![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Stel u even voor dat u een examen moet afleggen niet voor één prof maar voor vier proffen terzelfdertijd (en zelf niet in uw eigen taal).. en die bovendien zoeken om u een tweede zit aan te smeren. De studenten aanwezig op dit forum zullen wel begrijpen wat ik bedoel... Het is dus waanzin een dergelijk vraag-antwoord spelletje te aanvaarden .. zoiets doet een ervaren politicus niet. Persoonlijk vind ik dergelijk type politieke TV-programma's die klaarblijkelijk uit de Angelsaksische landen komen overgewaaid maar niets.. Ook de franstaligen moeten er blijkbaar nog wennen, wat blijkt uit de diverse reacties van enkele kijkers, die zich "geschokt" voelen door de aggressieve "stijl" van de journalisten.. In de Vlaamse regio is men dit al min of meer gewoon, en sommige vrouwelijke journalisten met een aardig snoetje ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een Bernard Kemp, die ik nog als leraar gekend heb, en die perfect tweetalig was, stelde dat er zeer weinig echte tweetaligen waren. Politici die echt nog tweetalig zijn, zijn naar mijn mening bvb een Herman Decroo of een Marc Eyskens.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Laat ons zeggen: hij deed een poging om goed Frans te praten. Wat hem niet echt lukte. Maar hij trok toch behoorlijk zijn plan.
Laatst gewijzigd door system : 10 oktober 2008 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Veel frans heb je niet nodig om te zeggen dat je de goede bent en De Winter en Dedecker de slechten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil die vetzak wel eens in een 1on1 tegen BDW zien staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Belachelijk programma, het lijkt wel de 7de dag met politieke debatten van 10 minuten. Volksverlakkerij.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() De vergelijking met het fameuze debat Nixon-Kennedy gaat natuurlijk niet op, daar een dergelijk debat aan totaal verschillende regels onderworpen is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een van de zeer zeldzame keren dat ik naar de Belgische TV gekeken heb - ik ben veel meer een TV-kijker van de Franse zenders -, heb ik dus die programma bekeken.
Ik heb helemaal niets tegen Bart De Wever en ik vind dat hij voor vele punten gelijk heeft. De Wever is een man die open voor de dialoog is. Veel Franstaligen zien hem als een gevaar omdat ze niet beseffen dat België niet meer werkt. De splitsing van België zie ik wel als een illusie. Voor mij blijft de beste oplossing de emigratie zelfs als ik wel bewust ben dat het niet gemakkelijk is een land te verlaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() ben blij te lezen dat Nva nog brandend aktueel is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mede door de onbeperkte numerieke opslag van beelden en geluid, worden politiekers nu ook geconfronteerd, niet alleen met hun "verleden" maar ook met de inhoud van hun boodschap.. BDW wordt nu steeds maar geconfronteerd met zijn vroegere "uitschuivers" nietwaar.. en hij is zich wel bewust dat dit hem parten kan spelen .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Meneer Dillen, das volk ist nicht deine mehr, und nicht hitler's mehr aber das volk gehört zu an Gottes wil. |
|
![]() |
![]() |