![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deze regel lijkt me niet fout maar dat weet ik niet zeker. De rest van uw bericht deugt zeker niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
|
![]() O jawel hoor. En ik zal het nog een keer zeggen: Alle banken in de wereld hebben problemen maar Fortis is én onbehoorlijk bestuurd én men heeft geprobeerd de toezichthouders een loer te draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toen ik een aantal jaren geleden van deze "dure" risicokredieten hoorde dacht ik toch ook dat dit helemaal geen slechte zaak was,..te meer omdat de amerikaansemet vastgoedprijzen maar bleven stijgen, ....tot twee jaar geleden de daling zich inzette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen was het een beetje dom om het gezien zijn positie zo duidelijk te zeggen. Of was het opzet? Tenslotte is hij" cum laude" in de economie afgestudeerd. Overigen is Reynders ook een zeer slimme jongen. Dus 2 slimme ministers/economen ,die ieder in het belang van hun land en partij de show hebben gestolen. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 6 oktober 2008 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het zijn maar onze politici die zo uitgebreid rond de pot wilden draaien. Met een engagement van 5miljard moetje weldegelijk uw positie herbekijken. Je kunt je afvragen hadden ze vorige week gewoon ABNAMro _fortis samengelaten en de schuldberg zoals nu ook geisoleerd... Of we niet tot een mooiere Benelux resultaat gingen gekomen zijn.. Dus inderdaad de Nederlanders hebben een vorm van revanche genomen, want het Fortis project was nu zo slecht niet. Die hete amerikaanse patat was het slechtste deel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belgie heeft Fortis uitverkocht aan de Fransen ,zoals ze al jaren met alles doen. Ieder zijn eigen traditie ,maar laten de Belgen dan niet de Nederlanders verwijten dat ze hun zaken goed willen regelen. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 6 oktober 2008 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Hoeveel geld zouden de uitspraken van Sos Bos ons gekost hebben?...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vind je het gek dat Bos als minister van financien, liever zelf de zaken regelt voor deze bank. Reynders was al weken in gesprek met de BNP/Parisbas. Het liefst had hij alles aan de Fransen verkocht, om de Vlamingen en de Nederlanders in hun hemd te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Fortis bank België Nederland e.a. maken deel uit van de Fortis groep. Bij verkoop van één van de onderdelen i.c. Fortis bank Nederland komt de opbrengst van deze transactie ten goede aan de groep. Waar haalt Leterme het lef vandaan om de opbrengst van deze verkoop exclusief toe te kennen aan Fortis België. Dit is de reinste diefstal en volgens mij in tegenstrijd met het vennootschapsrecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Over de financiële (en eventuele andere) beweegredenen van de Fortis top om zich zo diep in de schulden te steken om perse Nederlands' tweede bank over te nemen kan men speculeren, maar de gevolgen kun je toch niet echt verrassend noemen. 1 Fortis bracht zich daarmee in een financieel kwetsbare positie. 2 Voor de gemiddelde Nederlander was het behoorlijk pijnlijk om ABN AMRO te zien worden opgebroken en opgekocht. Gezien dat laatste, kan ik de handelswijze van voor vrijdag van Bos wel begrijpen. Zijn uitspraken van vrijdag waren dom, indien inschattingsfout of onbetamelijk indien bewust. Overigens nog andere opmerkingen over mijn bericht of is het jouw stijl om er een deel uit te lichten en dat meteen tot zeveren te bombarderen? Laatst gewijzigd door kaap : 6 oktober 2008 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn grote fout was echter dat hij het zo duidelijk onder de aandacht bracht. Waarom heeft de Belgische regering Fortis-Be niet genationaliseerd ? Zij hadden toch ook de kans om te kopen en later met veel winst te verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dan gaat de 16,8 miljard toch naar het Belgische deel? De vraag is waar is het geld nu gebleven? Wat hebben de aandeelhouders van dat geld gehad? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Mijn zoon noemt Karel. Logsich trouwens dat de Nederlanders vinden dat de taalnorn in hun land ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
De Fransen hebben daar nu voor 5,5 miljard 75% van in handen gekregen. Goeie deal! (Voor de Fransen dan) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() Het is jullie niet opgevallen eh ?
Eerst kwam er het nieuws dat Foris waarschijnlijk genationaliseerd zou worden. Dan was er ineens sprake van bijkomende problemen bij Dexia. Dan komt het nieuws dat Fortis voor een groot deel aan de 'Fransen' wordt verkocht. Dan komt het nieuws dat Dexia haar problemen gemakkelijk zelf de baas kan. Vorige 'ingreep' was 't een beetje 't zelfde. Eerst moest Fortis 'gered' worden. Dan vielen er bijna uit 't niets problemen met Dexia in 't nieuws. Fortis werd gered door de Staat. En een dag later krijgt ook Dexia steun van de staat. Misschien doelde Bos op Belgische problemen. Typische Belgische communautaire problemen. ?
![]() |
#80 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |