![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: wanneer Jezus als eerste aan Maria Magdalena verschijnt, dan herkent zij hem eerst niet. En dan ziet zij plots wie hij is. Zij zegt niet: 'O, Jezus mijn ware God' of iets dergerlijks, maar 'Rabboeni', hetgeen een koosnaam is voor Rabbi. Dus Jezus werd zeker niet als God ervaren door zijn discipelen. En hijzelf ervaarde zichzelf evenmin als God. De vergoddelijking is slechts later gekomen, bij de Hellenisering van het christendom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer Jezus zegt: 'waarom noemt gij me 'goed'? Niemand is 'goed' behalve God', dan is het toch evident dat Jezus hier zegt: 'ge moet me niet 'goed' noemen want alleen God is 'goed' '. En daaruit volgt toch dat Jezus hier zegt dat hij niet God is. Zo moeilijk is dat nu toch niet. Laatst gewijzigd door system : 29 november 2008 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat je mijn argument toch wel erg verkeerd begrepen hebt. Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Je maakt, trouwens, eigenlijk dezelfde fout als de 'bijbel beschermers' doen. De enige manier waarop 'bijbel beschermers' het boek en haar letter met 't heden kunnen kunnen verzoenen is door 't woord letterlijk te nemen. En jij doet in wezen 't zelfde. Door 't naar de letter te nemen tracht je 't boek te ridiculiseren. Ik ben niet bijzonder gecharmeerd door die techniek. Ik denk dat je de volgende uitspraak in gedachten moet houden: Citaat:
Moet ik er bij zeggen dat ik niet 'gelovig' ben, en toch de waarde die van uitspraak in zie ?
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 29 november 2008 om 16:15. Reden: altijd 't zelfde, foute zinswendingen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 29 november 2008 om 16:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Letterlijk nemen wat er geschreven staat... EN Geloven dat de Bijbel het letterlijke overgedragen woord van God is. Je verdraait de discussie, toch naar mij toe. Het 'belang' is dus ook zoek. Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar, er zitten veel aanwijzingen voor het tegendeel in jouw antwoord. Linguïstiek, de juistheid en de toepasselijkheid, stel je dat in vraag ? Historische tekstkritiek, ben je er zeker van dat 't onpartijdig is en geen boodschap wil brengen ? Psychologie .. uhhhh ... losgesneden van cultuur, gebruiken en uhhhh ? Verder. Ben je wel zeker dat men werkt met het boek in de oorspronkelijk taal ? Kan jij wel een uitspraak doen over de zinsbouw in het boek en tegelijk de oorspronkelijke taal niet kennen ? Is die taal geëvolueerd ? Bestaat er een wetenschap in die taal ? Is wetenschap taal afhankelijk ? Zijn oude uitdrukkingen een poging tot het maken van nieuwe woorden door samenstellingen, of zijn ze letterlijk te nemen ? Heeft linguïstiek ooit een sluitend bewijs voor iets opgeleverd ? Heeft psychologie dat ooit gedaan ? En. Over welke boeken spreek je eigenlijk ? Verschillende Bijbel gerichte godsdiensten stellen de bijbel samen met verschillende boeken. Zelfs de bijbel is niet absoluut, maar variabel, afhankelijk van de groep gelovigen.
![]() |
![]() |
#71 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 november 2008 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus, wat wilde je hier zeggen ? Bovendien is Hebreeuws een Semitische taal, Aramees is dat niet. Dus alles wat je zegt is: Ik GELOOF in experts. Tsja, 't is maar dat je gelooft. Of om 't met jouw woorden te zeggen: De luxe.
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen neen, het Aramees is ook een semitische taal. Laatst gewijzigd door system : 29 november 2008 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 november 2008 om 06:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Sorry, maar dat is niet wat Visjnu heeft geschreven.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet volgens wat ik onder 'logica' versta. Besef dat u interpreteert.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 november 2008 om 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() Het zou veeleer interessant zijn om het over de verkrachting(en) door het Christendom te hebben.
|
![]() |
![]() |