![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als product van de westerse cultuur zelf, kán ik niet anders dan stellen dat ik de westerse cultuur met alle normen en waarden -alle minpunten inbegrepen, want die zijn er uiteraard ook- superieur acht aan alle andere culturen, die van de islam incluis. Omgekeerd zal dat overigens niet anders zijn. In dit soort kwesties is er nu eenmaal geen neutraal standpunt mogelijk, hoe graag men dat eventueel ook zou willen. Bewust of onbewust wordt men altijd beïnvloed door de (dominante) cultuur waarin men opgegroeid en opgevoed is. Daarmee is natuurlijk de vraag over het wel of niet aanwezig moeten zijn in Afghanistan o.a. niet beantwoord. Een cultuur als de westerse, die ik dus superieur acht, kan het in principe heel goed laten om de eigen normen en waarden daar aan de bevolking op te leggen, mits de bevolking daar in Afghanistan zich er over zou (kunnen) uitspreken. Net zoals de bevolking daar zich zou moeten kunnen uitspreken voor of tegen een taliban-bestuur en -'cultuur', uiteraard. Of ze hetzelfde gedachtengoed nastreven, is voorlopig nog de vraag, net als het de vraag is wie er achter staan. Hoe dan ook dient men het vooralsnog ernstig te nemen tot de zaak uitgezocht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daar sluit ik me volledig bij aan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je moet er altijd rekening mee houden dat België altijd wat achter loopt met vergeleken met andere landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kool vis; ik heb over je opmerking nagedacht maar blijf het oneens.
De islam kent geen hierarchische tructuur; dit voorkomt onder christenen dat de ene groep zijn wil oplegt aan anderen. Binnen islam is dit wel heel goed mogelijk juist omdat er geen centraal gezag bestaat; wel stromingen en scholen; daarbij winnen radicale richtingen snel veld. Dat is al enkele jaren bezig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, de radicalen winnen steeds meer veld bij moslimjongeren en daar is de DVD een illustratie van. De tekst ervan geeft een beeld van hetgeen radicale moslims mee bezig zijn (je leest het hier in fundamentalistische boekjes die worden verspreid in huishoudwinkels en je hoort het in lezingen van extremistische moslimorganisaties) en dit radicale potentieel gewelddadige en extreemrechtse gedachtegeoed neemt steeds meer de overhand bij moslimjongeren en wordt vooral in de hand gewerkt door de ultra-extreemrechtse organisaties zoals Jongeren voor Islam (en vzw's Ayat, Al manar, de Koepel, al minara) die steeds meer invloed uitoefenen. De onverdraagzaamheid tegenover alles wat 'onislamitisch' is (en tegenover niet-moslims), neemt zienderogen toe.
Volgens mij is de video gemaakt (of beter gezegd ondertiteld) door extremistische moslimjongeren uit Antwerpen en om verwarring te zaaien hebben ze die maar gepost in Brussel. Het is een teken aan de wand en erg verontrustend. Aanslagen staan er nu misschien niet direct aan te komen, maar het is wel een feit dat moslimjongeren steeds meer radicaliseren (door opruiing uit diverse hoeken) en zelf zeggen bereid zijn om geweld te gebruiken. De vraag die men zich hier stelt is niet of er gewelddadige aanslagen komen, maar wanneer.... Laatst gewijzigd door Neptunus : 25 november 2008 om 22:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou best kunnen Neptunus; maar evengoed kunnen het jongeren zijn van Antwerpen Noord of Kiel, JVI en aanverwante organisaties zijn overal actief en heeft invloed binnen meer moskees dan die van Berchem.Maar dit gedachtengoed wordt inderdaad al jaren uitgedragen; velen weten dit en niemand doet iets.
Laatst gewijzigd door alice : 26 november 2008 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of is hij gemaakt door extreem-rechtsen die haat tegen moslims willen aanwakkeren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jep, is ook nog mogelijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zeer aannemelijk.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik deel het vermoeden van Neptunus; jongeren die opgehitst door sektarische islamitische organisaties stoer willen doen en grensoverschrijdend gedrag 'normaal' gaan vinden.De politiek weigert die problemen ten gronde aan te pakken en ontkent ze zelfs en nu komen de gebakken peren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Partijlid
|
![]() Intussen blijkt volgens de Standaard dat het om een oud filmpje gaat, geplukt van het internet, GVA noemt het zelfs "knutselwerk". Gisteren op Netwerk (nederlandse tv) suggereerde een expert dat het mogelijks nep is omdat de dreiger niet alleen dreigde met de rechterhand maar ook met de linkerhand (die volgens de islam als een "onreine hand" wordt beschouwd). Nog volgens de expert gebruiken jihadi die de heilige strijd verkondigen nooit de linkerhand... Waarschijnlijk nep dus... Toch denk ik dat het moslims zijn maar dan groentjes die de stoere bink willen uithangen maar niet alle regels kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus is het aannemelijk dat die jongeren zijn uit eeen of andere aandachtswijk die stoer willen doen, wat niet betekent dat je niet moet stilstaan bij de wijze waarop ze op dit idee gekomen zijn.Of moet minimaliseren dat dit soort van zaken gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Deze radicale ultra-extreemrechtse moslims zijn uiterst onverdraagzaam en zouden hun hand niet omdraaien voor geweld. Het percentage schat ik op ongeveer 10%, maar het aantal intolerante geradicaliseerden groeit gestaag en daar zijn ook hooggeschoolden bij en mensen met een goede job.... en het zijn net deze die binnen de bestaande structuren steeds meer islamitische wetten proberen op te leggen aan de openbare ruimte, in ziekenhuizen, veiligheidsdiensten, scholen, universiteiten, overheidsdiensten, vervoer....allah staat immers boven de grondwet en boven alle seculiere wetten (dat wordt niet enkel gezegd in moskees, maar wordt zelfs aangeleerd tijdens de lessen islam in scholen). Het is meer dan hoog tijd dat men stopt met zwichten en het doen van toegevingen. Daar waar de grondwet begint, stopt de wet allah.... maar dat hebben veel naiëve, onwetende (?) politici en beleidsmensen nog niet begrepen. Laatst gewijzigd door Neptunus : 26 november 2008 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie de knutselaar is die de stukjes vh internet haalde en samenkleefde is van weinig belang en zelfs als het een moslim is, (onwaarschijnlijk dus), laat het niet toe een uitspraak te doen over "de moslims", zoals velen zich hier met onverholen plezier haasten te doen. Hier het artikel uit DS: Citaat:
*of extreemrechtse die het VB wat extrastemmen willen bezorgen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Cui prodest, is fecit Ik zou dan ook helemaal niet verwonderd zijn , mocht het filmpje uit die hoek komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weeral dikke Bull ![]() Het was een plezier te zien hoe sommigen hier panikeerden, zeker die en die plaatsen en straten gingen vermijden ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 november 2008 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |