Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2008, 13:16   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De mijne hier in de straat heeft nog niet zolang geleden een overdekt zwembad laten zetten.

Ik denk dat die genoeg geld heeft.
maar die mens die moét dat allemaal opdoen, t is opdoen OF het aan de belasting betalen voor hem, écht !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:17   #62
FDM
Banneling

Standaard

20737 + 16838 + 70520 = samen 108 095
- 50 000 = 58095 werkloze jongeren die overblijven hoe gemotiveerd ze ook zijn

die overgebleven 58095 moeten de kabbas dragen van die 50.000 die gaat werken
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 15:48   #63
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Alweer een parchtige, realistische en doordachte initiatief van LDD. Het lijkt wel alsof ze bij LDD een judocoach een partij laten leiden, hahahah. Hey, wacht eens...
Oud 1 oktober 2008, 16:42   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Tja, die aannemers. Vroeger toen ik in de bouw werkte liet ik smiddags in de refter altijd een boterham liggen, dan kon de aannemer die mee naar huis nemen om zijn kinderen ervan te voederen.

Hier, echt gebeurt:
Ik werkte eens bij ene, die liet me in de winter technisch werkloos en dan gingen we in het zwart werken heel de week en zelfs in het weekeind.

Op het einde van de maand, toen het tijd was om de zwarte overuren te betalen zei hij tegen me, "ik moet die uren toch niet betalen, daar trek je toch dop voor."
"Achja", zei ik, "dat is juist".

"Goed", zei de aannemer, "voor morgen, dan beginnen we op GM".

"morgenvroeg kan ik niet", vertelde ik hem, "morgenvroeg moet ik eerst langs de vakbond."

"De vakbond?" Vroeg de aannemer, "wat ga je daar doen?"

"Daar ga ik die mensen vragen ofdat dit klopt", zei ik. "Ik ga vragen ofdat die dop dat ze me uitbetalen werkelijk voor die zwarte overuren dient."

Hij trok zijn wenkbrauwen op en tuitte de lippen. "Dat is niet nodig", zei hij. "Kom, ik zal je rap de centen geven voor die overuren."

Je gaat me niet horen zeggen dat er geen zwart werk geleverd wordt hoor.
Alleen moet men zich ook eens afvragen wat zwart werk opbrengt als het niet in het zwart ontvangen wordt bij de klant.
Veel aannemers maken hier een serieuze vergissing.

Om een vb te geven. U en ik werken in het zwart bij een klant, ik geef u er 15€ in de hand en ontvang op factuur 30€.
Hoeveel heb ik dan verdiend denkt u?

Tenslotte heb ik zogezegd 30€ belastbaar inkomen gehad, en geen 15€.
Dus met belastingen af, uw loon er af, bijdragen er af, kom ik al te kort en heb ik voor niks gewerkt.
Tenzij ik valse facturen er tussendoor draai. Wat me ook geld zal kosten.

Zie je wel dat werken niet meer opbrengt?
Tenzij de klant liever ook in het zwart betaald, voor zijne btw te besparen.
Maar voor de meeste werken gaat die vlieger niet op.
Oud 1 oktober 2008, 18:15   #65
FDM
Banneling

Standaard

ik geef u er 15€ in de hand en ontvang op factuur 30€.

nog nooit van valse factuur gehoord ? ik weet een kapster die alle facturen en die van haar kinderen op naam het kapsalon laat zetten en alle leveranciers leveren probleemloos een vervalste factuur af
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 19:58   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht

nog nooit van valse factuur gehoord ? ik weet een kapster die alle facturen en die van haar kinderen op naam het kapsalon laat zetten en alle leveranciers leveren probleemloos een vervalste factuur af
Had u me volledig gequot dan stond die valse factuur er netjes bij.

Maar daar belanden we alweer in een ander straatje, nml fraude en vervalsing in geschrifte.
Voor een stylo of twee gaan ze daar niet over zagen, over een paar miljoen echter ga je problemen krijgen.
Oud 1 oktober 2008, 20:04   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht

Bovendien haalt u hier weer iets interessant aan, waar ook velen niet bij stilstaan, nml het leveren van facturen.
Dat is belastbaar inkomen, voor wie zulke facturen geeft!
En wie geeft facturen, zelfstandigen natuurlijk.

Dus wat de één kan aftrekken aan belastingen, telt de andere er weer langs zijn kant bij.
Dus die moet dat dan op zijn beurt kwijt geraken ergens, met een valse factuur. Van alweer een andere zelfstandige.

Zie je hoe lastig dat allemaal is?

Nu over 15€ gaan we niet zagen.
Oud 1 oktober 2008, 23:54   #68
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Had u me volledig gequot dan stond die valse factuur er netjes bij.

Maar daar belanden we alweer in een ander straatje, nml fraude en vervalsing in geschrifte.
Voor een stylo of twee gaan ze daar niet over zagen, over een paar miljoen echter ga je problemen krijgen.
Je hebt veel te rap schrik Mambo.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 08:29   #69
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
LDD: Afschaffen wachtuitkering kan tot 50.000 banen opleveren”

(27/09/2008) “De wachtuitkering afschaffen kan tot 50.000 banen opleveren.” Dat stelt Rob Van de Velde, kamerlid van Lijst Dedecker (LDD). Verwacht wordt dat het systeem van de wachtuitkeringen dit jaar 730 miljoen euro zal kosten. “Het geld dat we hiermee besparen moeten we inzetten voor activering,” zegt hij.

Zo zouden schoolverlaters die binnen de zes maanden aan de slag zijn, een premie krijgen van 2.000 euro. Dat zou zo'n 220 miljoen euro kosten. Met het half miljard dat overblijft, kunnen de vennootschapstarieven naar beneden gehaald worden. Een maatregel die tot 50.000 banen opleveren.

Van de Velde: 'Op die manier schaf je de uitgaven af, zonder aan andere sociale maatregelen te raken die daaraan gelinkt zijn. De tussenkomst in de ziekteverzekering bijvoorbeeld blijft zo behouden.'

Only in Belgium

België is het enige land in Europa dat een systeem van wachtuitkeringen heeft. De Oeso (Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling) pleit dan ook al langer voor de afschaffing hiervan.

Van de Velde: “Het is nogal pervers dat mensen die nog niets hebben bijgedragen aan het sociaal stelsel, meteen ondersteund worden. Zodra jongeren de arbeidsmarkt betreden, moeten ze helpen de solidariteit mee in stand te houden.”

Wie er toch niet in slaagt om aan de bak te komen, kan bij het OCMW terecht.

'Daar moet je werkbereid zijn, en is de controle veel strenger,' zegt Van de Velde.

Verdoken transfer

Voor LDD is er nog een reden om de wachtuitkering af te schaffen.

“Door de scheeftrekking tussen Vlaanderen en Wallonië zijn dit verdoken transfers,” stelt Van de Velde.

Volgens de cijfers van de RVA hadden in de eerste helft van dit jaar 20.737 Vlaamse werklozen recht op een wachtuitkering. In Wallonië waren dat 70.520. Voor Brussel gaat het om 16.838 rechthebbenden.

Van de Velde: “Dat is een transfer van 314 miljoen naar Wallonië. Aan dit soort solidariteit zijn grenzen. Er moet evenwichtiger en meer verantwoord met belastinggeld worden omgesprongen. Bovendien is het gewoon een dure maatregel, die niet goed werkt. Want op het einde blijf je met 110.000 werkloze jongeren zitten.”

Rob Van de Velde
Joeri Casteleyn – pers en communicatie

------------

Goed hé?
Het word echt tijd dat Helgium gesplitst word, want ik begin het moe te worden dat de tot op het merg verrotte politici Wallonië gebruiken om onze sociale hulpverlening af te breken. "Dop afschaffen, want de Walen krijgen meer als wij " ...Kan het nog doorzichtiger ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 08:32   #70
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De nationalisten staan dus voor een hangmatcultuur?

