allemaal nog zo erg niet is, dat hoor en zie ik vaak genoeg (ze organiseren er zelfs concerten voor).
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() De nickname "Zwart piepkuiken met eierschaal op het kopje" was blijkbaar in gebruik op 27 November 2007.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() een typische vlaming is ook...wereldvreemd
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Probleem opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |