![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Och King, ik ben er van overtuigd dat de aarde ons overleeft, en dat we wel zoveel kunnen kweken als we willen, uiteindelijk gaat de groei afvlakken, en zullen we kapotgaan aan overconsumptie en totaal opgebruik van natuurlijke resources.
En dan gaan we kapot aan oorlog, ziekte en hongersnood. En de aarde zal zich hierna wel herpakken. Pak en beide een paar duizend jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die vrouw+zoon 400€/maand aan energie en water spendeert, dan zou ze misschien best eens beginnen om wat lager te stoken, wat minder de kraan open te laten staan en wat minder de tv/wasmachines edm op te laten staan; dergelijke factuur is immers absurd voor een gezin van twee. Ik haal zelfs nog niet eens de helft daarvan, en ik kijk werkelijk nergens naar wanneer het op energieverbruik aankomt... Laatst gewijzigd door Sfax : 21 november 2008 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat de energieprijs vandaag amper tot niet zal dalen, ondanks de sterk gedaalde prijzen van olie, heeft daar immers mee te maken. Als de beheerder van het distributienetwerk zijn tarieven gaat verhogen, om inkomstenverlies van de oude intercommunales (de gemeentes dus) te compenseren, en om de verplichting van de overheid om sinterklaas te spelen en zij die hun factuur niet betalen een sociaal tarief aan te bieden, na te komen, dan zit het probleem daar... Los daarvan is dat niet mogelijk; je inkomsten doorheen Europa zijn ook niet hetzelfde. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Pak het probleem aan waar het zit: bij een grijpgrage sinterklaas-staat. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja Sfax ik heb net 19.80€ betaald voor 10 schellen gekookte hesp, 2 kleine broodjes, 2 kleine zakjes gruyere kaas en een pakje sigaretten. Spaghetti hadden we nog staan. Zoals jij bezig bent hadden we genoegen moeten nemen met enkel de spaghetti en een glaasje kraanwater voor gans de dag natuurlijk. Hoe je het ook draait of keert het is hier bittere armoede aan het worden, en de prijs van de woningen en de energie zijn daar het meest verantwoordelijk voor.
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Los daarvan is je gevolgtrekking nogal onnozel; ik reageer op jouw statement ivm de maandelijkse kost voor energie+water van 400€. Een tweegezin dat d�*t spendeert aan elektriciteit, verwarming en water, is aan pure versmossing aan het doen. Wat heeft dat te maken met wat jij al dan niet zou moeten eten? (ook al lijk jouw hesp me behoorlijk dure hesp) Laatst gewijzigd door Sfax : 21 november 2008 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar er wordt dus wel gelet op het verbruik. Dus 400 per maand, das echt puur altijd tot 25 graden stoken en de kranen laten lopen a la volonte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het betreft een huis voor twee personen. Geen verwarming op de kamers en overdag, als we werken zijn draai ik de aardgas op een heel laag pitje. We hebben wel nog geen gedeelde meter voor lager verbruik tijdens de daluren dus daar zullen we wel wat kunnen op besparen maar de aanschaf is tamelijk hoog (rond de 500 euro). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja ja, zoals de vuilophaaldienst zeker. Sinds het in private handen is betalen we 100 Bfr per container die opgehaald wordt (in een container kunnen twee vuilniszakken). Voordat het geprivatiseerd was kostte het ons 6 Bfr per vuilniszak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Feit is dat de hoge huurprijzen en de hoge aankoopprijzen van de vastgoed de belangrijkste schuldigen zijn van de verarming. De weddes van de mensen zijn immers zeker niet in evenredigheid omhoog gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Hogere voedselprijzen in de grootwarenhuizen dan wel. Misschien gaan mensen dan weer kopen bij de kleine zelfstandige en zou dit de tewerkstelling wel eens een heel grote duw in de rug kunnen geven want in de grootwarenhuizen moet je dikwijls echt zoeken om nog door iemand bediend te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Alsof ik nu zoveel rente kreeg op mijn spaarboek. Tenzij men online gaat banken (wat dus resumeert in veel minder personeel) kreeg ik tot voor kort 1,75 procent. Ik kon het evengoed in een kous steken, dan was ik tenminste zeker dat de bank niet plots mijn rekening blokkeert als ze, door wanbeheer plots hun aandelen zien kelderen.
Laatst gewijzigd door Karma : 21 november 2008 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoorde vandaag nog op het nieuws dat de drie grote bazen van de auto-industrie een pak miljarden zijn gaan vragen aan de regering. Ze kwamen wel met hun privéjet naar Washington en hun vliegreisje heeft zomaar eventjes 80.000 euro gekost. Op vraag van iemand van de regering of ze bereid waren hun privéjet te laten staan en met het lijnvliegtuig terug te vliegen gaven ze wel een njet. En wij maar zeggen dat de mensen de hesp van tussen hun boterham moeten laten om te besparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hebt ge enkel glas steken ? Vervang het door dubbel. Hebt ge weinig geisoleerde daken ? Isoleer het, rockwool is niet duur en het is efficient. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Cava nog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is mijn punt. Als je 1200€ netto hebt - 400 huur heb je nog 800€ over en dat met 2 mensen. Verwarming en electriciteit kost de één zoveel en de ander zoveel..er komen tal van kosten binnen in een gezin die niet te vermijden zijn. Soms weet ik niet goed hoe jij mensen bekijkt? En soms denk ik aan die philipijnse meid in Dubai die daar werkt aan 300€ netto in de maand en denk ik dat jij ook van die soort mensen bent en dat normaal vind. Maar het is niet normaal..in een stad waar de duurste hotelkamer 15000€ kost en de reservatie al lang op voorhand nodig is. En toch heeft dat modern slaafje in dubai momenteel meer geld in haar handen dan een normaal mens hier bij ons die aan de staat werkt. Dat geeft te denken vind ik. Hoe slecht we hier zitten tegenwoordig! En ik vind aan uw reacties dat jij ook zo een sjeik bent die met zijn testarosa een beetje kleingeld aan uw meid zou geven en zeggen dat ze maar wat minder moet eten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 21 november 2008 om 23:49. |
|
![]() |
![]() |