Ook de voorzitter van de grootste nationalistische partij?
Waarvoor sta jijzelf eigenlijk ? Far West-cultuur ? We zien hoe dat afloopt...
Oud 2 oktober 2008, 08:34   #71
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Neen, waar blijft u die onzin toch vandaan halen? Uw verstand gebruiken als men iets op het forum post, is niet verboden. Probeer eens!
Nu ben je toch echt veeleisend vind ik , hoor
Oud 2 oktober 2008, 08:40   #72
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Het is juist deze gemakkelijke en onvoorwaardelijke toegang tot "steun" die het hier in Belgie een paradijs heeft gemaakt voor verrijkende gelukzoekers en die een torenhoge werkloosheid in stand houdt terwijl veel bedrijven hun open posities niet kunnen invullen.

Voor ontwikkelingshulp zit men altijd te roepen dat het beter is een mens te leren vissen dan hem een vis te geven, maar ons binnenlands systeem is net dat. We gooien hier maar een pak geld naar de mensen, zonder van hen een noemenswaardige tegenprestatie te eisen.
Hier zijn we weer . "Dop afschaffen want anders profiteren de allochtonen ervan". Ik begin te denken dat de liberalen, ultra-liberalen en andere dergelijke louche heerschappen er de meeste baat bij hebben dat België blijft bestaan, en dat uitheemse gelukzoekers blijven toestromen, want wie zouden ze anders gebruiken als zondebok, en onderliggende reden om onze sociale wetten af te schaffen ?!
Per toeval waren het diezelfde liberale bandieten die de eerste allochtonen naar hier gehaald hebben, om de arbeidsbewegingen te verzwakken , de lonen laag te houden door een kunstmatig geschapen voorraad doppers te creëren...
Oud 2 oktober 2008, 08:42   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je gaat me niet horen zeggen dat er geen zwart werk geleverd wordt hoor.
Alleen moet men zich ook eens afvragen wat zwart werk opbrengt als het niet in het zwart ontvangen wordt bij de klant.
Veel aannemers maken hier een serieuze vergissing.

Om een vb te geven. U en ik werken in het zwart bij een klant, ik geef u er 15€ in de hand en ontvang op factuur 30€.

Dus met belastingen af, uw loon er af, bijdragen er af, kom ik al te kort en heb ik voor niks gewerkt.
Tenzij ik valse facturen er tussendoor draai. Wat me ook geld zal kosten.

Zie je wel dat werken niet meer opbrengt?
Tenzij de klant liever ook in het zwart betaald, voor zijne btw te besparen.
Maar voor de meeste werken gaat die vlieger niet op.
mambo, ge zijt op de sukkel jong !
laat u eens goed adviseren door nen boekhouder
of jij je werkman in t zwart moet betalen hangt van uw omzet en kost/opbrengst verhouding af.
alles draait er natuurlijk om om zoveel mogelijk zwart te ontvangen in de eerste plaats hé
en als uw klant per se een factuur wil ? dan doe je wat mijn aannemers mij altijd lappen, : 'tja, dat kan, maar dan kan ik uw werken pas volgend boekjaar starten ... te nemen of te laten : in t zwart nu beginnen of een jaar wachten ...'

oh ja

ZOTTEKES begin NOOIT aan valse facturen hé ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2008 om 08:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 09:40   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mambo, ge zijt op de sukkel jong !
laat u eens goed adviseren door nen boekhouder
of jij je werkman in t zwart moet betalen hangt van uw omzet en kost/opbrengst verhouding af.
alles draait er natuurlijk om om zoveel mogelijk zwart te ontvangen in de eerste plaats hé
en als uw klant per se een factuur wil ? dan doe je wat mijn aannemers mij altijd lappen, : 'tja, dat kan, maar dan kan ik uw werken pas volgend boekjaar starten ... te nemen of te laten : in t zwart nu beginnen of een jaar wachten ...'

oh ja

ZOTTEKES begin NOOIT aan valse facturen hé ...
Vermits mijn klanten over het algemeen, ofwel ministeries, of scholen, of ziekenhuizen, of andere openbare diensten, ofwel handelaars, ofwel winkels, ofwel ook zelfstandigen, ofwel in de industrie zitten, zou ik met uw "goede" raad waarschijnlijk geen enkele klant meer overhouden.

Dus bedankt voor de goede raad, ik zal het hun zeggen.

En ik zal aan de boekhouder zijn oren eens trekken de komende dagen, de niksnut.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 oktober 2008 om 09:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be