![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar zou zeggen, trek het u zeker niet aan. U weet beter!
![]() |
![]() |
#62 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoe weet jij wie wat betaalt? Moeten die mensen hun rekeninguittreksels aan jou voorleggen als jij het rusthuis bezoekt? Moet het rusthuis zijn boekhouding aan jou voorleggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik wens je in elk geval heel veel plezier met en op je nieuwe boot. Wat voor een is het? Zelf zou ik opteren voor een 2m brede, 80cm diepe en 5m lange platbodem, met een duwstok, een roer, een stevige 60pk motor op biodiesel voor noodgevallen, terwij ik ook een soort waterfiets-systeem zou willen uitwerken voor een alternatieve voortbewegingsvorm. Voor woondoeleinden vind ik ook de catamaran zeer geschikt. Met bamboe, hennepvezels, schapenwol, vlas en dennenhars valt daar heel wat op te construeren en in elkaar te knutselen. Vraag maar aan Ed & Willem Bever ! ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf zou ik waarschijnlijk ook opteren voor die duizend euro, om te investeren in eigen werktuigen, of in iets dat een vriend zou ondernemen. Geld m�*g rollen, maar dan toch bij voorkeur in de richting van iets dat positieve lange-termijn-perspectieven biedt, vind ik.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet zo lang gelden reed ik door de driehoek A'pen - Mechelen - Brussel. Gaat helemaal de kant op van de Randstad daar. De Belgische kust is verschrikkelijk, gelukkig zijn er in Nederland nog redelijk ongerepte duingebieden, zoals hier bij Schoorl. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is tevens véél te duur - met de motor alleen geraak je niet ver (schroefas en schroefaskoker, Morse bediening, stuurwiel en -installatie, interkoelingsinstallatie, enzovoort) - en dan heb ik het nog niet eens over de globale omvang van een dergelijk monster (tenzij je bovenop de motor wenst te slapen ![]() Een 4-takt buitenboord van 6 pk voldoet ruimschoots. Zelfs met een 4 pk kom je er al. Mocht je evenwel iets meer "power" wensen, vervang dan de standaard gemonteerde fabrieksschroef door een werkschroef, aangepast aan het vermogen (meer spoed).
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 21 december 2008 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vreemd hè. Hoe zou zo iets nu kunnen?
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Tja, het rusthuis legt zijn rekening wel voor...Waarom ook zijn boekhouding niet ? Niet dat die speciaal aan mij zou moeten opengelegd worden, iedereen zou daar inzicht in moeten kunnen hebben, de media eerst en vooral.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind het overigens leuk te ontdekken dat jij er blijkbaar ook wel een en ander van afweet. Heb je toevallig ook een boot? Vriendelijke groeten, djimi
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Mocht je geinteresseerd zijn in een kleine catamaran, geef ik je de goede raad de catalogus/portfolio van de Britse ontwerper James Wharram eens aan te schaffen. http://wharram.com/index.php Een kleine investering dat je evenwel eindeloos doet wegdromen. Eveneens specifiek bedoeld voor zelfbouwers. Betrokkene is een buitenbeentje onder de "yachtdesigners". Heeft een eigen alternatieve (hippie-achtige) en ecologische filosofie, omstandig beschreven in zijn portfolio. Doen! ![]()
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We raken wel behoorlijk van stuk af, maar ik kan niet nalaten nog even in te haken. Djimi, je ziet dat ook Esperanza meteen aan James Wharram denkt.
Wat Wharram in feite deed was het aan elkaar koppelen van 2 Polynesische rompen en kreeg zodoende een catamaran. Zijn ontwerp, dat stamt uit begin jaren zestig, is nog steeds erg in zwang, in het bijzonder onder de zelfbouwers die voor weinig geld verre reizen willen maken. Wharram zelf vertrok eind jaren 50 of begin jaren zestig met een zelf ontworpen 40 voeter. Hij werd op zijn tocht vergezeld door twee jonge dames, waarvan er een een kind aan boord kreeg. Ik meen dat dit Rachel was, waarmee hij later is getrouwd. Wharram overleed in de 90er jaren maar Rachel ging door met het populariseren van zijn ontwerpen. Voor de ecologische watersporter is de Wharram catamaran een ideaal schip. Het vaste platform tussen de rompen geeft je een zee van stabiele dekruimte. De rompen en crossbeams alsmede dek kun je uit allerlei materialen vervaardigen, maar het blijft een uiterst zeewaardig ontwerp.
![]() |
#78 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zou niet weten waarom. Daar heeft niemand zaken mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Jij gelooft niet dat ik een babbeltje wou maken met de mensen die aan het tafeltje naast dat van mijn grootmoeder zaten ?
![]() ![]() Maar ja, ik kan je niet dwingen om me te geloven natuurlijk. Als jij je nu beter voelt zo, dan zij het zo...Steek je kop maar in het zand tot aan het middel, als je dat wil, maar pas wel op dat je nog lucht krijgt !! |
![]() |
![]() |