![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U hebt misschien een goede kennis van de manier van denken in de Germaanse landen, maar wat u neerbraakt over de Franstaligen is helaas heel vaak prietpraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() Om toch even inhoudelijk te reageren:
Een kennis van mij is vrijwillig pompier en wist mij te melden dat er niet echt efficiënte samenwerkingsprocedures bestaan tussen verschillende korpsen. Blijkbaar wachten zij nog op de grote brandweerhervorming. Bepaalde procedures zijn eigen aan korpsen en niet aan het gewest/land waarin ze zijn onderverdeeld.
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het geval van Voeren gaat het eigenlijk niet om een dergelijke samenwerking, daar de gemeente Voeren geen brandweer heeft en dus volledig afhankelijk is van samenwerkingsakkoorden met andere gemeenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Is trouwens al gebeurd. Enkele jaren geleden Op de E17 +/- op de grens Rekkem/Moeskroen met Vlaamse en Waalse korpsen die zijn komen helpen. Helaas heel weinig coördinatie. Logisch want ik vermoed niet dat er veel gemeenschappelijke oefeningen zijn. Ik kan me voorstellen dat de brandweer uit Kortrijk wel eens gezamenlijk oefent met de brandweer uit Brugge; maar oefenen met collega's uit Moekroen zal er wel niet bij zijn. voor VL is WAL vaak mentaal al het buitenland. De Eurregio Kotrijk-Doornik_rijsel stelt momenteel(?) heel weinig voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() We kunnen toch ook samenwerken met Engelsen, Duitsers, Fransen en al die anderen? Wat probeert ge nu te zeggen, straatrue?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Dat is de logica zelve en daar is al een heel lange traditie van samenwerking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Over het feit dat we onze eigen ruiten insmijten? Als men in Menen nog niet de naam van de grensgemeente correct kan uitspreken.....(Hallo watte?). Wat moeten buitenlanders van ons denken? Eén voorbeeld: kijk naar alle mogelijke en onmogelijke TV-zenders (RTBF, RTL, A2, Fr3, TF1, Arte, LCI, Eurosport Fr., zelf naar Quebecq of radio Swisse: je hoort overal dezelfde taal. Kijk naar VTM, VRT en al de rest en op 1 avond hoor je er West-, Oost-Vlaams, Antwerps, Limburgs en vooral veel verkavelingsvlaams Leuk, dat wel, maar efficiënt om Vlaanderen op de kaart te zetten??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het omgekeerde geldt ook! Zo is b.v. het korps van Ronse (Vlaams!) mede verantwoordelijk voor Noord-Henegouwen, maar de Walen hoor je daar niet over klagen...integendeel! Waarom moeten Vlamingen altijd ambettant doen? Als mijn huis maar geblust wordt, alwas het door marsmannetjes... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het korps van Ronse is evenwel tweetalig. Misschien ziet u nu in waarom de Vlamingen terecht kritiek uiten. Indien u dat niet aanvoelt, gedraagt u zich als een oude dromedaris die de werkelijkheid niet meer ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar ik heb het nu wel over het Frans, en, waarover we het nog niet hadden, het Engels-> een tamelijk eenvoudige, universele taal. Duits, Noors, Vlaams, zelfs -helaas- Frans zijn stilaan dode talen aan het worden, en leve het Engels en het Spaans (en, wie weet, Chinees). En ja, er is een verschil, zelfs een serieus verschil, tussen het Oxford-Engels en het cow-boy Engels van Arizona of Texas, maar ze begrijpen elkaar, wat van West-vlamingen en platte Limburgers dus niet kan gezegd worden... P.S. Mij niet verkeerd begrijpen hé: ik hou van dialect, spreek zelf dialect en vind het doodjammer dat het meer en meer verloren geraakt (het 'echte dialect' dan). Maar naar buiten uitmoet er een standaardtaal zijn, of, zoals sommigen beweren, geen taal, geen volk... Laatst gewijzigd door Boontjes : 8 december 2008 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |