Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2008, 17:36   #61
mastercard
Vreemdeling

Standaard palestina

he jullie weten dat israel palestina is binnen gevallen maar waarom de schuld geven aan palestina want zij willen hun eigen land terug hoe vinden jullie over belgie de vlamen en de walen ook niet leuk dat jullie ruzie hebben zo is het ook in palestina
mastercard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 17:37   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hoezo is Israel Palestina binnengevallen? Heet de Gaza Strip nu tegenwoordig Palestina? En waarom hebben de Gaza-inwoners dan eerst op Israel geschoten? of is Israel gewoon een schietkraam?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 18:01   #63
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het is vooral opvallend om te zien hoe onze media de huidige situatie daar voorstellen. Net alsof de Palestijnse zijde niets heeft gedaan en Israël zomaar begint met oorlog voeren

Israël heeft dubbel en dik gelijk dat ze terugslaan tegen die terroristen.
hoezo?

andere forumers hebben toch duidelijk met nieuwsberichten aangetoond dat het de israelische staat was die het bestand verbroken heeft door liquidatie van palestijnen op 6 en 12 november en bovendien ook door het niet opheffen van de blokkade.

waarom sluit je je ogen voor deze feiten? Pas daarna zijn de raketbeschietingen begonnen.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 29 december 2008 om 18:01.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 18:01   #64
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mastercard Bekijk bericht
he jullie weten dat israel palestina is binnen gevallen maar waarom de schuld geven aan palestina want zij willen hun eigen land terug hoe vinden jullie over belgie de vlamen en de walen ook niet leuk dat jullie ruzie hebben zo is het ook in palestina
Waarom is u van mening dat het land aan de Palestijnen behoort?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 18:09   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mastercard Bekijk bericht
Mogen we nu raketten naar Frankrijk beginnen schieten want we willen Frans-Vlaanderen terug ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 18:13   #66
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Mogen we nu raketten naar Frankrijk beginnen schieten want we willen Frans-Vlaanderen terug ?
och kom kom; Jij geeft geen moer om frans vlaanderen. waarom haal je het dan ook aan? het is niet eens dezelfde situatie. Wat een verkrachting van de waarheid.
Oud 29 december 2008, 19:22   #67
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoezo is Israel Palestina binnengevallen? Heet de Gaza Strip nu tegenwoordig Palestina? En waarom hebben de Gaza-inwoners dan eerst op Israel geschoten? of is Israel gewoon een schietkraam?
Israël heeft het bestand geschonden op 5 november en op 12 november. Israël heeft het bestand overigens nooit echt gehonoreerd: de grenzen bleven gesloten, de blokkade bleef gehandhaafd.

Gaza maakt overigens natuurlijk deel uit van Palestina. Althans van het Palestijns grondgebied.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 20:18   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
och kom kom; Jij geeft geen moer om frans vlaanderen. waarom haal je het dan ook aan? het is niet eens dezelfde situatie. Wat een verkrachting van de waarheid.
Legt gij het ons dan eens uit.
Oud 29 december 2008, 20:30   #69
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Legt gij het ons dan eens uit.
ik wil met serieuze mensen discussieren, niet met mensen die met uilen op hun kop zitten.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 29 december 2008 om 20:30.
Oud 29 december 2008, 20:31   #70
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waarom is u van mening dat het land aan de Palestijnen behoort?

Paulus.

omdat ze daar leefden misschien??? ik weet niet.

Oud 29 december 2008, 20:37   #71
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Israël heeft het bestand geschonden op 5 november en op 12 november. Israël heeft het bestand overigens nooit echt gehonoreerd: de grenzen bleven gesloten, de blokkade bleef gehandhaafd.

Gaza maakt overigens natuurlijk deel uit van Palestina. Althans van het Palestijns grondgebied.
Maar waar blijft u toch altijd op doorhameren?

Hamas heeft vanuit Gaza, sinds de terugtrekking van het Israëlische leger in 2005, ONONDERBROKEN - met of zonder bestand - mortiergranaten en Qassam-raketten afgevuurd op Zuid-Israël. Tot nog toe zijn er meer dan 12.000 of zowat 11 moordtuigen per dag - en dat dus alle dagen van de week drie jaar lang - op Israëlische dorpen afgevuurd. Kan u nog rekenen? Tel het dan maar na.

Laatst gewijzigd door roskam : 29 december 2008 om 20:38.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 20:43   #72
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
waarom sluit je je ogen voor deze feiten? .

Ik vermoed dat voor fundamentalisten feiten niet veel uitmaken. Wat niet in hun kraam past, negeren ze gewoon.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 20:53   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik wil met serieuze mensen discussieren, niet met mensen die met uilen op hun kop zitten.
Nu hebt ge mij overtuigt.
Oud 29 december 2008, 21:00   #74
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu hebt ge mij overtuigt.

ik zei toch dat ik met jou niet wou discussieren omdat je onredelijk bent: frans-vlaanderen en palestina kunnen niet vergeleken worden.

bovendien, als jij vindt dat frans vlaanderen met geweld ingenomen is en sindsdien die vlamingen blootstaan aan genocide, mag jij natuurlijk ertegen optreden, net zoals de palestijnen dat doen in palestina. logisch toch!

Maar er is geen ene frans-vlaming die dat denkt of aansluiting zoekt bij vlaanderen. dit is een fantasietje in je eigen hoofd, het is totaal niet relevant in de joods-palestijnse kwestie. Ik snap dus niet waarom je probeert door dat aan te halen het verzet van de palestijnen te criminaliseren.
Oud 29 december 2008, 21:31   #75
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zei toch dat ik met jou niet wou discussieren omdat je onredelijk bent: frans-vlaanderen en palestina kunnen niet vergeleken worden.

bovendien, als jij vindt dat frans vlaanderen met geweld ingenomen is en sindsdien die vlamingen blootstaan aan genocide, mag jij natuurlijk ertegen optreden, net zoals de palestijnen dat doen in palestina. logisch toch!

Maar er is geen ene frans-vlaming die dat denkt of aansluiting zoekt bij vlaanderen. dit is een fantasietje in je eigen hoofd, het is totaal niet relevant in de joods-palestijnse kwestie. Ik snap dus niet waarom je probeert door dat aan te halen het verzet van de palestijnen te criminaliseren.
Hebt ge gezien op welke post mijn reactie sloeg ?
Maar goed discussie gesloten.
Praat maar verder tegen uzelf.
Oud 29 december 2008, 21:34   #76
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
omdat ze daar leefden misschien??? ik weet niet.

Blij dat je toegeeft dat je het niet weet. Ik kan je alvast zeggen dat joden daar ook woonden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 22:00   #77
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Blij dat je toegeeft dat je het niet weet. Ik kan je alvast zeggen dat joden daar ook woonden.

Paulus.

correct. "OOK" ; dus niet alleen. Joden én.Palestijnen .
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 29 december 2008 om 22:02.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 22:01   #78
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Op deze forum horen we vaker dat de zionistische staat best wel vredesgezind is en wilt samenleven met de Palestijnen. Je zou dan verwachten dat ze alles in het werk stellen om tot een onderhandelde oplossing te komen en dat die godverdomde palestijnse terroristen roet in het eten gooien...

Niet is minder waar.

Israel is nooit geïnteresseerd geweest in een onderhandelde duurzame oplossing. Integenstelling zelfs, het heeft altijd gekozen voor de harde confrontatie om steeds weer in een klimaat geweld meer en meer Palestijnen te verdrijven om hun gronden te kunnen inpikken.

Ook dat blijkt nu de ware toedracht te zijn van het weekend vol geweld. In amper 24 uur tijd heeft het bijna 300 doden en meer dan 600 gewonden gemaakt. Men zegt dat en derde ervan kinderen en vrouwen zijn...

Binnen een maand zijn er verkiezingen in Israel. Hoeft het nog uitgelegd orden dat de hard-liners het geweld willen laten escaleren om alle vredesgezinden de mond te snoeren? Het is duidelijk: dit is regelrechte manipulatie van de publieke opinie om ze achter hun zionistische programma te scharen. Van tijd tot tijd verschijnen er polls in kranten waaruit moet blijken dat de israelische bevolking het geweld beu is en heel graag tot een oplossing wilt komen. Ook al zouden ze bv. toegevingen moeten doen zoals zich terugtrekken achter de grenzen van 1967 en de kolonies opdoeken. Maar dit druist in tegen de plannen van de zionistische elite en dus gaat men nog meer olie op het vuur gooien.

Het afgelopen bestand was een uitgelezen kans om tot verdere toenadering te komen. Jammer genoeg is het geëindigd maar alles had in het werk gesteld kunnen worden om het te verlengen. Dan zouden de Israelies bv. de kans gekregen hebben om in een rustige sfeer te gaan kiezen en niet gekweld door angstpsychoses.

Maar blijkbaar hebben de israelische zionistische machthebbers daar geen belang bij. Nu vallen de maskers af!

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7801657.stm
Wie wind zaait (Hamas) zal storm oogsten !

Hamas zal wel in zijn nopjes zijn. Het ideaal van de Islam komt weer bovendrijven. Oorlog voeren, moorden, ellende, miserie, haat, ... zou is de Islam groot geworden en zal ze nog groter worden. Hamas staat te juichen bij zoveel leed en doden onder de palestijnen. En die idioten staan hen nog te bejubelen ook.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 22:11   #79
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij hebt hier niet te zeggen wat wel en niet te vergelijken is.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 22:20   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
correct. "OOK" ; dus niet alleen. Joden én.Palestijnen .
Waarom worden de Joden dan geen Palestijnen genoemd?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be