Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2008, 01:34   #61
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik stel mij de vraag wat er gebeurt als je drugs uit de illegaliteit haalt ?
In de jaren '70 was er in de VS een onderzoek dat - met de cijfers van toen - heeft aangetoond als ze de toenmalige 'war on drugs' integraal zouden stopzetten & het geld dat ze daarin stopten, zouden gebruiken voor het helpen van drugsverslaafden, een gros van de problemen opgelost zou geraken.

Los van eht feit dat dat onderzoek niet meer terug te vinden is - Milton Friedman verwijst ernaar & ik vertrouw die op zo'n zaken wel - lijkt me daar zeker iets in te zitten om eens over na te denken.

Om het kort en populistisch te zeggen: drugsgebruik is geen probleem. Drugsmisbruik criminaliseren is gewoon contra-productief.

Dan kunnen we nog verder praten over de hardcore drugs zoals cocaïne.

Citaat:
Wie verkoopt het ?
Tegen welke prijs ? Een marktwerking ? Kwaliteitscontrole ? Wat met de mensen die er ziek en kapot aan gaan ? Wie draait daar voor op ?
De vraag is niet 'is de situatie die we dan krijgen wenselijk'.
De vaag is 'is de situatie die we dan krijgen, beter dan degene die we nu hebben'.

En daar durf ik zeker op te antwoorden dat er goede argumenten zijn dat dit wel eens zou kunnen. (Ik ga hier daar geen epistel over schrijven, wegens anders teveel offtopic. Start daar gerust een topic over als het je boeit.)

Citaat:
Kortom, het alternatief staat me niet aan, en het voelt aan alsof we de doos van pandora opendoen.
Gelukkig dat die nu nog gesloten is...
Dat meen je toch niet, he?

Citaat:
De enige oplossing is doorgedreven voorlichting, nog meer als nu, en zo snel mogelijk ingrijpen door ouders, overheid en school als er een vermoeden is dat een jongere aan de drug zit.
Oke.

Helpt het dan om drugs te criminaliseren, volgens u?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 01:37   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik heb eens gegoogled op die naam die u noemde, triestig verhaal. Het is niet dat ik drugs illegaal wil houden dat ik zulke toestanden goedkeur he !
IK googlede ook...
Ik heb helaas ook mensen (meervoud) gekend die crepeerden tgv drugs. Reken niet op mij voor één woord pro legalizatie.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 01:41   #63
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik heb eens gegoogled op die naam die u noemde, triestig verhaal. Het is niet dat ik drugs illegaal wil houden dat ik zulke toestanden goedkeur he !
Dat weet ik, wel. Ik probeer - alhoewel ik natuurlijk verre van perfect ben - er van uit te gaan dat de meeste meningsverschillen ontstaan door andere inzichten, eerder dan slechte wil.

Ik ben er van overtuigd dat een 'civil society'-benadering - waarin mensen zelf hun geld poelen om slachtoffers van drugsmisbruik te helpen - een veel efficiëntere benadering is dan het allemaal via de overheid te doen.

De overheid lijkt verleidelijk. Maar ze werkt door middel van ambtenaren, geweld, belangengroepen & verkeerde incentives voor de overheid. Dan liever mensen die mss met een beperkter budget werken, maar het wel menen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 8 november 2008, 11:13   #64
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Laat hem toch? Als hij om zijn familie & vrienden geeft, is dat toch al goed genoeg?
Dat is niet geoorloofd remember
't Is naar het schijnt niet eerlijk dat zij wel geholpen worden en anderen niet...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 13:12   #65
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Bijdragen aan de gemeenschap is dan ook nergens voor nodig.
Enkel asocialen vinden dat niet nodig. Maar het zijn dan ook asocialen... Daarom alleen al is een sterke Staat nodig die autoritair asocialen in de pas dwingt.

Het individu is niets, de gemeenschap alles, het individu heeft zowat alles te danken aan de gemeenschap.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 13:15   #66
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Enkel asocialen vinden dat niet nodig. Maar het zijn dan ook asocialen... Daarom alleen al is een sterke Staat nodig die autoritair asocialen in de pas dwingt.

Het individu is niets, de gemeenschap alles, het individu heeft zowat alles te danken aan de gemeenschap.
Sommigen blijven streven naar gemeenschappen zonder individu's?
De geschiedenis heeft al minstens duizendmaal bewezen dat ze dwalen.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 13:59   #67
nun
Gouverneur

Standaard

Vraag mij af wat er zo sociaal is anderen te dwingen u een uitkering te geven.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 14:20   #68
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

En waar zijn je argumenten nu?
De gemeenschap stelt niets voor, zolang die blijft teren op het individu.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 16:24   #69
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En aan wie hebben alle individuen iets te danken?
Oud 8 november 2008, 16:25   #70
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat een gemeenschap van vrijwillig interagerende individuen, een pak aangenamer is dan een gemeenschap waar een paar individuen het op zich nemen om 'voor de gemeenschap' te zorgen en vandaar uit een dwangbewind voeren.
Oud 8 november 2008, 19:46   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor hetzelfde geld kan gezegd worden, dat de gemeenschap alles te danken heeft aan het individu.
Men kan voor of tegen een dictoriale maatschappij zijn. Maar gedenk wel dat zowat alle communistische systemen ondertussen ten ziele zijn gegaan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be