Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2008, 19:29   #61
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De vakbond heeft niet veel keus. Veel van de mensen in de groothandels (carrefour, Ikea, Colruyt, ...) zijn half getraumatiseerd. Zij komen uit fabrieken die steeds weer rationaliseerden, herstructureerden (de rage kreeg altijd wel een naam). Het zijn deze mensen die hun welstand gestadig hebben zien achteruit gaan, die steeds flexibeler zijn moeten gaan werken. En nu zien ze weer de trukendoos verschijnen. En die mensen kunnen niet meer de kop in het zand steken (het waait wel over, niet bij ons) want weten ondertussen uit ondervinding dat eens iemand in de sector bepaalde nieuwe methoden implementeerd de rest weer niet anders kan dan volgen en zij weer het slachtoffer worden.
Denk jij dat de huidige financiële en economische crisis (die nog maar pas aan het begin staat) tot de trukendoos van de ondernemers behoren?
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:32   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat was het verleden. Maar mèt de vakbonden gaan we het in de toekomst weer heel wat slechter hebben.
Alzo staat het ergens vermeld in de Bijbel zeker.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:33   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Denk jij dat de huidige financiële en economische crisis (die nog maar pas aan het begin staat) tot de trukendoos van de ondernemers behoren?
neen maar ze verhalen het wel op het werkvolk.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:36   #64
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Maar tien jaar lang zijn er overal duizelingwekkende winsten gemaakt en was er toch maar weinig ruimte voor loonsverhogingen, voor betere werkvoorwaarden, ... en nu is het weer die crisis (de schuld van vakbonden en luie werknemers waarschijnlijk), en er wordt geen koopkracht verhoging gevraagd hé. Er wordt gevraagd van de koopkracht niet te verlagen. (al drukt de vakbond zich in deze bijzonder slecht uit)

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 10 november 2008 om 19:36.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:36   #65
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Proficiat, je hebt compleet naast mijn post geantwoord, een hele prestatie. Nergens heb ik gesteld dat ze afgeschaft meoten worden, ik zeg dat ze gezuiverd meoten worden.
Ah ok.
Uitgezuiverd: ok
Maar er zijn er veel die dit aanhalen om ook meteen de vakbond af te schaffen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:39   #66
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En inderdaad, niemand verplicht mensen om lid te worden van een vakbond, maar het is niet meer dan logisch dat de vakbond anderen niet verplicht hun standpunten te volgen.
Bedoelt u hiermee dat vakbonden geen actie mogen voeren tegen iets te inhalige CEO's en bedrijfsleiders?

Citaat:
Dat is letterlijk het minste van mijn zorgen. Het zal immers niet "onze" Belgische vakbond zijn die dat gaat verhinderen; au contraire...
De belgische vakbond kan uw "afvloeing" misschien niet verhinderen, maar ze kan er wel voor zorgen dat u niet koudweg zonder een rooie cent op straat wordt gegooid.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 19:42.
Oud 10 november 2008, 19:49   #67
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Maar tien jaar lang zijn er overal duizelingwekkende winsten gemaakt en was er toch maar weinig ruimte voor loonsverhogingen, voor betere werkvoorwaarden, ... en nu is het weer die crisis (de schuld van vakbonden en luie werknemers waarschijnlijk), en er wordt geen koopkracht verhoging gevraagd hé. Er wordt gevraagd van de koopkracht niet te verlagen. (al drukt de vakbond zich in deze bijzonder slecht uit)
En hebben de laatste tien jaar alle ondernemingen duizelingwekkende winsten gemaakt?
(de crisis in 2002 ben je gemakkelijkheidshalve vergeten).

En als de vakbonden geen koopkrachtverbetering vragen dan communiceren ze minstens zo slecht als Noël Slangen.

Als de vakbonden dat nog niet kunnen communiceren stel jij er dan veel vertrouwen in? LOL
Oud 10 november 2008, 19:58   #68
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ah ok.
Uitgezuiverd: ok
Maar er zijn er veel die dit aanhalen om ook meteen de vakbond af te schaffen.
Afschaffen lijkt me enkel wenselijk als ze niet te redden zijn, zij het omdat ze het niet wensen of omdat het niet gaat maar dan moet men een instantie oprichten die dit wel doet, bij voorkeur niet zo politiek gekleurd.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 20:53   #69
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoelt u hiermee dat vakbonden geen actie mogen voeren tegen iets te inhalige CEO's en bedrijfsleiders?
Vakbonden horen de functie op zich te nemen waarvoor ze bedoeld zijn. Dat is niet tegen de werkgever ageren. Dat is wel met de werkgever samenwerken om de beste omstandigheden te garanderen en om werkbehoud te garanderen.

Citaat:
De belgische vakbond kan uw "afvloeing" misschien niet verhinderen, maar ze kan er wel voor zorgen dat u niet koudweg zonder een rooie cent op straat wordt gegooid.
Again, dat is het minste van mijn zorgen
Ik beding mijn loonvoorwaarden zelf, ik beding mijn loonsverhogingen zelf en ik zal eventuele ontslagpremies ook zelf bedingen. Ik ben in alle gevallen beter af dan hetgeen een vakbond voor mij denkt te kunnen foreceren.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 20:59   #70
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vakbonden horen de functie op zich te nemen waarvoor ze bedoeld zijn. Dat is niet tegen de werkgever ageren. Dat is wel met de werkgever samenwerken om de beste omstandigheden te garanderen en om werkbehoud te garanderen.
De vakbond staat nog altijd in dienst van de werknemer. Als dat de werkgever irriteert is dat zijn probleem.

Oud 10 november 2008, 21:04   #71
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbond staat nog altijd in dienst van de werknemer. Als dat de werkgever irriteert is dat zijn probleem.
Idd, en zoiets irriteert sommige werkgevers mateloos. Zij verkiezen uiteraard werknemers zonder enig verweer, waar zij mee kunnen doen wat zij wensen.
Zij wensen nl werknemers met de mentaliteit vd lage loonlanden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 21:43   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Karrefoer Brugge...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik dacht dat Ikea hun personeelsleden reeds goed in de watten legde; ik heb onvoldoende daarover gelezen waarom ze presies staken ....

Over Karrefoer heb ik wel een duidelijke mening: in de ene zetel in hetzelfde land moet ge de mensen niet minder betalen dan in een andere zetel. Daar geef ik de vakbonden groot gelijk. (als karrefoer in Brugge of waar is het daar in toeristisch gebied, niet kan konkurreren met den aldi en de lidl, om 40 zondagen open te zijn, dan moeten ze er maar geen zetel opstarten, het initiatief laten aan aldi en lidl, die moeten ook mensen aanwerven om hun winkel draaiend te kunnen houden)

En voor de rest, mocht ik nog aktief in een vakbond zijn, ik zou bij iedere onderhandelingen vragen - en het ook publiseren in de gazetten - hoeveel de ceo van het bedrijf binnenrijft aan loon en aan bonussen; hoeveel pollentiekers in de raad van bestuur, en hoeveel ze binnerijven per aanwezige vergaderde minuut.
En vanuit dat gegeven zou veder onderhandeld worden.

Is dat klaar en duidelijk ?
De nieuwe Karrefoer Brugge ligt in een nieuwe "ambachtelijke" zone. Er komt daar geen enkel spleetoogje of ander "portrekkentrekker" !!!
Er is zelfs geen verbinding met het openbaar vervoer.

WIE heeft de bouwvergunning ondertekend ?
That is the question...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 21:48   #73
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Als de vakbonden nu niet doorgaan krijgen ze de bedrijven nooit meer kapot...

Go go go...
(als dat niet te lastig is) LOL
Oud 10 november 2008, 22:05   #74
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Alzo staat het ergens vermeld in de Bijbel zeker.
Alzo begrijp jij dan niet dat een bedrijf miljoenenverliezen vanwege constante stakingen niet kan dragen tenmidden economische crisis?
Oud 10 november 2008, 22:08   #75
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alzo begrijp jij dan niet dat een bedrijf miljoenenverliezen vanwege constante stakingen niet kan dragen tenmidden economische crisis?
Ze zouden hun winsten een beetje eerlijker kunnen verdelen, zodat het personeel er óók wat aan verdient en niet alleen de dikkoppen die op de kap van het werkvolk met al de winst gaan lopen. Iedereen tevreden!
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 22:09   #76
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wablieft? Heb je wel eens gezien hoe de salarissen zijn gestegen tijdens die 'goede' jaren? En ook de werkvoorwaarden? Auto's voor iedereen, benzinekaart of abonnement openbaar vervoer, laptops, gsm's, onkostennota's tot je erbij neervalt, maaltijdcheques, groepsverzekeringen, steeds meer verlof- en compensatiedagen, je kan het niet gek meer verzinnen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 10 november 2008 om 22:09.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 22:11   #77
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ze zouden hun winsten een beetje eerlijker kunnen verdelen, zodat het personeel er óók wat aan verdient en niet alleen de dikkoppen die op de kap van het werkvolk met al de winst gaan lopen. Iedereen tevreden!
GM en Ford zullen waarschijnlijk wel akkoord gaan met de verdeling van de resultaten.
Oud 10 november 2008, 22:11   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ja, vooral dan zeurpieten zoals jij die constant zitten te klagen over allles en nog wat en de ganse dag zoeken naar nieuwe redenen om nog eens te kunnen staken. Als er één soort werknemers zijn die we vooral tijdens deze economische crisis kunnen missen als kiespijn, dan is het jouw soort. En met "we" doel ik op alle werkwillige mensen samen. 't Zou mij niet eens verwonderen dat je je eigen werk niet eens goed doet.
Oud 10 november 2008, 22:12   #79
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
GM en Ford zullen waarschijnlijk wel akkoord gaan met de verdeling van de resultaten.

Die zit.
Oud 10 november 2008, 22:16   #80
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, vooral dan zeurpieten zoals jij die constant zitten te klagen over allles en nog wat en de ganse dag zoeken naar nieuwe redenen om nog eens te kunnen staken. Als er één soort werknemers zijn die we vooral tijdens deze economische crisis kunnen missen als kiespijn, dan is het jouw soort. En met "we" doel ik op alle werkwillige mensen samen. 't Zou mij niet eens verwonderen dat je je eigen werk niet eens goed doet.
Waarom zo persoonlijk worden, Antoon?

Dat is niet netjes van je.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be