Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2008, 23:52   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat laatste is in tegenspraak met je eerste uitspraak. Inflatie heeft op iedereen effect...
Als je wil gaan compenseren, dan compenseer je iedereen of niemand. Dat de ene in de shit komtmet basisvoorzieningen en de andere niet, is irrelevant. Daar heeft inflatie immers niets mee te maken, net omdat het elke € treft,,en niet alleen de € onder een bepaald inkomen/vermogen.
Indexaanpassing is goed, maar tevens een slecht georganiseerd systeem.

De levensduurte gaat voor iedereen even veel omhoog en de index is er in de eerste plaats om te kunnen blijven voorzien in de levensnoodzakelijkheden. Het gaat dus niet op om te pas en te onpas zaken toe te voegen aan de lijst voor de indexbepaling, of uit de lijst te schrappen al naargelang het stijgende of dalende prijsschommelingen betreffen.

Voor de rest zou de verhoging niet percentsgewijs mogen gebeuren maar met een bepaald bedrag. Zo bekomt dan iedereen een gelijkaardige toeslag. Nu wordt, door cumuleren van de procenten, de kloof tussen de grote lonen en de lage lonen per aanpassing steeds groter. Bij een index aanpassing gaat een grootloonverdiener niet plots meer brood gaan eten he, heeft ook niet plotseling meer behoefte aan hogere temperaturen in zijn huis, gebruikt niet meer elektriciteit dan voordien enz.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 08:38   #62
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Indexaanpassing is goed, maar tevens een slecht georganiseerd systeem.

De levensduurte gaat voor iedereen even veel omhoog en de index is er in de eerste plaats om te kunnen blijven voorzien in de levensnoodzakelijkheden. Het gaat dus niet op om te pas en te onpas zaken toe te voegen aan de lijst voor de indexbepaling, of uit de lijst te schrappen al naargelang het stijgende of dalende prijsschommelingen betreffen.

Voor de rest zou de verhoging niet percentsgewijs mogen gebeuren maar met een bepaald bedrag. Zo bekomt dan iedereen een gelijkaardige toeslag. Nu wordt, door cumuleren van de procenten, de kloof tussen de grote lonen en de lage lonen per aanpassing steeds groter.
Dat is irrelevant; de index dient niet om die kloof te dichten (die kloof hoeft in de eerste plaats niet gedicht worden, er is immers niets verkeerd aan die kloof), die dient om inflatie te compenseren.
Inflatie werkt in op elke € dus is er geen enkele reden om niet het volledige loon te indexeren, als je stelt dat er indexatie moet zijn.
Als je met vaste bedragen gaat werken, dan ga je effectief stellen dat door inflatie, sommigen meer moeten gaan verdienen, sommigen hetzelfde en een heleboel mensen minder.

Citaat:
Bij een index aanpassing gaat een grootloonverdiener niet plots meer brood gaan eten he, heeft ook niet plotseling meer behoefte aan hogere temperaturen in zijn huis, gebruikt niet meer elektriciteit dan voordien enz.
Die index zorgt er net voor dat hij hetzelfde kan blijven eten, hetzelfde kan blijven verbruiken en hetzelfde kan blijven kopen als dat hij voordien kon. Is dat meer dan iemand met een laag loon? Absoluut, maar dat is opnieuw irrelevant en dat is gelinkt aan het feit dat hij/zij meer verdient.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 08:49   #63
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Meer koopkracht, ik wil terug op het einde van de maand even veel overhouden dan toen ik begon te werken, ik heb al op alles ingeleverd en wens niets verder in te leveren, nu MOETEN andere verliesposten aangepakt worden en niet weer de werkende klasse! En geen gesus!
dus neem een tweede job, iedereen zal minder verdienen, en de manna komt niet uit de hemel gevallen.

het beste voorstel die ik kan bedenkenis: dank alle werklozen af, verlaag de sociale zekerheidspremie met een equivalent bedrag, en zo gaat iedereen15% meer overhouden.

werklozen zullen wel werk vinden, daar moet je u geen zorgen rond maken.
en maak misschien nog een wetje dat rijke broers - zussen - nonkels - tantes - papa's en mama's maar hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 oktober 2008 om 08:50.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 12:23   #64
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus neem een tweede job, iedereen zal minder verdienen, en de manna komt niet uit de hemel gevallen.

het beste voorstel die ik kan bedenkenis: dank alle werklozen af, verlaag de sociale zekerheidspremie met een equivalent bedrag, en zo gaat iedereen15% meer overhouden.

werklozen zullen wel werk vinden, daar moet je u geen zorgen rond maken.
en maak misschien nog een wetje dat rijke broers - zussen - nonkels - tantes - papa's en mama's maar hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
Waarom zou iok een tweede job nemen? Waarom zou ik nog meer belastingen naar de staat laten vloeien? Om hun de kans te geven beroepsdoppers verder te verpamperen? Zijn de sociale politici bang voor sociale drama's bij de beroepsdopper slachtoffers? ... (terwijl degene die werken eigenlijk slachtoffers zijn)
Dat van terugvallen op familie rijkdom is nogal bij het haar gegrepen en zou eigenlijk automatisch moeten gaan, als je een beetje overeenkomt met je familie tenminste, in het andere geval ga je minder "rijken" vinden dan nu het geval is.
Oud 3 oktober 2008, 13:09   #65
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik geef toe dat de vakbonden hun werk niet goed doen. De staking is een noodzakelijk signaal maar de argumentatie van de bonden is zeer bedroevend en getuigd van weinig creativiteit en inzicht! Ik ben namelijk voor een aanpassing van de automatische indexering, namelijk dat er ten tijde van crisis onmogelijk voor iedereen een aanpassing kan zijn of moet worden berekend op de lagere lonen. Aanvankelijk ging ik dan ook niet staken, maar vindt het stakingrecht absoluut. Tot de heer Somers mij van het tegendeel overtuigde om toch over te gaan naar de actie.

Loonmatiging is symptoom bestrijding, maar veranderd niets aan het kernprobleem dat er een noodzaak is aan een meer gereguleerde economie. Mijn punt is dat je een grens moet stellen aan onhaalbare zaken. De Duitsers hebben deze loonmatigingen reeds toegepast, maar helpt het de Duitse economie wezenlijk vooruit? Arbeid kan niet concurreren met slavernij, loonmatiging is een druppel op een hete plaat. De crisis is relevant in deze discussie omdat ze een malafide praktijk blootlegt die niet losstaat van het bedrijfsleven.
Laten we niet rommelen in de marge door te prutsen aan de lonen van werknemers, maar een grondige analyse maken het financiële systeem.

Meer nettoloon is alleen een lapmiddel op korte termijn, de loonlast is wel te hoog voor werkgevers, maar een efficiënt gebruik van belastinggeld kan van dit probleem eerder een voordeel maken indien daar ook een meerwaarde aan vast hangt.

Er is wel een noodzaak om de spilzucht van de overheid aan te pakken, er wordt vaak geopperd dat er teveel ambtenaren zijn maar dit is uit de context getrokken. Er is gewoon een slechte verdeling, enerzijds heb je diensten met werkkrachten tekort, anderzijds plaatsen waar er teveel zijn. Het geld gaat vooral verloren aan politiek geïnspireerde uitbestedingen, onverantwoorde hervorming na hervorming en nutteloze projecten.

Onze regering handelt met een korte termijn visie van populisme en vooral dat gedrag moet stoppen, vandaar dat staken in deze situatie gerechtvaardigd is. In de eerste plaats zit de regering fout, maar deze legt de schuld graag bij een ander en dus zijn de bonden kop van jut.
De bonden geven al tien maand de ene waarschuwing na de andere met stiptheidakties, zaterdagstakingen enz.en krijgt geen gehoor, de regering negeert problemen en legt oplossingen op zonder in te gaan op de grieven van de bonden. Het enige echte wapen dat werknemers hebben, namelijk staken, wordt zoveel mogelijk gemarginaliseerd. Zoals op de luchthaven laatst, ongehoord…maar geen mens die de job van die stakers wenst. Ik ken mensen die het werk moesten overnemen, heel veel overuren en toch de staking heel terecht vinden ondanks de enorme werklast die ze erdoor kregen!
Natuurlijk zit de regering fout. Wanneer zij de vakbonden met de vinger wijzen, dan verwijt de pot de ketel. Jij wilt een efficiënte regering. Wie niet? Maar hoe wil je dat garanderen in een democratie? Zou het niet beter zijn om de rol van de regering juist ietsje te verminderen? Hun macht is enorm toegenomen de laatste jaren. Het minste foutje door de regering heeft een enorme weerslag op dit land. Hoe wil jij garanderen dat er voortdurend competente mensen aan de centrale top zitten?

Ik denk niet zozeer dat het stakingsrecht op zich gemarginaliseerd wordt. Het zijn de redenen waarom er gestaakt wordt die in twijfel worden getrokken. Het zijn de eisen die door de vakbonden gesteld worden, die getuigen van weinig goede wil en gebrekkig economisch inzicht. Het spreekt voor zich dat er niemand naar hen luistert.

Het gaat altijd om loonsverhogingen. Maar begrijp je dan niet dat we op dat vlak in een eindeloze opwaarste spiraal beland zijn? Wanneer een bepaalde sector loonverhoging krijgt, dan wordt dit door de ondernemer simpelweg doorgerekend in de prijzen van de goederen of diensten die deze sector voortbrengt. Het gevolg is dat iedereen die hier gebruik van wenst te maken dit in zijn portemonnee voelt. Zij zullen op hun beurt dat ook loonsverhogingen eisen die weeral doorgerekend worden in de prijzen.
Maar ook de goederen en diensten die tegen lage loonkosten in het buitenland worden geproduceerd zullen in prijs aangepast worden aan onze lonen omdat de markt te geconcentreerd is. In vele sectoren zijn slechts enkele bedrijven actief en die kunnen makkelijk stilzwijgende prijsafspraken maken en de markt onder elkaar verdelen. Zo scheppen ze enorme winsten. Ze weten dat we hoge prijzen kunnen betalen. En ze tasten af hoe ver ze kunnen gaan: winstmaximalisering.

Mijn punt is dat we niets te verliezen hebben met loonmatiging. Gezien de prijzen als gevolg zullen dalen en de lonen van de mensen die in overheidsdienst werken uiteraard ook, blijft het effect op de inkomsten van de staat nagenoeg status quo. Immers, de overheid zal lagere lonen kunnen uitbetalen en lagere prijzen moeten betalen.

In de opwaarste spiraal, blijft het altijd status quo. Wel, dat kan net zo goed in een neerwaarste spiraal. Keer de index gewoon om. Dat zou al een goed begin zijn. Stap per stap.

Loonmatiging en het aanzwengelen van concurrentie zijn twee bijzonder belangrijke factoren om onze economie structureel gezond te krijgen.

Laatst gewijzigd door Offshore : 3 oktober 2008 om 13:36.
Offshore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 13:10   #66
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Waarom zou iok een tweede job nemen? Waarom zou ik nog meer belastingen naar de staat laten vloeien? Om hun de kans te geven beroepsdoppers verder te verpamperen? Zijn de sociale politici bang voor sociale drama's bij de beroepsdopper slachtoffers? ... (terwijl degene die werken eigenlijk slachtoffers zijn)
Dat van terugvallen op familie rijkdom is nogal bij het haar gegrepen en zou eigenlijk automatisch moeten gaan, als je een beetje overeenkomt met je familie tenminste, in het andere geval ga je minder "rijken" vinden dan nu het geval is.

Pleit dan toch voor loonmatiging door middel van afbouwen personenbelasting.

Laatst gewijzigd door Offshore : 3 oktober 2008 om 13:17.
Oud 3 oktober 2008, 13:14   #67
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Onze economie gaat niet kapot van een staking wel van ongecontroleerde uitgaven/onderzoeken/audits/bonussen/oprotpremies/nepbedrijven/kwijtscheldingen/schuldeisen ...
Correctie: ze lijdt onder beide.

Onvoorwaardelijke conflicten tussen werknemers en werkgevers dienen nergens toe. Het zijn twee handen op één buik.
Oud 3 oktober 2008, 13:16   #68
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De inflatie heeft op iedereen effect, maar de één komt in de problemen met basisvoorzieningen en de andere niet.
Maar maak dan wel de bedenking dat het net constante loonsverhogingen zijn die een belangrijke factor zijn bij het in de hand werken van inflatie. Je oogst wat je zaait.

Laatst gewijzigd door Offshore : 3 oktober 2008 om 13:38.
Oud 3 oktober 2008, 13:49   #69
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Dat vakbondsleiders, delegues EN vakbondsleden niet van de slimsten zijn, wist ik al lang en bewijst volgende uitspraak van Deckers, vorzitter van ACOD-onderwijs:" Wij hebben er momenteel geen baat bij om te staken." Maar toch zullen ze staken. Onnozel volk.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 19:23   #70
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Voor mij is het allemaal goed zolang Belgie maar schade lijdt.

Vooruit syndicalistische Pietjes, mijn steun heb je. Leg alles maar plat, en liefst langer dan 1 dag.
Wie bent u? Sarah palin? Bush? Somers? Verhofstadt?
Oud 3 oktober 2008, 19:31   #71
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Waar is de tijd dat vakbonden eerst overlegden met bedrijfsleiders, de staat, e.d. vooraleer te staken?!

