Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2008, 16:32   #61
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht

Een mooi staaltje liberaal RACISME!
Pardon? Een staat willen waarin iedereen zijn geloof kan uitoefenen verkiezen boven een terroristenstaat is toch niet racistisch? Het lijkt mij eerder vooruitstrevend. Hiermee zeg ik niet dat alle Palestijnen terroristen zijn, ik zeg alleen dat ze hun terroristen niet in de hand kunnen houden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 16:53   #62
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Pardon? Een staat willen waarin iedereen zijn geloof kan uitoefenen verkiezen boven een terroristenstaat is toch niet racistisch? Het lijkt mij eerder vooruitstrevend. Hiermee zeg ik niet dat alle Palestijnen terroristen zijn, ik zeg alleen dat ze hun terroristen niet in de hand kunnen houden.
Israël IS al een terroristenstaat, maar dan moet je wel aannemen dat er zoiets als joods racisme, fundamentalisme en terrorisme bestaan natuurlijk...

Dertig jaar geleden werd deze Franse nationalist nog door Israël vermoord: François Duprat.

Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 16:58   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Israël IS al een terroristenstaat, maar dan moet je wel aannemen dat er zoiets als joods racisme, fundamentalisme en terrorisme bestaan natuurlijk...

Dertig jaar geleden werd deze Franse nationalist nog door Israël vermoord: François Duprat.

[/IMG]
Er bestaan extreem Joods-orthodoxen, maar zolang zij binnen de perken blijven van de seculiere wetten van de staat heb ik daar geen probleem mee.

Hij was trouwens door twee nationalistische Joden vermoord, niet door de Israëlische staat. Een groot verschil.

Nationalisme (in de zin van: de belangen van de staat boven de belangen van individuen stellen) brengt mensen tot de slechtste dingen. Het is in mijn ogen verachtelijk en kan alleen worden bereikt bij mensen die:

1) Niet van zichzelf of anderen houden

2) Gehersenspoeld zijn in nationalistisch denken
Oud 15 november 2008, 17:31   #64
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Weten de moslims soms iets van de Joden dat wij niet weten? Het lijken nochtans vooral jullie te zijn die al deze 'Joodse complotten' zien. U moet niet zo schaamteloos de mening volgen van uw medegelovigen, dat is té doorzichtig.
Heel het MO bestaat uit één en dezelfde familie en ik denk dat de neven elkaar best weten dan iemand anders.

Een complot zegt u, wel als u dat tot een complot wilt rekenen mij goed, maar de rockfellers en de rotschilds hebben ondertussen wel bijna de heel wereldbanksys bij de ballen !

Citaat:
Israël is de enige vrije, democratische staat in het hele Midden-Oosten (waar zelfs een hoop moslims vrij hun geloof uit mogen oefenen) en dat noem ik een prestatie.
Democratie zegt u, wel democratie voor het eigenvolk eerst ja ,hoe noem je dat ? Super-terroristen staat !?

Citaat:
De Israëlische staat heeft terecht angst voor een vijandig buurland. De Palestijnen zouden hun land even erg verpesten als de Libanezen, de Syriërs en de Iraniërs.
Palestijnen , libanezen, perzen, pakistanen, chinezen, je kunt een heel lijst invullen en zo doorgaan... ! Israel is wanhopig en zoekt exuses tot zelfdestructie meer moet je er niet bijzeggen !

Citaat:
Liever een Israël waarin iedereen vrij is (dus enkel in naam een Joodse staat) dan een Hamas-staat.
Hamas-staat bestaat niet meer, de PLO van 3abbas is op weg om geveegd te worden van tafel, en de westoever zal binnen en aantal jaar opgeslokt worden,. Eens zien who's be the next enemy !

Libannon is al op het lijstje voor de komende jaar, syrie zal volgen, binnenkort zal jordanie uitverkoren worden met haar vrienden saoudie arabie en egypte om in het lijstje geduwd te worden ! En zo wentelt het moordmachine in het slachtofferrol totdat de heel wereld weer haar ogen opent in een dramatisch doomsday apocalyps (apocollaps !),.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 november 2008 om 17:32.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 17:42   #65
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoni Bekijk bericht
Als ze ons de zee in trappen hebben ze in ieder geval niks meer om jaloers op te zijn in het Midden Oosten
Pfff, in de zee trappen, die man is allang dood (arafat)!

Darfur ,tsjetjenie ? Als martinlockheed en andere wapenfabrieken hun deuren sluiten dan zouden uw woorden nog geloofwaardig zijn, je denkt toch niet dat er in afrika of elders in de wereld zomaar gratuit gevochten wordt (uitgevochten),.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 november 2008 om 17:44.
Oud 15 november 2008, 19:47   #66
Yoni
Vreemdeling

Yoni's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Pfff, in de zee trappen, die man is allang dood (arafat)!

Darfur ,tsjetjenie ? Als martinlockheed en andere wapenfabrieken hun deuren sluiten dan zouden uw woorden nog geloofwaardig zijn, je denkt toch niet dat er in afrika of elders in de wereld zomaar gratuit gevochten wordt (uitgevochten),.
Ik weet dat Amerikaanse inmenging op veel plekken problemen met zich mee brengt, Israël moet in Amerika dan ook geen permanente vriend zien, dat weten we maar al te goed. Arabieren zijn neven, maar (helaas) niet met alle neven zijn de contacten zo goed. Voor mij is het ook belangrijk dat er een vrij Palestina komt, en geloof mij, het zint mij ook niet dat echte Israëlis moeten sterven om het huis van een religieuze nutjob uit New Jersey te beschermen omdat hij zijn huis op disputed territory wil hebben. Maar dat Hamassympathie heeft in Europa... zij willen ook de (Arabische) Christenen uitroeien en de moderate Moslims.

Overigens dat Joden afrekenen met neo-nazi's en white power figuurtjes... Kol HaKavod

Laatst gewijzigd door Yoni : 15 november 2008 om 19:50.
Yoni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 19:59   #67
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoni Bekijk bericht
Ik weet dat Amerikaanse inmenging op veel plekken problemen met zich mee brengt, Israël moet in Amerika dan ook geen permanente vriend zien, dat weten we maar al te goed. Arabieren zijn neven, maar (helaas) niet met alle neven zijn de contacten zo goed. Voor mij is het ook belangrijk dat er een vrij Palestina komt, en geloof mij, het zint mij ook niet dat echte Israëlis moeten sterven om het huis van een religieuze nutjob uit New Jersey te beschermen omdat hij zijn huis op disputed territory wil hebben. Maar dat Hamassympathie heeft in Europa... zij willen ook de (Arabische) Christenen uitroeien en de moderate Moslims.

Overigens dat Joden afrekenen met neo-nazi's en white power figuurtjes... Kol HaKavod
Ni wanhopen ,dat is de boodschap en vooral niet hysterisch zijn ,er zijn nu éénmaal problemen in de wereld !

Mazal tov, mazal tov !
Oud 16 november 2008, 14:15   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel het MO bestaat uit één en dezelfde familie en ik denk dat de neven elkaar best weten dan iemand anders.

Een complot zegt u, wel als u dat tot een complot wilt rekenen mij goed, maar de rockfellers en de rotschilds hebben ondertussen wel bijna de heel wereldbanksys bij de ballen !
Een neef zoals Nazi-Duitsland de neef van Polen was.
Citaat:
Democratie zegt u, wel democratie voor het eigenvolk eerst ja ,hoe noem je dat ? Super-terroristen staat !?
Nee, gewoon democratie. Bovendien is het Joodse volk niet hetzelfde als de Israëlische regering. Elke regering heeft 'geheime operaties'.
Citaat:
Palestijnen , libanezen, perzen, pakistanen, chinezen, je kunt een heel lijst invullen en zo doorgaan... ! Israel is wanhopig en zoekt exuses tot zelfdestructie meer moet je er niet bijzeggen !
De situatie van Israël is inderdaad wanhopig. Dit komt omdat het omringd is door landen die een boekje aanhangen waarin het leven van een anti-Joodse (en buiten dat, zo'n beetje anti-alles) moordmachine wordt verheerlijkt.
Citaat:
Hamas-staat bestaat niet meer, de PLO van 3abbas is op weg om geveegd te worden van tafel, en de westoever zal binnen en aantal jaar opgeslokt worden,. Eens zien who's be the next enemy !
U kunt niet ontkennen dat de Gazastrook op het moment één groot wespennest is. Eigenlijk had ik aanvankelijk andere plannen voor Israël en Palestina (namelijk vreedzame coëxistentie in één gedecentraliseerde staat), maar ik denk dat het voornamelijk de Palestijnen zullen zijn die dit niet zullen willen. Zij zijn namelijk vervuld van veel te veel ongezond nationalisme. Begrijpelijk, maar spijtig.
Citaat:
Libannon is al op het lijstje voor de komende jaar, syrie zal volgen, binnenkort zal jordanie uitverkoren worden met haar vrienden saoudie arabie en egypte om in het lijstje geduwd te worden ! En zo wentelt het moordmachine in het slachtofferrol totdat de heel wereld weer haar ogen opent in een dramatisch doomsday apocalyps (apocollaps !),.
Van mij mag Saoedi-Arabië, zonder twijfel het achterlijkste land ter wereld, nu al spreekwoordelijk van de kaart geveegd worden. Zijn we in Nederland in één klap van al die Wahabbisten af.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 november 2008 om 14:15.
Oud 16 november 2008, 14:57   #69
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Palestijnen zouden hun land even erg verpesten als de Libanezen, de Syriërs en de Iraniërs.
Een mooi staaltje van haat. Stellen dat een volk een staat niet verdient omdat ze er gewoon simpelweg niet capabel voor zouden zijn.

Perfect vergelijkbaar met hoe kolonialen vroeger over de zwarten spraken. Ze waren volgens hen gewoonweg niet geschikt genoeg om zelf een staat te hebben, dus verdienden ze dat ook niet en moesten ze zich maar neerleggen bij hun rol als minderwaardige gekoloniseerde. De manier waarop u over moslims of arabieren spreekt is similair met hoe sommigen over joden praten, hoor.

Laatst gewijzigd door moser : 16 november 2008 om 14:59.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2008, 17:43   #70
Lincoln

Standaard

Citaat:
Een neef zoals Nazi-Duitsland de neef van Polen was.
Een vergelijking die helemaal mank gaat !

Citaat:
Nee, gewoon democratie. Bovendien is het Joodse volk niet hetzelfde als de Israëlische regering. Elke regering heeft 'geheime operaties'.
Democratie, Joodse volk, Israelische regering, geheime operaties ? Je haalt hier een soep-recept binnen ?

Democratie, wat zou ik daaronder begrijpen, verhongering, embargo, staatsterrorisme ? discrimminatie ?

Joodse volk geen israelische regering ? Israel is een "joodse" staat, punt andere lijn, die geen enkele andere etniteit officieel accepteert als een israelische staatsburger met dezelfde rechten en plichten ! maw, joodse etniteit in israel krijgt alle rechterlijke voorrang boven andere etniteiten !
Meer nog, tussen de joden onderling is er een grote verschil tussen seffaradime en de aschkenazis, en tussen bruin gebakken joden uit jemen, marokko ,ethiopie en de witte kaasachtige joden uit georgie, polen, europa !

Citaat:
De situatie van Israël is inderdaad wanhopig. Dit komt omdat het omringd is door landen die een boekje aanhangen waarin het leven van een anti-Joodse (en buiten dat, zo'n beetje anti-alles) moordmachine wordt verheerlijkt.
Je bedoelt de situatie in de gaza strook, neen mijn beste je kunt de feiten niet omdraaien ! Een volk die een boek aanhangen ? je hebt gelijk, de talmud bedoel je ?

Citaat:
U kunt niet ontkennen dat de Gazastrook op het moment één groot wespennest is. Eigenlijk had ik aanvankelijk andere plannen voor Israël en Palestina (namelijk vreedzame coëxistentie in één gedecentraliseerde staat), maar ik denk dat het voornamelijk de Palestijnen zullen zijn die dit niet zullen willen.
Hoe komt het dat de joden op dit forum, zeer beleefd zijn in hun discussies ook al kunnen zij er niets aan doen dat israel een politiek hanteert die men liever kwijt dan rijk heeft, terwijl u als "niet" jood een zo denigrerende taal uitpreekt, u vergelijkt hier de palestijnen als een wespennest en belediging dus,.

Hoe is dat gekomen dat u dit taaltje gebruikt, kunt u dat even uitleggen ?
Citaat:
Zij zijn namelijk vervuld van veel te veel ongezond nationalisme. Begrijpelijk, maar spijtig.
Dat kan ik niet ontkennen dat dit soort politiek enkel stank met zich meebrengt, maar dat is een discussie op een andere plaats !

Citaat:
Van mij mag Saoedi-Arabië, zonder twijfel het achterlijkste land ter wereld, nu al spreekwoordelijk van de kaart geveegd worden. Zijn we in Nederland in één klap van al die Wahabbisten af.
Tja, dan moet je in de toekomst je muil niet te veel opentrekken als men over vrede en de rechten van de mensen spreekt, want met dit intentie in je hoofd ga je de wereld niet verbeteren !

Trouwens , ik denk dat de amerikannen het niet eens met u zullen zijn, als de kwestie over saoudie arabie gaat !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 november 2008 om 17:46.
Oud 16 november 2008, 21:06   #71
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Een mooi staaltje van haat.
Ik 'haat' mensen niet.
Citaat:
Stellen dat een volk een staat niet verdient omdat ze er gewoon simpelweg niet capabel voor zouden zijn.
U als Belgicist bent een van de laatsten om te oordelen over het wel of niet mogen beschikken over een staat.

En nee, ik vind dat een staat geen bestaansrecht heeft wanneer het het bestaan van een democratisch buurland wil bedreigen.
Citaat:
Perfect vergelijkbaar met hoe kolonialen vroeger over de zwarten spraken. Ze waren volgens hen gewoonweg niet geschikt genoeg om zelf een staat te hebben, dus verdienden ze dat ook niet en moesten ze zich maar neerleggen bij hun rol als minderwaardige gekoloniseerde. De manier waarop u over moslims of arabieren spreekt is similair met hoe sommigen over joden praten, hoor.
Helemaal niet. Kolonialen spraken over zwarten m.b.t. ras en hun technologische gestelheid. De kwestie Palestina is gebaseerd op ervaring, iets heel anders.

Overigens zeg ik niet dat de Palestijnen niet capabel zijn. Het ligt eraan wat je als een geslaagde staat beschouwt. Ik noem Iran, Libanon, en Syrië schurkenstaten en derhalve mislukt.

U als Belgicist zou juist voor de vreedzame coëxistentie in één staat moeten kiezen. Iets waar ik dus voor opteer. Er leven in Israël zo'n beetje 20% moslims die vrij hun geloof uitoefenen. Gek dat je die bijna nooit hoort klagen.
Oud 16 november 2008, 21:15   #72
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vergelijking die helemaal mank gaat !
Dat merken we.
Citaat:
Democratie, Joodse volk, Israelische regering, geheime operaties ? Je haalt hier een soep-recept binnen ?

Democratie, wat zou ik daaronder begrijpen, verhongering, embargo, staatsterrorisme ? discrimminatie ?
Democratie is in theorie iets moois, maar in de praktijk functioneert het minder goed dan we zouden willen. Er is hoegenaamd nog geen werkend alternatief gevonden.
Citaat:
Joodse volk geen israelische regering ? Israel is een "joodse" staat, punt andere lijn, die geen enkele andere etniteit officieel accepteert als een israelische staatsburger met dezelfde rechten en plichten ! maw, joodse etniteit in israel krijgt alle rechterlijke voorrang boven andere etniteiten !
Meer nog, tussen de joden onderling is er een grote verschil tussen seffaradime en de aschkenazis, en tussen bruin gebakken joden uit jemen, marokko ,ethiopie en de witte kaasachtige joden uit georgie, polen, europa !
Alleen in naam. Het zal allemaal wel meevallen.
Citaat:
Je bedoelt de situatie in de gaza strook, neen mijn beste je kunt de feiten niet omdraaien ! Een volk die een boek aanhangen ? je hebt gelijk, de talmud bedoel je ?
Talmud is ook achterlijk. Gelukkig is Israël relatief seculier.

Citaat:
Hoe komt het dat de joden op dit forum, zeer beleefd zijn in hun discussies ook al kunnen zij er niets aan doen dat israel een politiek hanteert die men liever kwijt dan rijk heeft, terwijl u als "niet" jood een zo denigrerende taal uitpreekt, u vergelijkt hier de palestijnen als een wespennest en belediging dus,.
De Gazastrook. Iets heel anders dan de Palestijnen. Niet hetzelfde.
Citaat:
Hoe is dat gekomen dat u dit taaltje gebruikt, kunt u dat even uitleggen ?
Zo praat ik altijd. Ik ontzie niemand. Als ik een duidelijke stelling inneem kan dat wel eens harder overkomen dan ik bedoel.
Citaat:
Tja, dan moet je in de toekomst je muil niet te veel opentrekken als men over vrede en de rechten van de mensen spreekt, want met dit intentie in je hoofd ga je de wereld niet verbeteren !

Trouwens , ik denk dat de amerikannen het niet eens met u zullen zijn, als de kwestie over saoudie arabie gaat !
Spreekwoordelijk, hè?
Oud 17 november 2008, 11:41   #73
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik stelde ook niet dat u dat zou beweerd hebben. Ik wilde gewoon graag weten of u die lijn ook consequent zou doortrekken.
Ja, is mijn korte antwoord.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 13:12   #74
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Men heeft het altijd over de allochtonen die geweld plegen richting Joden.
Maar wat met de groeiende Neo-Nazi sypmathisanten die in een land als Belgie nog carte blanche krijgen om zich samen te brengen.

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 14:10   #75
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Maar wat met de groeiende Neo-Nazi sypmathisanten die in een land als Belgie nog carte blanche krijgen om zich samen te brengen.
Woorden zijn woorden, en klappen zijn klappen. In een land met vrijheid van meningsuiting ligt de grens van wat wel en niet kan bij geweld. Punt.
Oud 17 november 2008, 14:18   #76
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Woorden zijn woorden, en klappen zijn klappen. In een land met vrijheid van meningsuiting ligt de grens van wat wel en niet kan bij geweld. Punt.

Op een moment zal het niet bij woorden blijven.
Ik zie binnen de 20 jaar een 'burgeroorlog' tussen Neo-nazikes en allochtonen in Europa.(ik hoop natuurlijk van niet)

Oud 17 november 2008, 14:22   #77
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op een moment zal het niet bij woorden blijven.
Ik zie binnen de 20 jaar een 'burgeroorlog' tussen Neo-nazikes en allochtonen in Europa.(ik hoop natuurlijk van niet)
In Frankrijk loopt het inderdaad wel een beetje uit de hand. Maar in Nederland en België gebeurt gelukkig het meeste vechten verbaal, zoals het hoort. Sterker nog, de meeste mensen houden zich hier niet echt mee bezig maar laten het de politiek uitvechten. Momenteel zijn in België en Nederland de grootste tegenstellingen die tussen secularisten en moslim-fundamentalisten. De huidige problemen in de maatschappij zijn niet te danken aan neo-nazi's, die zijn met veel te weinigen om ook maar iets voor elkaar te krijgen. Storm in een glas water, zo noemt men dat.
Oud 17 november 2008, 15:00   #78
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Anti-semitische misdaden zijn af te keuren ongeacht door wie ze gepleegd worden.

Maar u lijkt te verwijzen naar vergaderingen veeleer dan anti-semitische aanvallen tegen personen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2008, 15:22   #79
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De Neo-Nazi's zijn zeker onschuldig aan economische(en andere) problemen in ons land.Momenteel doen ze niet rechtstreeks kwaad aan ons land.
Maar ze blijven in kwantiteit groeien zolang er geen halte wordt geroepen.

Moslims-allochtonen-Extreem Rechtsen zijn niet persee racisten-haatzaaiers.
Neo-Nazis wel !

Oud 17 november 2008, 15:31   #80
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Neo-Nazi's zijn zeker onschuldig aan economische(en andere) problemen in ons land.Momenteel doen ze niet rechtstreeks kwaad aan ons land.
Maar ze blijven in kwantiteit groeien zolang er geen halte wordt geroepen.

Moslims-allochtonen-Extreem Rechtsen zijn niet persee racisten-haatzaaiers.
Neo-Nazis wel !
Zij zijn in aantallen wel vele malen groter, en een aanzienlijk deel van hen verspreid wel haat, met als resultaat geweld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be