Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2009, 13:05   #61
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Toch vreemd, de mensen die ik in Kiev ken, zijn zéér antirussisch, ze hebben meegedaan aan de oranje revolutie en ze noemen de huidige russische energiepolitiek eigenlijk gewoon 'terrorisme'. Ze zijn eigenlijk iets te nationalistisch naar mijn idee maar ik begrijp hun standpunt wel.

Ze zijn bijvoorbeeld NOOIT de holodomor vergeten, waarbij de russische politici onder Stalin, zo'n 8 a 10 miljoen 'vrienden' vermoord hebben, waaronder 3 miljoen kinderen.
En dat Yushenko een russofoob is, tja, moesten bepaalde vrienden mij met Dioxine willen vergiftigen, zou ik toch ook een fobie tegenover die vrienden ontwikkelen.

Ik zie op termijn nog een splitsing van het land gebeuren. Oost & Zuid-oekraiene kan dan een land worden binnen de invloedssfeer van Rusland en Noord en West-Oekraiene kan een land worden binnen de invloedssfeer van de EU.

Daar zal echter wat meer voor nodig zijn dan 5 minuten politieke moed, en de twistappel zal wellicht Kiev zijn.
De Belgische problemen zijn blijkbaar niet uniek.
Oekräïne splitsen lijkt mij zeer moelijk, waar zul je de grens juist trekken? En wat gebeurt er met Kiev inderdaad? Persoonlijk geloof ik daar niet in. Bovendien blijft Oekraïne dan zitten met de armste meest onderontwikkelde streken. Eerder denk ik dat de meer gematigde Timoshenko een compromis met de pro-Russische krachten zal nastreven, en dat Iuchtchenko van het toneel verdwijnt. Volgens mij blijft Oekraïne in de Russische invloedssfeer.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be