![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat die allochtonen sneller iets aannemen van een man ipv een vrouw wijst ook op een ouderwetse paternalistische ingesteldheid. Jongens toch, wat moet onze maatschappij met deze etters aanvangen?
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Leerkrachten belangrijke heren? ![]() ![]() Maar ze werden niet direct gelijk geacht als de Pastoor, de notaris, de boer, de Baron hoor. ![]() "hey schoolmeester", heeft een eerder laatdunkende toon. ![]() Neen, ik denk dat het gewoon eerder de natuur van de vrouw is om te kiezen voor een sociale richting, ipv een baan in de bedrijfswereld. Ik vind het ook een héél mooi beroep. Het getuigt van sociaal engagement, vind ik. Ik heb in elk geval veel respect voor deze mensen, ikzelf zou het niet direct doen. ![]()
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
terwijl menigen dat nog misschien niet hebben Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Meer veratnwoordelijkheden geven om hun gezag te laten gelden? Gaat dit dan ten koste van de vrouwelijke leerkrachten? En vooral: zullen de ouders daar wel mee akkoord gaan? Want nu krijgen leerkrachten vaak telefoontjes van misnoegde ouders.
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een feit dat veel meer vrouwen in het ASO komen, en de mindere mannen in het ASO kiezen dan voor een carrière in de privé. De vele vrouwen uit de ASO kiezen veelal voor sociale beroepen. Vele mannen uit de TSO kiezen technische beroepen, en de mannen uit de BSO kiezen gewoon ook voor technische beroepen. Ik zal erbij zeggen dat het meerendeel van de allochtoonse jongeren veelal in de BSO terechtkomen. En dit is al een lang oud zeer. Maar of dit zou komen vanwege het tekort aan mannelijk personeel in de ASO, is volgens mij serieus van de pot gerukt. Je moet ook weten dat veel van die allochtoonse jongeren ooit eerder in de ASO zaten. Volgens mij is deze bevolkingsgroep daar zo afwezig vooral door onwetendheid.
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Tjah, en als de mannen gewoon niet willen?? Gaan we ze moeten verplichten missch? Tss, t'is gewoon een gang van zaken, meer kan daar niet aan gedaan worden, en meer nog: meer moét daar gewoon niet aan gedaan worden: er zijn véél belangrijkere zaken die gedaan moeten worden.
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
misschien is deze gang van zaken de meest natuurlijke gang: eeuwenlang was onze maatschappij een mannenmaatschappij: de mannen deelden (de srpeekwoordelijke) lakens uit. Vrouwelijke leerkrachten waren er zeker niet, of het waren kloosterlingen. In de 20ste eeuw kwamen de leke-leraressen maar die mochten bij aanvang NIET GEHUWD zijn. Dit duurde wel tot de jarten 60! En dit in tegenstelling dat de mannen die altijd, wanneer ze wilden, leerkracht mochten worden EN mochten huwen. Het jobke van leerkracht was vaak de enige manier om op te klimmen op de sociale ladder voor een jongen uit de onderklasse, terwijl vrouwen daar niet eens moesten van dromen. TEGENWOORDIG heeft iedereen dezelfde kansen, en wat blijkt: vooral vrouwen kiezen voor het sociale beroep van leerkracht. Daaruit kunnen we enkel concluderen dat het lerarenberoep eigenlijk een eerder vrouwelijk beroep zou zijn.
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() deze jongen presteerde beter bij vrouwelijke leerkrachten. allé, sommige toch
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door freespirit : 16 oktober 2008 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door freespirit : 16 oktober 2008 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En inderdaad, vele ouders denken de dag van vandaag dat ze zich alles kunnen permitteren. Vele directies beschouwen de ouders (en hun zoons / dochters) als klanten van een quasi commercieel bedrijf en zijn er als de dood voor als de leerlingen teveel door de leerkrachten worden 'bekritiseerd'. Dus steunen zij hun leerkrachtenkorps onvoldoende, wat leidt tot aantasting van het gezag en op termijn ook frustratie en burnout. En misschien kunnen de vrouwelijke leerkrachten deze 'underdog' positie wat meer relatieveren en voelen ze zich minder aangetast in hun persoon. Dat van die telefoontjes kan ik beamen, evenals een incompetente directrice. Dat waren voor mij redenen (maar niet de hoofdreden !) om na een korte carrière uit het onderwijs te stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Je weet niet wat je mist. De dames in kwestie verdienen er wel 10 keer meer mee dan leraressen (slachtoffers van vrouwenhandel niet te nagesproken). Maar ik kan me niet inbeelden dat ik het werk, moest ik een vrouw zijn, graag zou doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat dat bewuste topic hier nog komt terugkijken, het heeft hier niets maar dan ook niets mee te maken. En zoals je het schrijft in je zin lijkt het alsof ik destijds heb gepleit voor sportbegeleiders (correctie, het waren jeugdanimatoren) samen naakt onder de douche te zetten met kindertjes, wat totaal niet het geval was. Leer onthouden en lees deze posts desnoods nog eens na, leer nuanceren. Maar ja, ik kan van een eencellige garnaal toch niet verwachten dat hij op de bal speelt en niet op de man ? ![]() Zielig ... ik denk dat je een beetje ziek bent, in die ene hersencel die nog rest. Gelukkig bestaan er goede psychiaters in ons landje ! Laatst gewijzigd door freespirit : 16 oktober 2008 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat het nu net moet zijn zoals vroeger, ik ben heus niet tegen inspraak van leerlingen en hun ouders, maar de pendel is teveel de andere richting uitgegaan. Nu wordt het onderwijzend personeel veelal als 'garbage' beschouwd, een noodzakelijk kwaad dat men erbij moet nemen, maar dat vooral niet te veel in de weg mag leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |