![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De levensduurte gaat voor iedereen even veel omhoog en de index is er in de eerste plaats om te kunnen blijven voorzien in de levensnoodzakelijkheden. Het gaat dus niet op om te pas en te onpas zaken toe te voegen aan de lijst voor de indexbepaling, of uit de lijst te schrappen al naargelang het stijgende of dalende prijsschommelingen betreffen. Voor de rest zou de verhoging niet percentsgewijs mogen gebeuren maar met een bepaald bedrag. Zo bekomt dan iedereen een gelijkaardige toeslag. Nu wordt, door cumuleren van de procenten, de kloof tussen de grote lonen en de lage lonen per aanpassing steeds groter. Bij een index aanpassing gaat een grootloonverdiener niet plots meer brood gaan eten he, heeft ook niet plotseling meer behoefte aan hogere temperaturen in zijn huis, gebruikt niet meer elektriciteit dan voordien enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Inflatie werkt in op elke € dus is er geen enkele reden om niet het volledige loon te indexeren, als je stelt dat er indexatie moet zijn. Als je met vaste bedragen gaat werken, dan ga je effectief stellen dat door inflatie, sommigen meer moeten gaan verdienen, sommigen hetzelfde en een heleboel mensen minder. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het beste voorstel die ik kan bedenkenis: dank alle werklozen af, verlaag de sociale zekerheidspremie met een equivalent bedrag, en zo gaat iedereen15% meer overhouden. werklozen zullen wel werk vinden, daar moet je u geen zorgen rond maken. en maak misschien nog een wetje dat rijke broers - zussen - nonkels - tantes - papa's en mama's maar hun verantwoordelijkheid moeten nemen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 oktober 2008 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat van terugvallen op familie rijkdom is nogal bij het haar gegrepen en zou eigenlijk automatisch moeten gaan, als je een beetje overeenkomt met je familie tenminste, in het andere geval ga je minder "rijken" vinden dan nu het geval is.
![]() |
![]() |
#65 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk niet zozeer dat het stakingsrecht op zich gemarginaliseerd wordt. Het zijn de redenen waarom er gestaakt wordt die in twijfel worden getrokken. Het zijn de eisen die door de vakbonden gesteld worden, die getuigen van weinig goede wil en gebrekkig economisch inzicht. Het spreekt voor zich dat er niemand naar hen luistert. Het gaat altijd om loonsverhogingen. Maar begrijp je dan niet dat we op dat vlak in een eindeloze opwaarste spiraal beland zijn? Wanneer een bepaalde sector loonverhoging krijgt, dan wordt dit door de ondernemer simpelweg doorgerekend in de prijzen van de goederen of diensten die deze sector voortbrengt. Het gevolg is dat iedereen die hier gebruik van wenst te maken dit in zijn portemonnee voelt. Zij zullen op hun beurt dat ook loonsverhogingen eisen die weeral doorgerekend worden in de prijzen. Maar ook de goederen en diensten die tegen lage loonkosten in het buitenland worden geproduceerd zullen in prijs aangepast worden aan onze lonen omdat de markt te geconcentreerd is. In vele sectoren zijn slechts enkele bedrijven actief en die kunnen makkelijk stilzwijgende prijsafspraken maken en de markt onder elkaar verdelen. Zo scheppen ze enorme winsten. Ze weten dat we hoge prijzen kunnen betalen. En ze tasten af hoe ver ze kunnen gaan: winstmaximalisering. Mijn punt is dat we niets te verliezen hebben met loonmatiging. Gezien de prijzen als gevolg zullen dalen en de lonen van de mensen die in overheidsdienst werken uiteraard ook, blijft het effect op de inkomsten van de staat nagenoeg status quo. Immers, de overheid zal lagere lonen kunnen uitbetalen en lagere prijzen moeten betalen. In de opwaarste spiraal, blijft het altijd status quo. Wel, dat kan net zo goed in een neerwaarste spiraal. Keer de index gewoon om. Dat zou al een goed begin zijn. Stap per stap. Loonmatiging en het aanzwengelen van concurrentie zijn twee bijzonder belangrijke factoren om onze economie structureel gezond te krijgen. Laatst gewijzigd door Offshore : 3 oktober 2008 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Pleit dan toch voor loonmatiging door middel van afbouwen personenbelasting. Laatst gewijzigd door Offshore : 3 oktober 2008 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Onvoorwaardelijke conflicten tussen werknemers en werkgevers dienen nergens toe. Het zijn twee handen op één buik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Vreemdeling
|
![]() Maar maak dan wel de bedenking dat het net constante loonsverhogingen zijn die een belangrijke factor zijn bij het in de hand werken van inflatie. Je oogst wat je zaait.
Laatst gewijzigd door Offshore : 3 oktober 2008 om 13:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Dat vakbondsleiders, delegues EN vakbondsleden niet van de slimsten zijn, wist ik al lang en bewijst volgende uitspraak van Deckers, vorzitter van ACOD-onderwijs:" Wij hebben er momenteel geen baat bij om te staken." Maar toch zullen ze staken. Onnozel volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wie bent u? Sarah palin? Bush? Somers? Verhofstadt?
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waar is de tijd dat vakbonden eerst overlegden met bedrijfsleiders, de staat, e.d. vooraleer te staken?!
Vroeger werd er eerst samen gezocht naar een compromis, indien daar dan geen akkoord uitkwam of de onderhandelingen kwamen vast te zitten, dan pas werd er gestaakt. Neen, er werd zelfs eerst een stakingsdreiging geuit door de vakbonden! Maar waar is die dialoog dan gebleven in deze? Zijn de vakbonden vergeten dat de regering al 600€ per gezin aan belastingsvermindering heeft voorzien naast de al doorgevoerde index-aanpassing?! Tijd voor bezinning bij de top van de vakbonden me dunkt!! Maar ja, die tijd hebben we niet meer...maandag is het weer van dat ![]()
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staken terwijl je nog niet hebt onderhandeld... ![]() Ik zou die strategie ook eens moeten toepassen. Ik schiet de postbode neer en vraag hem dan pas of hij een legitieme reden had om op mijn grondgebied te zijn.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 oktober 2008 om 19:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar dat is "goed voor de mensen". Het land platleggen nog voor er onderhandeld is en dat op een moment van wel een flink serieuze economische malaise. Dat gaat jobs opleveren, jong. Ge gaat dat zien... als ge het land in een bijna-recessie nog eens platlegt zonder reden dan gaan de bedrijven meteen al hun Chinese en Indische afdelingen meteen opdoeken om hier weer meteen weer het tienvoudige te betalen voor werknemers die niet werken omdat... eh omdat ... omdat de vakboengsdelegeeeeee het gezeid heit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die werken , hebben ervoor gezorgd dat de ondernemingen de laatste jaren miljardenwinsten maakten. Is het dan teveel gevraagd om de koopkracht te beschermen ? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loonsverhogingen zijn de belangrijkste faktor om de koopkracht te behouden. Deze is broodnodig om de consumptie en dus de produktie op peil te houden. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Ik vind wel dat de vakbonden het juiste moment hebben gekozen...
Nog nooit zijn de omstandigheden zo goed geweest om de ondernemingen kapot te krijgen... UIteraard in het belang van de werkende mens... Volgens mij hij De Leeuw het verstand van een gepelde garnaal... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U kan dan wel zeggen dat is onverantwoord koopgedrag met die kredieten, maar is het zo onverantwoord als het op deze wijze gepromoot wordt. Zelfs de dragers van het systeem, de banken, groeien op kredieten, fortis ging nog een stap verder, met uitzicht op krediet kopen. Dit is de reden van de crisis! Je creëert een economie die steeds buiten proportie treed om dan te crashen. Het is volstrekt nutteloos om aan loon matiging te doen, als je het financieel systeem niet in bepaalde mate reguleert. Laatst gewijzigd door Loki : 4 oktober 2008 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Die broodnodige loonsverhogingen lopen een eind achter op de voortdurende prijsstijgingen van de zelfstandigen. Oplossing? Prijzenstop!
![]() |
#79 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Loonmatiging is zeker zo belangrijk. Wanneer het financiële systeem het bijzonder goed doet, zal de economie blijven lijden onder de hevige loonkosten. Wil je nu misschien eens op dit punt ingaan? Want het begint er mij op te lijken dat je er geen enkel zinnig argument tegen kan inbrengen. Laatst gewijzigd door Offshore : 4 oktober 2008 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb de indruk dat uw zin voor lezen even groot is als uw kennis. Als 1 pagina al teveel is...
|
![]() |
![]() |