![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik in Wallonië ben, voel ik me gewoon in Frankrijk. Ontvolkt platteland, mooi vervallen huisjes (heeft wel wat vind ik), het leven gaat er wat langzamer, en natuurlijk, de heuvels.
Ik zou het voor beide wel wat vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is maar een deel van Wallonië. Je kunt ook eens naar Waals-Brabant gaan om kasten van villa's te zien. Dat is de rijkste provincie van BE. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Saint-Tropez heeft ook villa's.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 28 november 2008 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maar ligt niet in Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() Deze ??? =>
Ik denk mij te herinneren dat je die I.K. kon krijgen eind jaren 70 via het VRJ, de toenmalige Vlaams-Radikale jongeren (die nu niet meer bestaan). Maar dit ex. is gedateerd voor het Egmontpact en ik dacht dat het VRJ pas na het Egmontpact is ontstaan. Je had toen ook de Vlaams-Republikeinse Beweging (VRB) van gewezen TAK-leider Piet De Pauw (bestaat ondertussen ook al niet meer) maar die is pas opgericht in 1975. Blijft er over : het TAK. Zij zijn misschien de originele ontwerpers? Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 27 februari 2009 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voldoet prima.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Esperanto biedt juist een mogelijkheid om de veelheid van culturen te laten voortbestaan.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |