Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2008, 21:15   #61
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ratten, dacht ik het niet!
Ratten zijn het!
Zie maar dat je hier straks geen donderpreek met het opgestoken vingertje krijgt van Het Geweten Van Vlaanderen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 21:15   #62
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ratten, dacht ik het niet!
Ratten zijn het!
Als ik in Wallonië ben, voel ik me gewoon in Frankrijk. Ontvolkt platteland, mooi vervallen huisjes (heeft wel wat vind ik), het leven gaat er wat langzamer, en natuurlijk, de heuvels.

Ik zou het voor beide wel wat vinden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 21:26   #63
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als ik in Wallonië ben, voel ik me gewoon in Frankrijk. Ontvolkt platteland, mooi vervallen huisjes (heeft wel wat vind ik), het leven gaat er wat langzamer, en natuurlijk, de heuvels.

Ik zou het voor beide wel wat vinden.

Dat is maar een deel van Wallonië. Je kunt ook eens naar Waals-Brabant gaan om kasten van villa's te zien. Dat is de rijkste provincie van BE.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 21:27   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dat is maar een deel van Wallonië. Je kunt ook eens naar Waals-Brabant gaan om kasten van villa's te zien. Dat is de rijkste provincie van BE.
Saint-Tropez heeft ook villa's.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 28 november 2008 om 21:27.
Oud 28 november 2008, 22:21   #65
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Saint-Tropez heeft ook villa's.
maar ligt niet in Wallonië.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2008, 22:28   #66
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
maar ligt niet in Wallonië.
Wat ik bedoelde te zeggen was dat zowel Frankrijk als Wallonië hun betere gebieden hebben. Maar die lijken mij in beide landen in even grote mate aanwezig (m.a.w., schaars ).
Oud 27 februari 2009, 17:22   #67
Hendrik de Stoute
Parlementslid

Hendrik de Stoute's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kom je aan die onderste........
Deze ??? =>

Ik denk mij te herinneren dat je die I.K. kon krijgen eind jaren 70 via het VRJ, de toenmalige Vlaams-Radikale jongeren (die nu niet meer bestaan). Maar dit ex. is gedateerd voor het Egmontpact en ik dacht dat het VRJ pas na het Egmontpact is ontstaan. Je had toen ook de Vlaams-Republikeinse Beweging (VRB) van gewezen TAK-leider Piet De Pauw (bestaat ondertussen ook al niet meer) maar die is pas opgericht in 1975. Blijft er over : het TAK. Zij zijn misschien de originele ontwerpers?

Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 27 februari 2009 om 17:31.
Hendrik de Stoute is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 19:25   #68
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voldoet prima.

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 19:40   #69
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Esperanto is een dode taal die altijd al kunstmatig is geweest. Esperanto is een verwerpelijke, utilitaristische benadering van cultuur.
Wat is dat voor onzin. Esperanto is een uitstekend communicatiemiddel, gebruikt door vele duizenden over de ganse wereld. Dhr Félicien is misschien ook tegen arabische cijfers (oorspronkelijk was de Roomse Kerk ook tegen het getal nul) of tegen pictogrammen voor verkeer e.d. Zij zijn utiliatristisch maar wel erg nuttig.
Esperanto biedt juist een mogelijkheid om de veelheid van culturen te laten voortbestaan.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2009, 19:43   #70
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uit wat u hierboven schrijft, wordt duidelijk dat u niet alleen volledig onwetend bent over het Esperanto als taal en beweging maar tevens ook niet heeft begrepen waar het bij die tussentaal eigenlijk om draait.

Esperanto, dood? Neen, het Esperanto wordt door vele mensen dagelijks gesproken en geschreven. Er verschijnen tijdschriften, boeken, muziekopnames... Bepaalde radio's hebben uitzendingen in het Esperanto. Enz. Nogal heel levendige uitingen voor een taal die volgens u "dood" zou zijn...

Esperanto is uitgedacht als een tussentaal, niet als een middel om de nationale talen als cultuurdragers te vervangen. Hierdoor kan Esperanto tegelijkertijd als brug maar ook als cultuurvehikel dienen, zonder daarom exclusief te worden. Dat is juist de grote sterkte van het Esperanto.
Daar ben ik het helemaal mee eens en ik mag in dit geval spreken als een ervaringsdeskundige
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be