Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2008, 00:13   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Fortis is ,desondanks alle cinema, al een uitgemaakte zaak. Er zitten al genoeg Paris Bas mensen in brussel om de overname te bestendigen en de onstslagen zullen, op lange termijn, in de duizenden lopen. Elke mens met boerenverstand haal dit er zo uit. Intellectuelen daarentegen.......
mij lijkt dat inderdaad ook het meest plausibele... de verkoop van fortis bank belgië en andere laten doorgaan... Met instemming van de aandeelhouders. Ik ben minder zeker van de verzeringen...

Ik vrees ook voor ontslagen op lange termijn...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 00:13   #62
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
alé hup tis weer "den belgique" en "de paarsen"...Moet wel leuk zijn in jullie wereld te leven. Alles wat verkeerd gaat "is den belgique/de (brusselse) francofonie/de walen/..." en als er eens iets goed gaat is het vlaanderen en nog liefst "het vlaamse volk". Eigenlijk is het zelf grappig om aan te zien hoe jullie die goedkope blabla hier verkondigen als "de ene echte waarheid". Doet me zo een beetje denken aan de heilige paus die in de middeleeuwen zijn onderdanen toesprak om te gaan vechten tegen de duivel in het oosten ... Good-evil ook de filmindustrie leeft ervan uiteraard.

Nu on topic een veilig aandeel bestaat niet... Dat weet iedere belegger en dus ook uw pensioenfonds daarom gaan ze hun geld ook niet in één enkel aandeel steken. Het risico spreiden noemt men dat het principe is tamelijk simpel ...

waar ik je wel volg is het feit dat volgens mij de eigenaars ook hun zeg mogen hebben (de aandeelhouders inderdaad) en het feit dat de scheiding der machten moet gerespecteerd worden. Enfin het gene dat ze zeggen...
De Vlaamse beweging bestaat al veel langer dan de Vlaamse welvaart. Het is nu omdat Europa decompartimentering (ja, een heel woord) toestaat en in zekere zin zelfs aanmoedigt, dat Vlaanderen zich bewust is geworden van haar potentieel zonder Franstalig blok aan het been.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 00:14   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alé hup tis weer "den belgique" en "de paarsen"...Moet wel leuk zijn in jullie wereld te leven. Alles wat verkeerd gaat "is den belgique/de (brusselse) francofonie/de walen/..." en als er eens iets goed gaat is het vlaanderen en nog liefst "het vlaamse volk". Eigenlijk is het zelf grappig om aan te zien hoe jullie die goedkope blabla hier verkondigen als "de ene echte waarheid". Doet me zo een beetje denken aan de heilige paus die in de middeleeuwen zijn onderdanen toesprak om te gaan vechten tegen de duivel in het oosten ... Good-evil ook de filmindustrie leeft ervan uiteraard.
Me dunkt dat dergelijke wanpraktijken als het ware verbonden zijn met België. Ik zie in Nederland of Duitsland nog niet gebeuren wat we hier nu onthuld zien...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 00:18   #64
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Me dunkt dat dergelijke wanpraktijken als het ware verbonden zijn met België. Ik zie in Nederland of Duitsland nog niet gebeuren wat we hier nu onthuld zien...
De incompetentie van het boerke uit de westhoek...?

Nee nee serieus ik zie niet in hoe dit voorval meer belgisch is dan vlaams... Maar ik ben ervan overtuigd dat u dat niet inziet. Ik zeg het het moet tof zijn om in jullie schoenen te zitten...alles zo simpel zwart-wit en makkelijk om uit te leggen; echt zalig...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 19 december 2008, 00:22   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee nee serieus ik zie niet in hoe dit voorval meer belgisch is dan vlaams... Maar ik ben ervan overtuigd dat u dat niet inziet. Ik zeg het het moet tof zijn om in jullie schoenen te zitten...alles zo simpel zwart-wit en makkelijk om uit te leggen; echt zalig...
Tja, dan ziet u niet in hoe België functioneert, nl. de politisering heeft zich over doorgewurmd en kankert tot op de dag van vandaag verder. Dit is het eigene aan België. En juist dat is het probleem.

België kent een gepolitiseerde justitie. Onbekend in Nederland. België kent gepolitiseerde medewerkers van de ministers, de zogenaamde kabinetten. Onbekend in Nederland. Enz. Politisering is een kanker die bij België hoort. Daarom gaat het zo slecht.
Oud 19 december 2008, 00:27   #66
largo_w

Standaard

Citaat:
Tja, dan ziet u niet in hoe België functioneert, nl. de politisering heeft zich over doorgewurmd en kankert tot op de dag van vandaag verder. Dit is het eigene aan België. En juist dat is het probleem.

België kent een gepolitiseerde justitie. Onbekend in Nederland. België kent gepolitiseerde medewerkers van de ministers, de zogenaamde kabinetten. Onbekend in Nederland. Enz. Politisering is een kanker die bij België hoort. Daarom gaat het zo slecht.
héhé wel grappig dat je in je antwoord juist heel goed toont wat ik juist wou zeggen... 't is maar België hé Jan tis niet erg hé ...
Citaat:
Oud 19 december 2008, 00:32   #67
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:

Welke kleur de realiteit ook heeft, ze wordt zeer dikwijls met een grijs waas verhuld.

Velen zien enkel het grijs waas, maar sommigen hebben voldoende doorzicht om door dat grijze heen tòch de ware kleur te blijven zien.

Dat is niet zalig.

Het is ontnuchterend.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 00:35   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
héhé wel grappig dat je in je antwoord juist heel goed toont wat ik juist wou zeggen... 't is maar België hé Jan tis niet erg hé ...
Tja, als u niet wil erkennen dat er in België een probleem is door de politisering, bent u even blind als wat u anderen verwijt. U lacht slechts uzelf uit. En dat is wel erg, me dunkt.
Oud 19 december 2008, 00:39   #69
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Welke kleur de realiteit ook heeft, ze wordt zeer dikwijls met een grijs waas verhuld.

Velen zien enkel het grijs waas, maar sommigen hebben voldoende doorzicht om door dat grijze heen tòch de ware kleur te blijven zien.

Dat is niet zalig.

Het is ontnuchterend.
daar in het oosten woont den duivel...den duivel zeg ik u. God verplicht ons daar te gaan vechten...
Citaat:
Tja, als u niet wil erkennen dat er in België een probleem is door de politisering, bent u even blind als wat u anderen verwijt. U lacht slechts uzelf uit. En dat is wel erg, me dunkt.
indd; hoe durf ik de echte waarheid te negeren

Citaat:
Oud 19 december 2008, 00:43   #70
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
daar in het oosten woont den duivel...den duivel zeg ik u. God verplicht ons daar te gaan vechten...
Whatever you say, Largo_w

(en dat rijmt nog ook...)
Oud 19 december 2008, 00:57   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom een eenvoudig vraagje voor u: is het apparaat van de Belgische justitie gepolitiseerd?

Ja

of

neen?
Oud 19 december 2008, 01:07   #72
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom een eenvoudig vraagje voor u: is het apparaat van de Belgische justitie gepolitiseerd?

Ja

of

neen?
Een tegenvraagje voor jou dan:
Hebben rechters recht op een politieke of godsdienstige overtuiging, en zo niet, hoe kan je beletten dat ze er toch één hebben (al verzwijgen ze die)??
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2008, 01:11   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hebben rechters recht op een politieke of godsdienstige overtuiging, en zo niet, hoe kan je beletten dat ze er toch één hebben (al verzwijgen ze die)??
Waarom een tegenvraag vooraleer de eerste vraag werd beantwoord?

In ieder geval is het duidelijk dat rechters, net zoals alle andere burgers, een ideologische en politieke mening erop mogen nahouden. Alleen mag dit geen gevolgen hebben in hun ambt. Als leraar mag ik buiten de school ook een politieke overtuiging koesteren. Alleen is het mij niet toegestaan dit op school te ventileren. Ik hou me daar ook aan.
Oud 19 december 2008, 01:13   #74
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Ha, je weet 't?
Oud 19 december 2008, 01:15   #75
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom een tegenvraag vooraleer de eerste vraag werd beantwoord?

In ieder geval is het duidelijk dat rechters, net zoals alle andere burgers, een ideologische en politieke mening erop mogen nahouden. Alleen mag dit geen gevolgen hebben in hun ambt. Als leraar mag ik buiten de school ook een politieke overtuiging koesteren. Alleen is het mij niet toegestaan dit op school te ventileren. Ik hou me daar ook aan.
niet te ventileren, OK, maar je levensvisie beïnvloedt je gedrag toch?
edit: en je sociale relaties.

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 01:20.
Oud 19 december 2008, 01:16   #76
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is een énorm verschil tussen

enerzijds : een politieke of godsdienstige overtuiging hebben ; en

anderzijds : deze een rol laten spelen in wat je ambtshalve doet.

Rechters moeten uiteraard onpartijdig zijn.

Welke eventuele politieke of godsdienstige overtuiging zij ook hebben, en of ze al dan niet supporter zijn van Anderlecht of een hevige fan van Michael Jackson, mag daarbij geen enkele rol spelen.
Oud 19 december 2008, 01:17   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niet te ventileren, OK, maar je levensvisie beïnvloedt je gedrag toch?
In een ambt als dat van rechter of leraar moet men de objectiviteit betrachten. Je ambtelijk gedrag hoort dus niet beïnvloed te zijn door je ideologie, maar moet gedragen worden door de richtlijnen van je ambt. Zo niet, ben je fout bezig en je ambt onwaardig.
Oud 19 december 2008, 01:17   #78
filosoof
Banneling

Standaard

2x

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2008 om 01:19.
Oud 19 december 2008, 01:19   #79
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
.....je levensvisie beïnvloedt je gedrag toch?
U zou een zéér slecht rechter zijn, Filosoof.
Oud 19 december 2008, 01:20   #80
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
U zou een zéér slecht rechter zijn, Filosoof.
Zeker. Dat komt omdat hij religieuze opvattingen superieur beschouwt aan normale opvattingen en daardoor er onverdient respect voor opbrengt. Erg gevaarlijk soort mensen, zijn die 'filosofen'.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be