![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik dan ook voorstellen om de gesyndikeerden als eersten te laten vallen/buiten te laten kegelen, wanneer het wat slechter begint te gaan? Per slot van rekening liggen zij door hun "verworvenheden zonder meer" mee aan de basis van verhoogde kosten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite is het simpel. Is het de vakbond die alle macht moet hebben (met het stakingswapen achter de hand), of zijn het de patroons ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En denkt U dat het beter zal zijn als de patroons alle macht hebben. Trouwens welke macht hebben de arbeiders/bedienden die geen leidinggevende functie hebben ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dacht dat de geschienis ons geleerd heeft, dat deze systemen waar de vakbonden teveel macht hadden, het niet zo heel lang volhielden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Komaan zeg, jij doet of het zo gemakkelijk allemaal is om van werk te veranderen. Ik heb het net gedaan en kan je vertellen dat het niet zo is. Bovendien vormen de meeste werkgevers in dezelfde sector een front en bepalen ze loongrenzen e.d. of dacht je dat het van die kant wel allemaal zo eerlijk was ? Dan ben je toch wel echt naïef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Dat vind ik nu het mooie van een 'at will'-staat als Texas: zolang er geen geschreven overeenkomst is, mag de werkgever afdanken zonder reden en kan de werknemer zijn ontslag indienen zonder reden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anders gezegd, een werknemer is daar compleet onderworpen aan de goodwill van zijn baas. Wat vind jij nu zo mooi aan deze "negentiende eeuwse"-mentaliteit ???
![]() |
#71 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dat is - indien ik me niet te zwaar vergis natuurlijk - dus niet zo. Men zegt toch altijd dat een heel leven voor één werkgever werken een zaak van het verleden is ? Is het niet zo dat men meer en meer flexibel - lees o.a. met tijdelijke contracten werken - moet zijn vandaag de dag ? Ook stel ik me de vraag waarom jij zegt dat een vast contract zou betekenen dat je "tegen het bedrijf kant kiest" ? Het is toch het tegenovergestelde dacht ik, als een aantal werknemers een vast contract willen - maw zich engageren om in een bedrijf te zitten en er te blijven - is dat toch mooi ? Citaat:
Met andere woorden : de "werkwilligen" deden niet mee. Je kan niet van beide walletjes eten he : ofwel zijn er die tegen hun zin staken ofwel heb je een hoop werkwilligen die niet binnen kunnen , of vergis ik me nu ? mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gewone logica. Iemand die zijn werk goed doet, heeft werkzekerheid zolang de zaak goed draait. Waarom zou de baas iemand moeten blijven betalen die slecht werk levert ipv hem te vervangen met een degelijk iemand. Correctie trouwens, ge moogt niemand afdanken op basis van geslacht, godsdienst, ras... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar voor de mensen in louche bedrijven moet die wetgeving er zijn ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er zijn daar een hoop mensen in een nieuwe Carrefour aangenomen volgens arbeidsvoorwaarden die slechter zijn en een loon dat een derde lager is als het minimum dat in de CAO voorzien is. De mensen die al bij Carrefour werkten zijn bang dat ze later afgedankt gaan worden en er anderen hun job gaan overnemen , anderen die bereid zijn om tegen een veel lager loon te werken. De vraag is natuurlijk wat daar van aan is, maar ik snap wel dat je actie onderneemt als je een toekomstige loonsverlaging ziet aankomen ( of beter gezegd daarvoor vreest ). mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een werknemer beslist bij manier van spreken van de ene dag op de andere beslist om van werkgever te veranderen, dan kan die werkgever natuurlijk naar zijn rechten fluiten... En voor kleine ondernemers kunnen dat natuurlijk rampen zijn... Maar ja, men moet maar niet zo zot zijn iets te ondernemen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 28 oktober 2008 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Afdanken zonder reden lijkt me toch erg willekeurig. mvg. sint ignacius
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk bijvoorbeeld aan een opzegtermijn, dat de werkgever niet ZOMAAR weg kan. mvg. sint ignacius
Laatst gewijzigd door UFSIA : 28 oktober 2008 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als eens de lonen die zij uitbetalen aan hun werknemers vergeleken met de lonen in de privé ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
als de stakers meer mensen kloten dan economisch verantwoord, mogen ze er van mijn part de oproerpolitie op afsturen... ik haat overdreven stakingen... stakingsrecht is ingevoerd in den tijd van onderdrukking en armzalig loon, en nu wordt het bij het minste gebruikt... Laat de vakbonden eens hun werk doen...
![]() |