Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 april 2004, 20:39   #61
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Fleuri, Ik ook!
johan is offline  
Oud 6 april 2004, 20:40   #62
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Wat is dan het nut van een kartel? Waarom gaan ze dan niet afzonderlijk verder????
Omdat ze politiek iets willen betekenen en veranderen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de BUB.
Kan je dat nog politiek noemen? De B.U.B. gaat tenminste zelfstandig verder! Wij hebben geen hulp van grote partijen nodig om aan de bak te geraken. De N-VA is enkel belust op macht. Het kartel slaat nergens op.
Oud 6 april 2004, 20:43   #63
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fleuri
Ik ben een VLAMING, en ben er fier op. Maar ben beschaamd dat er op mijn paspoort staat dat ik Belg ben.
Fleuri
U bent fier om Vlaming te zijn. Maar denkt u dat de Vlamingen fier zijn dat u dat bent?

Vlamingen zijn in de eerste plaats Belgen, en zij die dat niet aanvaarden zijn gefrustreerden. Om het in uw context te bekijken: ik als "Vlaamse Belg" wil niet geassocieerd worden met bekrompen landgenoten.

Adios!
Oud 6 april 2004, 20:45   #64
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik ben een VLAMING, en ben er fier op. Maar ben beschaamd dat er op mijn paspoort staat dat ik Belg ben.
Fleuri
Vlamingen zijn in de eerste plaats Belgen, en zij die dat niet aanvaarden zijn gefrustreerden.
Kunt u ook maar een moment begip opbrengen voor Vlamingen - zoals ik en vele anderen - die zich Vlaming voelen en niet Belg.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 6 april 2004, 20:51   #65
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Kunt u ook maar een moment begip opbrengen voor Vlamingen - zoals ik en vele anderen - die zich Vlaming voelen en niet Belg.
Nee.
Oud 6 april 2004, 21:03   #66
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Fleuri
U bent fier om Vlaming te zijn. Maar denkt u dat de Vlamingen fier zijn dat u dat bent?

Vlamingen zijn in de eerste plaats Belgen, en zij die dat niet aanvaarden zijn gefrustreerden. Om het in uw context te bekijken: ik als "Vlaamse Belg" wil niet geassocieerd worden met bekrompen landgenoten.

Adios!

Zeg belgske, waarom schrijft ge uw postings niet in het "belgisch" ?
België is ontstaan in 1930 met een opera, het werd een tragedie voor de vlamingen.
Gelukkig is deze ondemocratische rotstaat aan het barsten.
Binnenkort is het hoofdstuk "België : een koninkrijk van 1930 tot 200?" een onbelangrijke voetnoot in de geschiedenisboekjes.

Leve de onafhankelijke Vlaamse Republiek in een Europa der vrije volkeren.
Vlaanderen eerst!
Vlamingen eerst !
johan is offline  
Oud 6 april 2004, 21:05   #67
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Citaat:

Adios!

België is ontstaan in 1930 met een opera, het werd een tragedie voor de vlamingen.
Binnenkort is het hoofdstuk "België : een koninkrijk van 1930 tot 200?" een onbelangrijke voetnoot in de geschiedenisboekjes.

Vlaanderen eerst!
Vlamingen eerst !
Gij zijt ne slimme
Oud 6 april 2004, 21:06   #68
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Adios!

Vlaanderen eerst!
Vlamingen eerst !
1930?
Oud 6 april 2004, 21:15   #69
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

De onbelangrijke voetnoot in de geschiedenisboekjes van de komende generaties zal luiden België : een koninkrijk van 1830 tot 200?.

johan is offline  
Oud 6 april 2004, 21:15   #70
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
De franstaligen zeggen zelf dat zodra er aan de belangrijke punten geraakt wordt om te federaliseren voor hen belgië niet meer hoeft. M.a.w. de onderhandelingsbereidheid is daar NUL. En dan sta je daar met je mooie stap voor stap strategie...
Rr00ttt

Kijk als het zo éénvoudig is om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te
roepen zoals u het laat uitschijnen, dan zou ik zeggen, liever vandaag dan morgen.

U zult zeggen, het Vlaams parlement kan met een meerderheid van
51 % theoretisch de onafhankelijkheid uitroepen, ik zal u daar niet in tegenspreken.

We kunnen natuurlijk hopen dat die meerderheid er ooit komt.
Aleen weet ik niet hoe, tenzij Blok en N-VA die meerderheid halen.
De traditionele partijen zullen waarschijnlijk nooit die mening
delen. Ook moet er een meerderheid zijn om de koning af
te zetten.

Blijft dan nog de vraag of het realistisch is om met 51 % die stap te wagen.
Persoonlijk denk ik dat er toch een 2/3 meerderheid wenselijk is, wilt ge dat tot een
goed einde brengen.

Tenzij de Walen zelf een scheiding willen, omdat ze niet meer kunnen profiteren.
Daarom moet stukje bij beetje hun voorrechten ontnomen worden.

Dat ons dat bij momenten tijdelijk geld zal kosten, ben ik van overtuigd.
Maar ook de splitsing van de katholieke universiteit van Leuven heeft veel geld
gekost. En met gunstig resultaat, de verfransing is er gestopt.
Oud 6 april 2004, 21:18   #71
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De onbelangrijke voetnoot in de geschiedenisboekjes van de komende generaties zal luiden België : een koninkrijk van 1830 tot 200?.

Goed gecorrigeerd Johan. Tweemaal 1930 schrijven en dan doen alsof het een typfout is.

Hoe kunnen we ze nu ooit serieus nemen, als ze lachwekkend blijven?
Oud 6 april 2004, 21:27   #72
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Wie de verkiezingsresultaten van de verkiezingen voor de Kamer analyseert ontdekt het ondemocratische karakter van de Belgische staatsstructuur.

België is het enige land in Europa waar er een minderheid aan de macht is. Paars kan enkel regeren omdat België geen democratie is. In het parlement van een democratische Vlaamse Republiek zou paars slechts 53 zetels op 118 hebben.

Voor een Vlaamse kamerzetel zijn gemiddeld 45000 stemmen vereist, voor een franstalige slechts 37000.

Het Vlaams Blok haalt méér stemmen dan de Waalse MR van Louis Michel, maar haalt 6 kamerzetels minder. De N-VA (restant van de VU-ID) haalt één kamerzetel, terwijl ECOLO met evenveel stemmen 4 zetels binnenhaalt...

En verder is er de geldstroom vanuit Vlaanderen naar de bodemloze Waalse putten.
Daarom :
bevrijdt Vlaanderen van alle KWALEN !
België barst !!!

johan is offline  
Oud 6 april 2004, 21:34   #73
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Oud 6 april 2004, 21:38   #74
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

johan is offline  
Oud 6 april 2004, 21:42   #75
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Wie de verkiezingsresultaten van de verkiezingen voor de Kamer analyseert ontdekt het ondemocratische karakter van de Belgische staatsstructuur.

België is het enige land in Europa waar er een minderheid aan de macht is. Paars kan enkel regeren omdat België geen democratie is. In het parlement van een democratische Vlaamse Republiek zou paars slechts 53 zetels op 118 hebben.

Voor een Vlaamse kamerzetel zijn gemiddeld 45000 stemmen vereist, voor een franstalige slechts 37000.

Het Vlaams Blok haalt méér stemmen dan de Waalse MR van Louis Michel, maar haalt 6 kamerzetels minder. De N-VA (restant van de VU-ID) haalt één kamerzetel, terwijl ECOLO met evenveel stemmen 4 zetels binnenhaalt...

En verder is er de geldstroom vanuit Vlaanderen naar de bodemloze Waalse putten.
Daarom :
België barst !!!

AMEN
Oud 6 april 2004, 22:44   #76
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout

Rr00ttt

Kijk als het zo éénvoudig is om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te
roepen zoals u het laat uitschijnen, dan zou ik zeggen, liever vandaag dan morgen.

U zult zeggen, het Vlaams parlement kan met een meerderheid van
51 % theoretisch de onafhankelijkheid uitroepen, ik zal u daar niet in tegenspreken.

We kunnen natuurlijk hopen dat die meerderheid er ooit komt.
Aleen weet ik niet hoe, tenzij Blok en N-VA die meerderheid halen.
De traditionele partijen zullen waarschijnlijk nooit die mening
delen. Ook moet er een meerderheid zijn om de koning af
te zetten.
Ik denk niet dat N-VA en VB ooit samen 51% zullen halen (hoewel in onze democratie is met wat chance een 45% of zo genoeg om de meerderheid in stemmen te halen, maar dat terzijde).

Wat ik wel als mogelijk acht is dat een meerderheid van de vlaamse bevolking zich voor de onafhankelijkheid zou uitspreken per referendum. Een andere mogelijkheid is dat er binnen de (con)federale traditionele partijen eindelijk eens de PS enz het mes op de keel gezet wordt. Ie verder doorgedreven federalisering (liefst ZONDER daarvoor weer eens zwaar te moeten dokken ) als breekpunt. Indien de walen zoals te verwachten dat botweg weer weigeren is het maar een kwestie van eens een traditionele partij te hebben die zegt. Bon dan is het voor ons ook genoeg geweest. Als je kijkt naar de vld/sp en cd&v burgemeesters die nu de splitsing BHV EISEN lijkt me dat niet zo onmogelijk als jij denkt.

51% is voor mij genoeg trouwens, ik zie niet in waarom daar een 2/3e meerderheid voor nodig zou zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
Tenzij de Walen zelf een scheiding willen, omdat ze niet meer kunnen profiteren.
Daarom moet stukje bij beetje hun voorrechten ontnomen worden.

Dat ons dat bij momenten tijdelijk geld zal kosten, ben ik van overtuigd.
Maar ook de splitsing van de katholieke universiteit van Leuven heeft veel geld
gekost. En met gunstig resultaat, de verfransing is er gestopt.
En vind jij dat logisch en acceptabel dat er elke keer zwaar betaald moet worden voor dingen die vanzelfsprekend zouden moeten zijn? Stel dat na zoveel jaren BHV gesplitst zou worden, dan zal dat ongetwijfeld enkel 'mogen' door weer eens zwaar in de geldbuidel te tasten. Ik vind dat een pervers mechanisme, dat is niets anders dan afpersing en ik vind dat vlaanderen daar niet aan mee zou mogen doen.

Daarnaast kan je je misschien nog eens afvragen waarom je blijkbaar zo'n hekel hebt aan de partij dat dezelfde doelstelling heeft als de jouwe, maar enkel van idee over de te volgen strategie verschilt. We willen immers allebei hetzelfde. En ja, ik ben me bewust dat aan de top alleszins veel n-va'ers en vb'ers elkaar wederzijds het licht in de ogen niet gunnen. Dat is een nefaste strategie waar enkel en alleen 'den belgique' zijn voordeel mee doet. Trap toch niet in dezelfde valkuil...
Rr00ttt is offline  
Oud 6 april 2004, 23:59   #77
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

Daarom :
België barst !!!

juist ! dat is al meer dan voldoende !

[size=7]de walen kennen geen talen !
geen enkele !
ook niet die van betalen ![/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 7 april 2004, 00:28   #78
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
StaatsHERvormen is enkel het leven van België VERLENGEN!

We moeten voluit gaan voor staatsVORming!

Dit is de enige weg, desnoods houden we alles zoals het nu is tot dat Wallonië binnenkort weer geld nodig heeft, dan kun de laatste onderhandelingen worden opgestart.
Ik hoor het u graag zeggen en ben het 100% met u eens, maar ziet u nu werkelijk gebeuren dat we de komende onderhandelingsronde Vlaanderen onafhankelijk gaan krijgen?
Er is al geen politieke wil om Brussel-Halle-Vilvoorde te splitsen!

Laten we ons dus niet laten meeslepen door onze dromen en redelijk blijven. Wéér langs de kant blijven zitten en het eigen grote gelijk uitdragen, zoals het Vlaams Blok doet, brengt die staatsVORMING van u geen stap dichterbij, Kempenaar. Het legt alleen wat dood gewicht op die Belgische staat en werkt niet mee aan de GELEIDELIJKE vorming van een Vlaamse staat.

Het scenario waarin we morgen België opblazen, is een gevaarlijke utopie. We moeten bouwen aan een steeds zelfstandiger wordende confederale Vlaamse deelstaat, om van daaruit al aan staatsvorming te doen. Pas dan kunnen we echt stappen zetten naar onafhankelijkheid.
Ik zeg ook niet dat we de komende onderhandelingen Vlaanderen onafhankelijk zullen krijgen.
Maar die gelijdelijke vorming van onze Vlaamse staat is fout. Nu is het de beurt aan de Vlamingen om NON te zeggen.
Desnoods wachten we tot 2007 voor een échte onderhandeling, trouwens ik spreek nergens over België opblazen. We moeten onderhandelen.
We zouden trouwens hard moeten blazen denk ik

kempenaar is offline  
Oud 7 april 2004, 07:49   #79
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Ik zeg ook niet dat we de komende onderhandelingen Vlaanderen onafhankelijk zullen krijgen.
Maar die gelijdelijke vorming van onze Vlaamse staat is fout.
Kempenaar

De strategie van N-VA en het "Vlaams Kartel" liggen duidelijk vast.
Dit is afgesproken bij de kartelovereenkomst voor de Vlaamse verkiezingen van 13 juni.

Als nu ook het BLOK zijn voorwaarden voor regeringsdeelname eens duidelijk wil bekend maken.
Het is gemakkelijk te stampen naar het "Vlaams Kartel" maar zelf niet
zeggen wat hun minimumvoorwaardan zijn, is laf.

Ik hoop dat Marie-Rose tenminste hier op het forum duidelijkheid zal brengen.
Oud 7 april 2004, 08:47   #80
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
ga je dat ook al ontkennen dat een minderheid hier de plak zwaait door die ongelijke verdeling van de zetels?

Trouwens Yann, ik zou niet teveel lachen met zijn typfout, want het zijt gij die de vervalste geschiedenis nog gelooft van de Belgische revolutie
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be