Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2008, 00:04   #61
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Helemaal niet. Dat valt objectief te staven, aan de hand van de eindeloze lijst met terreur waarvoor de VS gezorgd heeft.

Maar de essentie is dat niemand anders dan de Irakezen het recht heeft om te beslissen over de Iraakse olie. (Uitgezonderd de Koerden die het recht hebben op de olie nabij Mosoel).
Irak aan de Irakezen,
Koerdistan aan de Koerden,
Vlaanderen aan de Vlamingen,

etc...
Oh, ik begrijp je wel, versta me niet verkeerd. Het lijstje dat je daar geeft:

Citaat:
Irak aan de Irakezen,
Koerdistan aan de Koerden,
Vlaanderen aan de Vlamingen
Is ook het lijstje dat ik zou geven, fair is fair.

Alleen is het zo dat de Irakezen, om maar iets te zeggen niet zullen meewerken. Die hebben hun eigen religieuze plannen, praat daar maar eens rationeel mee. Als de US daar vetrekt krijgen we een religieuze genocide, dat weet je in je hart toch ook wel?

En dan de US, en in het verlengde daarvan europa, die willen zeker niet de olie in de handen van religieuze gekken zien.

En dan ja, communistische koerden? Geef die wat de olie, dat zie je de US toch niet doen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 00:50   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Sorry, maar ik ben geen Duitser, en evenmin nazi...?! Ik zie het verband niet. Wat ik wel zie, is dat de islamietische wereld in concurrentie staat met de Europese, en dit sinds meer dan 1600 jaar. En ik ben geen islamiet.
Dus kan het je absoluut niet schelen dat 1.700.000 burgers gedood worden in een oorlog om de mondiale oliecontrole in haden van je concurrenten te krijgen? Kun je ook niet begrijpen dat daarop gereageerd wordt met het wapen der machtelozen: aanslagen?

Terloops, die 3trillion$-war betaal jij méé, via olieprijzen, inflatie, bankencrisis, depressie. Via je vrijheid. Mogelijk ook als hier eens een échte aanslag gepleegd wordt.
Denk ook daaraan. De kosten zijn mee voor jou, de baten niet, uiteraard.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 oktober 2008 om 00:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 02:02   #63
-JUSTICE-
Vreemdeling

Standaard

hier was daarnet nog iets op canvas over. kan je hier terug vinden denk ik

http://multiblog.vrt.be/canvasactua/...aarlichte-dag/
-JUSTICE- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 02:10   #64
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus kan het je absoluut niet schelen dat 1.700.000 burgers gedood worden in een oorlog om de mondiale oliecontrole in haden van je concurrenten te krijgen? Kun je ook niet begrijpen dat daarop gereageerd wordt met het wapen der machtelozen: aanslagen?

Terloops, die 3trillion$-war betaal jij méé, via olieprijzen, inflatie, bankencrisis, depressie. Via je vrijheid. Mogelijk ook als hier eens een échte aanslag gepleegd wordt.
Denk ook daaraan. De kosten zijn mee voor jou, de baten niet, uiteraard.
Dat vergoelijken, dat is er net teveel aan.

Verschaeve
Oud 30 oktober 2008, 03:10   #65
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat vergoelijken, dat is er net teveel aan.
U doet nochthans net hetzelfde met de Amerikanen. Terwijl zij het zijn die geen recht hadden om aan te vallen, de Irakezen hebben alle recht om zichzelf te verdedigen. Als dat dan met zelfmoordaanslagen gebeurt dan is dat maar zo. Als je het wapenarsenaal van de VS vergelijkt met die tactiek kan je moeilijk zeggen dat het immoreel is. Zeker wanneer je beseft dat het eigenlijk de Amerikanen zijn die over de ganse wereld terrorisje spelen, en niet de Irakezen.

Bovendien durf ik er mijn twee duimen op verwedden dat de VS & Co moedwillig achter aanslagen is gaan zoeken de afgelopen jaren en er zelfs op eigen naam heeft staan (P2OG - Secret US intelligence Body to Stimulate Reactions Among Terrorists). Je mag niet vergeten dat de oorlog werd gevochten om te blijven duren en om het land in chaos te gooien, wat geen neveneffect was maar een doel.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 03:58   #66
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
U doet nochthans net hetzelfde met de Amerikanen.

Inderdaad, maar met dit verschil dan, de US en Europa, dat zijn die "van ons". Diegene die door Fil vergoelijkt worden zijn die van ons haar vijand.

Citaat:
Terwijl zij het zijn die geen recht hadden om aan te vallen, de Irakezen hebben alle recht om zichzelf te verdedigen. Als dat dan met zelfmoordaanslagen gebeurt dan is dat maar zo. Als je het wapenarsenaal van de VS vergelijkt met die tactiek kan je moeilijk zeggen dat het immoreel is. Zeker wanneer je beseft dat het eigenlijk de Amerikanen zijn die over de ganse wereld terrorisje spelen, en niet de Irakezen.
De Irakezen hebben het recht om zich te verdedigen zegt u, inderdaad. Maar u schijnt enkele zaken te verwarren; de terroristen die de onschuldigen opblazen met zelfmoordaanslagen zijn niet "de" Irakezen. De terroristen zijn niet de vertegenwoordigers van Irak, de Iraakse regering is dat.

U vergoelijkt, net zoals Fil, de terroristen.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 30 oktober 2008 om 03:59.
Oud 30 oktober 2008, 12:52   #67
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar met dit verschil dan, de US en Europa, dat zijn die "van ons". Diegene die door Fil vergoelijkt worden zijn die van ons haar vijand.

De Irakezen hebben het recht om zich te verdedigen zegt u, inderdaad. Maar u schijnt enkele zaken te verwarren; de terroristen die de onschuldigen opblazen met zelfmoordaanslagen zijn niet "de" Irakezen. De terroristen zijn niet de vertegenwoordigers van Irak, de Iraakse regering is dat.

In Irak (net zoals u hier in Belgie doet) zijn veel Irakezen die vinden dat hun regering hen slecht vertegenwoordigt, sommigen daarvan worden terrorist.
Wat in uw voordeel pleit is dat u dit op een democratische manier wenst te veranderen. (hopen we althans...)
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 13:07   #68
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In Irak (net zoals u hier in Belgie doet) zijn veel Irakezen die vinden dat hun regering hen slecht vertegenwoordigt, sommigen daarvan worden terrorist.
Wat in uw voordeel pleit is dat u dit op een democratische manier wenst te veranderen. (hopen we althans...)
Precies, ik ben de goede.

Verschaeve
Oud 30 oktober 2008, 13:08   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies, ik ben de goede.
Spijtig dat de rechter er vroeger anders over dacht.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 13:08   #70
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

"You know during the Persian Gulf war those intelligence reports would come out: "Iraq: incredible weapons - incredible weapons." How do you know that? "Uh, well...we looked at the receipts." - Bill Hicks

Ok, gaat wel over de eerste golf oorlog, maar is even goed van pas op de tweede.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 13:27   #71
terzijde
Burger

terzijde's schermafbeelding

Standaard

Djee. Wat een betekenisloze vraag. De VS hebben Irak zelf volgepropt met massavernietigingswapens. Punt is dat ze ook weer vernietigd waren lang voor de Amerikaans-Britse verovering van Irak in 2003 begon.
Oud 30 oktober 2008, 14:01   #72
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
lol, gij leeft in ne film makker. Ene met een slecht plot dan nog.

Citaat:

Ach, die term terrorisme is helemaal niet van toepassing, het dient alleen maar om alles wat zij doen automatisch als slecht te bestempelen, en de Amerikanen bijgevolg als de barmhartige Samaritanen. Als er iemand in Irak een scheet laat is het plotseling "believed to be linked to Al-Qaeda". En ondertussen zijn er mensen die alle Irakese doden op naam van die fictieve groepering durven te schuiven, enkel en alleen omdat men het zolang herhaalt tot men het gaat geloven.. of het nu steek houd of niet.

Ik kwam u net te vertellen dat er geen verschil is tussen een bom op iemand z'n rug en 1 dat uit een vliegtuig valt. De enige reden waarom er een onderscheid wordt gemaakt is omdat de media nu eenmaal tot dezelfde groep behoort als diegenen die de oorlog startte. Daarom wordt er ook geen enkel kritisch woord gerept en gaat iedereen zo'n absurditeiten geloven.

Citaat:
Door democratisch een land binnen te vallen?

Laatst gewijzigd door Akufen : 30 oktober 2008 om 14:03.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 14:42   #73
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijtig dat de rechter er vroeger anders over dacht.
Nog.

Verschaeve
Oud 30 oktober 2008, 14:49   #74
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach, die term terrorisme is helemaal niet van toepassing, het dient alleen maar om alles wat zij doen automatisch als slecht te bestempelen, en de Amerikanen bijgevolg als de barmhartige Samaritanen. Als er iemand in Irak een scheet laat is het plotseling "believed to be linked to Al-Qaeda". En ondertussen zijn er mensen die alle Irakese doden op naam van die fictieve groepering durven te schuiven, enkel en alleen omdat men het zolang herhaalt tot men het gaat geloven.. of het nu steek houd of niet.

Ik kwam u net te vertellen dat er geen verschil is tussen een bom op iemand z'n rug en 1 dat uit een vliegtuig valt. De enige reden waarom er een onderscheid wordt gemaakt is omdat de media nu eenmaal tot dezelfde groep behoort als diegenen die de oorlog startte. Daarom wordt er ook geen enkel kritisch woord gerept en gaat iedereen zo'n absurditeiten geloven.

Daar valt nog weinig op te zeggen...

Verschaeve
Oud 30 oktober 2008, 18:24   #75
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
ik was naar een interview aan het luisteren van noan chomsky tot mij oor iets opving dat er wel degelijk inspecteurs van de veiligheidsraad bepaalde apparatuur aan het ontmantelen waren.
alleen toen de amerikanen binnen vielen zijn die blijkbaar verdwenen?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/3738452.stm
toch wel frapant iedereen maar denken dat daar helemaal niets lag.
bush had dan toch ergens gelijk.
of ik kan mis zijn.
Welnee, het is almgemeen geweten dat Hoessein geen massavernietigingswapens had. De yanks zochten gewoon een drogreden om hun oorlogje te kunnen starten. Net zoals destijds de leugen van de Golf van Tonkin om Vietnam binnen te vallen.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 02:51   #76
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

En democratie brengen door er geheime gevangenissen op na te houden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DM
''Geheime gevangenissen in Irak''
Duizenden Irakezen worden mishandeld in gevangenissen die buiten het officiële penitentiaire systeem vallen. Dat heeft een Iraaks parlementslid uit de oppositie, de soennitische Mohammed al-Daini verklaard.
Volgens Al-Daini hebben de regering en paramilitaire groepen 420 gevangenissen in beheer waar mensen zonder juridische basis worden vastgehouden. Zelf zou hij dertien van zulk soort gevangenissen hebben bezocht en de hand hebben weten te leggen op regeringsrapporten die het bestaan van een geheim detentienetwerk bewijzen.

Executies en verkrachtingen
Lees voort bij de bron
Ja, wat dachten jullie dan? Indien Guantanamo kan, indien dit kan, allemaal zonder noemenswaardig protest (met oa tussenlandingen in België), dan kan meer ook.

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 oktober 2008 om 03:03.
Oud 31 oktober 2008, 12:08   #77
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen is het zo dat de Irakezen, om maar iets te zeggen niet zullen meewerken. Die hebben hun eigen religieuze plannen, praat daar maar eens rationeel mee. Als de US daar vetrekt krijgen we een religieuze genocide, dat weet je in je hart toch ook wel?
Wat ik ook weet, is dat er in het Midden-Oosten drie seculiere regimes waren: Irak, Syrië en Turkije. Alle andere zijn islamitische of joodse theocratieën. Tot op het moment dat de Amerikanen arriveerden in Irak.
Nu ga ik ook niet het regime van de Iraakse of Syrische baathisten gaan verdedigen, en evenmin de Turkse kemalisten. Maar het slaat nergens op om de Amerikaanse interventie te verdedigen omwille van het religieuze argument. Irak was een seculiere staat, en het is pas sinds de Amerikaanse bezetten dat de religieuzen meer macht in handen kregen.

Citaat:
En dan ja, communistische koerden? Geef die wat de olie, dat zie je de US toch niet doen?
Ik zie dat de VS uiteraard niet doen. Maar dat belet niet dat ik vanuit mijn volksnationalisme van mening ben dat alleen de Koerden kunnen beslissen over de Koerdische olie.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 20:08   #78
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar het slaat nergens op om de Amerikaanse interventie te verdedigen omwille van het religieuze argument. Irak was een seculiere staat, en het is pas sinds de Amerikaanse bezetten dat de religieuzen meer macht in handen kregen.
Ja, nee, dat was dan ook de bedoeling niet. Ik zei maar, dat staat er te gebeuren als de US wegtrekt.

Citaat:
Ik zie dat de VS uiteraard niet doen. Maar dat belet niet dat ik vanuit mijn volksnationalisme van mening ben dat alleen de Koerden kunnen beslissen over de Koerdische olie.
Ja, zoals ik al heb opgemerkt, we staan daar samen op dat standpunt. Maar zo gaat het niet gebeuren.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 31 oktober 2008 om 20:08.
Oud 31 oktober 2008, 20:15   #79
filosoof
Banneling

Standaard

Saddam was zeker niet fameus (understatement of the year!!) maar wat de US in de plaats zetten, is dat beter?
Ja zei de begrafenisondernemer...
Ja, zei de zwarthandelaar...
Ja!! roepen de oliemaatschappijen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 31 oktober 2008 om 20:15.
Oud 31 oktober 2008, 20:25   #80
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Saddam was zeker niet fameus (understatement of the year!!) maar wat de US in de plaats zetten, is dat beter?
Ja zei de begrafenisondernemer...
Ja, zei de zwarthandelaar...
Ja!! roepen de oliemaatschappijen.
Ja! Roepen ook die mensen die niet te dom zijn om te beseffen dat hun manier van leven zonder olie niet mogelijk is.

Realisten noemen ze die ook wel is, integenstelling tot sommige dromers onder ons.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be