Vroeger werd er eerst samen gezocht naar een compromis, indien daar dan geen akkoord uitkwam of de onderhandelingen kwamen vast te zitten, dan pas werd er gestaakt. Neen, er werd zelfs eerst een stakingsdreiging geuit door de vakbonden!

Maar waar is die dialoog dan gebleven in deze?

Zijn de vakbonden vergeten dat de regering al 600€ per gezin aan belastingsvermindering heeft voorzien naast de al doorgevoerde index-aanpassing?!

Tijd voor bezinning bij de top van de vakbonden me dunkt!!

Maar ja, die tijd hebben we niet meer...maandag is het weer van dat
Oud 3 oktober 2008, 19:37   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat vakbondsleiders, delegues EN vakbondsleden niet van de slimsten zijn, wist ik al lang en bewijst volgende uitspraak van Deckers, vorzitter van ACOD-onderwijs:" Wij hebben er momenteel geen baat bij om te staken." Maar toch zullen ze staken. Onnozel volk.
Daar gaat het dan ook niet over. De vakbonden willen niets bereiken voor de arbeiders/bedienden. Ze willen gewoon hun spierballen laten rollen en tonen dat ze de macht in dit land hebben. Ze verdienen sowieso niet slecht met hun in de wereld unieke rol als uitbetalers van werkloosheidsuitkeringen.

Staken terwijl je nog niet hebt onderhandeld... only in belgium.

Ik zou die strategie ook eens moeten toepassen. Ik schiet de postbode neer en vraag hem dan pas of hij een legitieme reden had om op mijn grondgebied te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 oktober 2008 om 19:38.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 19:43   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
maandag is het weer van dat
Ja, maar dat is "goed voor de mensen". Het land platleggen nog voor er onderhandeld is en dat op een moment van wel een flink serieuze economische malaise. Dat gaat jobs opleveren, jong. Ge gaat dat zien... als ge het land in een bijna-recessie nog eens platlegt zonder reden dan gaan de bedrijven meteen al hun Chinese en Indische afdelingen meteen opdoeken om hier weer meteen weer het tienvoudige te betalen voor werknemers die niet werken omdat... eh omdat ... omdat de vakboengsdelegeeeeee het gezeid heit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 20:04   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Belastingen...

Citaat:
Inderdaad: nóg meer belastingen + het werk afpakken van een ander.
Degenen die werken , hebben ervoor gezorgd dat de ondernemingen de laatste jaren miljardenwinsten maakten. Is het dan teveel gevraagd om de koopkracht te beschermen ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 20:08   #75
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Loonsverhogingen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Offshore Bekijk bericht
Maar maak dan wel de bedenking dat het net constante loonsverhogingen zijn die een belangrijke factor zijn bij het in de hand werken van inflatie. Je oogst wat je zaait.
Offshore, heb je al gemerkt dat ellenlange posts door zéér weinig mensen volledig gelezen worden ?

Loonsverhogingen zijn de belangrijkste faktor om de koopkracht te behouden. Deze is broodnodig om de consumptie en dus de produktie op peil te houden.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 22:06   #76
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik vind wel dat de vakbonden het juiste moment hebben gekozen...

Nog nooit zijn de omstandigheden zo goed geweest om de ondernemingen kapot te krijgen... UIteraard in het belang van de werkende mens...

Volgens mij hij De Leeuw het verstand van een gepelde garnaal...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 09:26   #77
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zit de regering fout. Wanneer zij de vakbonden met de vinger wijzen, dan verwijt de pot de ketel. Jij wilt een efficiënte regering. Wie niet? Maar hoe wil je dat garanderen in een democratie? Zou het niet beter zijn om de rol van de regering juist ietsje te verminderen? Hun macht is enorm toegenomen de laatste jaren. Het minste foutje door de regering heeft een enorme weerslag op dit land. Hoe wil jij garanderen dat er voortdurend competente mensen aan de centrale top zitten?

Ik denk niet zozeer dat het stakingsrecht op zich gemarginaliseerd wordt. Het zijn de redenen waarom er gestaakt wordt die in twijfel worden getrokken. Het zijn de eisen die door de vakbonden gesteld worden, die getuigen van weinig goede wil en gebrekkig economisch inzicht. Het spreekt voor zich dat er niemand naar hen luistert.

