![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een middel dat ervoor kan zorgen dat mensen op eender welk moment naar eender welke andere persoon zouden kunnen contacteren? Het zou mij ten sterkste verbazen als mensen in 1870 daar niet in geïnteresseerd zouden zijn. Dat is ook het enige dat relevant is. Natuurlijk denken mensen niet vooraleer iets bestaat 'ik wil x!' Maar middelen dienen wel om mensen - volgens hun perceptie - het leven eenvoudiger en/of aangenamer te maken. Al die zever van overproductie is niet meer dan dat: zever. Een economische crisis kan niet uitgelegd worden in termen van een algemene overproductie. Al die onzin van 'er was nog geen vraag' en 'we moeten vraag creëren' is cafépraat en niet meer dan dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() De waarde van een goed (bvb sigaretten) komt mede tot stand door de samenleving. Zo waren sigaretten initieel een uiting van je persoonlijkheid ('20). Je kan zo'n producten niet geheel functioneel bekijken. Merkentrouw is een gelijkaardig iets: de grote voorliefde van mensen voor Coca Cola wordt niet veroorzaakt door de fysische kenmerken van dat product, maar door de marketing rondom en uitstraling van dat product.
Gsm's zijn slechts (voor een klein) deel functioneel. Vijftien jaar terug waren ze veel meer dan een communicatiemiddel. Het sloot aan bij een idee dat snelle beslissingen en snelle transformaties goede transformaties zijn, bij een idee van moderniteit, van jeugdigheid, van sociale netwerken,... Zeker uit de reclame en de profiling van gsm-operatoren blijkt dat erg duidelijk: een gsm is meer dan het ding op zich. Dat niet-functionele aspect is vandaag onlosmakelijk verbonden met een gsm. Je kan die dingen niet zomaar overdragen naar een andere periode. Toegegeven, als je mensen (producenten en consumenten) laat doen zullen ze uiteindelijk wel nieuwe behoeften bedenken. Daar volg ik je dan weer wel in.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je dat toelichten ? (geen aanval, maar een echte vraag: ik zie namelijk niet in welk marktmechanisme zulke verkeerde beslissingen zou induceren...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leonardo da Vinci tekende al helikopters en andere vliegdingen. Ik ben er zeker van dat er in 1870 wel degelijk een vraag zou bestaan hebben naar kleine doosjes waarmee je met mensen op grote afstand zou kunnen praten. Er was gewoon geen aanbod voor. Lees SF verhalen van Jules Verne. Die wilde toen al naar de maan. Er was dus wel degelijk een vraag. Gewoon geen aanbod. Er waren toen onhandige communicatiemiddelen. Patent op de eerste telefoon (Graham Bell) 1876. Moest datzelfde ding kleiner en zonder draad gekund hebben, mensen zouden het ook genomen hebben. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 oktober 2010 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met de komst van de GSM is een van de meest ergerlijke bugs in ons telecommunicatiesysteem eindelijk verholpen. Daar was dus vraag naar sinds de telefoon is uitgevonden.
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op het voorbeeld van 1874: iedere werkgever heeft een incentive om lonen zo laag mogelijk te zetten. Maar als iedereen de lonen zo laag mogelijk zet, en indien er een erg groot aanbod aan arbeid is, dan zit je met wijdverbreide armoede en een free rider probleem. Dan zal de situatie maar verbeteren wanneer die arbeiders zelf hogere lonen eisen (met alle ongemakken van stakingen e.d. die daarbij komen).
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 6 oktober 2010 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben dus nooit perfect economisch evenwicht en alle geneugten die daar zouden moeten uit volgen, maar een ingewikkelder dynamiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de anderen mensen waren daar heel argwanend tegenover en haalden hun neus op voor een gsm. Ze wilden dat perse "niet" hebben...zo'n ding. Niet veel later had iedereen er één of meerdere. De gsm dekte de behoefte niet van de gewone mens en die hadden er ook totaal geen vraag naar. Heel veel mensen wilden zelfs niet bellen naar een gsm. Toch is het op een record tempo tot misschien het meest verkochte luxe product geworden. Of dat nu door marketing is gekomen of door wat anders ik weet dat ook niet.
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gebrek aan informatie, of kortzichtigheid, of verkeerd inzicht in de toekomst echter, is inherent aan het menselijke bestaan, he, of het nu door "menselijke" fouten komt (ijdelheid en zo), of gewoon omdat onze kenbaarheid van de toekomst gebrekkig is. Aangezien niemand echt kan weten wat er gaat gebeuren zou ik eerder geneigd zijn te denken dat vele onafhankelijke beslissers die hun kans wagen, een betere manier is, dan een paar functionarissen die het nu eens allemaal georganiseerd voor iedereen gaan beslissen - dus hier snap ik de "schuld" van de markt niet. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met dit privaat toestelletje kan jij afhaken wanneer jij wilt, geen verloren tijd, enkel en alleen eigenbelang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() De voordelen van de financiële crisis.
De ene zijn dood is de andere zijn brood uiteraard. De dood van duizenden voor het brood van enkele is echter stupide! Indien één miljoen mensen in een stommiteit geloven, blijft het echter een stommiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En daarom is ze zo succesvol.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"ik zal zien of hij er is" ... "seg, 't is Dinges, wilde gij hem spreken" - "neeje, geen goesting om die zaag aan de lijn te hebben" "euh, excuseer, hij is juist brood gaan kopen, ik zal hem zeggen van U terug te bellen" "dank u" ![]() Maar het heeft het vervangen door een van de betere excuses: "eh, schat, ik heb veel werk vanavond, ik zal pas heel laat thuis zijn, ik ben nog op bureau" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zijn crisissen te weinig aan overproductie of verkeerde productie? Als er overproductie is, dan zijn er mensen die helemaal niet meer willen. Ze zijn tevreden al hun behoeften zijn bevredigd. Algemene overproductie wil zeggen dat er van alles te veel is he. Dus in de crisis in de 18e eeuw hadden mensen al de gezondheidszorg die ze wouden, al het onderwijs, alle luxereisjes,... Als er verkeerde productie is, dan zijn er mensen die graag nog wel dingen willen, hun behoeften zijn onbevredigd omdat de producten die ze willen niet beschikbaar zijn. De producenten van verkeerde producten zullen dan wanhopig hun best doen via marketing om van hun rommel af te raken. Dus het lijkt dan wel of er behoeften gecreëerd worden, maar blijkbaar is marketing toch niet zo succesvol want ze raken hun rommel toch niet kwijt, hence: crisis. Kom zeg. Je kan toch niet geloven dat mensen in die tijd perfect gelukkig waren met hun levensstandaard. Geen onderwijs, geen gezondheidszorg, geen vrije tijd, slecht geïsoleerde huizen, ongezonde en weinig gevarieerde voeding. Willen mensen die dingen echt en alleen omwille van marketing? Belachelijk gewoon. Citaat:
Bullshit. 1) Productiviteitsstijgingen geven geen aanleiding tot werkloosheid. Bewijs: productiviteit steeg een honderdvoud in de afgelopen eeuw, werkloosheid bleef gelijk. Aan het begin van de industriële revolutie was er wel veel werkloosheid. Deze kan verklaard worden door de plotse aangroei van de bevolking. Waardoor een een OVERSCHOT aan arbeiders is en dus een TEKORT aan kapitaal. Net het omgekeerde van wat jij beweerd. Citaat:
Citaat:
![]() niet bevredigd waren in al hun behoeften. Jouw assumptie is dat deze kinderen perfect gelukkig waren, geen extra luxe zouden willen behalve hetgeen hun wijsgemaakt wordt door slimme marketing. Sorry ze, maar ik denk precies toch dat mensen graag schoenen dragen in de winter zonder dat iemand hen daarvan moet overtuigen. Laatst gewijzigd door Bebob : 7 oktober 2010 om 08:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige fout die gebeurt is het inschatten van de marktgrootte, en het investeren in extra capaciteit op een moment dat een economie piekt, geeft voor de 'trage volgers' het resultaat dat ze een 'onrendabele' investering doen. maar in feite Andy, als alle 'rotte appels' failliet gaan, resteert automatisch een rendabele economie;.. Dus zo slecht is dat niet. Wat overblijft is sterker. Waarom geld pompen inonrendabele dingen ? Je saneert tijdens een crisis alles wat onrendabel is. En die swings maken ze juist zichtbaar. NU arbeid kan beschouwd worden als een grondstof, met een 'supply demand' inderdaad als iedereen werkloos is, krijg je een overaanbod aan goedkope arbeid. Maar dat is in principe geen probleem. Het wordt allemaal veel te rigied bekeken, waarom zou je werken als er geen werk is ? Waarom moet je vechten tegen een grote trend. Ga allemaal eens op vakantie bij wijze van spreken. Maar in feite, is een goeie werknemer dan toch een zeldzame grondstof, dus je moet hem sowieso koesteren en goed betalen. Dus ik zou niet weten waarom je al die regels daarrond moet maken. Een economie is mensenresultaat. En een economie die alles subsidieert die niet werkt (onder de mom van er is geen werk, omdat het werk die ze kunnen doen minder waard is dan wat ze krijgen in werkloosheid) dan denk ik toch dat we daar best wat aan sleutelen./ Het Duitse Systeem waar je 300euro per maand geeft, en de woonkost betaalt... is volgens mij een betere denkpiste, dan het huidige systeem van blanco cheque
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 oktober 2010 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |