![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los van eht feit dat dat onderzoek niet meer terug te vinden is - Milton Friedman verwijst ernaar & ik vertrouw die op zo'n zaken wel - lijkt me daar zeker iets in te zitten om eens over na te denken. Om het kort en populistisch te zeggen: drugsgebruik is geen probleem. Drugsmisbruik criminaliseren is gewoon contra-productief. Dan kunnen we nog verder praten over de hardcore drugs zoals cocaïne. Citaat:
De vaag is 'is de situatie die we dan krijgen, beter dan degene die we nu hebben'. En daar durf ik zeker op te antwoorden dat er goede argumenten zijn dat dit wel eens zou kunnen. (Ik ga hier daar geen epistel over schrijven, wegens anders teveel offtopic. Start daar gerust een topic over als het je boeit.) Citaat:
Dat meen je toch niet, he? Citaat:
Helpt het dan om drugs te criminaliseren, volgens u?
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb helaas ook mensen (meervoud) gekend die crepeerden tgv drugs. Reken niet op mij voor één woord pro legalizatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat een 'civil society'-benadering - waarin mensen zelf hun geld poelen om slachtoffers van drugsmisbruik te helpen - een veel efficiëntere benadering is dan het allemaal via de overheid te doen. De overheid lijkt verleidelijk. Maar ze werkt door middel van ambtenaren, geweld, belangengroepen & verkeerde incentives voor de overheid. Dan liever mensen die mss met een beperkter budget werken, maar het wel menen.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het individu is niets, de gemeenschap alles, het individu heeft zowat alles te danken aan de gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De geschiedenis heeft al minstens duizendmaal bewezen dat ze dwalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Gouverneur
|
![]() Vraag mij af wat er zo sociaal is anderen te dwingen u een uitkering te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De gemeenschap stelt niets voor, zolang die blijft teren op het individu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat een gemeenschap van vrijwillig interagerende individuen, een pak aangenamer is dan een gemeenschap waar een paar individuen het op zich nemen om 'voor de gemeenschap' te zorgen en vandaar uit een dwangbewind voeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan voor of tegen een dictoriale maatschappij zijn. Maar gedenk wel dat zowat alle communistische systemen ondertussen ten ziele zijn gegaan. |
|
![]() |
![]() |