Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2008, 19:41   #61
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ik maak altijd een andere vergelijking. De Koerden verhouden zich tot Turkije, zoals de Palestijnen tot Israel. Ook de Koerden zijn van hun land beroofd. Zij woonden daar reeds lang toen de Turken op hun grondgebied een staat stichtten. En net als de Palestijnen in Israel, zijn zij tweederangs burgers op eigen grond.
Die vergelijking loopt spaak op één belangrijk punt. Israël is gesticht op voornamelijk geschriftelijke autoriteit. Religie is ook de leidraad die door het land loopt. De reden dat Palestijnen momenteel zo hard vechten, is niet omdat ze zich zo bedonderd voelen, maar wel omdat zij Islamitisch land (Dar-al-Islam) terug willen veroveren. Dat is ook een van de redenen dat het grootste gedeelte van het Palestijnse terrorisme gefinancierd wordt door Iran en Syrië, beide streng Islamitische staten. Hierbij moet ik aan toevoegen dat ik de misdaden van de Israëlische regering absoluut niet goedkeur.

Het Turks-Koerdische conclift is niet religieus van aard, maar wel ethnisch. Koerden en Turken hebben dezelfde religie, en Turkije is een seculiere staat. Turkije is grondwettelijk gezien dus niet bezig met de vervolging van een bevolkingsgroep, maar het is zichzelf aan het verdedigen tegen separatisme. Vandaar dat je ook altijd gelijksoortige geluiden vanuit Turkije hoort wanneer het land weer eens Noord-Irak is binnengevallen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 18:24   #62
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik kan dat zeker. Ik denk wel dat we een seculierdere staat nodig hebben om dit meer te laten gebeuren. Staatsgoedgekeurde ongelijkheid leidt op dit moment tot grote scheuren in onze maatschappij. Laten we daar, gelovig of ongelovig, snel een eind aan maken.
We kunnen wel vrienden zijn en vriendelijk met elkaar zijn ,maar broeders ?

Je kunt een broeder van iemand zijn enkel als men iets gemeenschappelijks heeft met de andere ,
bv zoals de kinderen die elkaars broeders zijn omwille "gemeenschappelijke oorsprong" (dezelfde ouders tenzij gedeeltelijk of heel),
en zoals de moslims onder elkaar weer broeders zijn omwille "de islaam",
de gelovigen onder elkaar zijn weer broeders omwille hun geloof in "god",
de mensen zijn dan weer elkaar broeders omwille hun "mensheid",.
Oud 26 oktober 2008, 18:26   #63
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Die vergelijking loopt spaak op één belangrijk punt. Israël is gesticht op voornamelijk geschriftelijke autoriteit. Religie is ook de leidraad die door het land loopt. De reden dat Palestijnen momenteel zo hard vechten, is niet omdat ze zich zo bedonderd voelen, maar wel omdat zij Islamitisch land (Dar-al-Islam) terug willen veroveren. Dat is ook een van de redenen dat het grootste gedeelte van het Palestijnse terrorisme gefinancierd wordt door Iran en Syrië, beide streng Islamitische staten. Hierbij moet ik aan toevoegen dat ik de misdaden van de Israëlische regering absoluut niet goedkeur.

Het Turks-Koerdische conclift is niet religieus van aard, maar wel ethnisch. Koerden en Turken hebben dezelfde religie, en Turkije is een seculiere staat. Turkije is grondwettelijk gezien dus niet bezig met de vervolging van een bevolkingsgroep, maar het is zichzelf aan het verdedigen tegen separatisme. Vandaar dat je ook altijd gelijksoortige geluiden vanuit Turkije hoort wanneer het land weer eens Noord-Irak is binnengevallen.
Oud 26 oktober 2008, 22:31   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
We kunnen wel vrienden zijn en vriendelijk met elkaar zijn ,maar broeders ?

Je kunt een broeder van iemand zijn enkel als men iets gemeenschappelijks heeft met de andere ,
bv zoals de kinderen die elkaars broeders zijn omwille "gemeenschappelijke oorsprong" (dezelfde ouders tenzij gedeeltelijk of heel),
en zoals de moslims onder elkaar weer broeders zijn omwille "de islaam",
de gelovigen onder elkaar zijn weer broeders omwille hun geloof in "god",
de mensen zijn dan weer elkaar broeders omwille hun "mensheid",.
U kunt dus wel broeder met iemand zijn omwille van religieuze standpunten, maar niet omwille van andere gedeelde opvattingen? Excuseer mij, maar ik vind dat nogal discriminerend.
Oud 26 oktober 2008, 22:32   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Denkt u werkelijk dat Israël op de plek zou zijn gesticht waar het nu ligt, als dat niet de plek was die in hun mythologieën werd beschreven als 'Heilig land'?
Oud 6 december 2008, 21:12   #66
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ik maak altijd een andere vergelijking. De Koerden verhouden zich tot Turkije, zoals de Palestijnen tot Israel. Ook de Koerden zijn van hun land beroofd. Zij woonden daar reeds lang toen de Turken op hun grondgebied een staat stichtten. En net als de Palestijnen in Israel, zijn zij tweederangs burgers op eigen grond.

Inderdaad, mooi gezegd.

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 21:26   #67
Ambiorix

Standaard

ik heb veel meer sympathie voor de koerden.
Hopelijk kunnen ze Turkije nog veel last bezorgen. leve Ocalan!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 21:32   #68
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Het is niet over 'last bezorgen', het is eerder aandacht eisen voor de Koerden. En terecht!

Idd, lang leve Öcalan!

K. Marx
Oud 6 december 2008, 21:52   #69
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Het is niet over 'last bezorgen', het is eerder aandacht eisen voor de Koerden. En terecht!

Idd, lang leve Öcalan!
ik vrees dat de Koerden dat alleen kunnen door "last te bezorgen". Niet dat de Turken die last niet aankunnen, maar wel opdat de internationale gemeenschap aandacht krijgt voor de kwestie
Oud 6 december 2008, 22:01   #70
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Zoals we weten zorgen de Marokkanen voor veel overlast in Turkije. Zo zorgen de Koerden ook voor veel overlast in Turkije. Veel straatrovers in Turkije zijn van Koerdische afkomst. Roofovervallen en diefstal komt in verhouding vaker bij Koerden voor dan bij Turken. In veel Turkse steden worden de straten onveilig gemaakt door Koerden. Ook geweldsmisdrijven zoals eremoorden zijn veel talrijker onder Koerden. Veel Koerden vormen bendes.
Tiens, ik dacht dat er alleen Turken woonden in Turkije... Ik heb DE oplossing voor het Koerdische probleem. Maak de Koerden onafhankelijk, en de Koerden zullen met plezier naar hun eigen land vertrekken. Kan kunnen ze samen met hun Iraakse vrienden één land vormen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 22:02   #71
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ik heb veel meer sympathie voor de koerden.
Hopelijk kunnen ze Turkije nog veel last bezorgen. leve Ocalan!
[/Ik heb nog ergens een poster van Ocalan liggen. Ik dacht deze eens mee te doen naar Turkije, kwestie voor wat leven in de brouwerij te brengen. Heb dat idee bij nader inzien maar op de lange baan geschoven.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 22:17   #72
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
[/Ik heb nog ergens een poster van Ocalan liggen. Ik dacht deze eens mee te doen naar Turkije, kwestie voor wat leven in de brouwerij te brengen. Heb dat idee bij nader inzien maar op de lange baan geschoven.
Oud 6 december 2008, 22:24   #73
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
beste,

je gaat er wel erg over.

Je bent verkeerd bezig om zo te veralgemenen en te stigmatiseren.
Het is niet omdat iemand vooroodelen heeft en haat verspreid dat je hetzelfde moet doen en je naar het niveau van deze persoon moet verlagen.
Of om je hier populair te maken, integendeel.

In plaats van een dergelijke hetze te beginnen, is het beter te beseffen en duidelijk te maken dat je niet mee gaat in de haatcampagnes, zwartmakerij of wat dan ook, omdat iemand op dit forum of ergens anders ik weet niet wat verspreid.
De oog om oog en tand om tand methode zal er ook toeleiden dat je jezelf verlaagt en aldus niet beter wordt dan diegene die je wenst te bekampen.

Er zijn slechte Koerden, Marokkanen, Turken, Nederlanders en Vlamingen, maar gelukkig zijn er veel meer goede Koerden, Marokkanen, Turken, Nederlanders en Vlamingen.

Dus bezin vooraleer je meegaat in bepaalde hetzes, je riskeert enkel te verliezen en het als een boemerang in je gezicht terug te krijgen.

Don't blame all of them. Don't do that.
Akkoord met jou, Goodwill
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 22:37   #74
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals we weten zorgen de Marokkanen voor veel overlast in Turkije. Zo zorgen de Koerden ook voor veel overlast in Turkije. Veel straatrovers in Turkije zijn van Koerdische afkomst. Roofovervallen en diefstal komt in verhouding vaker bij Koerden voor dan bij Turken. In veel Turkse steden worden de straten onveilig gemaakt door Koerden. Ook geweldsmisdrijven zoals eremoorden zijn veel talrijker onder Koerden. Veel Koerden vormen bendes.
Citaat:
Zoals we weten zorgen de Marokkanen voor veel overlast in Turkije.
Kan je iets meer vertellen over die Marokkanen in Turkije? (geschiedenis, hoe ze daar kwamen)

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 december 2008 om 22:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 23:40   #75
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tiens, ik dacht dat er alleen Turken woonden in Turkije... Ik heb DE oplossing voor het Koerdische probleem. Maak de Koerden onafhankelijk, en de Koerden zullen met plezier naar hun eigen land vertrekken. Kan kunnen ze samen met hun Iraakse vrienden één land vormen.
Ze moeten nergens heen vertrekken, ze zullen blijven op de gronden waar ze vandaag de dagen wonen en al duizenden jaren hebben gewoond.
Het behoort gewoon tot de Koerden. Kan de overheid er niet voor zorgen dat de Turken en Koerden in één land samenleven, DAN SPLITSEN DIE HANDEL. Nee, blijven ze zeggen dat Turkije onverdeelbaar is, dan moeten ze op zoekgaan naar een vredevolle en eerlijke oplossing. Zoniet, dan zal de PKK nog een 30 jaar strijden voor rechtvaardig voor de Koerden. Met pleziers zelf.

K. Marx
Oud 7 december 2008, 01:57   #76
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Turkse Nederlander is blijkbaar vergeten dat ze een genocide of twee op hun geweten hebben (de Turken, niet de Nederlanders). Herdenk de Armeniers of sterf dezelfde dood!
Oud 7 december 2008, 14:57   #77
Lincoln

Standaard

Citaat:

Idd, lang leve Öcalan!
Ocalan sucks, geef mij maar saddam hussein !
Oud 7 december 2008, 14:59   #78
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Turkse Nederlander is blijkbaar vergeten dat ze een genocide of twee op hun geweten hebben (de Turken, niet de Nederlanders). Herdenk de Armeniers of sterf dezelfde dood!
Dat was vergeven dacht ik ,die genocide...?

...trouwens, was er een genocide gepleegd door de turken ??

Laatst gewijzigd door Lincoln : 7 december 2008 om 15:00.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2008, 23:39   #79
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

EUhm Lincoln, waarom ocalan sucks? Omdat hij islam verspreiden niet in zijn strijd opnam?
en je vraag over genocide, meen je dat?

K. Marx
Oud 8 december 2008, 00:45   #80
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
EUhm Lincoln, waarom ocalan sucks? Omdat hij islam verspreiden niet in zijn strijd opnam?
en je vraag over genocide, meen je dat?
De Armeense genocide mythe is nagenoeg volledig vernietigd. Ik en Samuray hebben berichten geplaatst die de Armeense genocide volledig van de kaart hebben geveegd. De mensen op dit forum hebben dit ook kunnen lezen. In het begin werden we uitgescholden voor 'negationist' maar dat is nagenoeg volledig voorbij. Ook internatonale organisaties beginnen en historici beginnen in te zien dat er van een genocide geen sprake is.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be