![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schaak of pokerspelen op hoog niveau? Het was het publiekelijk ontkennen van een risico op faling (en daarmee de mogelijkheid ervan suggereren) dat paniek veroorzaakte bij de Fortisdeposanten. Ongewild? Vanwege een "ervaren bankier"? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 4 oktober 2008 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 oktober 2008 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Goh hier was ik al bang voor.... Hoewel ik in z'n algemeenheid vind dat vrijwel ieder land vast zit in z'n eigen hokjesgeest, terwijl dit voor ondernemingen al lang niet meer zo geldt (Global village.......). Als Fortis al genationaliseerd had moeten worden, dan had dat beter door de gehele BeNeLux (of desnoods zonder Luxemburg) gedaan moeten worden. Hier bedoel ik mee, dat de BeNeLux een gezamelijke houdstermaatschappij had kunnen oprichten en daar Fortis in had kunnen onderbrengen en dus met de aandeelhouders tot een vergelijk had moeten komen en het van de beurs had moeten halen. Zo'n gezamelijke aanpak had een blijk van visie gegeven, de huidige aanpak is meer één van: ieder voor zich en god voor ons allen. Of dit inclusief ABN Amro of exclusief moet zijn, dat had kunnen worden bezien. Desnoods waren die verplichtingen wel door Nederland van Fortis overgenomen, maar dan was Fortis nog steeds een belangrijke partij geweest binnen de hele BeNeLux... (Maar dan zonder molensteen en laat die molensteen nu erg belangrijk zijn voor de Nederlandse Bancaire sector...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() In elk geval: tot zover 'de Grootnederlansche gedachte' ,'Dietsland','De Verenigde Nederlanden' en andere utopische gedrochten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
En Leterme heeft het helemaal niet zo gek gedaan. Natuurlijk moest hij wel - om pragmatische redenen - Fortis een hand boven het hoofd houden maar het zou me niets verbazen als de Fortis groep (be) voor maandag in zijn geheel Belgisch bezit is. Als hij dan meteen de huidige leiding vervangt voor capabele mensen is hij spekkoper en heeft hij de belangen van de Belgische burger veiliggesteld. Laten we eerlijk zijn, de leiding van Fortis is in verkeerde handen geweest. Misschien dat er nu iets verandert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Mag ik je er op wijzen dat ook Luxemburg - maar dan stiller - Fortis Lux feitelijk al heeft genationaliseerd door 52% van de aandelen te nemen? Mag ik je er verder op wijzen dat NB jullie eigen kranten zeggen: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Fortis bestuur heeft dat risico genomen.
Dergelijke belangrijke strategische beslissingen worden door de RvB genomen. Het management heeft daar niets mee te maken. De vele tienduizenden werknemers hebben daar niets mee te maken.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 oktober 2008 om 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
En voor het overige: Het zijn Votron en Lippens geweest (met hun ''achterban'') die hebben geblunderd. Dierckx lijkt me eerlijk gezegd nog niet zo slecht. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 4 oktober 2008 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In elk geval: het is komiek op die manier
de eerste die zijn kopje legt wordt afgestraft, en de andere zien dat geld gewoon toestromen... iedereen vlucht uit de bank met geld, ze moeten 45miljard lenen aan de Nationale Bank en nu komt de cruciale vraag Als ik 1 miljard naar de bank draag in Fortis, wat doet Fortis met dat geld ??? Het is DUIDELIJK dat Fortis al dat geld belegd heeft op een manier dat er onverantwoorde risico's genomen zijn....en dat ze tegelijkertijd al dat geld belegd hebben in langetermijn produkten. En dat ze dus zelfs niet in staat is om al het geld die klanten geparkeerd staan hebben op de rekening onmiddellijk terug te storten .... Wat nochthans het meest evidente is dat je zou verwachten dat ze het wel kunnen... Korte termijn geld, moet op korte termijn vaststaan Korte termijn geld kun je niet gebruiken om op lange termijn beleggingen te doen... (nu inderdaad als ze het geld binnen de week kunnen vrijmaken komt het technisch gezien niet op die week...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Mij bevreemd het dat het zo lang duurt voordat er een besluit wordt genomen. Dat doet mij vermoeden dat er inderdaad grote verborgen gebreken zitten in de boeken van Fortis. Als Fortis inderdaad nog miljarden moet afschrijven op z'n rommelhypotheken, dan gaat de belastingbetaler daar voor opdraaien bij een nationalisatie. Dat zal het goed doen bij de verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Feitelijk op zo'n momenten staat de 'verwachting' los van de 'realiteit'
En gezien niemand de realiteit kent denk ik van maandag een grote Buy order van 10.000 aandelen voor 10cent , als ik een beetje geluk heb wordt het gefild. Uiteindelijk risceer ik 1000euro of een maandloon en wat kan er gebeuren, het kan niet failliet want onze Yves garandeert dat. 1° Paris Bas doet een openbaar bod op de aandelen aan 0.8euro... Dus ik krijg 8000euro 2° het aandeel herstelt nadat alles uitklaartnaar 2.5euro en blijkt de rotte appel ook bij ABN amro te liggen. Ik krijg dus 25000euro 3° het aandeel blijkt inderdaad maar 5cent meer waard te zijn, Yves gaat af als een gieter en blijkt nu de slechtste belegger te zijn van gans de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 5 oktober 2008 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie: Info Code Lippens: beursgenoteerde ondernemingen Sinds 1 januari 2005 is de Code Lippens (genoemd naar Graaf Maurice Lippens) van kracht voor beursgenoteerde ondernemingen. De Code is niet verplicht, maar wie afwijkt, moet wel uitleggen waarom. De Commissie voor Bank-, Financie- en Assurantiewezen CBFA), de raad van bestuur van de onderneming, de andeelhouders en de financiële markten zullen toezien op de toepassing. De Code voorziet geen sancties tegen eventuele 'slechte' bestuurders waardoor er vragen kunnen rijzen bij de kracht van de code. Uitdagingen Alle beursgenoteerde ondernemingen dienen een corporate governancecharter op hun website te publiceren en hun jaarverslag moet een apart hoofstuk bevatten over de toepassing van de regels van deugdelijk bestuur. De Code Lippens beperkt het aantal bestuursmandaten in Belgische beursgenoteerde ondernemingen tot vijf en legt verder de nadruk op de transparantie van het remuneratiebeleid. Zo zal de vergoeding van de raad van bestuur gemeld moeten worden (evenwel geen verplichting tot de publicatie van de individuele verloning van bestuurders en leden van het directiecomité). De Code kunnen we reduceren tot acht concrete uitdagingen:
Raad van Bestuur Management Het management voert uit wat de Raad van Bestuur beslist. De Raad van Bestuur legt verantwoording af aan de aandeelhouders (tijdens de Algemene Vergadering) Zijn de aandeelhouders versnipperd, zoals bij Fortis dan heeft de Raad van Bestuur quasi-alleenheerschappij. "Ik ben Fortis"
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 6 oktober 2008 om 18:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Nee, jou foppen we niet. Jij wist altijd al dat Nederlanders monsters zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
- Fortis werd slecht geleid; - De Nederlanders openden de onderhandelingen opnieuw omdat bleek dat men ABN Amro aan BNP Paribas wilde verkopen.; - Leterme heeft zich persoonlijk ingespannen en 1 op 1 gesprekken met Balkenende gevoerd. |
|
![]() |
![]() |