![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uiteraard weet iedereen dat de grootste problemen bij Turken en Marokkanen zitten, net omwille van hun importgetrouw.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() "Import" wordt wel degelijk door de media gebruikt aangaande deze problematiek. Nogmaals, ze zorgen er voor een stuk zelf voor dat ze slecht meedraaien in onze maatschappij. Dat zijn gewoon nuchtere vaststellingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik reduceer helemaal niet en had het inderdaad over vooral Turkse en Marokkaanse gezinnen.
Aangezien ik jaren werkte in aandachtswijken in zowel individuele begeleiding van allochtone gezinnen als later rond thema's zoals onderwijs baseer ik me op de realiteit binnen de gezinnen zelf. Het verband tussen taal en identiteit werd heel vaak als argumentatie gegeven om kinderen geen Nederlands te leren; ookal was een van de ouders Nederlandstalig en hier geboren. Natuurlijk kan meetaligheid een rijkdom zijn, ook voork inderen die in twee talen worden opgevoed. Maar niet in deze discussie. Binnen het gezin en directe sociale omgeving van het kind heerst totale armoede op taalgebied. Er wordt weinig naar Nederlandstalige tv gekeken, geen boeken gelezen, behalve de koranschool en koran doet dat kind vaak geen boek open. Want dat gebeurt wel; ieder weekend zitten de kinderen in de koranschool om de koran te leren reciteren. Mijn best; maar niet als er helemaal gene aandacht gaat naar ontwikkeling van de Nederlandse taal, dat wordt als taak van de school gezien en dat is fout. Veel van die kinderen halen de achterstand nooit in vooral niet binnen gezinnen met laaggeschoolde ouders waar kennisoverdracht beperkt is. Dat benoemen heeft niets te maken met stigmatisering maar met realiteit, kijk eens naar al die kinderen die onderaan bengelen in het onderwijs. Die zijn niet dommer dan Vlaamse kinderen, en krijgen niet minder kansen; hun directe omgeving is een handicap omdat deze zich niet richt op de samenleving maar het virtuele dorp wat andere groepen migranten veel minder doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door abou Anis : 14 oktober 2008 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de kern van de problematiek: de Joden van Antwerpen huwen ook met ander Joodse groepen in Israel en elders en nooit met autochtone Antwerpenaars. Hun meedraaien in onze maatschappij komt daardoor niet in het gedrang. Laatst gewijzigd door Kallikles : 14 oktober 2008 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alice, we zijn het eens. Je spreekt over Turken en Marokkanen. Zoals je zelf vaststelt, hebben die twee groepen in België niet meer gemeen dan dat velen onder hen weinig sociaal, cultureel en financieel kapitaal hebben: geen boeken lezen, weinig kennis van het Nederlands bij de oudere generaties, enzovoort.
Daardoor vertrekken zij met een achterstand die ze niet meer kunnen inhalen. Het voorstel van Circe om Nederlandsonkundige kinderen op een zo kort mogelijke termijn (één schooljaar) ENKEL een goede basiskennis van het Nederlands aan te leren, lijkt mij dan ook een zeer intelligent voorstel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |