Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2008, 16:47   #61
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dedecker geeft aan dat er iets niet klopt, maar hij geeft niet aan wat er niet klopt. LDD is in wezen gewoon een andere versie van het bestaande establishment.
het alter ego.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 16:54   #62
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
*Ethisch progressief
*Sociaal-economisch conservatief en liberaal
*Sociaal-maatschappelijk rechts en libertair
*communautair een pragmatisch Vlaams-nationalist (Het is economisch noodzakelijk voor Vlaanderen om onafhankelijk te worden) en gematigd flamingant: doorgedreven confederatie is een mogelijke optie (enkel in onerlingen toestemmingen kunnen bepaalde zaken federaal geregeld worden)

edit: in het Vlaamse partijlandschap:
vlaamser dan de CD&V en Vl.Pro, minder Vlaams dan N-VA en VB
rechtser dan CD&V en N-VA, linkser dan VB
liberaler dan de VLD
maar ethisch proressief.
-progressief zoals in a-sociaal?

-Socio-economisch conservatief zoals in behoud van de huidige kapitale, machts en graai cultuur? Zoals de 'Leider' stemde tijdens zijn voorgaande jaren bij de v-LIBERALEN-d?

-Socio-maatschappelijk rechts en libertair, zoals in het gezin als hoeksteen van de samenleving, doch met het huwelijkscontract op lossie wielen?

-Pragmatisch zoals in 'wanneer het ons goed uitkomt? Cf. Laatste Belgische vlag-episode stemmingen van de voorlopig nog onafhankelijke, doch tot LDD, behorende gemeenteraarsleden in diverse gemeenteraden.

-gematigd zoals in Brussel en de Vlaamse rand opgeven?

-Vlaamser dan CD&V en Vl.Pro zoals in wie op de groenen en andersrooien na niet?

-Minder Vlaams dan Nva en VB, zoals in 'Aernoudts-pragmatisch' meer Belgisch?

-Linkser dan het VB, zoals in solidaristischer dan het VB?

-En nog maar eens nog liberaler dan de vld... en ethisch progressief... zoals in de vld als ethisch conservatief?

Als je het mij vraagt? Mossel noch vis maar kwal!
Oud 22 oktober 2008, 16:54   #63
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
LDD = centrum-rechts, liberale volkspartij.

Deze draad zou eigenlijk een peiling moeten bevatten.
Wat is een liberale volkspartij?
Oud 24 oktober 2008, 08:58   #64
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saturnedge Bekijk bericht
Dedecker, iedereen kent de man. Hij wordt met de dag bekender en stijgt in peilingen als een raket. Maar wat is zijn eigenlijke politieke overtuiging, wie is hij en wat wil hij met zijn partij juist bereiken op korte en lange termijn? Waar liggen zijn idealen? Aan wie spiegelt hij zich in het verleden?

Vrij aan iedereen om erop te antwoorden. Ikzelf twijfel tussen een Japans Liberaal Nationalistische visie en een reactionaire Amerikaans libertarier. Ik kan me vergissen. Beiden lijken me interessante systemen. Hijzelf daarentegen komt een beetje over als een boxer in plaats van een judoka, waarmee ik bedoel dat er meer kracht dan techniek lijkt aan te pas te komen, hij schijnt niet op te houden na de knockout noch vreest hij in het oor bijten. Evander Holyfield zou er niet MEER tegen willen vechten.

Mijn idee is dat ook zijn ster ooit zal tanen. Zolang men niet regeert is het makkelijk blaffen, wat overigens ook voor mij geldt.
Wie hoog klimt zal diep vallen. Niet dat ik iets tegen LDD heb, maar snel pieken kan nooit goed zijn.
Jean-Marie is volgens mij een neo-liberalistische libertair met vernieuwende standpunten en hier en daar een reactionair trekje.
Oud 24 oktober 2008, 12:51   #65
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Ultra-liberaal.
Eigen dikkenek eerst.
Terug naar de goede oude tijd toen slaven nog slaven waren en rijken nog alles konden doen wat ze wilden.

Da's een typische beschrijving zou ik zeggen.
Oud 24 oktober 2008, 14:40   #66
fabianen
Gouverneur

Standaard

Hij reageert toch o zo graag he,als iemand iets verkeerds heeft gedaan.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 14:59   #67
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Recht (?) door zee..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Waarschijnlijk net als Verdonk met TON.
" niet links ,niet rechts maar rechtdoor zee"
In de praktijk zal het wel populistisch rechts zijn.
RECHTS door zee.
Inderdaad: alle nieuwe succespolitiekers worden door de "gevestigde" waarden afgeschilderd as populistisch. Hoe zijn ze ZELF begonnen ? Als underdogs waarschijnlijk.
Karel Dillen was de enige die met z'n éénmanspartijtje begon als underdog. De uitzondering bevestigt de regel.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2008, 15:01   #68
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
RECHTS door zee.
Inderdaad: alle nieuwe succespolitiekers worden door de "gevestigde" waarden afgeschilderd as populistisch. Hoe zijn ze ZELF begonnen ? Als underdogs waarschijnlijk.
Karel Dillen was de enige die met z'n éénmanspartijtje begon als underdog. De uitzondering bevestigt de regel.

Ok, daar heb je een punt... maar geef mij op het einde van het verhaal toch maar Karel Dillen.
Oud 25 oktober 2008, 04:15   #69
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Op de Keinen van de wetstraat hoor ik hem zeggen " ik ben in de politieke uivoering rechts maar ethisch denk ik erg links".
Dit kan gewoon niet, hij is aan het zeveren hoe kunt ge nu vb.
ok zeg zo maar iets belastingen verlagen voor de rijke en denken aan de armere in de samenleven als je je profileert als een rechtse partij?
ook zo iets dat ik niet snap is hij zegt " in de politiek bestaat er geen links en rechts" ok dan denk ik mr de decker heeft geen ideologie hij beschouwd zijn job politieker zijn als gewoon werk?
dan zou ik zeggen ga gewoon als ambtenaar werken mr de decker.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 06:51   #70
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
RECHTS door zee.

Zever, Dillen had een pak idealisten naast hem.
Dedecker een pak goudzoekers.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 06:53   #71
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De crisis zou Dedecker wel eens parten kunnnen spelen. Hij is namelijk voorstander van het Amerikaans kapitalisme.

Alé ja, nu waarschijnlijk al wat minder.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 18:13   #72
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
Op de Keinen van de wetstraat hoor ik hem zeggen " ik ben in de politieke uivoering rechts maar ethisch denk ik erg links".
Dit kan gewoon niet, hij is aan het zeveren hoe kunt ge nu vb.
ok zeg zo maar iets belastingen verlagen voor de rijke en denken aan de armere in de samenleven als je je profileert als een rechtse partij?
ook zo iets dat ik niet snap is hij zegt " in de politiek bestaat er geen links en rechts" ok dan denk ik mr de decker heeft geen ideologie hij beschouwd zijn job politieker zijn als gewoon werk?
dan zou ik zeggen ga gewoon als ambtenaar werken mr de decker.
Dat had ik ook gezien ja. Zoete broodjes bakken met Aernoudts: Eerst zeggen, en benadrukken dat je programmotorisch voor 70% identiek bent. Hierbij aansluiten dat het socio-economische luik het belangrijkste is, in zowel noord als zuid van het land... om vervolgens retorisch uit te halen in de trant van vertel mij eens wat niet communautair is... daar tegenover gesteld het wollige neobelgicisme van Aernoudts... en toch als Dedecker de stelling van een zusterpartij in Wallonië, waarmee je het uiteindelijk ideologisch het beste kunt samenwerken... als die van Aernoudts... is nu alles onwerkbaar omdat alles communautair is? Of is de hoofdzaak nu weer toch het socio-economische?

Veel wollig gespartel wat onderbouwd wilde lijken.
Oud 25 oktober 2008, 18:14   #73
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De crisis zou Dedecker wel eens parten kunnnen spelen. Hij is namelijk voorstander van het Amerikaans kapitalisme.

Alé ja, nu waarschijnlijk al wat minder.
Exact waar van Vanvelthoven hem op tackelde tijdens de plenaire kamerzitting nav. Letermes beleidsverklaring.
Oud 25 oktober 2008, 18:29   #74
dominatrix
Minister-President

Standaard

Gisteren wel, vandaag niet, morgen zien we wel : Draaimolen LDD

LDD-voorzitter Jean-Marie Dedecker gaat geen zusterpartij lanceren in Wallonië. Hij verwelkomt wel het initiatief van Rudy Aernoudt die een nieuwe partij wil lanceren in Wallonië.Dat schrijft Le Soir vrijdag. 'We komen op de meeste vlakken overeen, vooral op sociaal-economisch vlak. Maar onze meningen lopen uiteen op het vlak van de toekomst van België. Ik ben een confederalist...', aldus LDD-frontman Dedecker.

Het feit dat Aernoudt bij de federale verkiezingen van 2011 met een gemeenschappelijke lijst van Walen, Brusselaars en Vlamingen wil opkomen, noemt Dedecker 'een onmogelijke droom'.

Als Dedecker uitspraken doet die beginnen met "Ik ben ..." dan moeten wij altijd lachen en zijn we nieuwsgierig. Dedecker zegt nu dat hij "confederalist" is. Toen met Bart Dezwever samenzat in hun kortstondige affaire, was hij "Vlaams-nationalist" Voorheen bij de VLD was hij "liberaal" en sedert hij zijn eigen partij in het leven heeft geroepen, is hij "superliberaal" die en passant de banken nationaliseert.

http://www.blog.seniorennet.be/angeltjes/

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be