Het gaat altijd om loonsverhogingen. Maar begrijp je dan niet dat we op dat vlak in een eindeloze opwaarste spiraal beland zijn? Wanneer een bepaalde sector loonverhoging krijgt, dan wordt dit door de ondernemer simpelweg doorgerekend in de prijzen van de goederen of diensten die deze sector voortbrengt. Het gevolg is dat iedereen die hier gebruik van wenst te maken dit in zijn portemonnee voelt. Zij zullen op hun beurt dat ook loonsverhogingen eisen die weeral doorgerekend worden in de prijzen.
Maar ook de goederen en diensten die tegen lage loonkosten in het buitenland worden geproduceerd zullen in prijs aangepast worden aan onze lonen omdat de markt te geconcentreerd is. In vele sectoren zijn slechts enkele bedrijven actief en die kunnen makkelijk stilzwijgende prijsafspraken maken en de markt onder elkaar verdelen. Zo scheppen ze enorme winsten. Ze weten dat we hoge prijzen kunnen betalen. En ze tasten af hoe ver ze kunnen gaan: winstmaximalisering.

Mijn punt is dat we niets te verliezen hebben met loonmatiging. Gezien de prijzen als gevolg zullen dalen en de lonen van de mensen die in overheidsdienst werken uiteraard ook, blijft het effect op de inkomsten van de staat nagenoeg status quo. Immers, de overheid zal lagere lonen kunnen uitbetalen en lagere prijzen moeten betalen.

In de opwaarste spiraal, blijft het altijd status quo. Wel, dat kan net zo goed in een neerwaarste spiraal. Keer de index gewoon om. Dat zou al een goed begin zijn. Stap per stap.

Loonmatiging en het aanzwengelen van concurrentie zijn twee bijzonder belangrijke factoren om onze economie structureel gezond te krijgen.
Uw oplossing zou werken in een gewone economie, maar u vergeet dat deze economie gebaseerd is op kredieten. De koopkracht zal niet dalen door minder loon, mensen kopen gewoon verder op krediet. We zwijgen dan nog over allerhande constructies met kredieten en de verpakking in beleggingsfondsen. Er is zelfs een handel in kredieten! hoe ver kun je gaan?Het is uit deze praktijken waar woekerwinsten konden komen en wie staat aan het begin van deze constructies. Juist de gewone werkman die zijn wasmachine op krediet koop omdat hij anders het einde van de maand niet haalt. Op die manier worden er rijk op een steeds zwakkere bevolking en dan zouden juist diegenen die het slachtoffer zijn in heel de zaak er nog eens voor moeten opdraaien. Of zoals Somers zei, solidair zijn???

U kan dan wel zeggen dat is onverantwoord koopgedrag met die kredieten, maar is het zo onverantwoord als het op deze wijze gepromoot wordt. Zelfs de dragers van het systeem, de banken, groeien op kredieten, fortis ging nog een stap verder, met uitzicht op krediet kopen.
Dit is de reden van de crisis! Je creëert een economie die steeds buiten proportie treed om dan te crashen.
Het is volstrekt nutteloos om aan loon matiging te doen, als je het financieel systeem niet in bepaalde mate reguleert.

Laatst gewijzigd door Loki : 4 oktober 2008 om 09:38.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 10:03   #78
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die broodnodige loonsverhogingen lopen een eind achter op de voortdurende prijsstijgingen van de zelfstandigen. Oplossing? Prijzenstop!
Oud 4 oktober 2008, 16:52   #79
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het is volstrekt nutteloos om aan loon matiging te doen, als je het financieel systeem niet in bepaalde mate reguleert.
Ach ja, ik ga akkoord hoor: het financiële systeem dient hervormt te worden. Ga je blijven proberen om het onderwerp te veranderen?

Loonmatiging is zeker zo belangrijk. Wanneer het financiële systeem het bijzonder goed doet, zal de economie blijven lijden onder de hevige loonkosten.

Wil je nu misschien eens op dit punt ingaan? Want het begint er mij op te lijken dat je er geen enkel zinnig argument tegen kan inbrengen.

Laatst gewijzigd door Offshore : 4 oktober 2008 om 16:54.
Oud 4 oktober 2008, 16:55   #80
Offshore
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Offshore, heb je al gemerkt dat ellenlange posts door zéér weinig mensen volledig gelezen worden ?

Loonsverhogingen zijn de belangrijkste faktor om de koopkracht te behouden. Deze is broodnodig om de consumptie en dus de produktie op peil te houden.

Ik heb de indruk dat uw zin voor lezen even groot is als uw kennis. Als 1 pagina al teveel is...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be