![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan het iets concreter?
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 27 november 2008 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, ik wil dat pardonneren. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben tegenstander van religieuze gekken. Aan beide zijden van het verhaal. Citaat:
Ik ben atheïst, dus zeker geen apologeet van religieuze zotten. Ik onderzoek hun motivatie om te begrijpen wat zij doen en daaruit ideeën en strategieën te ontwikkelen om hun strategie te counteren. Een escalatie van het geweld, een groeiende polarisatie, lijkt mij een totaal verkeerde optie: daar gokken zij namelijk op. Citaat:
Voor alle duidelijkheid: ik ben virulent antitheïst. Niet allen a-godsdienstig maar tegenstander van alle georganiseerde godsdiensten en de impact die ze hebben op de samenleving en de individuen die die samenleving uitmaken. Dat geldt zeer zeker voor islamisten en vooral in Afghanistan en Irak. Ik ben pleitbezorger van seculiere regimes zoals die in Afghanistan en Irak bestonden (los van de kritiek die je op die regimes terecht kan en moet hebben) vooraleer de VS zich daarmee moeiden en de seculiere regimes uit het zadel lichtten ten voordele van de religieuze zotten. Dat is de kern van mijn betoog: de problemen die we vandaag met islamisten en moslimterrorisme hebben, is het directe en concrete resultaat van een agressief beleid dat evengoed is ingegeven door een religieus geïnspireerd wereldbeeld waarbij men vanuit de VS in Afghanistan de voorkeur gaf aan de Mujahedin boven de communistische regering en in Irak aan de religieus geïnspireerde Shiïeten boven de seculiere Baathpartij. Over Palestina kan je hetzelfde stellen: men boycotte de seculiere PLO en haar progressieve fracties en spreidde zo het bedje voor Hamas. Dat destructieve, nefaste beleid van het Westen, lost de problemen duidelijk niet op maar verergert ze alleen maar. Meer bombardementen, meer soldaten, meer platgebombardeerde dorpen, een grotere surge zijn geen deel van de oplossing maar een deel van het probleem. Citaat:
Dat soort zaken zou ik in landen als Afghanistan en Irak massaal stimuleren. Eigenlijk wat de regimes die aan de macht waren deden, alvorens de VS beide landen naar de middeleeuwen bombardeerden dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Quote (laatste deel) min. van agitatie
Ik ben ook blij dat ik in dit land woon en vooral dankbaar aan de generaties voor mij die komaf hebben gemaakt met het duistere katholicisme dat tot niet zo lang geleden het leven van de mensen hier beheerste en bepaald geen propere geschiedenis heeft. Aan die geschiedenis en die impact van het katholicisme is een einde gekomen bij gratie van een aantal factoren zoals welvaart, scholing, uitroeiïng van analfabetisme en in grote mate het feminisme en de bevrijdingsstrijd van de vrouwen. Unquote Een zeer waar woord en de hoofdoorzaak v an het feit dat de Islamitische Fundamentalistische geestelijkheid geen scholing, geen feminisme en geen gelijkheid voor vrouwen wil. Hoe je de Islam verder wil kwalificeren is een persoonlijke zaak, alleen scholing en welvaart kan verandering brengen. En dat realiseren de moslims zich terdege, vandaar nog steeds de thuislandbruiden. Als gevolg van de aanslag in India zal de overheid zelf wel met de moslims afrekenen.
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
ALLE SEPARATISTEN ZIJN TERRORISTEN!!! WE MOETEN ALLE SEPARATISTISCHE PARTIJEN OPDOEKEN EN HUN LEDEN HET LAND UITZETTEN!!! Zie je nu hoe belachelijk zo'n hysterische veralgemeningen zijn? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() De religie van de vrede is haar vreugde weer aan 't verspreiden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U denkt ook altijd heel diep na over de dingen hé?
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() ja, het is heel simpel. Die perverse complottheorietjes van u, daar ben ik niet van onder de indruk. Islam is een religie van vrede en de islamieten stralen van vreugde en liefde. Dat zie ik elke dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Ben je ook zo dankbaar dat de islam ons van zijn wijsheid en inzicht laat proeven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U hoeft zich niet verplicht te voelen mijn vorige stelling nog eens te bevestigen, hoor.
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een soort Endlösung? Heilige Oorlog?
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Gelukkig zal de Indische regering dit alles met een beetje meer koelbloedigheid en rationaliteit aanpakken dan sommige forummers hier, gelet op hun lange ervaring met dit soort terrorisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat opvalt in de timing van de aanslagen is dat ze quasi samenvalt met een ontdooiïng van de betrekkingen tussen India en Pakistan. Het is mogelijk de bedoeling van de terroristen om deze ontdooiïng te saboteren en de wederzijdse afkeer tussen beide bevolkingsgroepen aan te wakkeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
India is al lang een overtuigde bondgenoot in de strijd tegen het jihadi-terrorisme, precies omdat ze er zoveel ervaring mee hebben en dus perfect weten dat men niet moet reageren op dit soort fanatisme door het te gaan hebben over Palestina enz. Overigens stel ik vast dat er sinds 9/11 geen succesvolle aanslag meer was in de VS en dat de VS erin slaagden hun strijd met de jihadi's te verleggen naar de Islamitische wereld zelf. Als voorbeeld van een succesvolle en koelbloedige politiek kan dat tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
EDIT: Misschien moeten we beiden onze mening bijsturen: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Na onderzoek is achteraf gebleken, dat de daders moslims waren en mogelijk deels uit Pakistan afkomstig. Dat is 15 jaar geleden en heeft dus niets te zien met uw veronderstelling. Het is gewoon een aanwijzing, dat bepaalde moslimkringen zich niet neerleggen bij het feit, dat nu een seculiere staat (India) in de plaats is gekomen van de vroegere moslim overheersing van het subcontinent.
![]() |